#1
Dat is heel normaal. Het is goed om erover te lezen, maar om het te doen vergt discipline. Ik snap dat dit nu juist even het probleem is. Volgens mij wil je wel en ben je heel dichtbij. Ik zou je aanraden een begeleider te vinden of een cursus mindfulness. Dan leer je het echt goed en is heel effectief als je verslaafd aan denken bent. Ik raad je de boeken van Jan Geurtz aan. Die is mindfulness trainer en zelf verslaafd geweest. Het leest leuk en je leert dat je er zonder oordeel mee mag omgaan. Hij heeft ook leuke podcasts en is op youtube te vinden. Succes!!Bedankt voor je twee reacties lucidlucy!
Die met het slapen is echt een goede. Het doet me denken aan de tijd dat ik alleen woonde en dit ook deed (ik was toen clean). Na het werk direct even slapen en resetten. Soms sliep ik wel te lang en dan was ik daarna tot 3 uur snachts aan het rommelen. Nu ik samen woon gaat te lang slapen toch niet, dus goed om het weer op te pakken!
De kracht van het nu heb ik al heel lang in mijn nachtkastje liggen. Ik ben fan van eckart tolle maar geen talent in het uitvoeren van zijn theorie. Ik ben denk ik ook verslaafd aan denken en controle proberen te houden. Nu ik op vakantie ben kan ik misschien wel wat beter oefenen met in het nu zijn.
Ik ga het vandaag eens proberen!