Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoke probleem en uitgeschreven bij de iris zorg

Coke probleem en uitgeschreven bij de iris zorg

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MagicalwomanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Franco71 zei:
Hallo.
Ik plaatst dit maar gewoon omdat ik het aan niemand kwijt kan.
Ben 2 hele jaren bijna iedere dag aan de alcohol en coke..
50 jaar ben ik en weet dat het leven binnenkort voor me ophoudt zo.
Ik had me ingeschreven bij de iris zorg. Ongeveer 3 keer niet geweest terwijl ik een afspraak had. Daarom hebben ze me uitgeschreven. Was ook al begonnen met de detox, wel thuis. Maar dat stopte dus ook. Ik geef hun niet de schuld, maar voel me echt weggelegd. Het liefst wilde ik opgenomen worden. Maar was toch een thuis detox. Nu een paar maanden verder ben ik echt helemaal op, ik drink en snuif nog dagelijks maar ik word bijna niet dronken of meer high...ga er letterlijk aan kapot ben gesloopt om elke dag maar weer door te gaan..ik kan niet meer, en misschien wil ik dat zelfs niet meer op deze manier..hoop op tips of wat dan ook. 😔
Klik om te vergroten...
Het kost jou ook geld wanneer je niet op komt dagen bij die gesprekken.
Probeer het positief te bekijken.

Iemand die echt niet geholpen wil worden, dat lukt ook bijna niet tenzij ze opgenomen worden (mijn ervaring).

Je moet op het punt komen dat je zelf zoiets hebt van dit wil ik niet meer, ik ga nu hulp aannemen.
Zodra je dat gevoel hebt, zou ik gewoon uitleggen aan die instantie dat je graag opgenomen wil worden omdat er thuis te veel verleiding voor je is?
Ik weet niet precies hoe je beter in zo'n traject komt om opgenomen te worden.
Kunt u altijd even uitzoeken.

Het is natuurlijk wel belangrijk om erbij te melden dat je depressieve en suïcidale gedachtes hebt (als ik dit zo uit je bericht haal)
Correct me if im wrong.
Dan gaan ze naar mijn ervaring er sneller mee aan de slag.

Ik weet dat de ggz zorg het enorm druk heeft, dus je krijgt wss te maken met wachtlijsten.
Hou de moed erin! Je kan het!!
S
SpiegtigeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Franco71 zei:
Hallo.
Ik plaatst dit maar gewoon omdat ik het aan niemand kwijt kan.
Ben 2 hele jaren bijna iedere dag aan de alcohol en coke..
50 jaar ben ik en weet dat het leven binnenkort voor me ophoudt zo.
Ik had me ingeschreven bij de iris zorg. Ongeveer 3 keer niet geweest terwijl ik een afspraak had. Daarom hebben ze me uitgeschreven. Was ook al begonnen met de detox, wel thuis. Maar dat stopte dus ook. Ik geef hun niet de schuld, maar voel me echt weggelegd. Het liefst wilde ik opgenomen worden. Maar was toch een thuis detox. Nu een paar maanden verder ben ik echt helemaal op, ik drink en snuif nog dagelijks maar ik word bijna niet dronken of meer high...ga er letterlijk aan kapot ben gesloopt om elke dag maar weer door te gaan..ik kan niet meer, en misschien wil ik dat zelfs niet meer op deze manier..hoop op tips of wat dan ook. 😔
Klik om te vergroten...
"I stood there in the middle of the church of the broken people
Watchin' to the walking wounded tell their stories
My turn came I told em' my name I said this aint my first time
And then a man started talking how the devil and the bottle was ruining my life
With last night on my breath
I stood up and said
It ain't the whiskey
It ain't the cigarettes
It ain't the stuff I smoke
It's all these things I can't forget,
And it ain't the hard times
It ain't the all nights
No it ain't that easy,
Cause' it ain't the whiskey that's killin' me"

Zoek de leegte die je nu vult met coke en alcohol en vul die met gezonde zaken...


PS.
It Ain't The Whiskey
Liedje van Gary Allan
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#3
MaddMonkey zei:
Ga je nou nota bene beginnen over grof zijn?

