Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe dag voelt te lang

De dag voelt te lang

40 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn eerste gesloten opname betreft benzodiazepine en pyro detox en de daaropvolgende ontwenningsverschijnselen bestonden uit niets minder dan 5 weken lang angst en waan ideeën,
Elke dag duurde eeuwig doordat je wakker wordt in paniek en gaat slapen met paniek en dat stopt niet.
Dagen duurde eeuwig en die periode voelt ook tot de dag van vandaag nog aan als maanden.

De 2e keer is gelukkig anders verlopen/loopt (los van de opname en brand) en geleerd van de vorige keer die een nieuwe kracht geeft tegen die angst.
door en een nieuwe omgeving met mijn beste vriend waar ik eerst van droomde en een nieuwe hoofdstuk van het leven ga ik er anders in en er weer uit!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Unicorn28 zei:
Knap dat je uiteindelijk helemaal gestopt bent!
Klik om te vergroten...
Noot:
Dank je
Unicorn28 zei:
Wat doe jij nu met de tijd waarin je eerst gebruikte?
Klik om te vergroten...
Opm
Zinvol bezig zijn met een normaal leven te leiden.
Leuke dingen doen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nadeel van tijd vind ik zelf ook.......
Bijna altijd als je je lekker vind voelen of doet leuke dingen dan gaat de tijd snel en als je je klote voelt gaat de tijd maar niet voorbij.

Dus probeer jezelf wel bezig te houden. Lopen hielp mij enorm bijvoorbeeld en dan vooral door de natuur. Zo voor iedereen wat anders natuurlijk. Kleurplaten voor volwassenen vind ik ook heel rustgevend en kan je de tijd doen vergeten.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Apotheker zei:
Mijn eerste gesloten opname betreft benzodiazepine en pyro detox en de daaropvolgende ontwenningsverschijnselen bestonden uit niets minder dan 5 weken lang angst en waan ideeën,
Elke dag duurde eeuwig doordat je wakker wordt in paniek en gaat slapen met paniek en dat stopt niet.
Dagen duurde eeuwig en die periode voelt ook tot de dag van vandaag nog aan als maanden.

De 2e keer is gelukkig anders verlopen/loopt (los van de opname en brand) en geleerd van de vorige keer die een nieuwe kracht geeft tegen die angst.
door en een nieuwe omgeving met mijn beste vriend waar ik eerst van droomde en een nieuwe hoofdstuk van het leven ga ik er anders in en er weer uit!
Klik om te vergroten...
Heftig! Succes deze keer, het klinkt alsof je er met meer vertrouwen in staat nu.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mezelf zei:
Nadeel van tijd vind ik zelf ook.......
Bijna altijd als je je lekker vind voelen of doet leuke dingen dan gaat de tijd snel en als je je klote voelt gaat de tijd maar niet voorbij.

Dus probeer jezelf wel bezig te houden. Lopen hielp mij enorm bijvoorbeeld en dan vooral door de natuur. Zo voor iedereen wat anders natuurlijk. Kleurplaten voor volwassenen vind ik ook heel rustgevend en kan je de tijd doen vergeten.
Klik om te vergroten...
Ja zeker waar, tijd is zo'n subjectieve beleving, dat ik soms bijna niet kan geloven dat 1 seconde gewoon altijd 1 seconde is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar tijd is een zeer belangrijke zaak.
Onafwendbaar schrijdt de tijd voort. Niet te stoppen, niet terug te draaien.
En zo kijk ik weleens terug naar alle stommiteiten die ik begaan heb, zoals op mijn twaalfde jaar te gaan roken.
Omdat je er anders " niet bij hoorde". Bezien wat dit tot op de dag van vandaag veroorzaakt heeft, één van de grootste fouten die ik begaan heb...en zo is er veel meer.
Terug kan niet meer, alleen vooruit, het nu, vandaag en morgen. Dat telt!
De tijd. Hoe belangrijk.....
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijd bestaat niet 😇

Always the eternal now.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
Tijd bestaat niet 😇

Always the eternal now.
Klik om te vergroten...
Ja als je het zo bekijkt is het leven een stuk minder eng. 'Vandaag is de morgen waar je je gisteren druk om maakte'
Vaak is het nu niet echt spannend, maar de zorgen om morgen of de spijt over gisteren breken een mens op.
Tenzij je stopt met gebruiken, dan is het nu een kwelling. En mag de tijd wel sneller gaan, zodat de afstand naar dat laatste gebruik groter wordt.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Unicorn28 zei:
Ik overweeg het ook al een tijdje. Wat me afschrikt is dat ik bang ben bekenden tegen te komen.
Klik om te vergroten...
Guess what... We zitten er allemaal niet voor onze zweetvoeten 😜

Nee even zonder gekheid. Het is absoluut niet de bedoeling om te spreken over wie je daar tegenkomt en wat je daar hoort. Tuurlijk zal er weleens wat herhaald worden uit iemand anders verhaal. Maar in de praktijk kom ik eigenlijk niet tegen dat daar namen aan gelinkt worden of over anderen wordt gesproken.

