Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB duivel

GHB duivel

27 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
RebleLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik schrijf even met een
--- ~~~~~ (betekent een tijdsprong van verleden naar heden)--- In mijn ' voorstelverhaal'
Begin met typen dit om 21.35 ongeveer.

Nu speelt er namelijk even iets watik van me af wil schrijven.
Ik ben eergisternacht out gegaan van de ghb en mijn kat is eerst, en vervolgen ben ik door een van de andere huisgenoten (ik woon op kamers) bedreigd. Vervolgens heeft hij mij verkracht. Ik ben naar het politiebureau gegaan maar daar wegens gebrek aan doseerspuit en daar wel 6 uur geweest (maar geen mobiel bij me en mijn smartwatch was leeg en nergens een klok). Ik raakte lost track of time en door de stress nam ik wel op gevoel bij van de g. Per ongeluk 4 keer in +/-6 uur en waarschijnlijk ook net teveel. Want ik herinner me net nog dat ik mijn aangifte moest doornemen en ondertekenen zodat de researcher en agenten tot actie konden overgaan maar toen ik mijn opgetekend verslag zou ondertekenen werd ik misselijk van alles wat ik las (ja mijn gevoel stond even weer op stand 'aan' ik schrok, vroeg te mogen roken (e-smoken, ben sinds 2 weken gestopt met roken:innocent::smileycat:Heb een katje, ze heet Myle, en daarvoor vond ik ook dat het binnen niet kon en heb geen balkon dus dan maar stoppen.Gaat me gelukkig vrij gemakkelijk af [afkloppen].) maar voor ik ging roken gauw nog even op toilet in het bureau een dosis gepakt. Met peuk en een warm kopje kamillethee naar buiten gelopen op de trap gaan zitten voor en toen ik op wilde staan toen de agent vroeg of het weer zou gaan (en toen -gaat het wel met je meisje?-)? werd ik ineens Nee, shit, sorry sorry...... en het volgende moment vloog ik door de lucht want ze hadden een ambulance gebeld vanuit het politie bureau en ik werd opgetild door een broeder en ik zag ineens de wereld op de kop voor ik op de brancard werd gelegd en de wereld werd zwart. -ik sliep- Nouja .ghb out.

Kwam weer bij in het ziekenhuis waar ze me op de eerste hulp hadden gelegd waar ik meteen ook in een soort delier kwam al had geloof ik niemand incluis ikzelf dat door.
Ik zag een panter en een witte pinguïn die ik al eerder eerder al in een delier had meegemaakt soort van. Deze pinguïn zag er alleen wat anders uit. de panter was eerder een witte tijger. Nu was hij trouwens een zij en toen was 't een vrouwtje die heel klein was voor de soort en lief. Deze panter was door de kamer aan het "panteren" en ik was er een beetje angstig voor en de pinguïn zat op de behandeltafel naast mijn tas waar mijn ghb flesje dacht ik in moest zitten. Dus ik was mezelf aan het loskoppelen van de monitoren. En infuus en nog zo'n ander naald ding in mijn andere arm. Moest nog volgens mij een een plasding eruit (kan even niet op de naam komen (mijn geheugen is een groot gat momenteel
R
RebleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Even geplaatst vast, ik ben even 0. 0 procent helder.
n
nikeniLid
01-01-2024, 00:00
#3
Reble zei:
@FredKroket Ja. Ben ik heel zeker van.

Verder wil ik even het volgende kwijt;
Wat en hoe ik afgelopen nacht gepost had was niet mijn manier hier het forum 'binnen te komen'.

Ik gebruikte even mijn gevoelsmoment om eindelijk te durven beginnen. Iets, een post, een begin.
Maar ik wil me graag even redelijk voorstellen nog. Een wat chronologischer en duidelijker beeld geven van wie ik ben.
En ik wil een excuus geven naar mensen voor wie mijn berichten misschien zelfs een trigger zijn. (mocht dat zo zijn, geef me dat ajb aan) Dan wijzig ze namelijk.

Verder bedankt dat ik hier tot nu toe mag zijn.

