Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe laatste horde nemen

De laatste horde nemen

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is alweer bijna een week geleden dat ik van me heb laten horen, alles gaat nog steeds op rolletjes!

Ruim 3 weken clean nu en ik voel me beter dan ik in jaren heb gedaan. Flink aan het sporten, dat doet me erg goed en ik vermaak me in de avonduren prima. Ook ben ik van plan de komende tijd alcohol links te laten liggen ondanks dat ik daar nooit een probleem mee heb gehad.

Nuchter leven bevalt me tot dusver erg goed en realiseer me dat ik deze stap veel eerder had moeten nemen.

Ik ben er van overtuigd dat ik op de juiste weg ben en dat ik dit vol ga houden, daarom zal ik waarschijnlijk binnen afzienbare tijd mijn account hier deactiveren. Ik ben klaar met drugs en daar hoort een drugsforum niet bij ^_^.

Bedankt voor de bemoedigende woorden iedereen en voor iedereen die dit leest en de stap nog moet nemen;

Doe het gewoon.

Als je eenmaal door de eerste weken heen bent wordt het echt makkelijker, en gaat het leven er elke dag een stukje mooier uit zien. Bij mij in ieder geval wel. :praying1:
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#2
Korte update

Ondertussen bijna 5 weken gestopt met blowen, gaat nog steeds goed. Ik baal echter ontzettend. Kreeg vrijdag opeens een appje van een dealer uit het verleden en kreeg meteen kortsluiting. Kon me wel inhouden door een halve te halen (sos) en heb bij het halen gezegd dat ik een werktelefoon heb en ga switchen van werkgever, en dat hij dit nr dus uit zijn "mailing" moet halen. Ook meteen het nr verwijderd. Maar wat baal ik dat ik het heb gehaald zeg.

Heel het weekend heb ik daardoor al een negatieve vibe bij me die ik maar niet van me af krijg. Bah.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#3
Met pijn in mijn hart moet ik dit topic heropenen..







Na 5 maanden clean te zijn geweest, ben ik stapje voor stapje teruggevallen in mijn oude gewoontes. Ondertussen ben ik dus alweer bijna ruim een jaar terug bij af.







Jullie vragen je wellicht af, waardoor ben ik teruggevallen? Ik moet heel eerlijk zeggen, er is geen reden. Ik dacht gewoon " Ik heb wel weer eens zin in een jointje", meerdere volgden en niet veel later volgde ook de coke weer. Qua blowen zit ik consequent op 1 voorgedraaide haze per dag, qua coke vaak 4x in de week een packie. Echter ben ik er ook bij gaan gokken, het komt dus ook voor dat ik na een week door mijn geld heen ben. Dan zijn wel de meeste lasten betaald en van het geld van de gezamenlijke rekening blijf ik af.







Daar over gesproken, op af en toe een jointje weet mijn omgeving niks van mijn teruggeval. Ik weet het angstig goed verborgen te houden.







Ondertussen uiteraard ook weer wat schulden opgebouwd (onder de 3k dus dat valt mee, afterpay / klarna etc) dus eigenlijk weer terug bij af.







Dat is het slechte nieuws.







Het in mijn ogen goede nieuws is dat ik een plan gemaakt heb.







Ik heb al mijn schuldeisers benaderd en betalingsregelingen getroffen.







Na deze regelingen houd ik echt nog ruim over om van te leven. Ik heb namelijk ondanks de verslavingen niet stilgezeten een een mooie stap in mijn carrière gemaakt, wat me netto honderden euro's per maand meer oplevert dan toen ik mijn vorige topic opende.







Wat ik altijd ontzettend lastig vind is het begin maken met stoppen. Elke keer denk ik "vanaf vandaag kap ik", en tegen de tijd dat ik klaar ben met werken is die houding verdwenen.







Daarom heb ik dit moment aangegrepen. Ik typ dit namelijk vanaf een strandbedje ergens in Europa. Ik ben namelijk op vakantie en nu dan ook al bijna 2 weken "clean". De kop is er dus af.







Binnen enkele dagen vertrek ik weer naar Nederland en ik weet dat het echte werk dan begint. Gelukkig weet ik ondertussen na zoveel stoppogingen ook wat mij hier door gaat helpen. Sporten, leuke dingen doen en mijzelf weer terugvinden.







