Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe laatste horde nemen

De laatste horde nemen

30 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#1
Still going strong!! Twee weken er op zitten nu en voel me beter als ooit!

Slapen gaat stukken beter en ik vermaak me ook weer in de avonduren, alleen nu met sporten en meer aandacht voor mijn vriendin. :smiley:
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed bezig!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Makelifegreatagain zei:
Still going strong!! Twee weken er op zitten nu en voel me beter als ooit!

Slapen gaat stukken beter en ik vermaak me ook weer in de avonduren, alleen nu met sporten en meer aandacht voor mijn vriendin. :smiley:
Klik om te vergroten...
Lekker man !
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor de reacties, doet me goed op deze manier enige support te krijgen.

Ik heb het voornamelijk over het stoppen met blowen maar zoals jullie lazen heb ik ook een serieus probleem (gehad) met coke en die ligt nog steeds op de loer.

Wat mij opvalt is dat sinds ik gestopt ben met blowen nog geen enkele keer een craving naar coke heb gehad, ondanks het feit dat ik geld heb om het te halen. Heeft iemand hier een verklaring voor? Ben er wel erg blij mee uiteraard.
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Makelifegreatagain zei:
Bedankt voor de reacties, doet me goed op deze manier enige support te krijgen.

Ik heb het voornamelijk over het stoppen met blowen maar zoals jullie lazen heb ik ook een serieus probleem (gehad) met coke en die ligt nog steeds op de loer.

Wat mij opvalt is dat sinds ik gestopt ben met blowen nog geen enkele keer een craving naar coke heb gehad, ondanks het feit dat ik geld heb om het te halen. Heeft iemand hier een verklaring voor? Ben er wel erg blij mee uiteraard.
Klik om te vergroten...
Denk dat blowen bij jou een soort trigger is om te gaan gebruiken. Wat bij de meeste mensen drank is. Drink/dronk je niet tijdens je coke gebruik?
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#6
sosaa zei:
Denk dat blowen bij jou een soort trigger is om te gaan gebruiken. Wat bij de meeste mensen drank is. Drink/dronk je niet tijdens je coke gebruik?
Klik om te vergroten...
Ik dronk inderdaad niet tijdens het snuiven. Zat vaak geen rem op mijn coke gebruik en kreeg na de eerste paar lijntjes vaak geen alcohol meer weg.

Had echter nooit door dat een downer (wiet) een trigger was voor een upper (coke).

Als ik snoof dan blowde ik daar namelijk niet bij, dan blowde ik alleen voor het slapen gaan.

Moet zeggen dat ik hier wel heel erg blij mee ben, wellicht pak ik dus door het stoppen met blowen 2 vliegen in 1 klap. Al moet ik zeggen dat mijn coke gebruik al zwaar geminderd was, van zwaar verslaafd naar enkele keren per maand. Maar die cravings waardoor ik die paar keer per maand toch nat ging, zijn echt compleet verdwenen.
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Makelifegreatagain zei:
Ik dronk inderdaad niet tijdens het snuiven. Zat vaak geen rem op mijn coke gebruik en kreeg na de eerste paar lijntjes vaak geen alcohol meer weg.

Had echter nooit door dat een downer (wiet) een trigger was voor een upper (coke).

Als ik snoof dan blowde ik daar namelijk niet bij, dan blowde ik alleen voor het slapen gaan.

Moet zeggen dat ik hier wel heel erg blij mee ben, wellicht pak ik dus door het stoppen met blowen 2 vliegen in 1 klap. Al moet ik zeggen dat mijn coke gebruik al zwaar geminderd was, van zwaar verslaafd naar enkele keren per maand. Maar die cravings waardoor ik die paar keer per maand toch nat ging, zijn echt compleet verdwenen.
Klik om te vergroten...
Ja ik weet het niet hoor, zou kunnen. Wel grappig dat het zo verschild per persoon. Alle keren dat ik coke haalde was wanneer ik aan het drinken was
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#8
sosaa zei:
Ja ik weet het niet hoor, zou kunnen. Wel grappig dat het zo verschild per persoon. Alle keren dat ik coke haalde was wanneer ik aan het drinken was
Klik om te vergroten...
Zo begon het ook bij mij hoor, blijf ook van de drank af, twee wijntjes is voldoende om craving te krijgen. Echter toen het excessief gebruik begon is drank niet meer aan de orde gekomen.
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Makelifegreatagain zei:
Zo begon het ook bij mij hoor, blijf ook van de drank af, twee wijntjes is voldoende om craving te krijgen. Echter toen het excessief gebruik begon is drank niet meer aan de orde gekomen.
Klik om te vergroten...
Wat deed je dan tijdens gebruik als ik vragen mag. Ik dacht dat coke en alcohol altijd hand in hand gingen
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#10
sosaa zei:
Wat deed je dan tijdens gebruik als ik vragen mag. Ik dacht dat coke en alcohol altijd hand in hand gingen
Klik om te vergroten...
Vanalles, van chillen met maten tot thuis op de bank gamen. Tis niet dat totaal niet dronk hoor, maar vaak max 2/3 glazen. Ik haalde vaak al vóór het drinken, terwijl andere er eerst meerdere glazen in gooien voor ze halen.

