Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen zonder professionele hulp

Stoppen zonder professionele hulp

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
W
WateenellendeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Update: heb al wat tips gevonden, zijn er ook mensen met de ervaring zelf te stoppen.
Het is 4 uur, paranoia en schaamte en angst dat ik zo toch weer bel voor meer. Ik heb nog nooit zo lang en veel gebruikt en waarom blijf ik doorgaan. Hoe bozer ik wordt hoe meer ik pak.
W
WateenellendeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,
Ik zie mensen van zich afschrijven en prachtige tips krijgen dus, daar gaan we. (Want ik lees al twee uur over stoppen met coke maar leg toch weer een lijn neer)

ik weet dat ik een coke probleem heb. En dat is ellende. Lang verhaal kort: Vorig jaar een vervelende scheiding gehad waarbij mijn ex voogdij wilde (toen gebruikte ik niet) omdat ik autistisch ben. Uiteindelijk kreeg na onderzoek ik juist hoofdverblijf en hij een weekendregeling

na jaren van rechten sta je dan, en vooral die weekenden dat ze weg waren voelde ik me verschrikkelijk en dat was het begin. Eerst natuurlijk 1 puntje of lijntje en 1 avond.

nu, anderhalf jaar later is het maandagnacht en heb ik sinds vrijdag niet geslapen (wel gerust/in bed gelegen) ik ben het liegen beu, (mam, de kids willen vanuit mijn ex graag meteen naar jou en bij jou slapen want ze hebben je zoooo gemist) het kost handen met geld en ik mis nu juist zoveel tijd met mijn kids waar ik zo voor gevochten heb.
Ik wil stoppen, maar met het oog op alle onderzoeken vanuit de kinderbescherming durf ik niet naar de huisarts. Ik ben alleen, geen partner en mijn ouders zijn vrij ouderwets en zouden dit niet begrijpen. Wat kan ik doen?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wateenellende zei:
Update: heb al wat tips gevonden, zijn er ook mensen met de ervaring zelf te stoppen.
Het is 4 uur, paranoia en schaamte en angst dat ik zo toch weer bel voor meer. Ik heb nog nooit zo lang en veel gebruikt en waarom blijf ik doorgaan. Hoe bozer ik wordt hoe meer ik pak.
Klik om te vergroten...
Zou je toch aanraden om het met hulp te doen. Misschien kort een benzodiazepine gebruiken maar niet meer als 1 a 2 weken anders ben je daar weer verslaafd aan.
Succes/sterkte!
W
WateenellendeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tijdloos zei:
Zou je toch aanraden om het met hulp te doen. Misschien kort een benzodiazepine gebruiken maar niet meer als 1 a 2 weken anders ben je daar weer verslaafd aan.
Succes/sterkte!
Klik om te vergroten...
Dank je, ik heb en ken geen andere medicatie of drugs eigenlijk al had ik nog pijnstillers van een kaakontsteking maar nu lees ik net dat je dat eigenlijk niet mag combineren. Gelukkig nog geen last maar helaas ook nog geen slaap.
Dit is inderdaad mijn laatste poging zelf, met hopelijk wat tips of contact van hier.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Morning! Zo heb ik een paar maanden geleden sterk kunnen minderen met ketamine;

* Alle dealer nummers verwijderen
* Iemand zoeken met wie je 1 op 1 kunt praten wanneer je zware cravings hebt, zodat je ze uit kunt zitten
* Een hobby of activiteit oppakken die je kunt doen zodra je zucht hebt. Het liefst zover mogelijk van de plek waar je normaal drugs zou gebruiken de eerste paar weken. Dus buiten wandelen oid. Iemand bellen helpt ook! Al weet diegene niets van jouw situatie af.

Dit hielp mij in eerste instantie al om het niet meer wekelijks te doen. Ik raad je echter nog steeds wel aan om uiteindelijk hulp te zoeken. Hiermee pak je namelijk niet het onderliggende probleem waardoor je gaat gebruiken aan. Bij mij was dat stress, eenzaamheid en gevoelens van machteloosheid die veel dieper zaten. Ik hoop dat dit je op weg helpt en mijn dm’s zijn altijd open! Denk ook aan je lieve kids ❤️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wateenellende zei:
Dank je, ik heb en ken geen andere medicatie of drugs eigenlijk al had ik nog pijnstillers van een kaakontsteking maar nu lees ik net dat je dat eigenlijk niet mag combineren. Gelukkig nog geen last maar helaas ook nog geen slaap.
Dit is inderdaad mijn laatste poging zelf, met hopelijk wat tips of contact van hier.
Klik om te vergroten...
Probeer eens een meeteng te bezoeken, daar kun je steun en verbinding vinden.

www.ca-holland.nl
www.na-holland.nl

Er is er bijna altijd wel één in de buurt. Bezoek er maar eens één van CA en éen van NA om te kijken wat het beste bij je past.

