Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKeta verslaving

Keta verslaving

44 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MckomerrrLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zieke terugval gehad…. Ik merk gelijk weer de blaasproblemen/krampen. Vdg Ong 1.5gr gesnoven… pff wist niet dat het zo. Snel kon gaan
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mckomerrr zei:
Zieke terugval gehad…. Ik merk gelijk weer de blaasproblemen/krampen. Vdg Ong 1.5gr gesnoven… pff wist niet dat het zo. Snel kon gaan
Klik om te vergroten...

Noot:
Je ziet het en ervaart het nu zelf....het is een lelijk stofje, die keta!
Gooi weg wat je nog hebt liggen en probeer om geen nieuwe keta meer aan te schaffen.
Je vernietigt jezelf!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mckomerrr zei:
Zieke terugval gehad…. Ik merk gelijk weer de blaasproblemen/krampen. Vdg Ong 1.5gr gesnoven… pff wist niet dat het zo. Snel kon gaan
Klik om te vergroten...
Lukt het om jezelf te herpakken?
d
die-ene-ventLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mckomerrr zei:
Zieke terugval gehad…. Ik merk gelijk weer de blaasproblemen/krampen. Vdg Ong 1.5gr gesnoven… pff wist niet dat het zo. Snel kon gaan
Klik om te vergroten...
dit is iets waar ik bij mezelf ook bang voor ben, wat ik voor stappen heb gezet is:
1. alles weg gooien
2. dealer vertellen niks meer aan mij te verkope
3. moment van zucht bel ik iemand om me eraan te herinnere dat dit alleen zelfdestructief is (ondanks hoeveel plezier je ermee hebt)
4. frustratie sporten als ik zucht heb werkt voor mij ook heel goed. een boksbal om tegen aan te slaan maakt mijn hoofd even leeg en doet me helder nadenken
5. genoeg water drinken, groente eten/antioxidanten nemen en uitrusten
6. maak het onderwerp bespreekbaar (met je ouders/huisgenoten/naasten en dergelijke)
dit kan ook flink de verkeerde kant opschieten, mijn familie is nogal Christelijk dus dit was nogal een strijd het bespreekbaar te maken en houden.

hoop dat je hier iets aan hebt en dat je het vol kan houde! verslaving is een bitch, maar wij ook. jij kan dit wel.

over het bloed plassen.
KET is nou eenmaal slecht voor de urineleider vanaf de nieren naar de blaas (urether), de blaas zelf en de urineleider naar buiten (urethra). het lichaam is enorm goed in het herstellen van zichzelf. mocht je na langdurig stoppen nogsteeds (lichtelijk) bloed plassen is dit, zoals @Spyro al aangaf, misschien wel handig.

Spyro zei:
Heb een heel blaas traject in het ziekenhuis gehad door een jarenlange Ket verslaving. Mijn blaas is weer helemaal geheeld
Klik om te vergroten...
M
MckomerrrLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey om jullie even up-to-date te houden heb dit weekend zo’n enorme k cramps gehad heb alles uitgeschreeuwd en bijna de hele dag met een warmte deken tegen mijn buik aan gezeten en gezworen dat ik het nooit meer zou gebruiken nou geloof me de zelfde avond nog snoof ik weer een lijn omdat dit de pijn deed verzachten nu inmiddels gestopt en heb nogsteeds zieke pijn in mijn buik lig de hele dag met een warmte deken of in bad…. Echt waar ik raak het vanaf nu nooit meer aan wat een hel is dit… nog 100x zo erg als die blaaspijn keta is leuk maar dit is echt de hel…. Hopelijk gaat het snel over
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Langsgaan kan altijd. Er is alleen geen medicijn laat dat voorop staan. Huisartsen met wat ervaring omtrent drugs zullen geen oxazepam voorschrijven bijvoorbeeld omdat dit ook verslavend kan zijn. De huisarts kan wel even kijken in hoeverre je nieren etc zijn opgezwollen en mogelijke problemen met je darmen en ontlasting. Hierbij ook altijd eerlijk zijn dat het door keta komt.