Dat is niks vergeleken met wat mijn maten weg zopen.

Uiteraard is het bij mij begonnen met stappen en excessief drinken, echter ben ik toen over het drankgebruik heen gegroeid, terwijl het gebruik van sos toenam.

Vaak haalde ik na mijn werk en dan dronk ik wat, maar gevoelsmatig sloeg mijn keel soort van dicht als ik eenmaal een half packie op had. Normaal drinken ging er dan ook bijna niet meer in, dat ik nooit ben uitgedroogd mag dan ook een wonder zijn.

Het gaat nog steeds goed met me trouwens, lekker aan het sporten en zit echt lekker in mijn vel op het moment:praying1:
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blijf de positieve veranderingen benoemen, doe je goed! Ik was wel benieuwd naar de leegte die je noemt zonder drugs. Hoort dit bij het afkickproces of heb je daarnaast nog iets gedaan waardoor het minder leeg voelt?
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is alweer bijna een week geleden dat ik van me heb laten horen, alles gaat nog steeds op rolletjes!

Ruim 3 weken clean nu en ik voel me beter dan ik in jaren heb gedaan. Flink aan het sporten, dat doet me erg goed en ik vermaak me in de avonduren prima. Ook ben ik van plan de komende tijd alcohol links te laten liggen ondanks dat ik daar nooit een probleem mee heb gehad.

Nuchter leven bevalt me tot dusver erg goed en realiseer me dat ik deze stap veel eerder had moeten nemen.

Ik ben er van overtuigd dat ik op de juiste weg ben en dat ik dit vol ga houden, daarom zal ik waarschijnlijk binnen afzienbare tijd mijn account hier deactiveren. Ik ben klaar met drugs en daar hoort een drugsforum niet bij ^_^.

Bedankt voor de bemoedigende woorden iedereen en voor iedereen die dit leest en de stap nog moet nemen;

Doe het gewoon.

Als je eenmaal door de eerste weken heen bent wordt het echt makkelijker, en gaat het leven er elke dag een stukje mooier uit zien. Bij mij in ieder geval wel. :praying1:
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#13
Korte update

Ondertussen bijna 5 weken gestopt met blowen, gaat nog steeds goed. Ik baal echter ontzettend. Kreeg vrijdag opeens een appje van een dealer uit het verleden en kreeg meteen kortsluiting. Kon me wel inhouden door een halve te halen (sos) en heb bij het halen gezegd dat ik een werktelefoon heb en ga switchen van werkgever, en dat hij dit nr dus uit zijn "mailing" moet halen. Ook meteen het nr verwijderd. Maar wat baal ik dat ik het heb gehaald zeg.

Heel het weekend heb ik daardoor al een negatieve vibe bij me die ik maar niet van me af krijg. Bah.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#14
Met pijn in mijn hart moet ik dit topic heropenen..







Na 5 maanden clean te zijn geweest, ben ik stapje voor stapje teruggevallen in mijn oude gewoontes. Ondertussen ben ik dus alweer bijna ruim een jaar terug bij af.







Jullie vragen je wellicht af, waardoor ben ik teruggevallen? Ik moet heel eerlijk zeggen, er is geen reden. Ik dacht gewoon " Ik heb wel weer eens zin in een jointje", meerdere volgden en niet veel later volgde ook de coke weer. Qua blowen zit ik consequent op 1 voorgedraaide haze per dag, qua coke vaak 4x in de week een packie. Echter ben ik er ook bij gaan gokken, het komt dus ook voor dat ik na een week door mijn geld heen ben. Dan zijn wel de meeste lasten betaald en van het geld van de gezamenlijke rekening blijf ik af.







Daar over gesproken, op af en toe een jointje weet mijn omgeving niks van mijn teruggeval. Ik weet het angstig goed verborgen te houden.







