Wat is jullie mening over wanneer je aan je kinderen verteld dat je verslaafd bent?
In het kort mijn situatie, na een huwelijk van 20 jaar gaan mijn vrouw en ik scheiden. We hebben twee kinderen, 14 jaar en 12 jaar oud. In het oudersschapsplan laten we opnemen dat ik me elke week laat testen om aan te tonen dat ik niet heb gebruikt. Zeker als de kinderen bij mij zijn is het van belang dit aan te tonen.
Nu is er een kans dat ik een keer terugval. Daarom wil ik eigenlijk open zijn over de problemen die ik heb, zodat ze weten wat er aan de hand is. Ik wil hier niet over moeten gaan liegen.
Maar ik voel toch enige twijfel. Doe ik er goed aan om ze het al te vertellen? Gaan zij niet te makkelijk over drugs denken?
Dat is een hele lastige vraag...
Hier heb ik zelf ook lange tijd mee rond gelopen.
Ben ruim 8 jaar speedverslaafde geweest en nu 2 jaar clean.
Mijn dochter is 19 en weet hier verders niks vanaf.
Ik heb vaak gedachten gehad hier met haar eerlijk over te praten.
Heb er ook met mijn psycholoog over gepraat.
Tussen mijn dochter en mij is het lange tijd erg moeilijk geweest door puberteit.
Onze band is nu hechter dan ooit.
Mijn ex en ik zijn uit elkaar gegaan omdat er sprake was van huiselijk geweld.
Dus dit was opzich al een extreme periode voor mijn dochter.
Laat staan het feit dat haar ouders uit elkaar gingen.
Mijn psycholoog adviseerde mij om het nog niet te vertellen.
Omdat mijn dochter nu rust heeft gevonden in der leven.
Onze band nu onwijs goed rn sterk is.
En als ik het ooit ga vertellen dan doe ik dat als ze op der zelf woont.
Mochten er dan spanningen door ontstaan hebben we toch ieder onze eigen plek.
Jouw situatie is anders dan de mijne.
Als jij en je ex nog samen door één deur kunnen zouden jullie samen dit gesprek kunnen aangaan met de Kids.
Mischien zou je ook eens advies kunnen vragen bij
https://www.jellinek.nl.
Je kunt met ze bellen en chatte..
Hun kunnen ook met hun ervaringen met je mee denken.
Ze kunnen advies geven aan je hier over.
Heel veel sterkte met de scheiding en alles wat daar bij komt kijken. 💪❤️