Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet ik ben een druggie topic

Het ik ben een druggie topic

52 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Chr0nic zei:
Heb me best gedaan om er geen stimrant van te maken! Aardig gelukt
Klik om te vergroten...
Gelukkig want ik vond hem goed
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Chr0nic zei:
Soms zijn dit soort simpele uitspraken de inzichten die iemand nodig heeft. Vooral omdat ik al gauw de tendency heb om alles compleet stuk te analyseren. Daarbij rol ik vaak in een hele kettingreactie van inzichten die mij weer prikkelen om verder te gaan. Ik ben erachter dat ik enorm kan genieten van introspectie maar het gevaar hiervan is ook merk ik dat ik bepaalde conclusies trek die ik dan vervolgens onbewust als een soort van waarheid/purpose ga ervaren met als gevolg dat ik minder opensta voor eventuele alternatieven. Geen idee waar deze behoefte precies vandaan komt. Misschien een bepaalde vorm van veiligheid/logica creëren voor mijzelf, alles in hokjes stoppen. 1 van de 100 overlevingsstrategieën die ik mijzelf aangeleerd heb in me jeugd, who knows. Dit soort vragen hoop ik tijdens mijn behandeling antwoord op te krijgen. Een antwoord is misschien zelfs al te ambitieus.

Ik denk dat ik de behandeling niet moet zien als iets wat na 3 maanden afgelopen is en mij opeens magisch "genezen" heeft.
Mijn (complexe) situatie vergt meer tijd, introspectie en werk dan dat. Deze aankomende behandeling is een onderdeel van het complete pad wat ik momenteel bewandel met als einddoel content zijn met mijzelf en het moment. Verleden en heden bestaan in feit niet. Het zijn beide constructen van de mind.

Edit: Excuses ik zie nu dat "simpele uitspraken" beetje raar kan overkomen. Met simpel doel ik op, straightforward, dus.
Klik om te vergroten...
Simpele uitspraken, dat is ook wat het is. Ik begreep hem in 1 keer. Kapot analyseren en introspectie, ik lees vooral controle proberen te houden, is ook een soort van aangeleerd gedrag en ik heb hier ook last van (gehad) en mijns inziens ook een overlevingsmechanisme en denk inderdaad een vorm van veiligheid zoeken.

je hebt veel zelfinzicht en jezelf begrijpen en de inzichten die je noemt zijn wel belangrijke factoren om ‘in herstel’ te gaan. Volgens mij komt het wel goed met jou 😉
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Brakka Mang zei:
......Tijd heelt wonden, ........
Klik om te vergroten...
Opm
Dit hoor ik wel vaker.
Maar helaas zijn er ook wonden die zo diep zijn geweest, dat iig ikzelf van die traumatische wonden heb, die nu zelfs na ruim 40 jaar later, nog steeds niet geheeld zijn...
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Opm
Dit hoor ik wel vaker.
Maar helaas zijn er ook wonden die zo diep zijn geweest, dat iig ikzelf van die traumatische wonden heb, die nu zelfs na ruim 40 jaar later, nog steeds niet geheeld zijn...
Klik om te vergroten...
Dat is klote man, en klopt dat heb je gelijk in. Hoop voor je dat er toch een dag komt dat het beter wordt. Bij mij heeft het ook lang geduurd, geestelijk heb ik er weinig last van meer en daardoor fysiek ook minder maar dat komt vooral doordat ik heb leren omgaan met ‘mijn ziekte’.ikMoet nog steeds therapie krijgen en kan weer opnieuw op de wachtlijst doordat ik verhuisd ben. Ook sta ik meer open voor alternatieve methodes en wil binnen kort met paychidelica aan de slag 😙
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#5
hej ik ben een druggie

Wat nemen jullie je verslaving serieus joh ik zie dit allemaal wat lichter! dat zorgt er wel voor dat je er beter mee kan leven! maar niet dat je kan stoppen! kan handig zijn! Hoe moet je serieus doen?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
SantanaTerror zei:
hej ik ben een druggie

