Hallo,
Ik zie mensen van zich afschrijven en prachtige tips krijgen dus, daar gaan we. (Want ik lees al twee uur over stoppen met coke maar leg toch weer een lijn neer)
ik weet dat ik een coke probleem heb. En dat is ellende. Lang verhaal kort: Vorig jaar een vervelende scheiding gehad waarbij mijn ex voogdij wilde (toen gebruikte ik niet) omdat ik autistisch ben. Uiteindelijk kreeg na onderzoek ik juist hoofdverblijf en hij een weekendregeling
na jaren van rechten sta je dan, en vooral die weekenden dat ze weg waren voelde ik me verschrikkelijk en dat was het begin. Eerst natuurlijk 1 puntje of lijntje en 1 avond.
nu, anderhalf jaar later is het maandagnacht en heb ik sinds vrijdag niet geslapen (wel gerust/in bed gelegen) ik ben het liegen beu, (mam, de kids willen vanuit mijn ex graag meteen naar jou en bij jou slapen want ze hebben je zoooo gemist) het kost handen met geld en ik mis nu juist zoveel tijd met mijn kids waar ik zo voor gevochten heb.
Ik wil stoppen, maar met het oog op alle onderzoeken vanuit de kinderbescherming durf ik niet naar de huisarts. Ik ben alleen, geen partner en mijn ouders zijn vrij ouderwets en zouden dit niet begrijpen. Wat kan ik doen?
Bij mij helpt het om koppig te zijn, jezelf te forceren om het te bewijzen aan jezelf of iemand dat je kan stoppen.
Nu als ik heb genomen kan ik niet stoppen tot het op is. Maar wanneer de craving op is krijg ik opnieuw een Babbelkick en als ik dan niet iemand heb om mee te praten kan ik me echt enorm ellendig voelen.
Dus ik denk dan vooral na aan de negatieve effecten als ik beslis om op een andere dag terug een lijn te leggen.
Als je erbij vermeldt dat je je kinderen weg doet naar je moeder wanneer je het gebruikt, gaat je huisarts of andere instanties je kinderen niet direct weghalen.
Mijn stiefvader zit met een zwaar alcoholprobleem en hij is zelfs zijn kind niet kwijtgespeeld omdat hij hulp zocht
Je moet openstaan om hulp te aanvaarden als je het zelf niet kan...
Je huisarts gaat je (normaal gezien) niet oordelen en gaat je willen helpen.
Dus ga gewoon naar je huisarts, en als je je niet goed voelt bij hem/haar, dan ga je naar een andere dokter. Zoals bij therapeuten moet je een bepaalde klik hebben.
Ik wens je super veel succes met je process, het willen stoppen is de eerste stap succes 🩷