Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBroer crack verslaafd. Wie heeft er tips

Broer crack verslaafd. Wie heeft er tips

40 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Met mijn broer is het ook goed gekomen! Hij heeft nu een baan en een vriendin.

Maar is eerst wel rock bottom gegaan. En heeft zich daarna 5 jaar aangesloten bij een geloofsgemeenschap. Maarja, beter Jezus dan drugs hé.
K
KimberlyfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Natozlato zei:
Met mijn broer is het ook goed gekomen! Hij heeft nu een baan en een vriendin.

Maar is eerst wel rock bottom gegaan. En heeft zich daarna 5 jaar aangesloten bij een geloofsgemeenschap. Maarja, beter Jezus dan drugs hé.
Klik om te vergroten...
Wat fijn.

Gelukkig is alles goed gekomen...

Inderdaad beter dat als de drugs.

Super voor jullie!!

Dankjewel voor jou reactie🎀🎀
K
KimberlyfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Numiah zei:
Ik ben de laatste om inhoudelijk een goed passend advies te geven.
Echter wil ik jullie wel veel sterkte wensen in de moeilijke periode die jullie nog te gaan hebben. Ik hoop dat je broer ooit eens het licht zal zien en inziet wat hij om zich heen aanricht.
Kop op, ook voor papa en mama.
Klik om te vergroten...
Dankjewel erg attent 🎀🎀
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Het is al gezegd, maar toch nog even dit
Een verslaafde kan alleen maar geholpen worden, als hij dit zelf wil.
Bij iemand die er zelf niet volledig achter staat, is elke therapie, elke gesprek groep, volkomen zinloos...
Klik om te vergroten...
Dat is zeker doorslaggevend veel mensen beginnen en traject om van het gezeik af te zijn,eenmaal thuis denken we dan ja 1tje kan best wel :(
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Danny46 zei:
......,eenmaal thuis denken we dan ja 1tje kan best wel :(
Klik om te vergroten...
En deze gedachte is dus het begin van de terugval.
Eentje wordt al heel gauw twee, of drie, en dan is er geen houden meer aan.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hij is nog niet klaar om te stoppen.
K
KimberlyfLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Hij is nog niet klaar om te stoppen.
Klik om te vergroten...



Gelukkig is die er klaar voor, en heeft zelf de kliniek gebelt.

En inderdaad je moet er zelf achterstaan.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat verslaafden iedereen voor de gek houden, of het in 1 keer goed gaat weet niemand. De slechtse van de klas worden de beste in herstel, en vica versa
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kimberlyf zei:
Hallo, ik weet niet hoe ik moet beginnen.

Maar ik ga het proberen.
Ik zoek ervaringen, of iemand die ons kan helpen....
Ben hopeloos.

Sinds een aantal jaar is mijn broertje verslaafd aan de crack. (Rookcoke)

Vorig jaar is die opgenomen geweest in een kliniek en is hij er een half jaar vanaf gebleven.

Wat natuurlijk hartstikke goed is.

Naar het half jaar is hij er weer mee begonnen maar nu is alles nog erger.

Hij praat niet meer, is heel erg afgevallen, hij liegt en bedriegt er valt geen gesprek mee te voeren.

Ook mijn ouders waar die nog bij in huis woont, snauwt die af, hij schreeuwt alleen maar, praat niet meer normaal beloofd elke dag dat die hulp gaat zoeken, maar komt soms ook dagen niet thuis.

Mijn ouders hebben nu zijn huis sleutel afgepakt, maar dan nog schreeuwt hij, en scheld hij.

Hij maakt ons allemaal het leven zuur.

Toch willen wij hem niet laten valen,

Wie heeft hier ervaring mee? En kan ons opweg helpen wat wij kunnen doen.

Is een preventie een oplossing?
Klik om te vergroten...
Het kan helpen zo'n persoon in al zijn geld in beheer te nemen
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kimberlyf zei:
Gelukkig is die er klaar voor, en heeft zelf de kliniek gebelt.