Spreek wel met je zelf af dat als het voor een bepaalde datum niet gelukt is om clean te blijven dat je er mee naar de huisarts gaat.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wateenellende zei:
Ik wil stoppen, maar met het oog op alle onderzoeken vanuit de kinderbescherming durf ik niet naar de huisarts. Ik ben alleen, geen partner en mijn ouders zijn vrij ouderwets en zouden dit niet begrijpen.
Klik om te vergroten...
Lastig dit. Overigens zal een huisarts niet zomaar naar de kinderbescherming stappen, maar ik had die angst ook.

Aangezien het probleem zich vooral voor lijkt te doen in de weekenden als de kinderen uit huis zijn, zou je eigenlijk eens goed na moeten denken wat je op die momenten beter kan doen. Als je eenmaal de eerste lijn genomen hebt is het lastig om te stoppen, omdat je je naar voelt als de coke uitwerkt en de meeste mensen dan weer bijpakken, soms dagenlang. Je moet dus eigenlijk zien de voorkomen dat je die eerste lijn pakt.

In het begin is het dan vooral belangrijk om voor afleiding te zorgen. Dus probeer de dagen zonder je kids goed in te vullen met voor jou waardevolle activiteiten. Daarnaast zou ik proberen om het zo lastig mogelijk te maken om aan coke te komen. Dus: niet meer omgaan met mensen die coke gebruiken, contact met dealers verbreken en nummers wissen, geen cash op zak hebben, en dat soort zaken.

Ten slotte brengt verslaving in combinatie met autisme ook bijzondere uitdagingen mee (ik spreek uit ervaring). Mensen met autisme hebben vaak moeite met het herkennen van emoties en het herkennen van de signalen van hun lichaam. Daarom realiseren ze zich vaak te laat dat ze trek (cravings) hebben. Vaak is trek naar drugs in het begin nog makkelijk aan te pakken, maar als je het te groot laat worden wordt het lastiger. Dat is voor mensen met autisme dus een probleem.

Dit probleem is niet zo 1-2-3 op te lossen, maar het helpt vaak enorm om over je problemen te praten en steun te zoeken bij lotgenoten bijvoorbeeld via na en ca meetings. De drempel ligt voor mensen met autisme meestal hoog (kwestie van domweg toch gaan) maar lichte sociale druk kan iemand met autisme net dat zetje geven dat ze nodig hebben. Drugsgebruik wordt meestal erger als het in het geheim gebeurt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je kinderen worden echt niet zomaar afgepakt omdat jij in therapie gaat.

Zou zeker hulp zoeken, alleen is lastig.
m
mclLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wateenellende zei:
Hallo,
Ik zie mensen van zich afschrijven en prachtige tips krijgen dus, daar gaan we. (Want ik lees al twee uur over stoppen met coke maar leg toch weer een lijn neer)

ik weet dat ik een coke probleem heb. En dat is ellende. Lang verhaal kort: Vorig jaar een vervelende scheiding gehad waarbij mijn ex voogdij wilde (toen gebruikte ik niet) omdat ik autistisch ben. Uiteindelijk kreeg na onderzoek ik juist hoofdverblijf en hij een weekendregeling

na jaren van rechten sta je dan, en vooral die weekenden dat ze weg waren voelde ik me verschrikkelijk en dat was het begin. Eerst natuurlijk 1 puntje of lijntje en 1 avond.

nu, anderhalf jaar later is het maandagnacht en heb ik sinds vrijdag niet geslapen (wel gerust/in bed gelegen) ik ben het liegen beu, (mam, de kids willen vanuit mijn ex graag meteen naar jou en bij jou slapen want ze hebben je zoooo gemist) het kost handen met geld en ik mis nu juist zoveel tijd met mijn kids waar ik zo voor gevochten heb.
Ik wil stoppen, maar met het oog op alle onderzoeken vanuit de kinderbescherming durf ik niet naar de huisarts. Ik ben alleen, geen partner en mijn ouders zijn vrij ouderwets en zouden dit niet begrijpen. Wat kan ik doen?
Klik om te vergroten...
Bij mij helpt het om koppig te zijn, jezelf te forceren om het te bewijzen aan jezelf of iemand dat je kan stoppen.
Nu als ik heb genomen kan ik niet stoppen tot het op is. Maar wanneer de craving op is krijg ik opnieuw een Babbelkick en als ik dan niet iemand heb om mee te praten kan ik me echt enorm ellendig voelen.

Dus ik denk dan vooral na aan de negatieve effecten als ik beslis om op een andere dag terug een lijn te leggen.

Als je erbij vermeldt dat je je kinderen weg doet naar je moeder wanneer je het gebruikt, gaat je huisarts of andere instanties je kinderen niet direct weghalen.
Mijn stiefvader zit met een zwaar alcoholprobleem en hij is zelfs zijn kind niet kwijtgespeeld omdat hij hulp zocht

Je moet openstaan om hulp te aanvaarden als je het zelf niet kan...
Je huisarts gaat je (normaal gezien) niet oordelen en gaat je willen helpen.
Dus ga gewoon naar je huisarts, en als je je niet goed voelt bij hem/haar, dan ga je naar een andere dokter. Zoals bij therapeuten moet je een bepaalde klik hebben.