Ik deed de kraan nog niet eens open joh.

Beginpost riekt naar zelfmedelijden. Een verslaafde eigen. "Niks lukt, iedereen stoot mij af. Weeehhh weehh"

Ik zie het genoeg en weet uit ervaring dat verslaafden de meest koppige mensen zijn die je maar kan vinden. Kan wel mee gaan of het mooi verpakken, maar daarmee voedt je het deel van iemand die de verslaving goedkeurt.


Pas als iemand zegt " ja ik ga veranderen, maar hoe doe ik dat? Help mij" dan is er echt sprake van intrinsieke motivatie en dan reageer ik ook heel anders.

Iemand vertellen wat ie moet doen, werkt 9/10 keer juist verre van. Zeker bij junks/verslaafden/crackies/eigenwijze snotneuzen. Dat soort advies laat ik aan jou over.
Klik om te vergroten...
Jij werkt zeker bij een instantie. Jemig wat een frustratie. T riekt wat naar alles over 1 kam of zelfs enigszins discriminatie, al gebruik ik dit woord niet graag
F
Franco71Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo.
Ik plaatst dit maar gewoon omdat ik het aan niemand kwijt kan.
Ben 2 hele jaren bijna iedere dag aan de alcohol en coke..
50 jaar ben ik en weet dat het leven binnenkort voor me ophoudt zo.
Ik had me ingeschreven bij de iris zorg. Ongeveer 3 keer niet geweest terwijl ik een afspraak had. Daarom hebben ze me uitgeschreven. Was ook al begonnen met de detox, wel thuis. Maar dat stopte dus ook. Ik geef hun niet de schuld, maar voel me echt weggelegd. Het liefst wilde ik opgenomen worden. Maar was toch een thuis detox. Nu een paar maanden verder ben ik echt helemaal op, ik drink en snuif nog dagelijks maar ik word bijna niet dronken of meer high...ga er letterlijk aan kapot ben gesloopt om elke dag maar weer door te gaan..ik kan niet meer, en misschien wil ik dat zelfs niet meer op deze manier..hoop op tips of wat dan ook. 😔
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ga er dan wat aan doen gozer.

Motivatie moet vanuit jou komen. Dat je 3 kansen krijgt, is al heel wat voor klinische behandeling.

Met je reet van die bank en accepteren dat je er hard aan moet gaan werken om te gaan veranderen. Geef daarbij ook wel goed aan waarom je gebruikt en wat wel of niet werkt. Ambulant detoxen is prima, mits je daarin de discipline kan opbouwen. Maar ook klinisch detoxen vereist dat je serieus bent over stoppen en er echt mee wil kappen.

Veranderen doe jij. Anderen kunnen enkel ondersteuning bieden.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ga je nou nota bene beginnen over grof zijn?

Ik deed de kraan nog niet eens open joh.

Beginpost riekt naar zelfmedelijden. Een verslaafde eigen. "Niks lukt, iedereen stoot mij af. Weeehhh weehh"

Ik zie het genoeg en weet uit ervaring dat verslaafden de meest koppige mensen zijn die je maar kan vinden. Kan wel mee gaan of het mooi verpakken, maar daarmee voedt je het deel van iemand die de verslaving goedkeurt.


Pas als iemand zegt " ja ik ga veranderen, maar hoe doe ik dat? Help mij" dan is er echt sprake van intrinsieke motivatie en dan reageer ik ook heel anders.

Iemand vertellen wat ie moet doen, werkt 9/10 keer juist verre van. Zeker bij junks/verslaafden/crackies/eigenwijze snotneuzen. Dat soort advies laat ik aan jou over.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Haha ik kijk genoeg naar mijzelf hoor. Maak je daar maar geen zorgen over.

Weer een post waarin je excuses aanhaalt. Er is geen excuus voor verslaving. Er is simpelweg een verleden, redenen om te gebruiken én een biologische/genetisch aspect. Ermee stoppen is echter een keuze die veel verslaafden niet kunnen maken, omdat ze daar niet aan toe zijn op dat moment. Daar moet je gewoon eerlijk over praten. Daar is niks grofs aan. Niks naar beneden halen (alhoewel de junk An sich dat wel vaak zo ervaart), maar gewoon de waarheid. Van een verslaving afkomen, betekent met de billen bloot gaan, pijn lijden, periodes van enorme zwaarte en craving en leren andere invulling te geven.