Het is een van de belangrijkste tradities van de meetings. En de meeste mensen leven die best serieus na. Gelukkig maar!

Unicorn28 zei:
Ik ben toch bang om door de mand te vallen en misschien wel mijn baan te verliezen.
Klik om te vergroten...
Ik heb natuurlijk geen idee van wat je situatie is. Maar best kans dat het allemaal erg meevalt. Ik ben er overal open over, ook op werk. En ik krijg vaak juist veel respect omdat ik ervoor gekozen heb een andere weg in te slaan. Ook zien ze dat ik groei en verander en dat ik er beter uit zie dan een jaar geleden.

Maar goed, het zou niet zo mogen zijn dat jouw situatie uitlekt op je werk d.m.v. de meetings. Zou ook wel een beetje krom zijn als iemand verteld dat ie jou daar tegenkomt. Dan brengt ie z'n eigen baan ook in gevaar en het is gewoon niet netjes.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
N3K0 zei:
Tijd bestaat niet 😇

Always the eternal now.
Klik om te vergroten...
Nog een Eckhart Tolle fan? 😂
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Unicorn28 zei:
Ja als je het zo bekijkt is het leven een stuk minder eng. 'Vandaag is de morgen waar je je gisteren druk om maakte'
Vaak is het nu niet echt spannend, maar de zorgen om morgen of de spijt over gisteren breken een mens op.
Tenzij je stopt met gebruiken, dan is het nu een kwelling. En mag de tijd wel sneller gaan, zodat de afstand naar dat laatste gebruik groter wordt.
Klik om te vergroten...
Er is ook geen verleden en geen toekomst. Alles speelt zich af in het nu..
Druk maken over dingen die we of niet kunnen veranderen enof geen invloed op hebben. (Had ik maar zus of had ik maar zo, of later dan oe dit of oe zus) (In hier en nu leven heeft mij ook geleerd om meer dingen los te laten en omte accepteren)

We kunnen nu alleen de dingen doen voor future you..
Niet altijd makkelijk maar voor mij zeer helpzaam.

Simpel voorbeeld.. Ik maak sinds een tijdje (bijna) altijd mijn bed op. Als future me dat inde avond naar bed gaat voelt dat veel fijner.

Als er heel aande hand is snap ik dat het een kwelling kan zijn. Het is dan belangerijk om daar iets/mee enof aante doen. (Waar je iets aan kan doen) (Zodat het nu wel wat dragelijker/fijner kan zijn) 💕
LucidLucy zei:
Nog een Eckhart Tolle fan? 😂
Klik om te vergroten...
Ja hier ook een fan! Kheb de kracht van nu inde praktijk hier liggen zeer interessant boek.
Ook vind ik Alan Wats een fijne vent om naar te luisten.