Mew
Klik om te vergroten...
Ik vind t een hele goede binnen komer...ik denk voor vele hier die door die duivel bezeten is (k*t )ghb.eigenlijk ook niet Normaal wat voor invloed dat op je Leven kan hebben he.ik lees ook al een tijdje mee. En pas gereageerd hier op t forum.en wacht nu eigenlijk op een goed antwoord ivm mijn phenibut,zodat ik de duivel kan verslaan.😉
R
RebleLid
01-01-2024, 00:00
#4
Terug van even weggeweest.
Veel gebeurd intussen weer.
Maar wil laten weten dat het nog steeds een beetje half om half gaat. Ik wacht nog steeds op detox die pas kan beginnen als er een gedegen natraject is. Het lijkt wel meer en meer vorm te krijgen. Ik ben een aantal intake verder. Maar ook een aantal dieptepunten en dalen verder.

Ik zit nu op 8 a 9 ml ghb per 2 uur. Soms 4 of 5 per uur. Is een beetje op gevoel af en toe.

En afgelopen week lijkt mijn leven wel een beetje op een boekverfilming van kay Scarpetta /harlan coben en breaking bad. Ik weet niet of ik het gier mag noemen maar spreek me er gerust op aam want dan verwijder ik het. Ik ging een stukje wandelen, begin van de avond. Kwam iemand tegen en was zelf niet heel helder. Hij zei dat ik 'm wel kende en ik stapte bij hem op de scooter achterop. We hebben de zon onder zien gaan. Daarna naar mijn huis gegaan. We zijn crack gaan roken. Hij heeft betaald voornamelijk (crim*neel geld). Wist ik maar het maakte me niet uit. We kookten het uit bij mij. Er was niets aan de hand leek het. Hij had geen bijbedoelingen en later ook niet trouwens.
We bleven wel de hele nacht doorroken en ik vergat af en toe mijn giften (soms 3 uur ertussen) extra diazepam nemen. Deed roekeloos. Achteraf praten is makkelijker dan als je er middenin zit.

Maar toen kwam het moment dat hij vertelde dat hij ghb kon regelen 1liter sowieso, hij had connecties. De dag erna (vandaag).
Ik vertrouwde hem gek genoeg nog steeds een beetje wel.
Maar hij had ook en ik weet niet of ik dat hier mag noemen. Ik had zoiets nog nooit gezien een halve kilo cocaïne. Twv. 50.000 . Hij reed zonder rijbewijs op een scooter en ik heb hem uiteindelijk afgelopen nacht
- het was 02.00 - Ik was op en klaar met roken, ik wilde slapen en alleen zijn. Stuurde hem weg.

Hij was niet zo blij.
Kan ik begrijpen.
Maar hij heeft een plastic supermarkt tas gepakt bij mij en daar die halve kilo coke in gedaan en die in z'n ** gestopt en is daarmee op zijn scooter vertrokken denk ik. (Of heeft het ergens in mijn huis verstopt)
Ik wil er alleen niet mee in verband gebracht worden.
Ik heb niks te maken met hoe je zoiets doet/verkoopt/ wat voor connecties je dan moet hebben en daarbij wil ik dat helemaal niet weten.

Ik voel mij onveilig.
Ik wilde dit geloof ik even kwijt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat een verhaal. Schokkend!
Ongelooflijk dat er zoiets gebeurt...
Sterkte!
Ik ben verbaasd nu ik dit verhaal gelezen heb...
R
RebleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb een tijd getwijfeld om hier nog te schrijven.
Zo ontzettend verward en wazig hoe ik hier ben begonnen en van de hak op de tak. Over allerlei aspecten van mijn leven heb ik hier geschreven. En ik heb ook wel enige angst voor herkenbaarheid. Maar een dubbelaccount wil ik niet. Ik ga dus gewoon verder hier.
Het is inmiddels een paar maanden verder...
Ik wacht nog steeds op de detox voor GHB. De hoop dat die dit jaar nog plaats gaat vinden is MIJ in de schoenen gezakt. Mijn hulpverlener bij de GGZ is hoopvoller, maar zij doet haar best. Ik heb wel een goede klik met haar. Ze komt eens per week langs en er komt ook iemand van verslavingszorg eens per week langs. Ook een heel fijne en kundige vrouw.

