Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met tramadol

Stoppen met tramadol

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat goed van jou!
LucidLucy zei:
Mooi dat je je ervaring komt delen en dat je zover gekomen bent!

Als ik nog wel iets van advies mag geven: flikker die 10 strips weg. Je hebt ze niet meer nodig, dus waarom zou je ze bewaren?

Lekker bezig in elk geval!
Klik om te vergroten...
Hieraan wil ik toevoegen: het voelt misschien als een overwinning dat je deze pillen bewaart en kunt weerstaan maar tegelijkertijd neemt je brein je in de maling en is dit een soort fail safe om op terug te kunnen vallen wanneer er iets naars gaat gebeuren in je leven, misschien kan je dit merken doordat je moeilijk afstand van de pillen kunt doen? Hoe dan ook doe er afstand van!

Voorderest respect! 👊🏻👌🏻💪🏻👏🏻
S
SsjMonkeyDBankaiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tramadolletje zei:
Beste forumleden,

Bij deze wil ik mijn ervaring delen, met het stoppen van tramadol. Om anderen hoop te geven dat zij dit ook kunnen en wellicht voor mezelf om de motivatie te houden om het vol te houden en het gewoon even van me af te schrijven.

3 jaar geleden kreeg ik van mijn huisarts tramadol voorgeschreven, vanwege problemen met mijn (onder)rug. Direct was ik verlieft op dit middel. Op mijn 16e ben ik begonnen met blowen en zo'n jaar of 5 geleden ben ik hiermee gestopt (ik ben nu 36) Dus na 2 jaar nuchter door het leven gegaan te zijn, kwam de volgende verslaving in mijn leven.

Na een stuk of 8 herhaalrecepten van de tramadol, gaf de dokter aan dat het genoeg was en ik moest stoppen. Maar dit wilde ik niet, dus ben ik het zelf via internet gaan bestellen. De rugpijn was allang weg, maar mijn drang naar tramadol was groter dan ooit.

Om ook nog maar iets te voelen van de tramadol, begon ik meer en meer te nemen. Zo heb ik de laatste 2 jaar ongeveer 25x 50mg p dag gebruikt (ja, heel stom natuurlijk)

Ik zorgde altijd dat ik voldoende voorraad had, om niet zonder te komen te zitten. Ik kon er redelijk goedkoop aankomen en geld is sowieso niet zo'n probleem voor mij. Dus dit weerhield mij er totaal niet van.

Ik heb een heel druk leven (drukke baan, kinderen, een huis wat ik zelf helemaal verbouw etc.) en de tramadol gaf mij heel veel energie en motivatie om dit alles goed aan te pakken.

Mijn vrouw wist/weet van niks, omdat ik natuurlijk wist dat als ik het zou vertellen, dat ik zou moeten stoppen.

Afgelopen januari kreeg ik ineens mijn verkoper niet meer te pakken. Geen idee waarom, ik heb hem nooit ontmoet want hij stuurde het altijd op. Omdat ik zelf natuurlijk ook wel in zag dat ik met mijn leven speelde, door zoveel te gebruiken, was dit het moment dat ik besloot om af te gaan bouwen en ermee te stoppen. Ik ben dan ook niet verder gaan zoeken voor een andere verkoper. Ik had op dat moment nog een doosje of 40 liggen, dus langzaam ben ik gaan afbouwen... ik zat op gemiddeld 25 capsules per dag... een week later naar 22... toen 20... 18... 16 etc. 4 weken geleden slikte ik nog "maar" 6 tabletten per dag... De week erop lukte het me niet om te minderen, maar wel met het besluit dat dit de laatste week was! En zo geschiedde... Ondanks dat ik nog 10 stripjes heb liggen, ben ik nu 15 dagen geleden helemaal gestopt.

De eerste dagen waren echt een hel. Geestelijk redde ik me wel, door de trots dat ik na 3 jaar non-stop gebruiken ineens gestopt was. Maar lichamelijk was het heel zwaar. Griepgevoelens... Geen energie, maar niet kunnen slapen.. de eerste 3 nachten alleen maar liggen woelen in bed.. mijn hele lichaam deed pijn...