(Sowieso de wat oudere oosterste filosofieën enzo vind ik zeeeer boeiend )
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Unicorn28 zei:
Ik overweeg het ook al een tijdje. Wat me afschrikt is dat ik bang ben bekenden tegen te komen. Op mijn werk kom ik indirect veel mensen met een verslaving(verleden) tegen (Nee ik werk niet in de verslavingszorg, dat zou wel heel krom zijn :tongueout:)
Ik ben toch bang om door de mand te vallen en misschien wel mijn baan te verliezen.
Klik om te vergroten...
Het zou een zegen zijn voor de verslavingszorg wanneer daar meer (ex)verslaafden zouden werken. Ik zie die kromheid niet zo die jij wel ziet.
Welke angst heb je om je baan te verliezen? Hoezo zou je door de mand vallen?
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Casaan zei:
Het zou een zegen zijn voor de verslavingszorg wanneer daar meer (ex)verslaafden zouden werken. Ik zie die kromheid niet zo die jij wel ziet.
Welke angst heb je om je baan te verliezen? Hoezo zou je door de mand vallen?
Klik om te vergroten...
Oh ja zeker! Maar niet iemand die nog met 1 been in actief gebruik staat natuurlijk. Wat kan je een ander dan leren?
Het feit dat ik jarenlang dagelijks gebruikt heb lijkt me niet iets wat een werkgever leuk vindt om te horen. Daarom hou ik het liever voor me...
M
MaryseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Unicorn28 zei:
Bedankt voor je twee reacties lucidlucy!
Die met het slapen is echt een goede. Het doet me denken aan de tijd dat ik alleen woonde en dit ook deed (ik was toen clean). Na het werk direct even slapen en resetten. Soms sliep ik wel te lang en dan was ik daarna tot 3 uur snachts aan het rommelen. Nu ik samen woon gaat te lang slapen toch niet, dus goed om het weer op te pakken!
De kracht van het nu heb ik al heel lang in mijn nachtkastje liggen. Ik ben fan van eckart tolle maar geen talent in het uitvoeren van zijn theorie. Ik ben denk ik ook verslaafd aan denken en controle proberen te houden. Nu ik op vakantie ben kan ik misschien wel wat beter oefenen met in het nu zijn.
Ik ga het vandaag eens proberen!
Klik om te vergroten...
Dat is heel normaal. Het is goed om erover te lezen, maar om het te doen vergt discipline. Ik snap dat dit nu juist even het probleem is. Volgens mij wil je wel en ben je heel dichtbij. Ik zou je aanraden een begeleider te vinden of een cursus mindfulness. Dan leer je het echt goed en is heel effectief als je verslaafd aan denken bent. Ik raad je de boeken van Jan Geurtz aan. Die is mindfulness trainer en zelf verslaafd geweest. Het leest leuk en je leert dat je er zonder oordeel mee mag omgaan. Hij heeft ook leuke podcasts en is op youtube te vinden. Succes!!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
HierEnDaarEenFuifje zei:
Regelmaat, structuur, ritme
Klik om te vergroten...
Amen.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik probeer te stoppen met blowen, waarbij ik tegen het volgende aanloop;
De dag voelt voor mij te lang. Rond een uur of 19.00 ben ik er mentaal wel klaar mee. Voel me leeg, inspiratieloos, concentratie ontbreekt.
Maar fysiek ben ik nog niet moe. Dat komt pas rond middernacht.
Ik zit dus met een gat van 5 uur, waarbij ik mentaal al op ben maar nog niet kan gaan slapen. Ik kan me niet concentreren op een film, voel me niet creatief, ik vind eigenlijk niks leuk. En dan voel ik zo'n onmacht en leegte. Om die leegte niet te voelen ga ik dan toch weer vluchten in eetbuien, blowen, drinken... Ik sta stil in mijn leven en wil graag weer aanwezig zijn en dingen voelen en ervaren.
Maar hoe ik praktisch door die eerste tijd kom? En hoe ik invulling geef aan die tijd dat ik die leegte voel?
Ik weet het niet.
Hopelijk hebben er hier mensen ervaring mee en kan ik wat advies krijgen :)
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#17
Unicorn28 zei:
Ik probeer te stoppen met blowen, waarbij ik tegen het volgende aanloop;
De dag voelt voor mij te lang. Rond een uur of 19.00 ben ik er mentaal wel klaar mee. Voel me leeg, inspiratieloos, concentratie ontbreekt.
Maar fysiek ben ik nog niet moe. Dat komt pas rond middernacht.
Ik zit dus met een gat van 5 uur, waarbij ik mentaal al op ben maar nog niet kan gaan slapen. Ik kan me niet concentreren op een film, voel me niet creatief, ik vind eigenlijk niks leuk. En dan voel ik zo'n onmacht en leegte. Om die leegte niet te voelen ga ik dan toch weer vluchten in eetbuien, blowen, drinken... Ik sta stil in mijn leven en wil graag weer aanwezig zijn en dingen voelen en ervaren.
Maar hoe ik praktisch door die eerste tijd kom? En hoe ik invulling geef aan die tijd dat ik die leegte voel?
Ik weet het niet.
Hopelijk hebben er hier mensen ervaring mee en kan ik wat advies krijgen :)
Klik om te vergroten...
Wat aardig van jezelf dat je dit voor jezelf over hebt. 🙂 Het eerste wat in mij opkomt is als ik denk aan dat je lichaam nog niet moe is... Wat zou naar een sportschool gaan voor je kunnen betekenen? Dan ben je zomaar even misschien al twee uurtjes weg, je maakt lekker wat stofjes aan in je brein, waardoor je brein ook weer wat in beweging komt positief. Ik denk maar even met je mee.
Mediteren kan je creativiteit weer wat aanboren en je wat meer in contact brengen met jezelf... Daar waar je nu die leegte voelt.
Succes in ieder geval! 🙂
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#18
AlwaysTrying zei:
Wat aardig van jezelf dat je dit voor jezelf over hebt. 🙂 Het eerste wat in mij opkomt is als ik denk aan dat je lichaam nog niet moe is... Wat zou naar een sportschool gaan voor je kunnen betekenen? Dan ben je je zomaar even misschien al twee uurtjes weg, je maakt lekker wat stofjes aan in je brein, waardoor je brein ook weer wat in beweging komt positief. Ik denk maar even met je mee.
Mediteren kan je creativiteit weer wat aanboren en je wat meer in contact brengen met je zelf... Daar waar je nu die leegte voelt.
Succes in ieder geval! 🙂
Klik om te vergroten...
Dankjewel! Ik sport nu 2 x per week, ik zou dit vaker kunnen doen maar wil ook niet elke avond van huis ivm de honden.
Maar ergens denk ik ook dat een vaste avondroutine wel helpend zou zijn om het meer automatisch door te komen.
En aan de andere kant denk ik weer: moet ik niet juist van dat plannen en automatische af zodat ik weer bij mijn gevoel in dat moment kom...
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat is een beetje wat het is met wiet. Je zit zonder en ineens moet je wat met de tijd. Hoe langer je stopt hoe makkelijker het wordt omdat je zelf dingen wel gaat oppakken. Dat is een proces.