Ik ben intussen best (voorzichtig) positief bezig denk/hoop ik.
- Ik ben sinds anderhalve week regelmatig naar de inloop van een plaatselijke inloop waar je dagbesteding kunt doen maar ook een kop koffie of thee kunt drinken. Ik eet er ook 3 keer per week 's avonds mee tegen een kleine vergoeding.
Bevalt me erg goed! Leuk om onder de mensen te zijn en nieuwe contacten op te doen.
- Ik ben heel langzaam contact aan het herstellen met een persoon die erg belangrijk is voor me.
- Ik ben zelf gaan afbouwen met de GHB, omdat ik niet wil afwachten tot de opname (ik wacht al sinds eind maart). Ik neem geen genoegen met het advies dat ik maar moet blijven doorgebruiken.

Over dat laatste punt zou ik graag hier verder willen posten. Want het gaat niet helemaal zonder slag of stoot.
R
RebleLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb oa. diazepam en nozinan in huis. Ook prometazine (dat versterkt die beide medicatie) Allemaal is het voorgeschreven om te slapen of tegen angst.

Ongeveer een maand geleden ben ik begonnen met afbouwen met de GHB. Ik zat toen op 8.7 ml per 2 uur. Ik ben met stapjes van 0.2 ml per paar dagen omlaag gegaan.
Nu zat ik 2 dagen op 6.9 en wil vandaag naar 6.8.

Ik heb wel intussen een paar keer wat last gehad van een soort hallucinaties. Dat kon ik gelukkig wel gelijk herleiden naar het te snel of teveel in één keer afgebouwd hebben. Dan nam ik bij de volgende dosis weer 1 á 2 ml meer en ging het inderdaad weer goed.

Hierbij gebruik ik op gevoel diazepam en de rest van mijn medicatie zoals het is voorgeschreven. Lijkt dit een beetje ok? Of ben ik nu totaal roekeloos bezig? Ik weet het namelijk niet zo goed meer namelijk.
R
RebleLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het afbouwen van ghb gaat me over het algemeen vrij makkelijk af.
3weken geleden zat ik op nog op 8.7 per twee uur en vandaag is het nog 'maar' 2.6 ml. Ik ga per 24 uur met 0.4 naar beneden, hoewel ik ook een dag gelijk ben gebleven.

Ik heb telefonisch mijn psychiater gesproken en vandaag kwam de spv'er van verslavingszorg bij me thuis en we hebben goed besproken hoe ik alles het best kan aanpakken. Zeker omdat het nu de laatste stapjes zijn. We hebben het er ook over gehad dat ik de ene drugs vervang met andere. Dat doe ik overigens doorlopend. De prioriteit ligt voor mij bij het stoppen en niet langer lichamelijk afhankelijk zijn van ghb.

Coke/crack, 3mmc en speed gebruikte ik al vaker. Het één wat vaker dan 't andere. Maar ik nam t niet mee als ik gewoon even het centrum in ging etc. Nu vlieg ik met die middelen wat uit de bocht soms.

