Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe laatste horde nemen

De laatste horde nemen

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Makelifegreatagain zei:
Ik dronk inderdaad niet tijdens het snuiven. Zat vaak geen rem op mijn coke gebruik en kreeg na de eerste paar lijntjes vaak geen alcohol meer weg.

Had echter nooit door dat een downer (wiet) een trigger was voor een upper (coke).

Als ik snoof dan blowde ik daar namelijk niet bij, dan blowde ik alleen voor het slapen gaan.

Moet zeggen dat ik hier wel heel erg blij mee ben, wellicht pak ik dus door het stoppen met blowen 2 vliegen in 1 klap. Al moet ik zeggen dat mijn coke gebruik al zwaar geminderd was, van zwaar verslaafd naar enkele keren per maand. Maar die cravings waardoor ik die paar keer per maand toch nat ging, zijn echt compleet verdwenen.
Klik om te vergroten...
Ja ik weet het niet hoor, zou kunnen. Wel grappig dat het zo verschild per persoon. Alle keren dat ik coke haalde was wanneer ik aan het drinken was
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#2
sosaa zei:
Ja ik weet het niet hoor, zou kunnen. Wel grappig dat het zo verschild per persoon. Alle keren dat ik coke haalde was wanneer ik aan het drinken was
Klik om te vergroten...
Zo begon het ook bij mij hoor, blijf ook van de drank af, twee wijntjes is voldoende om craving te krijgen. Echter toen het excessief gebruik begon is drank niet meer aan de orde gekomen.
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Makelifegreatagain zei:
Zo begon het ook bij mij hoor, blijf ook van de drank af, twee wijntjes is voldoende om craving te krijgen. Echter toen het excessief gebruik begon is drank niet meer aan de orde gekomen.
Klik om te vergroten...
Wat deed je dan tijdens gebruik als ik vragen mag. Ik dacht dat coke en alcohol altijd hand in hand gingen
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#4
sosaa zei:
Wat deed je dan tijdens gebruik als ik vragen mag. Ik dacht dat coke en alcohol altijd hand in hand gingen
Klik om te vergroten...
Vanalles, van chillen met maten tot thuis op de bank gamen. Tis niet dat totaal niet dronk hoor, maar vaak max 2/3 glazen. Ik haalde vaak al vóór het drinken, terwijl andere er eerst meerdere glazen in gooien voor ze halen.

Dat is niks vergeleken met wat mijn maten weg zopen.

Uiteraard is het bij mij begonnen met stappen en excessief drinken, echter ben ik toen over het drankgebruik heen gegroeid, terwijl het gebruik van sos toenam.

Vaak haalde ik na mijn werk en dan dronk ik wat, maar gevoelsmatig sloeg mijn keel soort van dicht als ik eenmaal een half packie op had. Normaal drinken ging er dan ook bijna niet meer in, dat ik nooit ben uitgedroogd mag dan ook een wonder zijn.

Het gaat nog steeds goed met me trouwens, lekker aan het sporten en zit echt lekker in mijn vel op het moment:praying1:
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blijf de positieve veranderingen benoemen, doe je goed! Ik was wel benieuwd naar de leegte die je noemt zonder drugs. Hoort dit bij het afkickproces of heb je daarnaast nog iets gedaan waardoor het minder leeg voelt?
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is alweer bijna een week geleden dat ik van me heb laten horen, alles gaat nog steeds op rolletjes!

Ruim 3 weken clean nu en ik voel me beter dan ik in jaren heb gedaan. Flink aan het sporten, dat doet me erg goed en ik vermaak me in de avonduren prima. Ook ben ik van plan de komende tijd alcohol links te laten liggen ondanks dat ik daar nooit een probleem mee heb gehad.

Nuchter leven bevalt me tot dusver erg goed en realiseer me dat ik deze stap veel eerder had moeten nemen.

Ik ben er van overtuigd dat ik op de juiste weg ben en dat ik dit vol ga houden, daarom zal ik waarschijnlijk binnen afzienbare tijd mijn account hier deactiveren. Ik ben klaar met drugs en daar hoort een drugsforum niet bij ^_^.

Bedankt voor de bemoedigende woorden iedereen en voor iedereen die dit leest en de stap nog moet nemen;

Doe het gewoon.

