#1
Heheh ja ik ben precies jij. Rookte ook elke avond wiet (1-2 jonko's met mn ventje), ondervond er ook 0 problemen door en heb ook moeite met mezelf wietverslaafd te noemen... Ik wil daarom wel even mijn ervaring delen gezien ik recent een stoppoging doe. Misschien hebbie er wat aan🤷🏻♀️
Nu dus 1,5 maand gestopt en dat zet ik nog even door. Vooral omdat ik nieuw werk kreeg en ik bang was dat het mn cognitieve vermogens onbewust toch aanpakte. Maar ook omdat, net zo als de meeste middelen, het me toch leuker lijkt om het weer af en toe in het weekeind te doen en weer echt lachkicks enzo te ervaren. Die tolerantie maakt t niet echt gezelliger en uiteindelijk kwam het toch vooral neer op op de bank zitten en vreten nadat ik had geblowd. Ook niets mis mee, want ik dacht ook die ontspanning nodig te hebben na een zware werkdag. Maar je ontspanning ergens anders uit halen is natuurlijk veel gezonder. Ik las bijvoorbeeld nog nauwelijks voor mn plezier, terwijl dat mn lievelings hobby was. Dat zijn dus inderdaad wel "negative impacten die je door de jaren heen niet meer zo ziet" waar je het over had. Het maakt je gewoon wel een mini beetje luier en emotioneel afgevlakter. Natuurlijk lang niet zo erg als bij een hevige wietverslaving waarbij je de hele dag flink doorblowt.
Ik ben dus ook niet van plan volledig te stoppen, nog niet in elk geval. Maar in die 1,5 maand ben ik wel een beetje mezelf tegen gekomen en kan ik inderdaad wel zeggen dat het gewoon een verslaving was... Geen ernstige, een zeer milde misschien wel. Maar het fockt wel gewoon met je hoofd en het is eigenlijk helemaal niet leuk iedere avond naar welk middel dan ook te verlangen. Ik heb 2 weken terug 1 keer gedacht "ah, nou kendie wel weer af en toe" toen ik een weekeind niet naar de stad ging. Dat was natuurlijk een grote leugen naar mezelf en de dag erna een teken voor mij dat die verslaving er echt wel zat. Ik vond dat stiekem best prettig, want omdat ik nooit nadelen heb ondervonden, ondervind ik nu ook weinig voordelen van het stoppen wat het dan wel weer een beetje doelloos laat voelen. Mijn omgeving is wel kei trots op me en er ook best blij mee (ook een teken dat het dus echt wel "iets" met me deed, dagelijks blowen). De eerste week was ik ook intens emotioneel. Iets wat ik wel kende, want voor ik dagelijks blowde was ik sowieso wel het overemotionele meisje van de meeste groepen, en daar ligt veelal ook mijn kracht. Het was dus best een beetje confronterend dat ik dat dus had onderdrukt al die tijd. Naja, nav van de post van @Neo-Shulginist blijf ik er zeker 1,5 maand nog even vanaf... Misschien zelfs wel langer, want ik wil gewoon niet terugvallen naar te regelmatig blowen en hoe langer ik stop hoe groter de kans van slagen.
Ik hoop dat het je een beetje opweg helpt! Die afkick is misschien wel nodig om uiteindelijk te kunnen minderen en weer meer uit het leven, maar ook meer uit het blowen te kunnen halen! En eerlijk: de afkick viel me echt mee. Na een week dacht ik er 's avonds al niet meer aan. Echte ernstige cravings heb ik sowieso niet ervaren en af en toe denk ik nog van 😏😏😏 maar dat kan ik ook snel van me afschudden, zeker als mn vriend of anderen dan vet blij zijn DAT ik het van me af heb geschud (maw: betrek je omgeving er echt bij).
Liefs en knuffels!
Nu dus 1,5 maand gestopt en dat zet ik nog even door. Vooral omdat ik nieuw werk kreeg en ik bang was dat het mn cognitieve vermogens onbewust toch aanpakte. Maar ook omdat, net zo als de meeste middelen, het me toch leuker lijkt om het weer af en toe in het weekeind te doen en weer echt lachkicks enzo te ervaren. Die tolerantie maakt t niet echt gezelliger en uiteindelijk kwam het toch vooral neer op op de bank zitten en vreten nadat ik had geblowd. Ook niets mis mee, want ik dacht ook die ontspanning nodig te hebben na een zware werkdag. Maar je ontspanning ergens anders uit halen is natuurlijk veel gezonder. Ik las bijvoorbeeld nog nauwelijks voor mn plezier, terwijl dat mn lievelings hobby was. Dat zijn dus inderdaad wel "negative impacten die je door de jaren heen niet meer zo ziet" waar je het over had. Het maakt je gewoon wel een mini beetje luier en emotioneel afgevlakter. Natuurlijk lang niet zo erg als bij een hevige wietverslaving waarbij je de hele dag flink doorblowt.
Ik ben dus ook niet van plan volledig te stoppen, nog niet in elk geval. Maar in die 1,5 maand ben ik wel een beetje mezelf tegen gekomen en kan ik inderdaad wel zeggen dat het gewoon een verslaving was... Geen ernstige, een zeer milde misschien wel. Maar het fockt wel gewoon met je hoofd en het is eigenlijk helemaal niet leuk iedere avond naar welk middel dan ook te verlangen. Ik heb 2 weken terug 1 keer gedacht "ah, nou kendie wel weer af en toe" toen ik een weekeind niet naar de stad ging. Dat was natuurlijk een grote leugen naar mezelf en de dag erna een teken voor mij dat die verslaving er echt wel zat. Ik vond dat stiekem best prettig, want omdat ik nooit nadelen heb ondervonden, ondervind ik nu ook weinig voordelen van het stoppen wat het dan wel weer een beetje doelloos laat voelen. Mijn omgeving is wel kei trots op me en er ook best blij mee (ook een teken dat het dus echt wel "iets" met me deed, dagelijks blowen). De eerste week was ik ook intens emotioneel. Iets wat ik wel kende, want voor ik dagelijks blowde was ik sowieso wel het overemotionele meisje van de meeste groepen, en daar ligt veelal ook mijn kracht. Het was dus best een beetje confronterend dat ik dat dus had onderdrukt al die tijd. Naja, nav van de post van @Neo-Shulginist blijf ik er zeker 1,5 maand nog even vanaf... Misschien zelfs wel langer, want ik wil gewoon niet terugvallen naar te regelmatig blowen en hoe langer ik stop hoe groter de kans van slagen.
Oja. Dit vind ik ook wel een belangrijke. Ik vond het stiekem wel lache "de stoner" te zijn. Dus over dat beeld over jezelf moet je ook heenkomen... Dit had ik nog veel meer toen ik stopte met roken en kan echt een moeilijke zijn, zeker na 10 jaar blowen.Het was gewoon wat ik deed en wie ik was.
Ik hoop dat het je een beetje opweg helpt! Die afkick is misschien wel nodig om uiteindelijk te kunnen minderen en weer meer uit het leven, maar ook meer uit het blowen te kunnen halen! En eerlijk: de afkick viel me echt mee. Na een week dacht ik er 's avonds al niet meer aan. Echte ernstige cravings heb ik sowieso niet ervaren en af en toe denk ik nog van 😏😏😏 maar dat kan ik ook snel van me afschudden, zeker als mn vriend of anderen dan vet blij zijn DAT ik het van me af heb geschud (maw: betrek je omgeving er echt bij).
Liefs en knuffels!