Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet ik ben een druggie topic

Het ik ben een druggie topic

52 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit topic heb ik geopent voor ons als verslaafde om erkenning te vinden in onze verslavingen en ons gedrag en de gevolgen die daarbij komen kijken.

En als voorbeeld voor mensen die niet verslaafd zijn hoe het is om zoals ons te zijn: een druggie. Niemand kiest ervoor om verslaafd te zijn maar zoals wetenschappelijk bewezen is veranderd het gebruik de hersenstructuren waardoor je verslaafd raakt. Wij zijn niet slechte mensen die goed proberen te doen, wij zijn zieke mensen die beter willen worden.

Wat uit mijn verslaving voorkomt is zelfdestructief gedrag wat betekend dat het gebruiken een negatieve invloed op je gezondheid heeft maar je het toch doet voor de high die het geeft. Al word het je dood.

Ook prefereer ik om gebruikers close in mijn cirkel te houden ondanks ik weet dat dat is wat je juist niet moet doen.

En de lichamelijke afkick houdt mij hooked aan mijn middelen zodat ik blijf gebruiken om niet dope ziek te worden maar tegelijkertijd gebruik ik ook graag om mijn lekkere roes te krijgen dus het is ophogen/stabiliseren

Wanneer ik ge detoxt ben gaat het eigenlijk beter met me maar dan komen de cravings en ga ik er mentaal naar verlangen en komt er een dag dat ik weer lekker een shotje oxy of hero bemachtigt dat is mijn drug of choice. En dan zijn we uiteindelijk weer terug bij af.

Dit is de nooit eindigende cyclus van verslaving die je of weet te verbreken of never ending door zal gaan. En valkuilen/mentale problemen/lichamelijke conditie zijn mijn grootste triggers waardoor ik de cyclus niet kan verbreken
Ik werk nog steeds aan mezelf maar ben momenteel niet in behandeling

Hierbij komen natuurlijk problemen kijken zoals famillieproblemen, relatieproblemen, werkproblemen, dakloos worden. De drug word je beste vriend en lover dus de rest gaat allemaal naar de kloten. Je kunt gaan stelen maar voorral het liegen naar jezelf en anderen is heel pijnlijk. Wat een rotziekte

Ik hoop dat mensen hier gelijkenis in weten te vinden en durven te delen en elkaar proberen te helpen.

God grant me the serenity
to accept the things I cannot change;
courage to change the things I can;
and wisdom to know the difference.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
Dit topic heb ik geopent voor ons als verslaafde om erkenning te vinden in onze verslavingen en ons gedrag en de gevolgen die daarbij komen kijken.
Klik om te vergroten...
Mooi initiatief. Ik heb zelf geen ervaring met verslaving maar ik hoop dat mensen die dat wel hebben hier steun kunnen vinden.


Dopemonster zei:
Wij zijn niet slechte mensen die goed proberen te doen, wij zijn zieke mensen die beter willen worden.
Klik om te vergroten...
Mooi verwoord. Jammer dat er zoveel mensen zijn in de maatschappij die meteen oordelen.


Dopemonster zei:
God grant me the serenity
to accept the things I cannot change;
courage to change the things I can;
and wisdom to know the difference.
Klik om te vergroten...
Deze kende ik al. Blijft een mooie. Ook voor mensen die niet met een verslaving kampen.

Anywyas… succes met dit topic!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je hebt het over het najagen van een lekkere roes of high, maar wat is je mening omtrent verslavingsproblematiek binnen het gebruik van drugs voor productiviteits verhoging?

Niet alle verslaafden zijn een last op de maatschappij en gebruiken bepaalde middelen om te kunnen blijven presteren ondanks fysieke of mentale "tekortkomingen" die de samenleving van je eist.

Zoals je al zei, niemand kiest ervoor om verslaafd te worden. Maar mensen kunnen bijvoorbeeld niet meer werken door pijnproblemen en vallen hierdoor in de valkuil van opiaten om tijdelijk toch nog eten op tafel te kunnen blijven zetten. Anderen kunnen zonder behulp van stimulanten niet voldoen aan wat er van hun gevraagd wordt.

Maakt dit hun junkies? Of slechts mensen die wanhopig zijn om te overleven en er alles aan willen doen om daartoe in staat te kunnen zijn?


Het is makkelijk om verslaafd te worden, ookal is er geen recreatief gebruik in het spel.