Hulpverleners kunnen daarin alleen ondersteuning bieden. En alleen als je echt wil en durft op te staan na te vallen.

Leer dat en kom dan vooral terug op jouw houding. Ik was wellicht wat aan de vervelende kant vorige week, maar neem eerst jouw eigen advies voor lief voordat je begint. Ik weet wel wat het betekent om naar mijzelf te kijken.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Guys, hou het hier bij reageren op TS en in het belang van TS graag.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou, dat gaat mijn ego niet aankunnen hoor, die min 1.

Feit dat je zoveel koppelt vanuit jouw eigen gevoel aan mijn posts, zegt meer over jou zelf en jouw eigen waarde dan het gevoel dat ik over anderen heb pik. Maar om dat te beseffen, moet je sterk genoeg in je schoenen staan om niet getriggerd te raken door een berichtje van iemand online. Wellicht dat je mij begrijpen zal in de toekomst. Wellicht ook niet.


Probeer wat meer bij jezelf te blijven. Zou je niet alleen sieren, maar zorgt er ook voor dat je geen kansloze en labiele uitspraken gaat doen over anderen. Succes met afkicken verder pik.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Dopemonster en @MaddMonkey laatste keer: kunnen jullie bij de vragen van TS blijven en ophouden met deze discussie met elkaar?

Jullie kunnen hier beiden vanuit jullie eigen perspectief wat nuttigs toevoegen, maar wat jullie nu doen valt daar niet onder.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Ik heb respect voor een ieder die zijn problemen aanpakken en leren leven vanuit overleven. Ik heb respect voor mensen die een betere versie van hunzelf worden.

Maar we zijn niet allemaal Rambo meneertje en de ene heeft meer tijd en strijd nodig voor zijn of haar herstel dan de ander dat is wat ik je wou duidelijkmaken.

Herstel is voor iedereen anders en mensen zwak noemen of mensen over 1 kam scheren gaat daar echt niet bij helpen.

-1 punt voor jou boze aap
Klik om te vergroten...
laat mij er buiten
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
@Dopemonster en @MaddMonkey laatste keer: kunnen jullie bij de vragen van TS blijven en ophouden met deze discussie met elkaar?

Jullie kunnen hier beiden vanuit jullie eigen perspectief wat nuttigs toevoegen, maar wat jullie nu doen valt daar niet onder.
Klik om te vergroten...
Best
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Franco71 zei:
Hallo.
Ik plaatst dit maar gewoon omdat ik het aan niemand kwijt kan.
Ben 2 hele jaren bijna iedere dag aan de alcohol en coke..
50 jaar ben ik en weet dat het leven binnenkort voor me ophoudt zo.
Ik had me ingeschreven bij de iris zorg. Ongeveer 3 keer niet geweest terwijl ik een afspraak had. Daarom hebben ze me uitgeschreven. Was ook al begonnen met de detox, wel thuis. Maar dat stopte dus ook. Ik geef hun niet de schuld, maar voel me echt weggelegd. Het liefst wilde ik opgenomen worden. Maar was toch een thuis detox. Nu een paar maanden verder ben ik echt helemaal op, ik drink en snuif nog dagelijks maar ik word bijna niet dronken of meer high...ga er letterlijk aan kapot ben gesloopt om elke dag maar weer door te gaan..ik kan niet meer, en misschien wil ik dat zelfs niet meer op deze manier..hoop op tips of wat dan ook. 😔
Klik om te vergroten...