Na een dag of 3 of 4 begon ik me lichamelijk wat beter te voelen.. na een week zo goed als normaal.. Alleen toen begon de geestelijke afkick... 3 jaar lang had ik overal zin in.. het maakte niet uit wat, ik vond alles leuk... 15 uur op een dag werken, was geen probleem want ik had het naar mijn zin. Maar nu zonder tramadol...

Inmiddels ben ik dus 15 dagen gestopt en heb erg last van stemmingswisselingen. Het ene moment heb ik zin om dingen te doen, maar een half uur later wil ik helemaal niks.. of ja, ik wil maar 1 ding... tramadol!

Ik hoop en ben er ook van overtuigd dat deze drang minder gaat worden... maar het is wel heel moeilijk om er niet meer naar te grijpen.. Steeds denk ik "anders neem ik er vanavond gewoon 3, om even een leuke avond te hebben" maar weet gewoon dat ik hier de volgende dag enorme spijt van zal krijgen. Het is maar een tijdelijke rush (net als alle genotsmiddelen) dus het is het niet waard! Nu ben ik bijvoorbeeld heel blij dat ik gisteren niks genomen heb.. en zo zal ik dat morgen ook voelen...

Dit was mijn verhaal tot nu toe en ik hoop dat ik er anderen mee kan inspireren om ook van een verslaving af te komen
Klik om te vergroten...
Ik zit zelf op dag 6 dat ik sober ben na 10 jaar lange verslaving aan de tramadol en gezien jou leeftijd moet het nog verschrikkelijker dan mijn afkick zijn geweest aangezien je wat ouder bent dan mij en het met de jaren(dat heb ik echt gemerkt) steeds ktter word om ervan af te kicken. Heb je ook last van de antidepressieve afkick gehad ? Ik heb echt vooral daar last van op het moment niet perse voor de euforie die je ervan kreeg want dat kreeg ik allang niet meer maar echt de antidepressieve werking van tramadol is wat het voor mij zo lekker maakte ik voelde me er vrolijk op 😅
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Nooit geweten dat tramadol zo heftig kon zijn en meer kan brengen dan alleen pijn onderdrukking.

Goed bezig en ga zo door 💪🏻
T
TramadolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
SsjMonkeyDBankai zei:
Ik zit zelf op dag 6 dat ik sober ben na 10 jaar lange verslaving aan de tramadol en gezien jou leeftijd moet het nog verschrikkelijker dan mijn afkick zijn geweest aangezien je wat ouder bent dan mij en het met de jaren(dat heb ik echt gemerkt) steeds ktter word om ervan af te kicken. Heb je ook last van de antidepressieve afkick gehad ? Ik heb echt vooral daar last van op het moment niet perse voor de euforie die je ervan kreeg want dat kreeg ik allang niet meer maar echt de antidepressieve werking van tramadol is wat het voor mij zo lekker maakte ik voelde me er vrolijk op 😅
Klik om te vergroten...
Sorry voor de late reactie, ik heb even een hele drukke periode. Inmiddels zit ik op dag 27 en het gaat redelijk. Ik herken dat laatste heel goed. Zolang ik dingen doe, die ik MOET doen, zoals werk, dan gaat het prima. Ik heb voornamelijk moeite met genieten van de dingen, die ik normaal als hobby deed. Ik gamede altijd graag en had een hoop andere dingen die ik leuk vond om s'avonds te doen, maar nu heb hier nu gewoon geen zin meer in. Ik kijk nu s'avonds series (wat ik nooit deed) en hiermee denk ik niet echt aan de tramadol. Ik probeer zo veel mogelijk trots te zijn en voor mezelf te herhalen, hoeveel beter het leven zonder is. Ik kan zo 10 pluspunten opnoemen en maar 1 minpunt: dat ik meer genoot van bepaalde dingen met tramadol.