Ik weet dat waar ik mee bezig ben niet verstandig is of verantwoordelijkheid toont. Naar mezelf niet en ook niet naar hulpverlening om mij heen. Zij doen overigens erg hun best en ik ben over alles eerlijk. Ik zei dat ik nu volgens mij ter compensatie meer andere dingen gebruik welke tenminste niet lichamelijk verslavend zijn. Toen mijn spv'er weg was bedacht ik dat er iets is waar ik grote angst voor heb.
Aan het eind van de rit, mocht het lukken die 0 ml te halen, ben ik eigenlijk vreselijk bang. Ik MOET dan niet om de 2 uur iets nemen. Ik ben dan niet meer afhankelijk van geen enkele drugs.
Maar ik vind het moeilijk om er echt te -zijn- . Om te voelen, me te laten zien, mee te doen in de volwassen wereld. Ik weet niet of en hoe ik het vol kan houden.
Nu heb ik nog een hele duidelijke focus en vastberadenheid.
Ik zal het er met ggz/verslavingszorg over hebben volgende week.
R
RebleLid
01-01-2024, 00:00
#9
1.8 ml inmiddels en nu voel ik me best wel slecht. Weinig energie en kom moeilijk tot dingen . Herken mezelf haast niet terug. Ik probeer wel iets structuur in mijn dagen te houden. Voorzichtig ben ik een beetje trots op mezelf dat het me tot zover al is gelukt. Nu nog een paar dagen en dan hup alles weg klaar .
Wat een bizarre gewaarwording is het ergens
Had nooit meer gedacht dat ik zelf kon minderen
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
Reble zei:
1.8 ml inmiddels en nu voel ik me best wel slecht. Weinig energie en kom moeilijk tot dingen . Herken mezelf haast niet terug. Ik probeer wel iets structuur in mijn dagen te houden. Voorzichtig ben ik een beetje trots op mezelf dat het me tot zover al is gelukt. Nu nog een paar dagen en dan hup alles weg klaar .
Wat een bizarre gewaarwording is het ergens
Had nooit meer gedacht dat ik zelf kon minderen
Klik om te vergroten...
Goed bezig, houd vol 👍
R
RebleLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vannacht tot vanmorgen nog een aantal keer 0.8 ml genomen en daarna niks meer.
Ik ben er wel rustig onder. Lichamelijk merk ik nu maar heel weinig afkick.
Mijn laatste inname was 08.17. Daarna heb ik geprobeerd nog te slapen.
Dat lukte uiteraard niet, en ik moet niet daarop gaan wanhopen.
Net als alle andere keren dat ik het zo heb gedaan als nu kon ik heel lang niet slapen op welk normale manier ook.

Ik lag op mijn bank, mijn gedachtes gingen zo snel en allerlei richtingen uit. Ik was/ben dit niet gewend. Ik wilde gewoon -uit- .
Mijn focus nu de ghb niet meer nodig te hebben (lichamelijk) weegt gelukkig zwaar. Ik wil uit deze donkere plek.

Er is nog ghb in mijn huis. Ik weet niet hoeveel. Ik ben een beetje in dubio. Ga ik iemand bellen om te vragen naar me toe te komen om de plaatsen aan te wijzen waar de flesjes en potjes liggen en hem/haar/hen vragen die mee te nemen zodat ik me niet binnen nu en ? Kan veranderen van gedachten?
(Ik weet de plaatsen waar ik t heb gelegd maar niet hoe vol en heb t gevoel dat ik er beter niet zelf naar kan gaan zoeken. Ik sta niet voor mezelf in als ik bijv nog 1 of 3 liter vind.

Ik wil alles weg en tegelijk wil ik ook weer out.
Ik ben eigenlijk gewoon erg de weg kwijt.
R
RebleLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nog niks gedaan met de ghb die ik in huis heb. Maar ook niet gebruikt
Wel eigenlijk constant andere dingen. Met name coke en 3mmc (had ik flinke voorraad van ingeslagen voor t verbod kwam), en die uppers mix ik met downers. Diazepam 60+mg (heel hoge tolerantie) en andere dingen Een groot/grootste deel van de dag en nacht ben ik ermee bezig.
Met welk doel? Er vooral niet -echt- zijn.

Als ik naar mezelf kijk van een afstand zou ik me waarschijnlijk afvragen hoe iemand zo destructief met zichzelf om kan gaan.

Ik zeg constant tegen mijn hulpverleners dat ik heel graag hulp wil en zo klaar ben met het leven op deze manier. Ik meen en geloof dat ook.
Soms, vraag ik me alleen af, hoe weet je dat eigenlijk zeker?
Het is niet om jezelf te kunnen winnen dat je eerst alles moet verliezen. Denk ik
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sowieso fucking knap van je dat je zelfstandig bent afgebouwd van de GHB. Echt hulde daarvoor, helemaal wetende dat je nog ergens hebt liggen.