Wou het gewoon ook even hebben over de andere kant van drugs.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Snuffelaar zei:
Je hebt het over het najagen van een lekkere roes of high, maar wat is je mening omtrent verslavingsproblematiek binnen het gebruik van drugs voor productiviteits verhoging?

Niet alle verslaafden zijn een last op de maatschappij en gebruiken bepaalde middelen om te kunnen blijven presteren ondanks fysieke of mentale "tekortkomingen" die de samenleving van je eist.

Zoals je al zei, niemand kiest ervoor om verslaafd te worden. Maar mensen kunnen bijvoorbeeld niet meer werken door pijnproblemen en vallen hierdoor in de valkuil van opiaten om tijdelijk toch nog eten op tafel te kunnen blijven zetten. Anderen kunnen zonder behulp van stimulanten niet voldoen aan wat er van hun gevraagd wordt.

Maakt dit hun junkies? Of slechts mensen die wanhopig zijn om te overleven en er alles aan willen doen om daartoe in staat te kunnen zijn?


Het is makkelijk om verslaafd te worden, ookal is er geen recreatief gebruik in het spel.

Wou het gewoon ook even hebben over de andere kant van drugs.
Klik om te vergroten...
Die mening deel ik. Hoe ik het zie is dat je bijvoorbeeld inderdaad een middel kan gaan gebruiken om beter te presteren bijvoorbeeld een stimulant bij burn-out klachten of andere vermoeidheidsklachten waardoor die oppepper je beter laat presteren en ervoor zorgt dat je je werk kan blijven doen of zoals je zegt bij pijnklachten opiaten gaan slikken om de pijn te onderdrukken en zo door te kunnen blijven werken. Grappig is dit ook de eerste doelgroep waar Purdue Pharma hun product op liet testen. De eerste artsen die ze aansmeerde om oxy voor te gaan schrijven waren artsen die op plaatsen werkte waar mijnwerkers leefde en veel met pijnklachten zaten. Maar dat is een beetje off-topic dus om erop terug te komen, als je zo'n middel neemt om te kunnen blijven functioneren en het middel je in ze macht krijgt om ten duur vanwege de (hoge) verslavingspotentie ben je uiteindelijk fucked en verlies je je baan en word je een full-time junk die op andere manieren aan ze 'dope' gaat komen. Dit is natuurlijk het uiterste geval maar wel mijn mening. Middelen gebruiken om te functioneren is een wond blijven pleisteren die niet zal Helen tenzij je het anders behandeld.

Dus niet iedereen die verslaafd is hoeft gelijk een druggie te zijn en het te doen vanwege het najagen van ze high
Maar uiteindelijk eindig je dus wel zo als het middel je in ze macht krijgt en wat onschuldig en rechtvaardig begon veranderd in die roes blijven willen ervaren
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
MaddMonkey zei:
Eens, behalve dat het oneindig is. Het is een oneindige kwetsbaarheid die, net zoals andere stoornissen, prima mee om te gaan zijn.
Klik om te vergroten...
Ook mee eens uiteindelijk na een lange tijd kun je sterk genoeg worden om je verslaving de baas te worden en zal een terugval minder snel plaatsvinden. Maar de weg daar naartoe kan voor de ene heel lang zijn en voor de ander makkelijker haalbaar. Maar het blijft idd altijd een zwak, zeker op zware momenten in je leven ben je extra gevoelig om in je oude patronen te hervallen
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Ook mee eens uiteindelijk na een lange tijd kun je sterk genoeg worden om je verslaving de baas te worden en zal een terugval minder snel plaatsvinden. Maar de weg daar naartoe kan voor de ene heel lang zijn en voor de ander makkelijker haalbaar. Maar het blijft idd altijd een zwak, zeker op zware momenten in je leven ben je extra gevoelig om in je oude patronen te hervallen
Klik om te vergroten...
Heb ooit eens horen zeggen speed is niet voor even maar voor heel je leven. Geef ik ergens wel gelijk.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
Ik snap jou ook, wachten op een overdosis dat is pas een toekomstplan :relaxed:
Klik om te vergroten...
Ik kwam ook over alsof ik een overdosis wou
maar ik ga nu niet helemaal uitleggen welke reden jij kan inbeelden bij die berichten
M
MissButterflyyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat verslaving een cooingsmechanisme is, hoe je met problemen omgaat. Het valt mij op dat mensen die problematisch met drugs omgaan vaak zo moeilijk kunnen praten over wat er diep van binnen speelt. Er zal diep van binnen ook angst zitten.
Ik ben zelf verslaafd aan sigaretten. ||D Verder heb ik gelukkig altijd alles in de hand kunnen houden en recreatief kunnen gebruiken.
M
MissButterflyyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kun je niet beter hulp zoeken?
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#10
MissButterflyy zei:
Kun je niet beter hulp zoeken?
Klik om te vergroten...
Lost niks op. Stoppen is makkelijk. Gestopt blijven niet. Dan geloven ze het al wel als je even af kan blijven en dan komt de terugval.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eens, behalve dat het oneindig is. Het is een oneindige kwetsbaarheid die, net zoals andere stoornissen, prima mee om te gaan zijn.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Die mening deel ik. Hoe ik het zie is dat je bijvoorbeeld inderdaad een middel kan gaan gebruiken om beter te presteren bijvoorbeeld een stimulant bij burn-out klachten of andere vermoeidheidsklachten waardoor die oppepper je beter laat presteren en ervoor zorgt dat je je werk kan blijven doen of zoals je zegt bij pijnklachten opiaten gaan slikken om de pijn te onderdrukken en zo door te kunnen blijven werken. Grappig is dit ook de eerste doelgroep waar Purdue Pharma hun product op liet testen. De eerste artsen die ze aansmeerde om oxy voor te gaan schrijven waren artsen die op plaatsen werkte waar mijnwerkers leefde en veel met pijnklachten zaten. Maar dat is een beetje off-topic dus om erop terug te komen, als je zo'n middel neemt om te kunnen blijven functioneren en het middel je in ze macht krijgt om ten duur vanwege de (hoge) verslavingspotentie ben je uiteindelijk fucked en verlies je je baan en word je een full-time junk die op andere manieren aan ze 'dope' gaat komen. Dit is natuurlijk het uiterste geval maar wel mijn mening. Middelen gebruiken om te functioneren is een wond blijven pleisteren die niet zal Helen tenzij je het anders behandeld.