Hoe gaat het nu bij jou? Zit je inmiddels op dag 15?
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben nieuw hier en ik ga zaterdag starten met het afkicken van Tramadol , is het gelukt? En hoe gaat het nu ?
T
TramadolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Beste forumleden,

Bij deze wil ik mijn ervaring delen, met het stoppen van tramadol. Om anderen hoop te geven dat zij dit ook kunnen en wellicht voor mezelf om de motivatie te houden om het vol te houden en het gewoon even van me af te schrijven.

3 jaar geleden kreeg ik van mijn huisarts tramadol voorgeschreven, vanwege problemen met mijn (onder)rug. Direct was ik verlieft op dit middel. Op mijn 16e ben ik begonnen met blowen en zo'n jaar of 5 geleden ben ik hiermee gestopt (ik ben nu 36) Dus na 2 jaar nuchter door het leven gegaan te zijn, kwam de volgende verslaving in mijn leven.

Na een stuk of 8 herhaalrecepten van de tramadol, gaf de dokter aan dat het genoeg was en ik moest stoppen. Maar dit wilde ik niet, dus ben ik het zelf via internet gaan bestellen. De rugpijn was allang weg, maar mijn drang naar tramadol was groter dan ooit.

Om ook nog maar iets te voelen van de tramadol, begon ik meer en meer te nemen. Zo heb ik de laatste 2 jaar ongeveer 25x 50mg p dag gebruikt (ja, heel stom natuurlijk)

Ik zorgde altijd dat ik voldoende voorraad had, om niet zonder te komen te zitten. Ik kon er redelijk goedkoop aankomen en geld is sowieso niet zo'n probleem voor mij. Dus dit weerhield mij er totaal niet van.

Ik heb een heel druk leven (drukke baan, kinderen, een huis wat ik zelf helemaal verbouw etc.) en de tramadol gaf mij heel veel energie en motivatie om dit alles goed aan te pakken.

Mijn vrouw wist/weet van niks, omdat ik natuurlijk wist dat als ik het zou vertellen, dat ik zou moeten stoppen.

Afgelopen januari kreeg ik ineens mijn verkoper niet meer te pakken. Geen idee waarom, ik heb hem nooit ontmoet want hij stuurde het altijd op. Omdat ik zelf natuurlijk ook wel in zag dat ik met mijn leven speelde, door zoveel te gebruiken, was dit het moment dat ik besloot om af te gaan bouwen en ermee te stoppen. Ik ben dan ook niet verder gaan zoeken voor een andere verkoper. Ik had op dat moment nog een doosje of 40 liggen, dus langzaam ben ik gaan afbouwen... ik zat op gemiddeld 25 capsules per dag... een week later naar 22... toen 20... 18... 16 etc. 4 weken geleden slikte ik nog "maar" 6 tabletten per dag... De week erop lukte het me niet om te minderen, maar wel met het besluit dat dit de laatste week was! En zo geschiedde... Ondanks dat ik nog 10 stripjes heb liggen, ben ik nu 15 dagen geleden helemaal gestopt.

De eerste dagen waren echt een hel. Geestelijk redde ik me wel, door de trots dat ik na 3 jaar non-stop gebruiken ineens gestopt was. Maar lichamelijk was het heel zwaar. Griepgevoelens... Geen energie, maar niet kunnen slapen.. de eerste 3 nachten alleen maar liggen woelen in bed.. mijn hele lichaam deed pijn...

Na een dag of 3 of 4 begon ik me lichamelijk wat beter te voelen.. na een week zo goed als normaal.. Alleen toen begon de geestelijke afkick... 3 jaar lang had ik overal zin in.. het maakte niet uit wat, ik vond alles leuk... 15 uur op een dag werken, was geen probleem want ik had het naar mijn zin. Maar nu zonder tramadol...

Inmiddels ben ik dus 15 dagen gestopt en heb erg last van stemmingswisselingen. Het ene moment heb ik zin om dingen te doen, maar een half uur later wil ik helemaal niks.. of ja, ik wil maar 1 ding... tramadol!