Ik merk ook dat ik me nu al weer een stuk fitter en uitgeruster voel. Echter zijn sinds 3 dagen de nachten echt hel. Ik droom zo ontzettend intens dat ik er meerdere keren wakker van word. In slaap komen duurt zeker twee uur dus dat is niet ideaal. Ik weet van mijn vorige stoppogingen dat dit ongeveer anderhalve maand gaat duren, dus ik moet op dat gebied nog wel even doorbijten.







Ik ga net als de vorige keer hier mijn dagboek bijhouden, dat gaf me de vorige keer veel steun en heeft me toen echt geholpen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Succes bro, we duimen voor je!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#5
Update:

Helaas toen ik terugkwam in Nederland direct een ontzettende craving in een packie gekregen waaraan ik heb toegegeven.

Gister en eergisteren niet gebruikt, en tot op heden nog niet geblowed. Dat gaat gelukkig wel goed. Ondertussen 17 dagen niet geblowed.

Ik ga dan ook niet bij de pakkeneer zitten en ben sinds gisteren ook aan het sporten. Uit mijn vorige stoppogingen merkte ik dat zodra ik intensief ging sporten, in combinatie met niet blowen de drang naar coke echt ontzettend verminderde / verdween. Daar hoop ik nu ook op.

Ik zal over een aantal dagen weer een update geven!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook zit ik te twijfelen om mezelf weer aan te melden voor ambulante gesprekken. Echter weet ik nog niet zo goed hoe ik dat in het vat moet gaan gieten, aangezien niemand weet van mijn terugval (welke dus al een jaar duurt), en ik te belangrijke belangen heb om dit ook geheim te houden. Mocht iemand daar tips voor hebben, let me know.
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Knap dat je dit zo goed kunt verwoorden, en dat het de goede kant op gaat.
Succes, hou vol!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor de bemoedigende woorden!

Ik houdt mezelf maar voor dat alles de komende weken gewoon even kut gaan zijn, maar dat het daarna beter zal zijn.

Dat het stoppen met blowen gaat lukken (na 16 jaar) ben ik gek genoeg deze keer wel van overtuigd. Echter ben ik ongerust over de coke. Ik ben bang dat alles waar ik nu zo hard aan werk binnen een week of twee weken kapot kan gaan als ik weer pasjes met een volle bank in mijn handen heb.

Mocht iemand tips hebben, dan hoor ik dat graag!
S
SpaceMetHazeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan helaas geen tips geven over het coke gebruik.
Makelifegreatagain zei:
Ik ben bang dat alles waar ik nu zo hard aan werk binnen een week of twee weken kapot kan gaan als ik weer pasjes met een volle bank in mijn handen heb.
Klik om te vergroten...

wel kan ik zeggen dat als dit uiteindelijk zo blijkt te zijn dat misschien budgetbeheer of beschermingsbewind een optie is. Dat is niks om je voor te schamen, en is zeker niet voor altijd. Voor overige vragen over beschermingsbewind mag je me altijd een privé bericht sturen!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ondertussen ben ik weer een paar dagen verder en nog steeds geen wiet gerookt. Moet zeggen dat ik best wel trots ben dat het zo goed gaat!

Echter, het slapen blijft een drama, lijkt alleen maar erger te worden. Max 3/4 uur per nacht.

Ook zet ik het geld wat ik aan wiet uit zou geven op een spaarrekening, om op die manier ook een zichtbaar resultaat op mijn rekening te zien terugkomen.

De uren dat ik slaap droom ik nog niet, dit zal binnenkort wel beginnen gok ik?