Dus niet iedereen die verslaafd is hoeft gelijk een druggie te zijn en het te doen vanwege het najagen van ze high
Maar uiteindelijk eindig je dus wel zo als het middel je in ze macht krijgt en wat onschuldig en rechtvaardig begon veranderd in die roes blijven willen ervaren
Klik om te vergroten...
Presteren op stimulanten tijdens een burnout krijg je keihard terug. Je reserves raken compleet op waarna het lichamelijk verval begint. Ik heb het lichtelijk ervaren toen ik speed begon te gebruiken op mijn werk. Gelukkig maar een korte periode....
B
Bloemetjesgordijn95Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Snuffelaar zei:
Heb ooit eens horen zeggen speed is niet voor even maar voor heel je leven. Geef ik ergens wel gelijk.
Klik om te vergroten...
Herkenbare slogan. Ondertussen ben ik bijna een jaar clean van speed, naast alcohol en andere drugs. Desalniettemin blijft het een lastig goedje, ik moest afzakken naar de daklozenopvang wilde ik inzien hoe destructief ik met middelen om ga. Ik heb ook niks tegen drugs, ik kan er alleen niet goed mee om gaan.


Vind het soms ook wel jammer dat ik niet op een normale manier middelen kan gebruiken. Daar tegenover staat wel dat ik nu een leven heb waarbij ik drugs niet meer nodig heb. Meer zelfvertrouwen, sterke ā€˜gezonde’ vriendschappen, rust in m’n hoofd en stabiliteit. Al lig ik voortaan in de weekenden wel vroeg in bed! 🄲

Mocht iemand die dit bericht leest advies/tips willen krijgen over stoppen met gebruiken, stuur me dan vooral een bericht. :)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Presteren op stimulanten tijdens een burnout krijg je keihard terug. Je reserves raken compleet op waarna het lichamelijk verval begint. Ik heb het lichtelijk ervaren toen ik speed begon te gebruiken op mijn werk. Gelukkig maar een korte periode....
Klik om te vergroten...
Zeker, op ten duur ben je de lul bij verslavende en tolerantie opwekkende middelen.... Ik kon eerst ook goed op opiaten werken tot ze me op het werk in een donkere kamer op een bank hadden neergelecht omdat ik aan het afkicken was, ik schaamde mij kapot kon niet eens naar huis rijden uiteindelijk had iemand me thuis gebracht en de volgende dag was ik ineens helemaal beter toen wisten ze natuurlijk dat er iets niet aan de haak was🤣 en hoorde ik mensen vragen stellen, ik weet wat er met je is, je zit aan de methadon he? Schaamde me kapot
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Bloemetjesgordijn95 zei:
Herkenbare slogan. Ondertussen ben ik bijna een jaar clean van speed, naast alcohol en andere drugs. Desalniettemin blijft het een lastig goedje, ik moest afzakken naar de daklozenopvang wilde ik inzien hoe destructief ik met middelen om ga. Ik heb ook niks tegen drugs, ik kan er alleen niet goed mee om gaan.