De pijn houd vaak 1-3 dagen aan, maar je verlengt dit wanneer je tijdens weer gebruikt.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mckomerrr zei:
Hey om jullie even up-to-date te houden heb dit weekend zo’n enorme k cramps gehad heb alles uitgeschreeuwd en bijna de hele dag met een warmte deken tegen mijn buik aan gezeten en gezworen dat ik het nooit meer zou gebruiken nou geloof me de zelfde avond nog snoof ik weer een lijn omdat dit de pijn deed verzachten nu inmiddels gestopt en heb nogsteeds zieke pijn in mijn buik lig de hele dag met een warmte deken of in bad…. Echt waar ik raak het vanaf nu nooit meer aan wat een hel is dit… nog 100x zo erg als die blaaspijn keta is leuk maar dit is echt de hel…. Hopelijk gaat het snel over
Klik om te vergroten...
Ben je al bij de dokter geweest?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het lijkt mij heel verstandig om naar de huisarts te gaan met deze klachten inderdaad!
Je weet maar nooit of je grote schade hebt opgelopen....
d
die-ene-ventLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kibo3 zei:
De pijn houd vaak 1-3 dagen aan, maar je verlengt dit wanneer je tijdens weer gebruikt.
Klik om te vergroten...
tenzij ke nefronen (filterfabriekjes van de nieren) zijn aangetast. dan kan de pijn wat langer aanhouden. dit is meestal alleen van toepassing bij hevig langdurig misbruik van keta.

een vriend van mij had dit probleem, de pijn was na 8 dagen vrijwel volledig weg.

eerlijkheid bij de huisarts kom je al heel ver mee.
M
MckomerrrLid
01-01-2024, 00:00
#10
K krijg het echt niet voor elkaar om te stoppen heb periodes dat ik effe niks gebruik maar dan weer als ik het 1x aanraak zit ik er weer vol aan en zit er geen stop op ik merk dat ik me dagelijkse dingen allemaal uitstel en verzet om keta te kunnen snuiven….
wat een vies goedje die keta… het speelt echt met me hoofd ik wil het niet maar toch gebruik ik het elke keer weer… wat een ellende
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mckomerrr zei:
K krijg het echt niet voor elkaar om te stoppen heb periodes dat ik effe niks gebruik maar dan weer als ik het 1x aanraak zit ik er weer vol aan en zit er geen stop op ik merk dat ik me dagelijkse dingen allemaal uitstel en verzet om keta te kunnen snuiven….
wat een vies goedje die keta… het speelt echt met me hoofd ik wil het niet maar toch gebruik ik het elke keer weer… wat een ellende
Klik om te vergroten...
Niet opgeven!! Echt waar, de cravings worden minder als je stopt. Het speelt ontzettend met je hoofd, vooral de eerste paar dagen nuchter. Maar geloof me, het wordt echt beter.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mckomerrr zei:
K krijg het echt niet voor elkaar om te stoppen heb periodes dat ik effe niks gebruik maar dan weer als ik het 1x aanraak zit ik er weer vol aan en zit er geen stop op ik merk dat ik me dagelijkse dingen allemaal uitstel en verzet om keta te kunnen snuiven….
wat een vies goedje die keta… het speelt echt met me hoofd ik wil het niet maar toch gebruik ik het elke keer weer… wat een ellende
Klik om te vergroten...

Het is waarschijnlijk niet zozeer alleen keta, maar verslaving opzich die zo met je hoofd fuckt. Zodra je het aanraakt compleet alle controle kwijt. Klinkt heel bekend voor mij!

Als het je zelf niet lukt, zoek alsjeblieft hulp! Daar hoef je je niet voor te schamen. Professionele hulp begint bij de huisarts. Al kan ik wel altijd aanraden om zelf wat vooronderzoek te doen en een goede hulpverlener uit te zoeken. Er zit grote verschillen in kwaliteit van de zorg en in de wachtlijsten.

