Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfbouw heroine

Afbouw heroine

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een ander argument is dat buprenorfine gevaarlijk kan zijn als het gecombineerd wordt met heroïne. Methadon is in dat opzicht veiliger. Als mensen dan alsnog een terugval hebben tijdens hun afkicktraject, dan is de kans op een fatale overdosis een stuk kleiner.
m
marianne88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn zoon is verslaafd aan heroine sinds november 2022. Hij wil stoppen door af te bouwen. Hij wil dit zonder medicatie. Hij woont in het buitenland en heeft mijn steun gevraagd. Ik ben direct overgevlogen. Hij is ontzettend sterk. Tot hiertoe lukte het hem om af te bouwen tot langer dan 7u. Hij gebruikt nu minder dan 300gr. Hij wil verder afbouwen deze week tot vrijdag en dan volledig stoppen. Heeft iemand een voorbeeld van een afbouwschema? Is hij goed bezig? Welke milde medicatie zonder voorschrift raden jullie aan? Vooral om te kunnen slapen?. Hij wil absoluut geen methadon of subutex.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Iemand die niet geholpen wil worden door professionals wil misschien niet echt stoppen.. maar afbouwen is niet voor iedereen hetzelfde. Zolang het maar steeds minder wordt is ie goed bezig. Te snel afbouwen is verhoogde kans op terugvallen.
Iemand die echt verslaafd is aan heroïne is in staat alles te doen om aan zijn dosis te komen, dus ook zichzelf en familie bedriegen. (Dat maakt de persoon in mijn ogen niet slecht, maar is een effect van de verslaving)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
@marianne88 Misschien heeft het een kans van slagen als jij de voorraad Heroïne beheert. Stel samen een afbouwschema op en houd je daar aan. Ik gok dat er een grote kans is dat je zoon om meer gaat vragen en daar allerlei smoezen voor heeft. Spreek van te voren ook duidelijk af hoe je daar mee om moet gaan. Houd voet bij stuk maar zorg dat je veilig blijft.
ik denk dat afbouwen tot nul op vrijdag a.s. best wel snel is. Ik zou minimaal twee of drie weken er voor uittrekken.

Is zijn huidige dagdosis 300mg? 300gr lijkt me een typfout.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Over afbouwen van weken.. ik denk persoonlijk ook eerder aan maanden dan weken. Eerste weken kunnen misschien wel grote stappen genomen worden (of niet) maar laatste afbouw stappen zijn het zwaarste en als je dan over dagen spreekt vrees ik veel teveel optimisme.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Manu76 zei:
Over afbouwen van weken.. ik denk persoonlijk ook eerder aan maanden dan weken. Eerste weken kunnen misschien wel grote stappen genomen worden (of niet) maar laatste afbouw stappen zijn het zwaarste en als je dan over dagen spreekt vrees ik veel teveel optimisme.
Klik om te vergroten...
Klinkt goed. Hoe langzamer het gaat des te beter het vol te houden zal zijn. Maarja, wie gaat er steeds scoren? Als zoonlief gaat, houdt ‘ie dan niet stiekem extra achter de hand?

