#1
Hartelijk dank voor de uitgebreide reacties. En als eerste moet ik eigenlijk zeggen dat ik de vragen ingevuld heb zoals mijn verslaving er nu voor staat en hoe ik het nu zie. In het verleden is het wel eens anders geweest. En dan zou ik op de meeste vragen anders gereageerd hebben waarschijnlijk. Als ik toen niet in ontkenning was tenminste.
Nouja in al die jaren is het wel eens voorgekomen dat ik nog tot laat achter de PC zat en dat de wiet inmiddels zo goed als uitgewerkt was en ja dan ging ik toch nog even vapen voor het slapen. Dus ja het is wel eens voorgekomen maar echt incidenteel. En dat was dan vooral in de tijd dat ik wel veel blowde en tolerantie opbouwde. Tegenwoordig zijn het doordeweeks echt nog maar max 2 vape sessies. En de laatste tijd nog maar eentje eigenlijk.Serieus? Je hebt nooit nees bedacht 'deze keer ga ik op tijd naar bed.' maar toch nog even dat laatste blowtje roken en inneens lig je enkele uren later dan je wilde in bed.
Je hebt nog nooit periodes voorgenomen om er maar 3 per dag roken? (ik noem maar een getal) en dat het er vanzelf weer meer werden?
Ongeveer 1 keer per maand ga ik naar de coffeeshop. En meestal is dat als ik toch al naar een maatje ga die in het centrum woont. En ik kan daar gewoon pinnen. En ja de vape schoonmaken moet wel af en toe gebeuren. Misschien elke 2 weken 10 minuten mee bezig. En kan niet zeggen dat ik tijdens het werken veel aan blowen moet denken. Dat komt pas als ik thuis ben. Dat is mijn trigger. Omdat dat voor mij de gewoonte is.Yeah right ... oke, je vaped dat scheelt al heel veel. Maar je moet je wiet halen, daarvoor eventueel geld pinnen. Je moet plannen;waar wat en hoe?
Ik ging bijvoorbeeld naar.den haag omdat de straatwiet hier echt bagger is en in den haag hebben ze top spul.
Ik haalde dan wel in 5 of 6 shops gelijk de volle mep Dan ging ik in elk geval weg met 35/30 g. Toen ik ging vapen was dat wel minder frequent.
Je moet je vape nog schoonmaken. Misschien wel upgraden of een nieuwe kopen.
Misschien doe je iets met de AVB.
En niet te vergeten, in je hoofd ben je er constant mee bezig. Hersencapaciteit die je of in kan zetten voor iets anders, of eens even rust kan geven. Maar dat zorgt vaak juist voor onrust als.je dat niet gewend bent.
12 jaar geleden ben ik begonnen met blowen. Eerst alleen in het weekend met vrienden maar al snel kwam ik erachter dat blowen in mijn eentje ook heel prettig kon zijn. Dus na misschien 1 jaar of 1.5 blowde ik elke dag. 12 jaar geleden ook begonnen met harddrugs overigens maar dat bleef toch wel vooral bij het weekend.Ja nu wordt het interessant, maar daarvoor wil ik eerst een vraag stellen...
@TheRealKoekert vanaf wanneer ben je regelmatig begonnen met gebruiken (van wiet of andere dingen)?
Gamen heb ik niet zoveel meer mee. Doe het af en toe nog wel eens maar raak er snel op uitgekeken. Heeft denk ik weinig met blowen te maken maar meer met de leeftijd. Verder nog altijd veel bezig met mijn andere hobby muziek. Vaak ook onder het genot van een lekker wietje.Knap! Geen oude verloren hobbies? 's avonds. ook vaak iets te doen?
Ik verloor over tijd wel mijn interesse in normale hobbies. Dan hebben we het over reen tijdspanne van 8 jaar ofzo.
Ik blow nooit voor werk. Behalve toen ik in ploegen werkte en ik om 22:00 moest beginnen ofso. Tsja dat trek je niet als verslaafde. Dus toen ging ik inderdaad lichtjes stoned naar werk. Probeerde wel te zorgen dat het ver uitgewerkt was maar dat lukte toch niet altijd helemaal. Al vrij snel kwam het besef dat blowen iets is dat je na werk moet doen en niet ervoor. En dat ploegen dus ook niks voor mij zijn. Los van wiet ook eigenlijk. Je hebt dan geen normaal ritme meer wat echt niet goed voor je is in mijn beleving.Ik kwam altijd stoned aan op mn bijbaantje.
