Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXanax voor afkick wiet

Xanax voor afkick wiet

38 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
V
VraagkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dankjewel dan ga ik er zo halen bij de dokter want dit is niet te doen en nog maar eerste dag gek
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel dom. En ik ga je zeggen waarom. De afkick van wiet is zo ontzettend mild. Je gaat het hoogstens 2 of 3 dagen moeilijk krijgen met inslapen. Maar daarna gaat het snel beter. Lichamelijk vrijwel geen ongemakken, misschien wat minder honger in het begin. De motivatie en focus terug krijgen duurt wat langer, bij mij ongeveer na een maand langzaamaan weer verbeterd.

Xanax, alprazolam, is een veel sterker middel met een verslavender en heftiger effect. Je gaat dit gebruiken om de eerste paar dagen te helpen met afkicken van wiet, maar als je dan die eerste drie dagen door bent moet je die alprazolam weer laten liggen en dat wil je dan ook niet.

Gewoon niet doen. Het is echt niet moeilijk om met wiet te stoppen. Valt zo mee.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Heel dom. En ik ga je zeggen waarom. De afkick van wiet is zo ontzettend mild. Je gaat het hoogstens 2 of 3 dagen moeilijk krijgen met inslapen. Maar daarna gaat het snel beter. Lichamelijk vrijwel geen ongemakken, misschien wat minder honger in het begin. De motivatie en focus terug krijgen duurt wat langer, bij mij ongeveer na een maand langzaamaan weer verbeterd.

Xanax, alprazolam, is een veel sterker middel met een verslavender en heftiger effect. Je gaat dit gebruiken om de eerste paar dagen te helpen met afkicken van wiet, maar als je dan die eerste drie dagen door bent moet je die alprazolam weer laten liggen en dat wil je dan ook niet.

Gewoon niet doen. Het is echt niet moeilijk om met wiet te stoppen. Valt zo mee.
Klik om te vergroten...
Dit idd. Gewoon niet aan benzo's beginnen als het niet nodig is. Blijf van die zooi weg joh.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Afkickverschijnselen van wiet kunnen echt wel heftig zijn hoor, en dan voorral de mentale. Als die via de dokter met medicijnen gaat afkicken kan ik hem alleen maar succes toewensen en waarschuwen de benzo's niet te lang te slikken. Je weet nooit wat er in iemand ze hoofd afspeelt zeker tijdens het afkicken. Al is het maar wiet. Sommige mensen raken in een psychose, compleet gedepersionaliseerd je moet dat echt niet onderschatten!

Medicijnen zijn ook geen leuke verslaving maar meestal kan een anti depressiva met tijdelijk benzo gebruik positieve invloed op je geestelijke gesteldheid hebben en op je afkick proces. Anti psychotica zou ik wel ver van uit de buurt blijven.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Vraagke dit is alleen mijn menig, hè, ik ben geen professor.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Van het stoppen met wiet? Nah, dat lijkt me nu niet aan de orde.
Klik om te vergroten...
Wiet is een hele gemene op dat gebied hoor. Ik hoor regelmatig dat mensen van wiet helemaal van de realiteit zijn ontspoort. En met benzo's en anti psychotica behandeld worden. Van schizofrenie tot aan een opname in 't gekkenhuis.

Wilt niks over deze man zeggen maar mensen denken vaak echt te simpel over wiet zovan 'het is maar wiet'

Het heeft een veel sterkere impact op je hersenen dan benzooi doet. De high is veel krachtiger. Benzo's sederen je en vlakken je af. Wiet brengt je in een droomwereld. Je gaat in een bubble leven en een fantasie wereld.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
'het is maar wiet'
Klik om te vergroten...
Nee dat zegt ook echt niemand. Misschien heb je ook gelijk, hoor. Maar hoeveel moet je dan wel niet blowen? Ik zat in mijn blowperiode echt op het punt dat ik niet meer kon blowen, omdat mijn blow uren vrijwel vol stonden met blowen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dopemonster zei:
Wiet brengt je in een droomwereld. Je gaat in een bubble leven en een fantasie wereld.
Klik om te vergroten...
Ja exact, en daarom is het ook zo'n gevaarlijke drug. Het wordt een soort sprookjeswereld waar ze in leven. En als je kijkt hoeveel mensen blowen, ik denk zelfs dat een heroine junk niet eens zoveel heroine erin krijgt.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Nee dat zegt ook echt niemand. Misschien heb je ook gelijk, hoor. Maar hoeveel moet je dan wel niet blowen? Ik zat in mijn blowperiode echt op het punt dat ik niet meer kon blowen, omdat mijn blow uren vrijwel vol stonden met blowen.
Klik om te vergroten...