@marianne88 wat zijn de plannen van jouw zoon om clean te blijven? Heeft hij al een behandeling geregeld? Hij kan wel stoppen met gebruiken, maar clean blijven lukt alleen als hij alles op alles zet en keihard werkt om zijn ingesleten gedachtenpatronen te veranderen. Alleen stoppen met gebruiken op wilskracht zal keer op keer mislukken. Zorg dat er een goed plan op tafel komt waar hij zich ook aan houdt.
m
marianne88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dankjewel allemaal. Hij gebruikt momenteel minder dan 300mg per keer. Tussen het roken zat nu bijna 9u. Gisteren nog 7. Hij heeft gevraagd om op moment dat hij stopt, vrijdag, of ik de resten wil bewaren. Hij heeft bijna niets meer. Ik ben constant bij hem. En hij heeft zelf geen geld. Ik verwacht me aan het ergste vrijdagg en zaterdag. Maar moest het niet lukken, dan komt hij 6 april mee naar huis en regelen we medicatie. Hij heeft intussen ook om de 3 dagen een gesprek met een psycholoog die gespecialiseerd is in trauma en verslaving. Moest iemand nog tips hebben om de cold turkey door te komen, graag.
Nog eens bedankt.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
Is zijn huidige dagdosis 300mg? 300gr lijkt me een typfout.
Klik om te vergroten...
Al was het wel 300 mg dan is het nog steeds een monsterlijke dosering die ík in ieder geval met de dood zal moeten bekopen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Al was het wel 300 mg dan is het nog steeds een monsterlijke dosering die ík in ieder geval met de dood zal moeten bekopen.
Klik om te vergroten...
Nee dat is niet waar. 300mg is verre van een dodelijke doseringen als het niet iv is. (Met tolerantie) Zeker met de nederlandse kwaliteit gebruikte ik makkelijk 200mg om nog maar net te nodden. Ervan uitgaande dat de kwaliteit rond de 40/60% ligt is 300mg wel een hoge dosering dat zeker. Misschien bedoeld ze verpsreid over de dag?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Red pill zei:
Nee dat is niet waar. 300mg is verre van een dodelijke doseringen als het niet iv is. (Met tolerantie) Zeker met de nederlandse kwaliteit gebruikte ik makkelijk 200mg om nog maar net te nodden. Ervan uitgaande dat de kwaliteit rond de 40/60% ligt is 300mg wel een hoge dosering dat zeker. Misschien bedoeld ze verpsreid over de dag?
Klik om te vergroten...
Ik doelde meer op iemand zonder tolerantie. Als ik 300 mg aan heroine injecteer stopt mijn hart er onmiddelijk mee.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
marianne88 zei:
Dankjewel allemaal. Hij gebruikt momenteel minder dan 300mg per keer. Tussen het roken zat nu bijna 9u. Gisteren nog 7. Hij heeft gevraagd om op moment dat hij stopt, vrijdag, of ik de resten wil bewaren. Hij heeft bijna niets meer. Ik ben constant bij hem. En hij heeft zelf geen geld. Ik verwacht me aan het ergste vrijdagg en zaterdag. Maar moest het niet lukken, dan komt hij 6 april mee naar huis en regelen we medicatie. Hij heeft intussen ook om de 3 dagen een gesprek met een psycholoog die gespecialiseerd is in trauma en verslaving. Moest iemand nog tips hebben om de cold turkey door te komen, graag.
Nog eens bedankt.
Klik om te vergroten...
Aangezien jouw zoon geen medicatie wil, zou ik 'm tijdens zijn afkick een beetje verzorgen als iemand die een fikse griep heeft. Zorg dat 'ie wat gezond eten binnenkrijgt als dat lukt - dingen die makkelijk eten zoals appelmoes of vla en soep, houd een voorraad Paracetamolletjes voor handen. Afleiding in de vorm van films & series. Misschien wat extra dekens en cold packs.

Bereid je maar voor op pogingen tot manipulatie als jij het restje bruin voor hem bewaart. Goed dat je al plan B geregeld hebt. Zorg ook dat je zelf je verhaal kwijt kunt en steun hebt, het kan wel eens heftig worden. Kijk eens op https://www.naranon.nl/ als je 't nog niet kent.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ha @marianne88 hoe staan de zaken er inmiddels voor?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Heel veel succes en jullie mogen het zeker proberen, maar gezellig terug naar huis en paar maanden bijkomen en opnieuw route bepalen is waarschijnlijk het beste voor jullie. Want alleen de komende maanden verder moeten is gewoon niet leuk/ of waarschijnlijk niet uit te houden.

Maar iemand die pas een paar maanden verslaafd is, een toekomst visie heeft zonder alcohol, heroïne of andere substituten, krachtige persoonlijkheid heeft en steun. En alleen gerookt en niet gespoten..
m
marianne88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Heel veel succes en jullie mogen het zeker proberen, maar gezellig terug naar huis en paar maanden bijkomen en opnieuw route bepalen is waarschijnlijk het beste voor jullie. Want alleen de komende maanden verder moeten is gewoon niet leuk/ of waarschijnlijk niet uit te houden.

Maar iemand die pas een paar maanden verslaafd is, een toekomst visie heeft zonder alcohol, heroïne of andere substituten, krachtige persoonlijkheid heeft en steun. En alleen gerookt en niet gespoten..
Klik om te vergroten...
Dankjewel. We gaan hem de steun geven die hij nodig heeft. Hij vraagt ook zelf om hem niet alleen te laten, omdat hij anders meer gaat roken. Dat vind ik heel knap van hem. Ik ben jullie heel dankbaar.
m
marianne88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hij woont in Bulgarije. De heroine is hier een pak minder zuiver dan in belgie of nederland.
Gisteren om 9u in de ochtend deed hij een 200mg, of 250mg. Tot 6u i de avond. Toen maar 100mg. Maar om 9u s avonds opnieuw wat om de nacht langer door te komen. Dankjewel allemaal voor jullie reacties. Dat biedt ongelofelijk veel steun. ❤️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."