Maar is het niet gewoon serieus tijd om in behandeling te gaan voor je drugs(probleem)? Zo kan t niet door blijven gaan toch?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Maar is het niet gewoon serieus tijd om in behandeling te gaan voor je drugs(probleem)? Zo kan t niet door blijven gaan toch?
Klik om te vergroten...
Een heel goed advies, lijkt me zo.
Je ruilt de ene verslaving om voor een andere op deze manier, je zou echt eens helemaal moeten kunnen stoppen....is veel beter voor je!
R
RebleLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Raver bedankt voor je compliment. en @De Zandman en ook Raver,

Ik ben al een tijd ambulant in behandeling en sta op de wachtlijst voor een klinische detox en aansluitend langdurige opname voor zowel verslaving als psychiatrische problematiek. Die detox was alleen een groot issue omdat het ghb betrof en ik in maart al een detox had gehad en na 3 dagen thuis was teruggevallen. Ze wilden nu voor ik weer een detox in zou gaan een gedegen natraject hebben geregeld, waaronder viel dat ik andere woonruimte zou hebben. (Ik woon nu in een kamer in een huis wat onderverhuurd wordt, allemaal gebruikers).

Ik ben het helemaal eens dat ik met alles zou moeten stoppen. Dat is ook mijn wens.
Ik heb mezelf wijsgemaakt de afgelopen weken dat ik door de coke en speed te blijven gebruiken niet zou terugvallen op de ghb maar wat kun je jezelf een illusie voorhouden.

Gisteren was er in huis een ruzie. Het ging om niks bijzonders maar ik kan niet tegen schreeuwen en ruzies en voelde me ergens door geraakt. Ik was al onder invloed van speed en benzo's.
Ik heb vervolgens terug op mijn kamer ghb genomen.
Ik was er precies 4 weken van af. Ik dacht dat ik het wel even getackeld had. Ervan af. Alleen een beetje andere drugs die ik toch al gebruikte. Wie hield ik nou voor de gek man.

Vandaag heb ik telefonisch een lang gesprek gevoerd met mijn spv'er. Eerlijk geweest.

Ik wilde t even kwijt. Voel me heel wankel wat betreft de kant die ik voor dit moment wil kiezen. Of het de makkelijke weg is of die van vechten voor een beter leven.
Ik weet het wel. Diep vanbinnen weet ik het.
Ik typ het gewoon even van me af. Hoop dat het okey is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat is wat mij betreft geheel ok!
De weg die je moet gaan volgen is lang en moeilijk. Maar met de hulp die je gaat krijgen maak je een heel goede start om straks clean door het leven te gaan! Alle succes toegewenst! Laat je weten hoe het met je gaat?
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Goed dat je eerlijk bent geweest naar je hulpverlener en inderdaad, drugs gebruiken om te voorkomen dat je drugs gebruikt werkt niet. In plaats van ghb koos je voor coke. Maar het eindresultaat is hetzelfde: de oplossing denken te vinden in drugs om een drugsprobleem te bestrijden.

Het middel zelf is vaak het kernprobleem niet. Als je 'enkel' geestelijk verslaafd bent en ghb zou hetzelfde effect hebben als een glas water, had je de ghb zo kunnen laten staan. Het is de roes dan wel het effect waar mensen geestelijk verslaafd aan raken. En dat vond je tijdelijk in coke. Misschien goed om je behandeling niet alleen op de detox te richten maar ook op je roesverslaving, zoals je behandelaren voorstelden.

Kom je in aanmerking voor beschermd wonen? Waar uiteraard niet gebruikt worden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Reble zei:
Ik heb vervolgens terug op mijn kamer ghb genomen.
Klik om te vergroten...
Waarom heb je dat uerbhaupt nog in huis?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Reble zei:
Ik was al onder invloed van speed en benzo's.
Ik heb vervolgens terug op mijn kamer ghb genomen.
Klik om te vergroten...
Waarom heb je dat ueberhaupt allemaal in huis?
R
RebleLid
01-01-2024, 00:00
#20
nu weet ik
ik xbbe bn te destru ctief

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."