Goeie vraag. Uit eigen ervaring als ik 5 gram per dag of 2 dagen blowde was het stoppen een stuk moeilijker. Met 2 a 3 kleine jointjes op 1 dag met afbouw naar 1 per avond ging het een stuk makkelijker. Nooit gestopt met hulpmiddelen zoals benzos voor enkel wiet. Maar dat is persoonsgebonden.
V
VraagkeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik rookte elke dag zo een 4 5 gram hasj en ben cold turkey gestopt mss drm dat het zo heftig is de afkick
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
PsyTekz zei:
Goeie vraag. Uit eigen ervaring als ik 5 gram per dag of 2 dagen blowde was het stoppen een stuk moeilijker. Nooit gestopt met hulpmiddelen zoals benzos voor enkel wiet. Maar dat is persoonsgebonden.
Klik om te vergroten...
Holy shit, 5 gr in een dag? Ik geef 't je te doen hoor :tilttearlaugh:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vraagke zei:
Ik rookte elke dag zo een 4 5 gram hasj en ben cold turkey gestopt mss drm dat het zo heftig is de afkick
Klik om te vergroten...
Ja, holy shit, dat ga je wel voelen. Zover was ik niet.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vraagke zei:
Ik rookte elke dag zo een 4 5 gram hasj en ben cold turkey gestopt mss drm dat het zo heftig is de afkick
Klik om te vergroten...

Je had beter wat afgebouwd naar enkel savonds en daar de hoeveelheid rustig naar 1 klein jointje doen. Nu vlieg je meteen in de ontwenning rollercoaster.
V
VraagkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
PsyTekz zei:
Je had beter wat afgebouwd naar enkel savonds en daar de hoeveelheid rustig naar 1 klein jointje doen. Nu vlieg je meteen in de ontwenning rollercoaster.
Klik om te vergroten...
Ja precies dat
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
PsyTekz zei:
Je had beter wat afgebouwd naar enkel savonds en daar de hoeveelheid rustig naar 1 klein jointje doen. Nu vlieg je meteen in de ontwenning rollercoaster.
Klik om te vergroten...
Ben niet echt zo'n fan van afbouwen, maar je zou ook van 5, naar 2,5 naar 1, naar niks kunnen gaan. Om het "Ietsje" te verzachten
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Holy shit, 5 gr in een dag? Ik geef 't je te doen hoor :tilttearlaugh:
Klik om te vergroten...

2 joints in de morgen, 2 joints in de middag, 2 joints na het eten en 2 joints voor het slapen. Tolerantie is een slet.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Ben niet echt zo'n fan van afbouwen, maar je zou ook van 5, naar 2,5 naar 1, naar niks kunnen gaan. Om het "Ietsje" te verzachten
Klik om te vergroten...

Dit dus. Zeker met die hoeveelheden. Overdag niets is een belangrijke stap.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Nee dat zegt ook echt niemand. Misschien heb je ook gelijk, hoor. Maar hoeveel moet je dan wel niet blowen? Ik zat in mijn blowperiode echt op het punt dat ik niet meer kon blowen, omdat mijn blow uren vrijwel vol stonden met blowen.
Klik om te vergroten...
Ja ik had ook geen moeite met stoppen met blowen maar ik kan wel begrijpen dat mensen het er heel moeilijk mee kunnen hebben vanwege onderliggende problemen. En ik ken iemand die ook legit heel erg ging zweten dagenlang en flauw was gevallen na een paar dagen stoppen met blowen. Sommige mensen reageren er schijnbaar heftiger op dan andere.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik had de laatste keer stoppen met wiet vreselijke afkick.
Ik ben vaker gestopt, toen rookte ik veel meer en nauwelijks last

Nu rook ik een paar korrels op een avond en de laatste keer heb ik 2 weken NIET geslapen, koud zweet, vijf keer per nacht pyama en bed verschonen. Overdag ook kleding wisselen.
Kotsmisselijk, doodmoe. Daarna zo'n honger dat ik m'n huis wel kon opeten.

Ik zie nu al op tegen komende weken als ik weer moet.

Mentaal doet het me weinig. Iedereen is anders!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Purplext zei:
Daarna zo'n honger dat ik m'n huis wel kon opeten.
Klik om te vergroten...
Dan komt het goed uit als je in een Hans en Grietje huis woont. Anders moet je wel echt naar de tandarts

Edit: sorry voor de spam. Ben het aan het afleren...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."