Vind het soms ook wel jammer dat ik niet op een normale manier middelen kan gebruiken. Daar tegenover staat wel dat ik nu een leven heb waarbij ik drugs niet meer nodig heb. Meer zelfvertrouwen, sterke ā€˜gezonde’ vriendschappen, rust in m’n hoofd en stabiliteit. Al lig ik voortaan in de weekenden wel vroeg in bed! 🄲

Mocht iemand die dit bericht leest advies/tips willen krijgen over stoppen met gebruiken, stuur me dan vooral een bericht. :)
Klik om te vergroten...
Allereerst trots op je en gefeliciteerd met je nuchterheid!šŸ‘šŸ»
Dat je daarvoor rock bottom hebt moeten bereiken overkomt ook de meeste van ons dus zeker niet iets om over te schamen, ik leefde vorige kerst in me auto en was 1 stap verwijderd van het leger des heils of een crisisopname (leefde all een tijdje van hier crashen daar crashen)

Herkenbaar voor ons allemaal dat je het jammer gaat vinden dat je niet op een normale manier ergens mee om kan gaan kwa gebruik van iets maar ik ben blij dat je op een gezonde manier inziet en aanpakt hoe je wel je leven gelukkig kan leven, al lig je in het weekend vroeg op bed😜 Het waarderen van de kleine dingen in ons leven is o zo belangrijk.

Je tips mag je natuurlijk ook hierzo delen zodat een ieder ze kan lezen en misschien wel voor kan bedanken. Ik sta in ieder geval open voor iedereen ze mening en tips!šŸ‘šŸ»
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eik zei:
Mooi initiatief. Ik heb zelf geen ervaring met verslaving maar ik hoop dat mensen die dat wel hebben hier steun kunnen vinden.



Mooi verwoord. Jammer dat er zoveel mensen zijn in de maatschappij die meteen oordelen.



Deze kende ik al. Blijft een mooie. Ook voor mensen die niet met een verslaving kampen.

Anywyas… succes met dit topic!
Klik om te vergroten...
Opm
Dopemonster zei:
Dit topic heb ik geopent voor ons als verslaafde om erkenning te vinden in onze verslavingen en ons gedrag en de gevolgen die daarbij komen kijken.

En als voorbeeld voor mensen die niet verslaafd zijn hoe het is om zoals ons te zijn: een druggie. Niemand kiest ervoor om verslaafd te zijn maar zoals wetenschappelijk bewezen is veranderd het gebruik de hersenstructuren waardoor je verslaafd raakt. Wij zijn niet slechte mensen die goed proberen te doen, wij zijn zieke mensen die beter willen worden.

Wat uit mijn verslaving voorkomt is zelfdestructief gedrag wat betekend dat het gebruiken een negatieve invloed op je gezondheid heeft maar je het toch doet voor de high die het geeft. Al word het je dood.

Ook prefereer ik om gebruikers close in mijn cirkel te houden ondanks ik weet dat dat is wat je juist niet moet doen.

En de lichamelijke afkick houdt mij hooked aan mijn middelen zodat ik blijf gebruiken om niet dope ziek te worden maar tegelijkertijd gebruik ik ook graag om mijn lekkere roes te krijgen dus het is ophogen/stabiliseren

Wanneer ik ge detoxt ben gaat het eigenlijk beter met me maar dan komen de cravings en ga ik er mentaal naar verlangen en komt er een dag dat ik weer lekker een shotje oxy of hero bemachtigt dat is mijn drug of choice. En dan zijn we uiteindelijk weer terug bij af.

Dit is de nooit eindigende cyclus van verslaving die je of weet te verbreken of never ending door
Klik om te vergroten...