En inderdaad je moet er zelf achterstaan.
Klik om te vergroten...
Dat zegt niks. Verslaafden houden iedereen voor de gek.

Edit: ik hoop natuurlijk van wel maar aan de hand van je berichten hier acht ik de kans laag dat het nu in 1 keer goed gaat. Hou daar rekening mee!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
FredKroket zei:
Dat zegt niks. Verslaafden houden iedereen voor de gek.

Edit: ik hoop natuurlijk van wel maar aan de hand van je berichten hier acht ik de kans laag dat het nu in 1 keer goed gaat. Hou daar rekening mee!
Klik om te vergroten...
49.jpg
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Brakka Mang zei:
Dat verslaafden iedereen voor de gek houden, of het in 1 keer goed gaat weet niemand. De slechtse van de klas worden de beste in herstel, en vica versa
Klik om te vergroten...
Weet niemand maar de ervaring leert dat verslaafden goed zijn in het manipuleren van naasten. En in dit geval is het al mis gegaan dus het is niet de eerste keer.
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Natozlato zei:
Met mijn broer is het ook goed gekomen! Hij heeft nu een baan en een vriendin.

Maar is eerst wel rock bottom gegaan. En heeft zich daarna 5 jaar aangesloten bij een geloofsgemeenschap.
Klik om te vergroten...

Ha doet god toch nog wat goeds. (Sorry voor de gelovigen onder ons, maar ik geloof niks van god/Jezus bullshit(wel tof dat jouw broer t anders ziet hoor). Waarom moet de 1 fucking veel klote shit meemaken en daarom geen licht meer zien in zijn of haar bestaan en een ander gaat alles voor de wind. En karma is bullshit 2, want ook al sta je je hele leven klaar voor mensen die t zwaar hebben, als je zelf totaal dood gaat van binnen heeft zelfs je eigen familie t te druk met haar geweldige bestaan en vele centjes.)
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Linda1979 zei:
Ha doet god toch nog wat goeds. (Sorry voor de gelovigen onder ons, maar ik geloof niks van god/Jezus bullshit(wel tof dat jouw broer t anders ziet hoor). Waarom moet de 1 fucking veel klote shit meemaken en daarom geen licht meer zien in zijn of haar bestaan en een ander gaat alles voor de wind. En karma is bullshit 2, want ook al sta je je hele leven klaar voor mensen die t zwaar hebben, als je zelf totaal dood gaat van binnen heeft zelfs je eigen familie t te druk met haar geweldige bestaan en vele centjes.)
Klik om te vergroten...
Het leven is niet zo zwart wit als dat het lijkt. Openheid van geest geeft ruimte om te reflecteren. Vasthouden aan stigma's blokkeren deze😗😗😗
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Brakka Mang zei:
Het leven is niet zo zwart wit als dat het lijkt. Openheid van geest geeft ruimte om te reflecteren. Vasthouden aan stigma's blokkeren deze😗😗😗
Klik om te vergroten...
Een zelf ben je zo zwart wit als dat het lijkt!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
SantanaTerror zei:
Een zelf ben je zo zwart wit als dat het lijkt!
Klik om te vergroten...
Slik er nog nog een paar je bent er bijna 🤣
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Suiker kan ook "kraken.
K
KimberlyfLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Het is al gezegd, maar toch nog even dit
Een verslaafde kan alleen maar geholpen worden, als hij dit zelf wil.
Bij iemand die er zelf niet volledig achter staat, is elke therapie, elke gesprek groep, volkomen zinloos...
Klik om te vergroten...
Gelukkig, heeft hij zelf de stap genomen, en is nu al 70 dagen clean.

Het is een goed begin:)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat is goed nieuws!
Laten we hopen dat het slaagt!
Het begin is er iig!
K
KimberlyfLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Dat is goed nieuws!
Laten we hopen dat het slaagt!
Het begin is er iig!
Klik om te vergroten...
Ja gelukkig, het is een begin.

Dankjewel.

En een fijne dag

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."