Wat nemen jullie je verslaving serieus joh ik zie dit allemaal wat lichter! dat zorgt er wel voor dat je er beter mee kan leven! maar niet dat je kan stoppen! kan handig zijn! Hoe moet je serieus doen?
Klik om te vergroten...
Doe normaal man :facepalmman1:
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
Doe normaal man :facepalmman1:
Klik om te vergroten...
ik snap je maar het is ook wie ik gewoon ben!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
SantanaTerror zei:
ik snap je maar het is ook wie ik gewoon ben!
Klik om te vergroten...
Ik snap jou ook, wachten op een overdosis dat is pas een toekomstplan :relaxed:
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
Ik snap jou ook, wachten op een overdosis dat is pas een toekomstplan :relaxed:
Klik om te vergroten...
nee dat doe je niet maar dat kan eigenlijk niet

Ik praat graag over mezelf dus ik leg het wel even uit
Hoe ik mezelf kan laten gaan!
  • Geen negatieve problemen meer ervaren (problemen zijn klein)
  • Veel positieve gedachten en belevingen (Het Positieve is groot)
  • Mijn brein staat altijd gewoon op losgaan altijd zonder na te denken
  • Ik vind alles leuk en het leven is heel fijn(omdat ervan te genieten valt)
  • Nooit nadenken over het negatieve(er is niet zoveel negatief)
  • Een mega vette kijk op het leven en de wereld (en een mega vet karakter)
Hoe ik nadenk
  • Ik kan goed begrijpend nadenken(compleet uitdenken)
  • Ik heb een creatieve visie op de wereld en het leven(Alles is er leuk aan gewoon)
  • Ik heb compleet uitgedacht hoe de wereld het beste is(Als je dit wil begrijpen moet maar doorvragen)
  • Ik heb een hele compleet uitgedachte verstandhouding met de realiteit(snap je dit)
  • Ik heb een compleet uitgedacht karakter(Jij niet dus dan zal ik wel iets goed ofzo)
  • Ik heb een compleet uitgedachte stijl(dit is expres verkeerd uitgelegd)
  • Ik heb een compleet uitgedacht leven(Het moet dan wel de moeite waard zijn om over te denken)
  • Ik kan alles snel compleet uitdenken(keuzes van mensen, het begrijpen je partner, de wereld, gebeurtenissen)

Maar zo kun je alleen zijn als je ook echt iets ontbreekt!
ik kan me eigenlijk alleen maar goed laten gaan en goed nadenken(dit overheerst wel alles)
Ik zal mijn doelen nooit halen(hier heb ik een goed doordachte uitleg bij)
Jullie kunnen ook wel bepaalde dingen vind ik!(alleen is dit niet bijzonder)
Ik onderschat de bevolking echt niet(Ik weet waarom ik dit zeg)
Bij elkaar opgeteld ben ik liever mij omdat ik me zoveel laat gaan
Ik weet wat ik geschreven heb en waarom en ik weet ook hoe dit overkomt
Dit is een goed bericht waar over na gedacht is en dit komt ook goed over
Dit geeft de indruk dat er toch wat bijzonders aan de hand is
Ik heb stemmen in mijn hoofd en ik weet waarom ik dit zeg

Dit bericht bewaar ik voor mijn leven in een passende categorie
Dit was leuk Ik kon het er gewoon even over hebben!!!
-
SantanaTerror
-
19-6-2022
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dopemonster zei:
Ik snap jou ook, wachten op een overdosis dat is pas een toekomstplan :relaxed:
Klik om te vergroten...
Ik kwam ook over alsof ik een overdosis wou
maar ik ga nu niet helemaal uitleggen welke reden jij kan inbeelden bij die berichten
M
MissButterflyyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat verslaving een cooingsmechanisme is, hoe je met problemen omgaat. Het valt mij op dat mensen die problematisch met drugs omgaan vaak zo moeilijk kunnen praten over wat er diep van binnen speelt. Er zal diep van binnen ook angst zitten.
Ik ben zelf verslaafd aan sigaretten. ||D Verder heb ik gelukkig altijd alles in de hand kunnen houden en recreatief kunnen gebruiken.
M
MissButterflyyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kun je niet beter hulp zoeken?
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#13
MissButterflyy zei:
Kun je niet beter hulp zoeken?
Klik om te vergroten...
Lost niks op. Stoppen is makkelijk. Gestopt blijven niet. Dan geloven ze het al wel als je even af kan blijven en dan komt de terugval.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."