#1
Ik zou zeggen regel een kliniek en goede nazorg. Als je je 100% inzet lukt 't je. Volgens mij zijn alle klinieken in NL tegenwoordig ook rookvrij.
Ik zou iemand die afhankelijk is van een k*nkerstokkie niet serieus kunnen nemen als die mij zou moeten ondersteunen bij mijn verslavingsprobleem.Ja er wordt flink gerookt voor en na de meeting.
Pfff wat een kutstreek. Helaas gebeuren dit soort dingen op sommige meetings en dat is echt heel kwalijk. Het hoort namelijk niet, maar onthoud wel mensen hun herstel en daarmee in veel gevallen hun leven of op zn minst kwaliteit van leven.Ja ze hebben hun best gedaan om leden mij af te stoten puur omdat ik niet clean door het leven ga. Ik gun het ze niet dat ik dan met ze meedoe alsof er geen wrok is.
Ook mijn ervaring. Ja kan mierenneukers hebben die vinden dat je er niet bijhoort omwille van traditie 3. (Het verlangen om te stoppen met gebruiken)Vreemd. Niet clean zijn zou nooit een reden mogen zijn om iemand te weren of wat er dan ook is gebeurd. Probeer eens een andere meeting of ander fellowship. Ben je al eens een kliniek in geweest?
Wait whut? Mensen bij die meetings roken wel? En die noemen zichzelf dan ook clean en krijgen zo'n muntje?De meesten roken alsof hun leven er vanaf hangt. Mensen die langer in herstel zijn en gestopt zijn met roken kijken daar dan weer kritisch naar. Roken is immers ook gewoon een verslaving, maar wordt soms wel verheerlijkt. Ofwel dezelfde ontkenning heerst, maar over een ander middel
Longemfyseem of kanker (hart en vaat ziekten and so on) beïnvloeden je leven wel degelijk, en als je je daardoor ziek moet melden op werk, is dat vaak niet voor eventjes.Het is een harnekkige verslaving, maar roken zorgt vrijwel nooit voor directe problemen. Natuurlijk is het slecht voor je gezondheid maar je hoeft je niet ziek te melden de volgende dag om bij te komen als je rookt op een doordeweekse dag. Onschuldig wil ik het niet noemen maar het beïnvloedt het leven meestal niet echt erg.
Ik snap wat je wilt zeggen, maar vind het eigenlijk ook wel een beetje zeikerij.Longemfyseem of kanker (hart en vaat ziekten and so on) beïnvloeden je leven wel degelijk, en als je je daardoor ziek moet melden op werk, is dat vaak niet voor eventjes.
Een rookverslaving wordt dus wel gedoogd, ik vind het erg krom, sorry
Dat mag.Ik snap wat je wilt zeggen, maar vind het eigenlijk ook wel een beetje zeikerij.
Ho ho, van mij hoeft niemand geweerd te worden, dat zeg ik niet.Want moeten obese mensen ook geweerd worden? Telefoon bezitters? Workaholics? Labelo verslaafden? ZUURSTOFJUNKS??
Prima ook dat het er is, alleen IK heb een andere definitie van clean zijn, dus ik zou daar niet tussen passen.Op die manier ga je het doel voorbij naar mijn mening, namelijk hulpverlening aan mensen die ontwrichtende problemen van hun verslaving ondervinden
Ik snap je punt. Maar waar leg je de grens? Bij nicotine, bij caffeïne, bij suiker?Longemfyseem of kanker (hart en vaat ziekten and so on) beïnvloeden je leven wel degelijk, en als je je daardoor ziek moet melden op werk, is dat vaak niet voor eventjes.
Een rookverslaving wordt dus wel gedoogd, ik vind het erg krom, sorry
Ter aanvulling: het is ook beter om middelen 1-voor-1 te stoppen. Als je voor een zware middel stopt is stoppen met roken ook niet bepaald licht.Ik snap je punt. Maar waar leg je de grens? Bij nicotine, bij caffeïne, bij suiker?
Dat betekend ook geen koffie en thee (van thee) op de meeting en geen koekjes.
Voor velen is het een brug te ver om ook gelijk te stoppen met roken. Ik heb velen terug zien vallen de eerste weken dat ze gestopt waren, als ze dat te vroeg deden. Voor de meesten is het verstandig om gewoon maar een jaar door te blijven roken en clean te blijven van alcohol en drugs. Roken kan dan ook nog. Net als andere verslavende gewoontes (denk aan chips eten, nagelbijten, etc.)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."