Ondertussen uiteraard ook weer wat schulden opgebouwd (onder de 3k dus dat valt mee, afterpay / klarna etc) dus eigenlijk weer terug bij af.







Dat is het slechte nieuws.







Het in mijn ogen goede nieuws is dat ik een plan gemaakt heb.







Ik heb al mijn schuldeisers benaderd en betalingsregelingen getroffen.







Na deze regelingen houd ik echt nog ruim over om van te leven. Ik heb namelijk ondanks de verslavingen niet stilgezeten een een mooie stap in mijn carrière gemaakt, wat me netto honderden euro's per maand meer oplevert dan toen ik mijn vorige topic opende.







Wat ik altijd ontzettend lastig vind is het begin maken met stoppen. Elke keer denk ik "vanaf vandaag kap ik", en tegen de tijd dat ik klaar ben met werken is die houding verdwenen.







Daarom heb ik dit moment aangegrepen. Ik typ dit namelijk vanaf een strandbedje ergens in Europa. Ik ben namelijk op vakantie en nu dan ook al bijna 2 weken "clean". De kop is er dus af.







Binnen enkele dagen vertrek ik weer naar Nederland en ik weet dat het echte werk dan begint. Gelukkig weet ik ondertussen na zoveel stoppogingen ook wat mij hier door gaat helpen. Sporten, leuke dingen doen en mijzelf weer terugvinden.







Ik merk ook dat ik me nu al weer een stuk fitter en uitgeruster voel. Echter zijn sinds 3 dagen de nachten echt hel. Ik droom zo ontzettend intens dat ik er meerdere keren wakker van word. In slaap komen duurt zeker twee uur dus dat is niet ideaal. Ik weet van mijn vorige stoppogingen dat dit ongeveer anderhalve maand gaat duren, dus ik moet op dat gebied nog wel even doorbijten.







Ik ga net als de vorige keer hier mijn dagboek bijhouden, dat gaf me de vorige keer veel steun en heeft me toen echt geholpen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Succes bro, we duimen voor je!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#16
Update:

Helaas toen ik terugkwam in Nederland direct een ontzettende craving in een packie gekregen waaraan ik heb toegegeven.

Gister en eergisteren niet gebruikt, en tot op heden nog niet geblowed. Dat gaat gelukkig wel goed. Ondertussen 17 dagen niet geblowed.

Ik ga dan ook niet bij de pakkeneer zitten en ben sinds gisteren ook aan het sporten. Uit mijn vorige stoppogingen merkte ik dat zodra ik intensief ging sporten, in combinatie met niet blowen de drang naar coke echt ontzettend verminderde / verdween. Daar hoop ik nu ook op.

Ik zal over een aantal dagen weer een update geven!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ook zit ik te twijfelen om mezelf weer aan te melden voor ambulante gesprekken. Echter weet ik nog niet zo goed hoe ik dat in het vat moet gaan gieten, aangezien niemand weet van mijn terugval (welke dus al een jaar duurt), en ik te belangrijke belangen heb om dit ook geheim te houden. Mocht iemand daar tips voor hebben, let me know.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Makelifegreatagain zei:
Korte update

Ondertussen bijna 5 weken gestopt met blowen, gaat nog steeds goed. Ik baal echter ontzettend. Kreeg vrijdag opeens een appje van een dealer uit het verleden en kreeg meteen kortsluiting. Kon me wel inhouden door een halve te halen (sos) en heb bij het halen gezegd dat ik een werktelefoon heb en ga switchen van werkgever, en dat hij dit nr dus uit zijn "mailing" moet halen. Ook meteen het nr verwijderd. Maar wat baal ik dat ik het heb gehaald zeg.

Heel het weekend heb ik daardoor al een negatieve vibe bij me die ik maar niet van me af krijg. Bah.
Klik om te vergroten...
Met vallen en opstaan , je komt er wel, doet het al super vind ik.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goedemiddag,

Na een hoop ervaringen van andere te hebben gelezen, heb ik besloten mijn verhaal ook op te schrijven.

Allereerst, ik ben een man van 29 jaar.

In tegenstelling tot de verhalen die ik van sommige lees hier heb ik een heerlijke jeugd gehad. Lieve ouders, veel vrienden, sporten etc.. Met andere woorden, niks te klagen.

Al op jonge leeftijd begon ik tekenen van verslaving te vertonen, op het gebied van gamen.

