Ze lijkt weer terug gevallen in haar oude gedrag, ze is momenteel sinds gisternacht weer eens spoorloos verdwenen. Ik maak me zo ongerust!!!!! ![:(]()
Marla Singer zei:Afgelopen zondag mijn verjaardag gevierd, ze is niet op komen dagen. Ook vandaag was ze onbereikbaar en heb ik niks meer van haar vernomen. Wanneer houdt dat gezeik met haar eens op?![]()
Flameon zei:Ze zal inderdaad weten dat ze ook haar naasten pijn doet met haar drink gedrag. Het probleem bij een echte alcoholist is dat dit voor hem of haar weinig boeit. Alleen de drank is voor hen belangrijk. Dit is niet negatief bedoeld, maar zal wellicht ook voor haar gelden.
Maar ondanks dat het voor de buitenwereld vaak voorkomt van "men heeft geen interesse meer in me" is het vaak toch wel dat de alcoholist veel geeft om zijn naasten. Alleen kunnen ze dat niet uit drukken.
Weet je waarom ze drinkt?
Daar ligt nl het de kern van aanpak. Niet bij het drinken, maar bij de rede waarom ze drinkt. Iemand drinkt nl niet zomaar, er zit altijd een (lang) verhaal achter
verneukeratief zei:Heb je haar nog gezien en zoja hoe was het?
Nu klinkt het net alsof het Marla's schuld is als het niet lukt (neem aan dat je dat niet bedoeld natuurlijk :P)geekos zei:ik hoop dat jij haar van alcohol af kan helpen
Ik hoop echt zo dat het dit keer menens is.... Ze heeft sinds een aantal maanden een relatie met iemand die ook niet (meer) drinkt. Nou is ze dus laatst wel in een zwaar beschonken toestand met iemand anders in bed beland, maar daar had ze achteraf zoveel verdriet en spijt van, dat ze nu helemaal klaar is met de drank en haar dronken "alter-ego". Ondanks dat haar vriend zich nu wel zwaar gekwetst en bedrogen voelt, wil hij haar toch nog wel een kans geven. Daar ben ik echt heel blij om, want juist zo iemand als hij, een ex-alcoholist, zou zo'n goede invloed op haar kunnen hebben! Hij weet ook zelf als geen ander hoe het is om heel erg dronken te zijn en dan onder invloed dingen te doen waar je achteraf heel veel spijt van krijgt. Het is natuurlijk eigenlijk niet goed te praten wat ze heeft gedaan, maar dit voorval heeft haar wel echt doen inzien dat ze niet alleen zichzelf kapot maakt met die drank, maar dat ze haar omgeving ook veel pijn ermee doet.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."