Ik hoop alleen wel dat ik snel wat beter ga slapen, ik ben bang dat dit me op ten duur wel op gaat breken.. iemand tips of tricks?
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#11
Net nog een flesje cbd olie in de kast gevonden van een jaar of twee oud, zou dat nog wat werking hebben? Hoe dan ook ga ik er maar een poging op wagen, wellicht helpt het wat.
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goedbezig, dat slecht slapen zou zo maar nog even kunnen duren. Die uren dat je niet slaapt moet je proberen gewoon lekker te blijven liggen, proberen je hoofd leeg te maken en letten op je ademhaling dat je toch nog een beetje uitrust. Misschien helpt het als je jezelf een beetje uitput door wat fysieks te gaan doen zoals een avondwandeling. You can do it, ff volhouden!
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Makelifegreatagain zei:
Net nog een flesje cbd olie in de kast gevonden van een jaar of twee oud, zou dat nog wat werking hebben? Hoe dan ook ga ik er maar een poging op wagen, wellicht helpt het wat.
Klik om te vergroten...
Probeer zo min mogelijk middelen te gebruiken om te slapen ookal zou cbd olie niet zoveel kwaad kunnen. Anders wordt dat weer een gewoonte om te kunnen slapen
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#14
Update, het gaat nog steeds goed! Ik maak me weer op voor een pittig nachtje. Afgelopen nacht wel beter geslapen dan de nachten hiervoor, kwam eerder in slaap gelukkig.

Ook voor het eerst in zeer lange tijd weer gedroomd, wel typisch dat ik in mijn droom een hoop geld won in het casino. Ben niet eens een gokker. Moest er stiekem wel een beetje om lachen vanochtend, droom je weer en dan droom je over een activiteit welke dan niks met drugs te maken heeft, maar wel potentieel zeer verslavend kan zijn.

Afkickverschijnselen heb ik eigenlijk geen last van voor de rest, eet goed etc en zweten doe ik snachts al een stuk minder. Merk ook dat ik vrolijker uit bed kom, zing liedjes mee in de auto naar mijn werk.

Ook merk ik dat ik het steeds minder erg vind om in de spiegel te kijken. Waar ik een hele tijd naar een junk zat te kijken, zie ik nu meer kleur op mijn gezicht komen en mezelf er steeds "frisser" uit vind zien. Laatste joint is nu 9 dagen geleden. Vergeleken met andere stoppogingen fiets ik echt door deze heen. Wellicht dat motivatie toch wel echt de doorslag geeft deze keer.

De komende dagen kan ik uitslapen dus dat is prettig.

Ik houd jullie op de hoogte.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nog steeds niks gerookt! Weekend is wel wat lastiger merk ik, aantal keer de neiging gehad er eentje te halen, maar vind het zo zonde om mijn progressie de prullenbak in te gooien dat ik het niet heb gedaan

Ik slaap nu stuk makkelijker in, wel constant uur of 5 wakker en dan is het een eind gedaan met de nachtrust, maar zit een stijgende lijn in.:grin::grin:
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#16
>Mocht iemand tips hebben, dan hoor ik dat graag!

Bij stoppen met welke verslaving dan ook is de nuchterheid zelf het probleem, een soort ijzeren nuchterheid die gewoon niet prettig is, waardoor je steeds naar de bedwelmende substantie blijft terugverlangen. Dat is nogal een lijdensweg, mijns inziens onnodig, omdat je met microdosing heel veel aan de nuchterheid kunt doen, je kunt het met de juiste dosering en het juiste middel net die 'edge' geven die het leven leuk maakt, zonder dat je een nieuwe verslaving zit te scheppen.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Makelifegreatagain zei:
Goedemiddag,

Na een hoop ervaringen van andere te hebben gelezen, heb ik besloten mijn verhaal ook op te schrijven.

Allereerst, ik ben een man van 29 jaar.

In tegenstelling tot de verhalen die ik van sommige lees hier heb ik een heerlijke jeugd gehad. Lieve ouders, veel vrienden, sporten etc.. Met andere woorden, niks te klagen.

Al op jonge leeftijd begon ik tekenen van verslaving te vertonen, op het gebied van gamen.

Vanaf het moment dat ik naar de middelbare school ging is het snel bergafwaarts gegaan. Vanaf een jaar of 13 ben ik in aanraking gekomen met wiet. Ik had onverwachts een tussenuur en een schoolgenoot vroeg of ik zin had om mee te gaan een jointje roken. Ik was meteen verkocht. Gaandeweg steeds meer gaan gebruiken, dit had uiteraard effect op mijn toch al niet zo goede schoolresultaten. Uiteindelijk wel met een Mavo diploma van school gekomen, maar er zat een stuk meer potentie in.