3 keer niet op komen dagen is niet slim, maar dat weet je zelf ook. Veel vervelend dat dat de reden is dat je niet verder mag maar snap het vanuit de kliniek ook, die zullen het zien als demotivatie en denken voor jou 10 anderen die op de wachtlijst staan die wel echt gemotiveerd zijn. Voor nu is het enige zinnige advies dat ik kan geven ga zsm op zoek naar een andere kliniek en zoek hulp bij je huisarts en eventueel je zorgverzekering. Die laatste kan namelijk doen aan wachtlijstbemiddeling en misschien kan de huisarts wat voor je betekenen al is het alleen al begeleiding ter overbrugging tot je elders weer terecht kan om verder te gaan deze “ziekte” te overwinnen. Good luck en geef de moed niet op na deze tegenslag/teleurstelling. Er is namelijk altijd hoop zolang je zelf wilt!
F
Franco71Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor je bericht, maar zeer zeker dat het aan mij lag hoor.
Ik wilde het graag kwijt, even van me af schijven en met iemand delen!
Vandaar me bericht en ben op zeker niet opzoek naar medelijden.
Wilde het gewoon eventjes met iemand delen en niet weer eens te liegen.
Ik bel morgen ook zeker de dokter op hoe ik het moet aanpakken.
Wat een klote ziekte 😔
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Franco71 zei:
Bedankt voor je bericht, maar zeer zeker dat het aan mij lag hoor.
Ik wilde het graag kwijt, even van me af schijven en met iemand delen!
Vandaar me bericht en ben op zeker niet opzoek naar medelijden.
Wilde het gewoon eventjes met iemand delen en niet weer eens te liegen.
Ik bel morgen ook zeker de dokter op hoe ik het moet aanpakken.
Wat een klote ziekte 😔
Klik om te vergroten...

succes ik hoop van harte dat de dokter morgen voor het weekend nog een plekje voor je heeft of vrij maakt en je daar ook je ei even kwijt kan! En echt probeer de zorgverzekeraar voor wachtlijst bemiddeling! Heb je voor een kliniek een doorverwijzing nodig eigenlijk? En de kliniek die nu met je gestopt is. Als je hun belt en aangeeft dat je snapt dat hun stoppen maar dat dat niets veranderd aan het feit dat je wel (heel hard?) hulp nodig hebt. Vraag hun ook om adviezen hoe dan nu verder te gaan. Met welke stappen je het snelste de juiste hulp kunt krijgen? Zet ze allemaal (huisarts, zorgverzekeraar, kliniek) voor je aan het werk. Ze verdienen genoeg in die zorg, mogen ze ook wel hun best voor je doen ondanks dat je het zelf een klein beetje verprutst hebt. Hoewel ik me afvraag of dat verprutsten/niet komen opdagen, ook niet een symptoom van de ziekte die verslaving heet is!? Een soort van sabotage van de ziekte vs. Je gezondheid en je goede verstand.
de detox die je thuis deed, kreeg je daar medicatie voor van de kliniek? Misschien kan je huisarts dat nu voorschrijven en eens in de paar dagen een gesprek met je voeren zodat je die die detox door kunt zetten en de eerste dagen (of weken?) niet voor niets zijn geweest en je niet nu juist weer gaat gebruiken terwijl je de keuze had gemaakt te stoppen. Blijkbaar was je er klaar mee en klaar voor. Ik hoop dat je linksom of rechtsom de hulp krijgt om dat door te pakken nu! Succes en sterkte en als je het nodig hebt schrijf van je af! En als je geen goedbedoelde adviezen wilt ook eerlijk zeggen dan stop ik met meedenken en lees ik je berichten alleen! 🍀🍀🍀
F
Franco71Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dankje voor de peptalk
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Franco71 zei:
Dankje voor de peptalk
Klik om te vergroten...
Youre welkom! En als je nog meer peptalks nodig hebt dan geef ik ze je met liefde! Alle beetjes steun helpen, al komen ze van onbekende via een online forum 😉
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Franco71

Misschien dat je kan uitleggen bij een nieuwe intake wat er in de tussentijd veranderd is. En alles vertellen, niks achterhouden!!
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#19
En ook al ervaar je het misschien zo op dit moment, leg dat gevoel van waarom het niet gelukt is aan de kant. Accepteer dat je een verslaafde bent, die gigantisch goed excuses weet te verzinnen, en boord uur vanuit dat perspectief verder aan een beter leven.

Al dat gevoel van schaamte, projecteren en distantiëren is in de long run zelf destructief.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."