Ik wens je super veel succes met je process, het willen stoppen is de eerste stap succes 🩷
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb ook te maken gehad met instanties wat betreft mn kinderen.
En zoals hier boven staat als je hulp zoekt gebeurd er meestal geen uit huis plaatsing.

Je zult je alleen continu moeten bewijzen en overal voor verantwoorden.
En naar alle afspraken blijven gaan.

Heb er zelf een aantal gemist toen ik er helemaal doorheen zat en dat heeft me grote problemen bezorgt.
Ze kunnen dan niet zien / controleren hoe het met je gaat en nemen dan wel stappen om de veiligheid te kunnen waarborgen.

Maar daar buiten was er niks aan de hand zolang je kind veilig gezond etc is.

Het kan een extra stok achter de deur zijn om van je verslaving af te komen.

Ze maken een heel stappenplan om je uiteindelijke doel te behalen en als je daaraan blijft werken en een open houding houdt met het accepteren van hulp kan er niet zo heel veel gebeuren.

Heel veel succes.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja en misschien ook eens kijken gewoon voor psychische hulp.
En misschien eens gaan praten met een psycholoog ofzo. (Desnoods particulier even een paar gesprekjes)

Veel succes en denk aan je kids!!!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wateenellende zei:
Hallo,
Ik zie mensen van zich afschrijven en prachtige tips krijgen dus, daar gaan we. (Want ik lees al twee uur over stoppen met coke maar leg toch weer een lijn neer)

ik weet dat ik een coke probleem heb. En dat is ellende. Lang verhaal kort: Vorig jaar een vervelende scheiding gehad waarbij mijn ex voogdij wilde (toen gebruikte ik niet) omdat ik autistisch ben. Uiteindelijk kreeg na onderzoek ik juist hoofdverblijf en hij een weekendregeling

na jaren van rechten sta je dan, en vooral die weekenden dat ze weg waren voelde ik me verschrikkelijk en dat was het begin. Eerst natuurlijk 1 puntje of lijntje en 1 avond.

nu, anderhalf jaar later is het maandagnacht en heb ik sinds vrijdag niet geslapen (wel gerust/in bed gelegen) ik ben het liegen beu, (mam, de kids willen vanuit mijn ex graag meteen naar jou en bij jou slapen want ze hebben je zoooo gemist) het kost handen met geld en ik mis nu juist zoveel tijd met mijn kids waar ik zo voor gevochten heb.
Ik wil stoppen, maar met het oog op alle onderzoeken vanuit de kinderbescherming durf ik niet naar de huisarts. Ik ben alleen, geen partner en mijn ouders zijn vrij ouderwets en zouden dit niet begrijpen. Wat kan ik doen?
Klik om te vergroten...
Je schrijft al dat je een vervelende scheiding had. Dus ik neem aan dat je niet meer (informeel) kan onderhandelen over een andere regeling?

Het klinkt voor mij alsof je even tijd nodig hebt om goed voor jezelf te zorgen. Daarbij hoort soms rust nemen en even kijken wat je wil/nodig hebt. Misschien is het te makkelijk gedacht van mij, maar als je ex zo graag voogdij wilde over de kinderen, dan is hij toch blij als hij hen vaker kan zien? Ik zou zeggen: stel zoiets eens voor.

Verder kan ik aanraden om even de Drug Infolijn te bellen op telefoonnummer 0900 1995. Daar kan je bespreken hoe het zit met hulp, huisarts, vergoeding van behandeling, en Jeugdzorg, en dat is een laagdrempelig startpunt om je vragen eens (anoniem) aan deskundigen te stellen.

Ik denk dat het op zich slim is om niet aan je ex te vertellen dat je drugs gebruikt. Maar de huisarts heeft in principe medisch beroepsgeheim. Er zijn uitzonderingen waarbij een huisarts wel melding kan maken van een ongezonde thuissituatie, maar die gelden alleen als de kinderen in gevaar zijn. Als jij dus hulp voor jezelf zoekt omdat je goed voor je kinderen wil zorgen, dan is daarvan geen sprake.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Je kinderen worden echt niet zomaar afgepakt omdat jij in therapie gaat.

Zou zeker hulp zoeken, alleen is lastig.
Klik om te vergroten...
Als hulpverlening de situatie te schrijnend vind wat betreft de kinderen kunnen ze wel veilig thuis inschakelen en kan het balletje gaan rollen dus dat is wel iets om in je achterhoofd te houden. En dat gebeurt niet na een paar kleine terugvallen maar als het gevaarlijk word voor de kinderen of je kunt ze niet verantwoord opvoeden is de kans wel aanwezig en heeft de hulpverlener meldplicht.

Maar ik lees dat je veel motivatie hebt en zolang je die houd en je inzet voor je eigen herstel gaat het goed komen!💕
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
en onthoud je kinderen worden echt niet zomaar afgenomen dit gaat altijd nog via een rechter waarbij je je verhaal kan doen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."