Vanaf een jaar of 16 kwam ik in aanraking met XTC, tot een jaar of 18, daarna kwam coke in beeld. Gek genoeg kon ik met XTC vrij makkelijk stoppen, dit was een leuke periode maar meer ook niet. Wiet en coke is een ander verhaal. Meerdere keren geprobeerd met hulp te stoppen, echter is dit nooit een succes geweest. In mijn ogen zijn die therapeuten overbetaalde open deuren inschoppers. Ik heb het geluk dat mijn moeder ontzettend veel geduld met mij heeft en echt mijn rots in de branding is geweest op meerderee momenten.

Toch is het met mijn verslavingen gelukt een MBO4 diploma te bemachtigen, en heb ik op dit moment een leuke baan met een vast contract en een koopwoning.

Vorig jaar kwam mijn gebruik tot een hoogtepunt. Ik snoof zo´n 2 gram per dag weg, met schulden en een hoop problemen tot gevolg. Gelukkig hield mijn relatie stand, en ben ik in vergelijking met toen al op de goede weg.

Ik heb mijn financiën uit handen gegeven en geef mezelf een bedrag per week wat voldoende is om van de roken/blowen, maar niet genoeg is om mezelf de tering in te snuiven.

De afgelopen maanden rookte ik zo´n anderhalve joint per dag (alleen ´s avonds) en mijn cokegebruik is drastisch geminderd. Echter, geef me een paar tientjes en het eerste wat ik doe is kijken hoe ik daar 50 euro van kan maken en een packie kan gaan scoren. De verslaving zit dus zeker nog in mij.

De afgelopen tijd ben ik druk bezig geweest mijn leven weer op de rit te krijgen. het grootste deel van mijn schulden zijn weggewerkt, over ongeveer 5 maanden ben ik weer schuldenvrij. Het grootste deel is weg, waardoor ik weer ruimte heb om leuke dingen te doen op het moment dat de situatie omtrent corona het toelaat.

Dit is voor mij ook de reden geweest dat ik 5 dagen geleden ben gestopt met blowen. Ik heb eerder pogingen gedaan, echter werd ik dan als ik in bed lag depressief van de problemen die ik voor mezelf heb veroorzaakt. Ik moet zeggen dat het op dit moment beter gaat als alle eerdere pogingen die ik heb gedaan en er goede moed in heb dat het deze keer gaat lukken. Ik lig ´s nachts wel te zweten, slaap voor geen meter en verveel me bij alles wat ik doe, ik weet dat betere tijden aan gaan breken als ik deze laatste horde weet te nemen.

Ook heb ik mijn coke dealer (ondanks dat het een dealer is is het een aardige kerel) gevraagd mij te blokkeren en niks meer te verkopen. Dit heeft hij ook gedaan, waardoor ik op de momenten dat ik de laatste tijd (2 a 3 keer per maand) coke kocht, dit niet meer kan doen. Vrienden die gebruiken heb ik niet meer, dus ik heb mijn mogelijkheden hiertoe tot 0 gereduceerd).

Als ik denk aan een leven zonder drugs voelt dat soms leeg, echter weet ik dondersgoed dat dit beter is voor me en wil ik niet meer terug naar hoe ik was.

Waarom ik dit topic aanmaak weet ik eigenlijk niet zo goed, wellicht voor mezelf om te lezen dat ik op de goede weg ben. Of misschien wel om het af en toe eens terug te lezen als mijn motivatie even ver te zoeken is.
Klik om te vergroten...
Volhouden maat ! Respect....
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#18
Still going strong!! Twee weken er op zitten nu en voel me beter als ooit!

Slapen gaat stukken beter en ik vermaak me ook weer in de avonduren, alleen nu met sporten en meer aandacht voor mijn vriendin. :smiley:
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goed bezig!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Makelifegreatagain zei:
Still going strong!! Twee weken er op zitten nu en voel me beter als ooit!

Slapen gaat stukken beter en ik vermaak me ook weer in de avonduren, alleen nu met sporten en meer aandacht voor mijn vriendin. :smiley:
Klik om te vergroten...
Lekker man !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."