#1
Ja natuurlijk kun je naar ziek worden. Ik vind het ook wel krom. Ben blij dat ik er vanaf ben in ieder geval want je hebt er niks aan, 't is duur en het stinkt ![:)]()
Delen & hulp vragen. Dat is vaak de sleutel!In de loop van de afgelopen dagen en weken heb ik 1 voor 1 mijn middelengebruik gestopt of aan het taperen. Alleen caffeine (energy drinks) ga ik nog houden. En recreatief benzo gebruik maar eens per week of minder.
Spontaan komt in mij op: leuk allemaal dit. Maar wat als er ineens iets kuts gebeurd in mijn leven? Mocht dit op de langere termijn gaan lukken en ik maak iets vervelends mee. Of m'n autisme wordt me te veel en ik wil het niet met benzo's oplossen. Wat dan?
Ja dit helpt. Meditatie ook. Er is vanalles om je emotionele weerbaarheid te verbeteren. Voorwaarde is wel dat je het consequent voor een langere tijd moet doen voordat de echte effecten goed merkbaar worden.Is het handig om me voor te bereiden om het kut gevoel of trek mee te dealen? Bijvoorbeeld zoals regelmatig gezegd wordt op dit forum dat iets van sport echt zal helpen?
De enige voorbereiding die ik je zou kunnen aanraden is om naar meetings te gaan en aan de 12 stappen te werken. Voor mij werkt het beter dan ik had kunnen dromen.Sinds mijn 16e ben ik, inclusief nicotine, niet meer nuchter geweest. Stopte ik met iets, dan pakte ik iets anders op. Nu moet ik achterkomen hoe ik het kan oplossen zonder een recreatieve manier van middelengebruik. Is het gewoon een kwestie van ondergaan en nieuwe manieren aanleren of moet ik me alvast voorbereiden op een bepaalde manier? Zoals een plan maken of toch maar naar de sportschool gaan? Of werkt het lopen buiten en 'uitwaaien' ook gewoon wanneer het kut gaat als vervanging van middelengebruik?
Ja die indruk heb ik ook sinds ik jullie reacties las en dat was niet de bedoeling. Ik leef op dit moment niet in angst maar ik wil wel de cirkel eindelijk eens doorbreken.Door je topic titel krijg ik een beetje het idee alsof je nu in de angst gaat leven dat er elk moment iets ergs gaat gebeuren. Het is goed om jezelf voor te bereiden op slechte tijden of een ramp. Maar om echt in de angst daarvoor te leven, is niet gezond.
Ik weet niet of m'n idee klopt, maar misschien eens goed om bij jezelf te onderzoeken.
Hoe wreed NA-leden tegen je zijn?Ja die indruk heb ik ook sinds ik jullie reacties las en dat was niet de bedoeling. Ik leef op dit moment niet in angst maar ik wil wel de cirkel eindelijk eens doorbreken.
Nu ik in goede tijden zit moet ik nu alweer door een periode van afkicken heengaan. Ik word er beetje moedeloos van. Ik word er echt goed ziek van iedere keer waarna ik erna huppelend door het leven ga. En dan gebeurd er iets en raak ik weer terug aan de middelen.
Helaas krijg ik geen hulp hiermee. En door prive redenen (ruzie met leden) is NA voor mij helaas (even) geen oplossing. Maar het komt goed. Ik weiger slachtoffer te worden van hoe slecht de GGZ is bij mij en hoe wreed de NA leden tegen me zijn. Het is een keer afgelopen ermee.
Ja ze hebben hun best gedaan om leden mij af te stoten puur omdat ik niet clean door het leven ga. Ik gun het ze niet dat ik dan met ze meedoe alsof er geen wrok is.Hoe wreed NA-leden tegen je zijn?
Dan heb je of echt een hele slechte groep getroffen en kan ik je alleen maar aanraden een andere groep te zoeken. Want als dat zo is valt er gegarandeerd niet veel herstel te halen.
Ik ben ooit in een grip op middelengebruik groep geweest van mijn GGZ waarbij het me lukte om niet voortdurend aan de drugs te zitten. Werd aangemoedigd om te blijven kettingroken wat ik vervolgens deed om het te compenseren dat ik niks gebruikte.Ben je al eens een kliniek in geweest?
Ik zou iemand die afhankelijk is van een k*nkerstokkie niet serieus kunnen nemen als die mij zou moeten ondersteunen bij mijn verslavingsprobleem.Ja er wordt flink gerookt voor en na de meeting.
Pfff wat een kutstreek. Helaas gebeuren dit soort dingen op sommige meetings en dat is echt heel kwalijk. Het hoort namelijk niet, maar onthoud wel mensen hun herstel en daarmee in veel gevallen hun leven of op zn minst kwaliteit van leven.Ja ze hebben hun best gedaan om leden mij af te stoten puur omdat ik niet clean door het leven ga. Ik gun het ze niet dat ik dan met ze meedoe alsof er geen wrok is.
Ook mijn ervaring. Ja kan mierenneukers hebben die vinden dat je er niet bijhoort omwille van traditie 3. (Het verlangen om te stoppen met gebruiken)Vreemd. Niet clean zijn zou nooit een reden mogen zijn om iemand te weren of wat er dan ook is gebeurd. Probeer eens een andere meeting of ander fellowship. Ben je al eens een kliniek in geweest?
Wait whut? Mensen bij die meetings roken wel? En die noemen zichzelf dan ook clean en krijgen zo'n muntje?De meesten roken alsof hun leven er vanaf hangt. Mensen die langer in herstel zijn en gestopt zijn met roken kijken daar dan weer kritisch naar. Roken is immers ook gewoon een verslaving, maar wordt soms wel verheerlijkt. Ofwel dezelfde ontkenning heerst, maar over een ander middel
Longemfyseem of kanker (hart en vaat ziekten and so on) beïnvloeden je leven wel degelijk, en als je je daardoor ziek moet melden op werk, is dat vaak niet voor eventjes.Het is een harnekkige verslaving, maar roken zorgt vrijwel nooit voor directe problemen. Natuurlijk is het slecht voor je gezondheid maar je hoeft je niet ziek te melden de volgende dag om bij te komen als je rookt op een doordeweekse dag. Onschuldig wil ik het niet noemen maar het beïnvloedt het leven meestal niet echt erg.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."