Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlapeloosheid

Slapeloosheid

33 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vraag me wat af@
Nu een week geleden dat ik cold turkey ben gestopt met tramadol
Sinds 1 week slaap ik niet of nauwelijks
Nu een paar dagen temazepam gebruikt zelfs dan word ik.elke 2 uur wakker.

Iemand een.idee Hoelang dit nog gaat duren
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Hangt toch echt af van hoelang ze nou al Tramadol nam?
Klik om te vergroten...
Ik heb het 4 maanden gebruikt
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ga naar je huisarts voor een afbouwschema.
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Ga naar je huisarts voor een afbouwschema.
Klik om te vergroten...
Nee huisarts zegt juist nu effe doorzetten omdat het anders zonde zou zijn ben al op de helft.
Na 2 weken zouden de klachten over moeten zijn
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Die vreselijke jeuk overal hoort dat ook bij het afkicken 🙈🙈
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vreemde huisarts heb jij. Onnodig lijden. Ik zou een andere gaan zoeken.
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Vreemde huisarts heb jij. Onnodig lijden. Ik zou een andere gaan zoeken.
Klik om te vergroten...
Maar ben nu een week verder na 2 weken zou het over moeten zijn toch
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat doe je als het na twee weken niet over is?
Die kans loop je nou eenmaal...
Terug naar de HA?
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja.....zou ik van tramadol weer gaan slapen dan
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tramadol is een pijnstiller, niet een slaapmiddel....
Temazepam is een inslaper en werkt dus niet langer dan een uurtje of twee.
Slapeloosheid is een regelrechte crime, ik zit er ook al heel erg lang mee.
Ik krijg nu lichttherapie om hier verandering in te brengen, ik ben benieuwd of het werkt, beter af en toe een 3 weken elke dag een half uur voor een best wel felle lamp zitten, dan weer aan de medicatie te moeten beginnen.
Ik heb nu dag 3 gehad, na ongeveer 2 weken zou er verbetering qua slapen moeten zijn. We gaan het zien!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
Vreemde huisarts heb jij. Onnodig lijden. Ik zou een andere gaan zoeken.
Klik om te vergroten...
Hangt toch echt af van hoelang ze nou al Tramadol nam?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
CuriousExplorer zei:
Hangt toch echt af van hoelang ze nou al Tramadol nam?
Klik om te vergroten...
TS heeft bij de huisarts gemeld dat ze zich slecht voelt / niet slaapt. Om dan afbouw te weigeren vind ik echt slechte zorg en nergens voor nodig.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
TS heeft bij de huisarts gemeld dat ze zich slecht voelt / niet slaapt. Om dan afbouw te weigeren vind ik echt slechte zorg en nergens voor nodig.
Klik om te vergroten...
Als TS maar korte tijd Tramadol gebruikt heeft is een afbouwschema toch niet nodig?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
tassie@2000 zei:
Ik heb het 4 maanden gebruikt
Klik om te vergroten...
Dan is een afbouwschema misschien inderdaad handig.


Alhoewel, is dat eigenlijk nodig bij Tramadol?

@Neo-Shulginist gevraagd.
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja had eigenlijk wel gemoeten,maar ben nu al week verder.
Zou zonde zijn om nu alsof te gaan gebruiken.
Heb hopelijk het ergste gehad
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
de periode van gebruik is best een goede indicator voor de noodzaak om af te bouwen, maar uiteindelijk reageert iedereen anders. Als iemand heftige ontwenning heeft dan verzacht je dat redelijkerwijs zo veel mogelijk als arts. Tenminste dat zou ik wel doen ☺️
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja maar dan duurd het nog langer voordat je eraf bent
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja, dat is de keuze die je hebt. Cold Turkey met heftige ontwenning voor een week of 2 of 4 weken afbouwen met weinig last.
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#19
dupont zei:
Ja, dat is de keuze die je hebt. Cold Turkey met heftige ontwenning voor een week of 2 of 4 weken afbouwen met weinig last.
Klik om te vergroten...
Ja had liever het eerste gehad natuurlijk
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb vandaag droomsap gehaald iemand ervaring mee?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."