Als je eenmaal door de eerste weken heen bent wordt het echt makkelijker, en gaat het leven er elke dag een stukje mooier uit zien. Bij mij in ieder geval wel. :praying1:
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Korte update

Ondertussen bijna 5 weken gestopt met blowen, gaat nog steeds goed. Ik baal echter ontzettend. Kreeg vrijdag opeens een appje van een dealer uit het verleden en kreeg meteen kortsluiting. Kon me wel inhouden door een halve te halen (sos) en heb bij het halen gezegd dat ik een werktelefoon heb en ga switchen van werkgever, en dat hij dit nr dus uit zijn "mailing" moet halen. Ook meteen het nr verwijderd. Maar wat baal ik dat ik het heb gehaald zeg.

Heel het weekend heb ik daardoor al een negatieve vibe bij me die ik maar niet van me af krijg. Bah.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#8
Met pijn in mijn hart moet ik dit topic heropenen..







Na 5 maanden clean te zijn geweest, ben ik stapje voor stapje teruggevallen in mijn oude gewoontes. Ondertussen ben ik dus alweer bijna ruim een jaar terug bij af.







Jullie vragen je wellicht af, waardoor ben ik teruggevallen? Ik moet heel eerlijk zeggen, er is geen reden. Ik dacht gewoon " Ik heb wel weer eens zin in een jointje", meerdere volgden en niet veel later volgde ook de coke weer. Qua blowen zit ik consequent op 1 voorgedraaide haze per dag, qua coke vaak 4x in de week een packie. Echter ben ik er ook bij gaan gokken, het komt dus ook voor dat ik na een week door mijn geld heen ben. Dan zijn wel de meeste lasten betaald en van het geld van de gezamenlijke rekening blijf ik af.







Daar over gesproken, op af en toe een jointje weet mijn omgeving niks van mijn teruggeval. Ik weet het angstig goed verborgen te houden.







Ondertussen uiteraard ook weer wat schulden opgebouwd (onder de 3k dus dat valt mee, afterpay / klarna etc) dus eigenlijk weer terug bij af.







Dat is het slechte nieuws.







Het in mijn ogen goede nieuws is dat ik een plan gemaakt heb.







Ik heb al mijn schuldeisers benaderd en betalingsregelingen getroffen.







Na deze regelingen houd ik echt nog ruim over om van te leven. Ik heb namelijk ondanks de verslavingen niet stilgezeten een een mooie stap in mijn carrière gemaakt, wat me netto honderden euro's per maand meer oplevert dan toen ik mijn vorige topic opende.







Wat ik altijd ontzettend lastig vind is het begin maken met stoppen. Elke keer denk ik "vanaf vandaag kap ik", en tegen de tijd dat ik klaar ben met werken is die houding verdwenen.







Daarom heb ik dit moment aangegrepen. Ik typ dit namelijk vanaf een strandbedje ergens in Europa. Ik ben namelijk op vakantie en nu dan ook al bijna 2 weken "clean". De kop is er dus af.







Binnen enkele dagen vertrek ik weer naar Nederland en ik weet dat het echte werk dan begint. Gelukkig weet ik ondertussen na zoveel stoppogingen ook wat mij hier door gaat helpen. Sporten, leuke dingen doen en mijzelf weer terugvinden.







Ik merk ook dat ik me nu al weer een stuk fitter en uitgeruster voel. Echter zijn sinds 3 dagen de nachten echt hel. Ik droom zo ontzettend intens dat ik er meerdere keren wakker van word. In slaap komen duurt zeker twee uur dus dat is niet ideaal. Ik weet van mijn vorige stoppogingen dat dit ongeveer anderhalve maand gaat duren, dus ik moet op dat gebied nog wel even doorbijten.







Ik ga net als de vorige keer hier mijn dagboek bijhouden, dat gaf me de vorige keer veel steun en heeft me toen echt geholpen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Succes bro, we duimen voor je!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#10
Update:

Helaas toen ik terugkwam in Nederland direct een ontzettende craving in een packie gekregen waaraan ik heb toegegeven.

Gister en eergisteren niet gebruikt, en tot op heden nog niet geblowed. Dat gaat gelukkig wel goed. Ondertussen 17 dagen niet geblowed.

Ik ga dan ook niet bij de pakkeneer zitten en ben sinds gisteren ook aan het sporten. Uit mijn vorige stoppogingen merkte ik dat zodra ik intensief ging sporten, in combinatie met niet blowen de drang naar coke echt ontzettend verminderde / verdween. Daar hoop ik nu ook op.

Ik zal over een aantal dagen weer een update geven!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ook zit ik te twijfelen om mezelf weer aan te melden voor ambulante gesprekken. Echter weet ik nog niet zo goed hoe ik dat in het vat moet gaan gieten, aangezien niemand weet van mijn terugval (welke dus al een jaar duurt), en ik te belangrijke belangen heb om dit ook geheim te houden. Mocht iemand daar tips voor hebben, let me know.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."