Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlapeloosheid

Slapeloosheid

33 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik slik l-theanine voordat ik ga slapen. Het zorgt er bij mij voor dat ik fysiek en mentaal kan ontspannen en daardoor lukt slapen ook wat beter. Dat is mijn eigen ervaring.

Ook lees ik dit op internet:
L-theanine geeft steun bij het stoppen met roken en vermindert ontwenningsverschijnselen van opioïden (dierstudie).

Wel belangrijk om erbij te vermelden dat ik zelf geen ervaring heb met (ontwenningsverschijnselen van) opoïden. Bespreek het eerst met je huisarts bij twijfel. Dus dit heb ik alleen van internet gekopieerd en komt van deze site: https://m.orthokennis.nl/nutrienten/Theanine
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
TS heeft bij de huisarts gemeld dat ze zich slecht voelt / niet slaapt. Om dan afbouw te weigeren vind ik echt slechte zorg en nergens voor nodig.
Klik om te vergroten...
Vaak wordt er ook niet meteen naar het voorschrijfboekje gegrepen om te voorkomen dat artsen een soort gratis apotheek op bestelling worden. Bij de verslavingszorg wordt meestal ook gezegd dat je eerst zelf even je gebruik moet stabiliseren voordat je medicatie krijgt voorgeschreven.
CuriousExplorer zei:
Dan is een afbouwschema misschien inderdaad handig.


Alhoewel, is dat eigenlijk nodig bij Tramadol?

@Neo-Shulginist gevraagd.
Klik om te vergroten...
Ik had inderdaad afbouwen aanbevolen. Je moet dan alleen even accepteren dat je verslaafd bent en daar langzaam en gestaag aan blijven werken. Kost dus wat meer mentale inzet (acceptatie en discipline), maar dan heb je wel veel minder last van klachten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe hoog was de dosering?
Ook dat is van belang bij het maken van een afbouw schema...IgG was de gebruikersduur niet al te lang dus zou het wellicht te overwegen zijn om deze cold Turkey afkick even met de tanden op elkaar door te zetten...
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Hoe hoog was de dosering?
Ook dat is van belang bij het maken van een afbouw schema...IgG was de gebruikersduur niet al te lang dus zou het wellicht te overwegen zijn om deze cold Turkey afkick even met de tanden op elkaar door te zetten...
Klik om te vergroten...
Ik slikte 4 mnd 3x per dag 50 mg
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je moet binnen twee weken re-integreren terwijl je nu nog nauwelijks slaapt? Lijkt mij niet handig omdat je in de zorg alert moet zijn én er een risico is dat je in de zorg weer in aanraking kan komen met tramadol.

Ik heb tramadol een aantal jaar gebruikt in een steeds toenemende mate. Sinds enkele weken zelf aan het afbouwen in afwachting van een afbouwschema van verslavingszorg. Ze geven aan drie weken nodig te hebben om volledig af te bouwen. Ik kreeg tramadol tegen kaakontsteking, werd er eerst kei misselijk van maar daarna het verslavende effect van euforie en sufheid. Maar nu honderden euro's armer toch maar afkicken. Ik viel ér trouwens van af van tramadol omdat het ook de honger stilde.

Ik gebruikte een paar weken nog 350mg totaal op een dag. Nu zit ik met vallen en opstaan op de 200 mg. Ik merk vooral extreme angst (voor wat), somberheid en onrust als ontwenning. Ben vaak erg labiel, wat zich uit in schommelende stemmingswisselingen. Ik kom er ook moeilijker van in slaap.
De volgende stap is 3dd 50 mg en dan steeds eentje minder. Alleen gebruik ik de MGA, de langwerkende. Ik denk dat jij de kortwerkende gebruikte.

Ik ben vooral op zoek naar een weg hoe ik een positiever gevoel krijg terwijl ik afbouw.
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Hangt toch echt af van hoelang ze nou al Tramadol nam?
Klik om te vergroten...
Ik heb het 4 maanden gebruikt
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ga naar je huisarts voor een afbouwschema.
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
Ga naar je huisarts voor een afbouwschema.
Klik om te vergroten...
Nee huisarts zegt juist nu effe doorzetten omdat het anders zonde zou zijn ben al op de helft.
Na 2 weken zouden de klachten over moeten zijn
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Die vreselijke jeuk overal hoort dat ook bij het afkicken 🙈🙈
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vreemde huisarts heb jij. Onnodig lijden. Ik zou een andere gaan zoeken.
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
Vreemde huisarts heb jij. Onnodig lijden. Ik zou een andere gaan zoeken.
Klik om te vergroten...
Maar ben nu een week verder na 2 weken zou het over moeten zijn toch
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat doe je als het na twee weken niet over is?
Die kans loop je nou eenmaal...
Terug naar de HA?
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja.....zou ik van tramadol weer gaan slapen dan
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tramadol is een pijnstiller, niet een slaapmiddel....
Temazepam is een inslaper en werkt dus niet langer dan een uurtje of twee.
Slapeloosheid is een regelrechte crime, ik zit er ook al heel erg lang mee.
Ik krijg nu lichttherapie om hier verandering in te brengen, ik ben benieuwd of het werkt, beter af en toe een 3 weken elke dag een half uur voor een best wel felle lamp zitten, dan weer aan de medicatie te moeten beginnen.
Ik heb nu dag 3 gehad, na ongeveer 2 weken zou er verbetering qua slapen moeten zijn. We gaan het zien!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."