Vanaf het moment dat ik naar de middelbare school ging is het snel bergafwaarts gegaan. Vanaf een jaar of 13 ben ik in aanraking gekomen met wiet. Ik had onverwachts een tussenuur en een schoolgenoot vroeg of ik zin had om mee te gaan een jointje roken. Ik was meteen verkocht. Gaandeweg steeds meer gaan gebruiken, dit had uiteraard effect op mijn toch al niet zo goede schoolresultaten. Uiteindelijk wel met een Mavo diploma van school gekomen, maar er zat een stuk meer potentie in.

Vanaf een jaar of 16 kwam ik in aanraking met XTC, tot een jaar of 18, daarna kwam coke in beeld. Gek genoeg kon ik met XTC vrij makkelijk stoppen, dit was een leuke periode maar meer ook niet. Wiet en coke is een ander verhaal. Meerdere keren geprobeerd met hulp te stoppen, echter is dit nooit een succes geweest. In mijn ogen zijn die therapeuten overbetaalde open deuren inschoppers. Ik heb het geluk dat mijn moeder ontzettend veel geduld met mij heeft en echt mijn rots in de branding is geweest op meerderee momenten.

Toch is het met mijn verslavingen gelukt een MBO4 diploma te bemachtigen, en heb ik op dit moment een leuke baan met een vast contract en een koopwoning.

Vorig jaar kwam mijn gebruik tot een hoogtepunt. Ik snoof zo´n 2 gram per dag weg, met schulden en een hoop problemen tot gevolg. Gelukkig hield mijn relatie stand, en ben ik in vergelijking met toen al op de goede weg.

Ik heb mijn financiën uit handen gegeven en geef mezelf een bedrag per week wat voldoende is om van de roken/blowen, maar niet genoeg is om mezelf de tering in te snuiven.

De afgelopen maanden rookte ik zo´n anderhalve joint per dag (alleen ´s avonds) en mijn cokegebruik is drastisch geminderd. Echter, geef me een paar tientjes en het eerste wat ik doe is kijken hoe ik daar 50 euro van kan maken en een packie kan gaan scoren. De verslaving zit dus zeker nog in mij.

De afgelopen tijd ben ik druk bezig geweest mijn leven weer op de rit te krijgen. het grootste deel van mijn schulden zijn weggewerkt, over ongeveer 5 maanden ben ik weer schuldenvrij. Het grootste deel is weg, waardoor ik weer ruimte heb om leuke dingen te doen op het moment dat de situatie omtrent corona het toelaat.

Dit is voor mij ook de reden geweest dat ik 5 dagen geleden ben gestopt met blowen. Ik heb eerder pogingen gedaan, echter werd ik dan als ik in bed lag depressief van de problemen die ik voor mezelf heb veroorzaakt. Ik moet zeggen dat het op dit moment beter gaat als alle eerdere pogingen die ik heb gedaan en er goede moed in heb dat het deze keer gaat lukken. Ik lig ´s nachts wel te zweten, slaap voor geen meter en verveel me bij alles wat ik doe, ik weet dat betere tijden aan gaan breken als ik deze laatste horde weet te nemen.

Ook heb ik mijn coke dealer (ondanks dat het een dealer is is het een aardige kerel) gevraagd mij te blokkeren en niks meer te verkopen. Dit heeft hij ook gedaan, waardoor ik op de momenten dat ik de laatste tijd (2 a 3 keer per maand) coke kocht, dit niet meer kan doen. Vrienden die gebruiken heb ik niet meer, dus ik heb mijn mogelijkheden hiertoe tot 0 gereduceerd).

Als ik denk aan een leven zonder drugs voelt dat soms leeg, echter weet ik dondersgoed dat dit beter is voor me en wil ik niet meer terug naar hoe ik was.

Waarom ik dit topic aanmaak weet ik eigenlijk niet zo goed, wellicht voor mezelf om te lezen dat ik op de goede weg ben. Of misschien wel om het af en toe eens terug te lezen als mijn motivatie even ver te zoeken is.
S
SpaceMetHazeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Makelifegreatagain zei:
Goedemiddag,

Na een hoop ervaringen van andere te hebben gelezen, heb ik besloten mijn verhaal ook op te schrijven.

Allereerst, ik ben een man van 29 jaar.

In tegenstelling tot de verhalen die ik van sommige lees hier heb ik een heerlijke jeugd gehad. Lieve ouders, veel vrienden, sporten etc.. Met andere woorden, niks te klagen.

Al op jonge leeftijd begon ik tekenen van verslaving te vertonen, op het gebied van gamen.

