#1
Gelukkig want ik vond hem goedHeb me best gedaan om er geen stimrant van te maken! Aardig gelukt
Gelukkig want ik vond hem goedHeb me best gedaan om er geen stimrant van te maken! Aardig gelukt
Simpele uitspraken, dat is ook wat het is. Ik begreep hem in 1 keer. Kapot analyseren en introspectie, ik lees vooral controle proberen te houden, is ook een soort van aangeleerd gedrag en ik heb hier ook last van (gehad) en mijns inziens ook een overlevingsmechanisme en denk inderdaad een vorm van veiligheid zoeken.Soms zijn dit soort simpele uitspraken de inzichten die iemand nodig heeft. Vooral omdat ik al gauw de tendency heb om alles compleet stuk te analyseren. Daarbij rol ik vaak in een hele kettingreactie van inzichten die mij weer prikkelen om verder te gaan. Ik ben erachter dat ik enorm kan genieten van introspectie maar het gevaar hiervan is ook merk ik dat ik bepaalde conclusies trek die ik dan vervolgens onbewust als een soort van waarheid/purpose ga ervaren met als gevolg dat ik minder opensta voor eventuele alternatieven. Geen idee waar deze behoefte precies vandaan komt. Misschien een bepaalde vorm van veiligheid/logica creëren voor mijzelf, alles in hokjes stoppen. 1 van de 100 overlevingsstrategieën die ik mijzelf aangeleerd heb in me jeugd, who knows. Dit soort vragen hoop ik tijdens mijn behandeling antwoord op te krijgen. Een antwoord is misschien zelfs al te ambitieus.
Ik denk dat ik de behandeling niet moet zien als iets wat na 3 maanden afgelopen is en mij opeens magisch "genezen" heeft.
Mijn (complexe) situatie vergt meer tijd, introspectie en werk dan dat. Deze aankomende behandeling is een onderdeel van het complete pad wat ik momenteel bewandel met als einddoel content zijn met mijzelf en het moment. Verleden en heden bestaan in feit niet. Het zijn beide constructen van de mind.
Edit: Excuses ik zie nu dat "simpele uitspraken" beetje raar kan overkomen. Met simpel doel ik op, straightforward, dus.
Opm......Tijd heelt wonden, ........
Dat is klote man, en klopt dat heb je gelijk in. Hoop voor je dat er toch een dag komt dat het beter wordt. Bij mij heeft het ook lang geduurd, geestelijk heb ik er weinig last van meer en daardoor fysiek ook minder maar dat komt vooral doordat ik heb leren omgaan met ‘mijn ziekte’.ikMoet nog steeds therapie krijgen en kan weer opnieuw op de wachtlijst doordat ik verhuisd ben. Ook sta ik meer open voor alternatieve methodes en wil binnen kort met paychidelica aan de slag 😙Opm
Dit hoor ik wel vaker.
Maar helaas zijn er ook wonden die zo diep zijn geweest, dat iig ikzelf van die traumatische wonden heb, die nu zelfs na ruim 40 jaar later, nog steeds niet geheeld zijn...
Doe normaal manhej ik ben een druggie
Wat nemen jullie je verslaving serieus joh ik zie dit allemaal wat lichter! dat zorgt er wel voor dat je er beter mee kan leven! maar niet dat je kan stoppen! kan handig zijn! Hoe moet je serieus doen?
ik snap je maar het is ook wie ik gewoon ben!Doe normaal man![]()
Ik snap jou ook, wachten op een overdosis dat is pas een toekomstplanik snap je maar het is ook wie ik gewoon ben!
nee dat doe je niet maar dat kan eigenlijk nietIk snap jou ook, wachten op een overdosis dat is pas een toekomstplan![]()
Ik kwam ook over alsof ik een overdosis wouIk snap jou ook, wachten op een overdosis dat is pas een toekomstplan![]()
Lost niks op. Stoppen is makkelijk. Gestopt blijven niet. Dan geloven ze het al wel als je even af kan blijven en dan komt de terugval.Kun je niet beter hulp zoeken?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."