Daarnaast kunnen zelfhulpgroepen als NA of CA een goede ondersteuning bieden. Ook na een behandeling.
M
MckomerrrLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb van de huisarts oxazepam voorgeschreven gekregen om meer rust in mijn hoofd te krijgen maar vind eigenlijk dat het niet goed is dat de dokter mij nu een andere downer gaat geven dadelijk ben ik ook nog verslaafd aan de oxazepam…. Iemand ervaring hiermee?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mckomerrr zei:
Ik heb van de huisarts oxazepam voorgeschreven gekregen om meer rust in mijn hoofd te krijgen maar vind eigenlijk dat het niet goed is dat de dokter mij nu een andere downer gaat geven dadelijk ben ik ook nog verslaafd aan de oxazepam…. Iemand ervaring hiermee?
Klik om te vergroten...
Mee oppassen inderdaad. Afkicken van benzo’s is al helemaal geen grapje. Ik zou het echt alleen gebruiken indien nodig.

Vind het wel raar dat je dokter zoiets voorschrijft. Hij/zij weet van je gebruik, neem ik aan?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mckomerrr zei:
Ik heb van de huisarts oxazepam voorgeschreven gekregen om meer rust in mijn hoofd te krijgen maar vind eigenlijk dat het niet goed is dat de dokter mij nu een andere downer gaat geven dadelijk ben ik ook nog verslaafd aan de oxazepam…. Iemand ervaring hiermee?
Klik om te vergroten...
Heel erg mee oppassen. 20mg is een fijne slaapdosis, maar neem het niet langer dan een dag of 3 a 4. Inderdaad gek om een verslaafde Benzo’s te geven 🫤
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als die huisarts weet dat je verslaafd bent, is het idd heel vreemd om benzo's voor te schrijven.
Oxazepam is behoorlijk verslavend. Wees daar heeeeeeel voorzichtig mee!
M
MckomerrrLid
01-01-2024, 00:00
#17
hey forum lezers eventjes een update over me verslaving...... Het is me gelukt om 2 maande clean te blijven na een heerlijke vakantie van 2 weken te hebben gepakt naar de zon zonder enige trigger om drugs te gebruiken puur en alleen rust en focus op mezelf....

Helaas is het weer mis gegaan.... gebruik nu niet elke dag maar wel bijna elke dag... heb me leven eigenlijk weer helemaal opgebouwd in die 2 maanden na me vakantie en alles liep zo goed totaal geen cravings of iets totdat ik weer op een festival in aanraking kwam met keta.... en ik ben gelijk teruggevallen in bijna dagelijks gebruik soms hou ik mezelf onder controle maar zodra ik maar 1 lijn/punt pak is het gelijk klaar elke keer die gedachten weer: Dit is de laatste Gram daarna stop ik.... 30gram later: Nu echt de laatste gram.....
heb ook meerdere keren me vooraden door de wc heen gespoeld maar ging toch weer nieuwe halen..... Ik probeer het elke dag weer maar soms lukt het me gewoon niet terwijl het in die 2 maande dat ik voledig clean was het zo simpel leek alles ging zo goed..... Ik weet dat een verslaving ups en downs heeft maar hoe ga je met zo'n ontzettende tegenslag om?

(gebruik nu 4-5dagen per week 1G per dag)

(gebruik ook om me werk niet te verkloten na een nacht keta te hebben gebruikt vaker een halve gram 3mmc om de dag door te komen)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mckomerrr zei:
hey forum lezers eventjes een update over me verslaving...... Het is me gelukt om 2 maande clean te blijven na een heerlijke vakantie van 2 weken te hebben gepakt naar de zon zonder enige trigger om drugs te gebruiken puur en alleen rust en focus op mezelf....