Technisch gezien rijd ik altijd onder invloed aangezien THC zo lang in je lichaam blijft. Maar ik wacht altijd wel 2 uur of langer voordat ik in de auto stap.Ik heb talloze keren onder invloed gereden.
Tolerantie heb je altijd wel na lang gebruik. Maar de tolerantie neemt niet toe. En is zelfs afgenomen ten opzichte van een paar jaar terug. Mede omdat ik angstig en lichtelijk paranoia werd van het vele blowen.Ik heb wel het idee dat er een soort tolerantie plafond is. En dan kan je het makkelijk volhouden om elke dag dezelfde hoeveelheid te gebruiken.
Maar geen tolerantie? Daar geloof ik niet in.
Misschien ben ik dan meer een zwaar gebruiker dan een echte verslaafde. Alhoewel ik mijzelf toch wel zie als verslaafde. Paar dagen niet blowen zorgt zeker voor afkickverschijnselen. Maar ik raak zeker niet de controle helemaal kwijt. Een echte verslaafde kan niet 1 joint roken op een dag. Als die een grammetje heeft gekocht is het die dag nog op toch?Ik denk dat als je die 'allergische reactie' niet bezit, dat je niet verslaafd bent. Heel zwart wit. Ook een beetje oneerbiedig om jezelf dan verslaafd te noemen. Want je hebt dan geen idee hoe lastig het is voor iemand die wel écht verslaafd is.
Je kan jezelf dan beter een zwaar gebruiker noemen. Een echte verslaafde is echt compleet de controle kwijt als ie eenmaal begint.
Licht stoned een EPT besturen en licht stoned autorijden. Dat is het meest gevaarlijke wat ik gedaan heb onder invloed. Valt allemaal ook wel mee als je 2 uur wacht na het blowen. Al ben je nog wel een klein beetje onder invloed natuurlijk. Een vriend van mij reed vroeger gewoon met een joint in zijn bek de snelweg op. Dat is natuurlijk een wereld van verschil. je hebt onder invloed rijden en echt onder invloed rijden.Ik ben weleens benieuwd naar de riskante situaties waar TS zich in heeft geblowd. Werk/autorijden/etc
Ja de dromen komen weer terug dan. Alleen nooit echt op een positieve manier helaas. Meer nachtmerries eigenlijk. Maar dat is ook iets waar je doorheen moet. En waarschijnlijk is het iets goeds. Die dromen die je al die tijd onderdrukt hebt (Je REM slaap) komen dan even hun inhaal slag maken als het ware.Slapen is de eerste week vrij onprettig. Hangt ook van veel factoren af. Vroeger had ik er meer last van dan later. Maar voor een drugs ontwenning is het erg mild. Alleen overdag de mentale aspecten zijn niet prettig. En het 'slaapmutsje' uiteraard. Ik moest wel wennen hoor. Na 10 jaar niet dromen ineens veel en levendig.
Blowen maakt je lui en zorgt ervoor dat je weinig tot geen zin meer hebt om dingen te doen of te ondernemen. Dus je moet alleen blowen als je toch niks of weinig te doen hebt. Maar als je denkt van ik moet straks nog even stofzuigen maar nu eerst even blowen. Tsja dan komt het er niet meer van inderdaad. Die zelfkennis heb ik wel na zoveel jaar blowen. Het is ook beter om op je vrije zaterdag bijvoorbeeld eerst gewoon de dingen te doen doe je moet doen en daarna pas te blowen. Voelt ook veel fijner. Een meer voldaan gevoel.Misschien eens bijhouden hoeveel tijd je er werkelijk aan kwijt bent. Hoe je motieven om iets te doen beïnvloed omdat je nog wilt blowen. Als je die dingen af en toe eens opschrijft krijg je wel echt een mooi beeld van clean vs blowen.
Dit herken ik wel ja. De drang om het "gat" op te vullen met iets anders om zo niet nuchter te hoeven zijn en niet echt af te hoeven kicken. Maar dit is je verslaving omwisselen als het ware.Ik zou je wel aanraden om dan ook geen andere middelen te gebruiken. Je hebt kans dat je ineens veel meer (bijv.) Gaat drinken. En dat is helemaal niet bevorderlijk.