De tijdelijke momenten tussen stoppen en een lifestyle change is moeilijk. Gebruik de komende tijd dus om te kijken wat bij je past! Een sport of een hobby. Vrijwilligerswerk kan ook. Verder dien je het gevoel van verveling weer opnieuw te leren. Het nuchtere leventje is vaak namelijk ook gewoon saai.

Dingen die ik zo maar bedenk uit mijn hoofd nu. Varieer tussen deze en eventueel eigen ideeën. Kijk naar wat wel of niet bij je past:

Wandelen door de buurt (met een koptelefoon)

Boeken lezen/luisterboeken luisteren

TV kijken/radio luisteren

Nieuwe muziek ontdekken via YouTube/Spotify en maak nieuwe playlists

Sport kijken of sportstatistieken opzoeken. Compilaties van sporters kijken

Twitch kijken

Podcasts luisteren

Sporten

Mediteren

Mindfulness leven (helpt enorm!)

Tekenen (bij de Action kan je goedkoop een volwassen kleurplaat en potloden halen)

Koken

Gamen op je mobiel of op een console (je kan met Xbox Game Pass Ultimate, PlayStation Now & GeForce Now ook zonder krachtige PC of console spelen)

Zwemmen

Sociale media

En nog veel meer. Neem de komende tijd de zoektocht om te zoeken wat bij je past en bedenk er nog meer. Op gegeven moment accepteer je de nuchterheid en heb je je nieuwe leven begonnen. Want stoppen met hele tijd blowen geeft je een nieuwe leven.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Don Draper zei:
Dat is een beetje wat het is met wiet. Je zit zonder en ineens moet je wat met de tijd. Hoe langer je stopt hoe makkelijker het wordt omdat je zelf dingen wel gaat oppakken. Dat is een proces.

De tijdelijke momenten tussen stoppen en een lifestyle change is moeilijk. Gebruik de komende tijd dus om te kijken wat bij je past! Een sport of een hobby. Vrijwilligerswerk kan ook. Verder dien je het gevoel van verveling weer opnieuw te leren. Het nuchtere leventje is vaak namelijk ook gewoon saai.

Dingen die ik zo maar bedenk uit mijn hoofd nu. Varieer tussen deze en eventueel eigen ideeën. Kijk naar wat wel of niet bij je past:

Wandelen door de buurt (met een koptelefoon)

Boeken lezen/luisterboeken luisteren

TV kijken/radio luisteren

Nieuwe muziek ontdekken via YouTube/Spotify en maak nieuwe playlists

Sport kijken of sportstatistieken opzoeken. Compilaties van sporters kijken

Twitch kijken

Podcasts luisteren

Sporten

Mediteren

Mindfulness leven (helpt enorm!)

Tekenen (bij de Action kan je goedkoop een volwassen kleurplaat en potloden halen)

Koken

Gamen op je mobiel of op een console (je kan met Xbox Game Pass Ultimate, PlayStation Now & GeForce Now ook zonder krachtige PC of console spelen)

Zwemmen

Sociale media

En nog veel meer. Neem de komende tijd de zoektocht om te zoeken wat bij je past en bedenk er nog meer. Op gegeven moment accepteer je de nuchterheid en heb je je nieuwe leven begonnen. Want stoppen met hele tijd blowen geeft je een nieuwe leven.
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor de tips!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."