Vanaf het moment dat ik naar de middelbare school ging is het snel bergafwaarts gegaan. Vanaf een jaar of 13 ben ik in aanraking gekomen met wiet. Ik had onverwachts een tussenuur en een schoolgenoot vroeg of ik zin had om mee te gaan een jointje roken. Ik was meteen verkocht. Gaandeweg steeds meer gaan gebruiken, dit had uiteraard effect op mijn toch al niet zo goede schoolresultaten. Uiteindelijk wel met een Mavo diploma van school gekomen, maar er zat een stuk meer potentie in.

Vanaf een jaar of 16 kwam ik in aanraking met XTC, tot een jaar of 18, daarna kwam coke in beeld. Gek genoeg kon ik met XTC vrij makkelijk stoppen, dit was een leuke periode maar meer ook niet. Wiet en coke is een ander verhaal. Meerdere keren geprobeerd met hulp te stoppen, echter is dit nooit een succes geweest. In mijn ogen zijn die therapeuten overbetaalde open deuren inschoppers. Ik heb het geluk dat mijn moeder ontzettend veel geduld met mij heeft en echt mijn rots in de branding is geweest op meerderee momenten.

Toch is het met mijn verslavingen gelukt een MBO4 diploma te bemachtigen, en heb ik op dit moment een leuke baan met een vast contract en een koopwoning.

Vorig jaar kwam mijn gebruik tot een hoogtepunt. Ik snoof zo´n 2 gram per dag weg, met schulden en een hoop problemen tot gevolg. Gelukkig hield mijn relatie stand, en ben ik in vergelijking met toen al op de goede weg.

Ik heb mijn financiën uit handen gegeven en geef mezelf een bedrag per week wat voldoende is om van de roken/blowen, maar niet genoeg is om mezelf de tering in te snuiven.

De afgelopen maanden rookte ik zo´n anderhalve joint per dag (alleen ´s avonds) en mijn cokegebruik is drastisch geminderd. Echter, geef me een paar tientjes en het eerste wat ik doe is kijken hoe ik daar 50 euro van kan maken en een packie kan gaan scoren. De verslaving zit dus zeker nog in mij.

De afgelopen tijd ben ik druk bezig geweest mijn leven weer op de rit te krijgen. het grootste deel van mijn schulden zijn weggewerkt, over ongeveer 5 maanden ben ik weer schuldenvrij. Het grootste deel is weg, waardoor ik weer ruimte heb om leuke dingen te doen op het moment dat de situatie omtrent corona het toelaat.

Dit is voor mij ook de reden geweest dat ik 5 dagen geleden ben gestopt met blowen. Ik heb eerder pogingen gedaan, echter werd ik dan als ik in bed lag depressief van de problemen die ik voor mezelf heb veroorzaakt. Ik moet zeggen dat het op dit moment beter gaat als alle eerdere pogingen die ik heb gedaan en er goede moed in heb dat het deze keer gaat lukken. Ik lig ´s nachts wel te zweten, slaap voor geen meter en verveel me bij alles wat ik doe, ik weet dat betere tijden aan gaan breken als ik deze laatste horde weet te nemen.

Ook heb ik mijn coke dealer (ondanks dat het een dealer is is het een aardige kerel) gevraagd mij te blokkeren en niks meer te verkopen. Dit heeft hij ook gedaan, waardoor ik op de momenten dat ik de laatste tijd (2 a 3 keer per maand) coke kocht, dit niet meer kan doen. Vrienden die gebruiken heb ik niet meer, dus ik heb mijn mogelijkheden hiertoe tot 0 gereduceerd).

Als ik denk aan een leven zonder drugs voelt dat soms leeg, echter weet ik dondersgoed dat dit beter is voor me en wil ik niet meer terug naar hoe ik was.

Waarom ik dit topic aanmaak weet ik eigenlijk niet zo goed, wellicht voor mezelf om te lezen dat ik op de goede weg ben. Of misschien wel om het af en toe eens terug te lezen als mijn motivatie even ver te zoeken is.
Klik om te vergroten...


Als Assistent-Bewindvoerder kom ik vaak van dit soort situaties tegen. Het is altijd erg mooi om te zien hoe het gehele traject positief verloopt, en dit lees ik nu ook bij jou.

Je bent in ieder geval erg goed op weg naar een leven zonder drugs, en je geeft zelf ook aan dat je weet dat dit beter voor je is. Dat is iets wel veel mensen (nog) niet kunnen, knap.

succes, zet hem op!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."