Dopemonster zei:
zal

God grant me the serenity
to accept the things I cannot change;
courage to change the things I can;
and wisdom to know the difference.
Klik om te vergroten...
Opm
Dit is de lijfspreuk van de AA.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopemonster zei:
Dit......., wij zijn zieke mensen die beter willen worden,
Klik om te vergroten...
opm
Hier komt de eeuwige discussie weer even bovendrijven, of verslaving nou "een ziekte" is, of niet.

kenmerkend is dat het gebruiken een negatieve invloed op je gezondheid heeft maar je het toch doet voor de high die het geeft. Al word het je dood.

Opm
Helaas, ja .
Dopemonster zei:
de lichamelijke afkick houdt mij hooked aan mijn middelen zodat ik blijf gebruiken om niet dope ziek te worden maar tegelijkertijd gebruik ik ook graag om mijn lekkere roes te krijgen dus het is ophogen/stabiliseren
Klik om te vergroten...
opm
dus ook geestelijke afhankelijkheid houdt je hooked aan druggebruik....ergens moet er een positief onderdeel aan dat druggebruik liggen, want anders was Je er al heel lang mee gestopt. Of niet soms?

Dopemonster zei:
Wanneer ik ge detoxt ben gaat het eigenlijk beter met me maar dan komen de cravings en ga ik er mentaal naar verlangen en komt er een dag dat ik weer lekker een shotje oxy of hero bemachtigt dat is mijn drug of choice
Klik om te vergroten...
opm
Na de detox begint het nuchter blijven pas....je zult al of niet met hulp door de eerste maanden van craving, zucht, heen moeten worstelen..
Dopemonster zei:
. En dan zijn we uiteindelijk weer terug bij af.
Klik om te vergroten...
opm
De ooo zo bekende vicieuze cirkel... drug word je beste vriend en lover dus de rest gaat allemaal naar de kloten. Je kunt gaan stelen maar voorral het liegen naar jezelf en anderen is heel pijnlijk.
Dit is ƩƩn van de vele onderdelen, die horen bij het in praktijk brengen van een verslaving.


Dopemonster zei:
Wat een rotziekte
Klik om te vergroten...
Opm
Inderdaad. Een hele nare, en ingewikkelde gang van zaken.
Wil je met succes stoppen, dan is er hulp nodig in deze en vergelijkbare situaties...
Erken je, dat je echt afhankelijk bent, en wil je echt kunnen stoppen met gebruiken, zoek hulp!
Je zit zoals ik het lees in een moeilijke positie, en gebruikt middelen die toch wel in de zware categorie horen....
T
TƤnzel to the coreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als newbee in drugs gebruik merkte ik een drang naar coke toen ik een aantal weekenden 2/3 gram deed…coke schijnt niet lichamelijk verslavend te zijn…

3mmc ook niet waarschijnlijk? Ik had geen moeite met stoppen daarmee (alleen weekend gebruik)

Een lichamelijke verslaving wil ik niet dus ik ben nieuwsgierig welke drugs dat zijn, info welkom en ik zal zelf Googlen…

Erg interessant deze fase in mn leven…een pure studie op me zelf, behalve dat drugs zelf genieten is, is t ook de thril van wat zal er nu gebeuren?

🤣🤣🤣
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Let maar op met die perico....deze is geestelijk enorm verslavend en ervan af komen is niet makkelijk!
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#20
TƤnzel to the core zei:
Als newbee in drugs gebruik merkte ik een drang naar coke toen ik een aantal weekenden 2/3 gram deed…coke schijnt niet lichamelijk verslavend te zijn…

3mmc ook niet waarschijnlijk? Ik had geen moeite met stoppen daarmee (alleen weekend gebruik)

Een lichamelijke verslaving wil ik niet dus ik ben nieuwsgierig welke drugs dat zijn, info welkom en ik zal zelf Googlen…

Erg interessant deze fase in mn leven…een pure studie op me zelf, behalve dat drugs zelf genieten is, is t ook de thril van wat zal er nu gebeuren?

🤣🤣🤣
Klik om te vergroten...
Welke drugs lichamelijk verslavend zijn wist ik al op jonge leeftijd, maar het zijn voorgeschreven drugs zoals benzodiazepinen (diazepam is een grote), alcohol, pijnstillers zoals oxycodon of methadon t/m aspirine, alles wat verdovend is eigenlijk, ik heb mensen ook wel 2 weken ziek van de coke gezien die het minstens een jaar lang elke dag deden en abrupt stopten, maar die zopen er ook behoorlijk bij moet ik zeggen. Coke kun je heel lang volhouden maar pakt je uiteindelijk terug, want je weet nu eenmaal hoe lekker het is. Good Luck

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."