Helaas is het weer mis gegaan.... gebruik nu niet elke dag maar wel bijna elke dag... heb me leven eigenlijk weer helemaal opgebouwd in die 2 maanden na me vakantie en alles liep zo goed totaal geen cravings of iets totdat ik weer op een festival in aanraking kwam met keta.... en ik ben gelijk teruggevallen in bijna dagelijks gebruik soms hou ik mezelf onder controle maar zodra ik maar 1 lijn/punt pak is het gelijk klaar elke keer die gedachten weer: Dit is de laatste Gram daarna stop ik.... 30gram later: Nu echt de laatste gram.....
heb ook meerdere keren me vooraden door de wc heen gespoeld maar ging toch weer nieuwe halen..... Ik probeer het elke dag weer maar soms lukt het me gewoon niet terwijl het in die 2 maande dat ik voledig clean was het zo simpel leek alles ging zo goed..... Ik weet dat een verslaving ups en downs heeft maar hoe ga je met zo'n ontzettende tegenslag om?

(gebruik nu 4-5dagen per week 1G per dag)

(gebruik ook om me werk niet te verkloten na een nacht keta te hebben gebruikt vaker een halve gram 3mmc om de dag door te komen)
Klik om te vergroten...
Ga naar de huisarts voor verslavingszorg.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey man, wat goed en eerlijk dat je je huidige situatie weer deelt. Het delen betekent diep van binnen dat je verandering wilt, maar wellicht nog niet weet hoe. Zoals Dupont aangeeft, de stap naar de huisarts is nu wel de enige juiste. En dan niet om slaapmedicatie op te vragen, maar een doorverwijzing naar de verslavingszorg. Je geeft nu ook aan dat je 3mmc nuttigt om de dag door te komen op werk. Je pleegt nu dubbel roofbouw op jezelf. De anti-depressieve werking van keta gecombineerd met de dopamine en serotonine release van 3mmc zorgen ervoor dat je nagenoeg niet meer bij je ware gevoelens komt en daarmee dus ook niet meer met jezelf in contact staat. Schaam je niet en vraag om hulp zodat je uit die vicieuze cirkel kunt komen en met je positieve en negatieve gevoelens aan de slag kunt. Op dit moment zit ik ook al een aantal maanden in ambulante behandeling. En hoe moeilijk die eerste stap ook is, het is de beste stap die ik in m'n leven heb ondernomen. Jij kunt het ook!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mckomerrr zei:
hey forum lezers eventjes een update over me verslaving...... Het is me gelukt om 2 maande clean te blijven na een heerlijke vakantie van 2 weken te hebben gepakt naar de zon zonder enige trigger om drugs te gebruiken puur en alleen rust en focus op mezelf....

Helaas is het weer mis gegaan.... gebruik nu niet elke dag maar wel bijna elke dag... heb me leven eigenlijk weer helemaal opgebouwd in die 2 maanden na me vakantie en alles liep zo goed totaal geen cravings of iets totdat ik weer op een festival in aanraking kwam met keta.... en ik ben gelijk teruggevallen in bijna dagelijks gebruik soms hou ik mezelf onder controle maar zodra ik maar 1 lijn/punt pak is het gelijk klaar elke keer die gedachten weer: Dit is de laatste Gram daarna stop ik.... 30gram later: Nu echt de laatste gram.....
heb ook meerdere keren me vooraden door de wc heen gespoeld maar ging toch weer nieuwe halen..... Ik probeer het elke dag weer maar soms lukt het me gewoon niet terwijl het in die 2 maande dat ik voledig clean was het zo simpel leek alles ging zo goed..... Ik weet dat een verslaving ups en downs heeft maar hoe ga je met zo'n ontzettende tegenslag om?

(gebruik nu 4-5dagen per week 1G per dag)

(gebruik ook om me werk niet te verkloten na een nacht keta te hebben gebruikt vaker een halve gram 3mmc om de dag door te komen)
Klik om te vergroten...

Zou je graag willen stoppen met gebruiken?

Wat heb je daarvoor over?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."