Ik hoop en ben er ook van overtuigd dat deze drang minder gaat worden... maar het is wel heel moeilijk om er niet meer naar te grijpen.. Steeds denk ik "anders neem ik er vanavond gewoon 3, om even een leuke avond te hebben" maar weet gewoon dat ik hier de volgende dag enorme spijt van zal krijgen. Het is maar een tijdelijke rush (net als alle genotsmiddelen) dus het is het niet waard! Nu ben ik bijvoorbeeld heel blij dat ik gisteren niks genomen heb.. en zo zal ik dat morgen ook voelen...

Dit was mijn verhaal tot nu toe en ik hoop dat ik er anderen mee kan inspireren om ook van een verslaving af te komen
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jeetje wat heftig. Goed dat je dit zelf hebt gedaan! Hier mag je trots op zijn. De enige ervaring die ik heb met Tramadol was mijn vrouw die na de tweede pil alles weggooide, omdat ze het effect te heftig vond.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tramadolletje zei:
Beste forumleden,

Bij deze wil ik mijn ervaring delen, met het stoppen van tramadol. Om anderen hoop te geven dat zij dit ook kunnen en wellicht voor mezelf om de motivatie te houden om het vol te houden en het gewoon even van me af te schrijven.

3 jaar geleden kreeg ik van mijn huisarts tramadol voorgeschreven, vanwege problemen met mijn (onder)rug. Direct was ik verlieft op dit middel. Op mijn 16e ben ik begonnen met blowen en zo'n jaar of 5 geleden ben ik hiermee gestopt (ik ben nu 36) Dus na 2 jaar nuchter door het leven gegaan te zijn, kwam de volgende verslaving in mijn leven.

Na een stuk of 8 herhaalrecepten van de tramadol, gaf de dokter aan dat het genoeg was en ik moest stoppen. Maar dit wilde ik niet, dus ben ik het zelf via internet gaan bestellen. De rugpijn was allang weg, maar mijn drang naar tramadol was groter dan ooit.

Om ook nog maar iets te voelen van de tramadol, begon ik meer en meer te nemen. Zo heb ik de laatste 2 jaar ongeveer 25x 50mg p dag gebruikt (ja, heel stom natuurlijk)

Ik zorgde altijd dat ik voldoende voorraad had, om niet zonder te komen te zitten. Ik kon er redelijk goedkoop aankomen en geld is sowieso niet zo'n probleem voor mij. Dus dit weerhield mij er totaal niet van.

Ik heb een heel druk leven (drukke baan, kinderen, een huis wat ik zelf helemaal verbouw etc.) en de tramadol gaf mij heel veel energie en motivatie om dit alles goed aan te pakken.

Mijn vrouw wist/weet van niks, omdat ik natuurlijk wist dat als ik het zou vertellen, dat ik zou moeten stoppen.

Afgelopen januari kreeg ik ineens mijn verkoper niet meer te pakken. Geen idee waarom, ik heb hem nooit ontmoet want hij stuurde het altijd op. Omdat ik zelf natuurlijk ook wel in zag dat ik met mijn leven speelde, door zoveel te gebruiken, was dit het moment dat ik besloot om af te gaan bouwen en ermee te stoppen. Ik ben dan ook niet verder gaan zoeken voor een andere verkoper. Ik had op dat moment nog een doosje of 40 liggen, dus langzaam ben ik gaan afbouwen... ik zat op gemiddeld 25 capsules per dag... een week later naar 22... toen 20... 18... 16 etc. 4 weken geleden slikte ik nog "maar" 6 tabletten per dag... De week erop lukte het me niet om te minderen, maar wel met het besluit dat dit de laatste week was! En zo geschiedde... Ondanks dat ik nog 10 stripjes heb liggen, ben ik nu 15 dagen geleden helemaal gestopt.

De eerste dagen waren echt een hel. Geestelijk redde ik me wel, door de trots dat ik na 3 jaar non-stop gebruiken ineens gestopt was. Maar lichamelijk was het heel zwaar. Griepgevoelens... Geen energie, maar niet kunnen slapen.. de eerste 3 nachten alleen maar liggen woelen in bed.. mijn hele lichaam deed pijn...

Na een dag of 3 of 4 begon ik me lichamelijk wat beter te voelen.. na een week zo goed als normaal.. Alleen toen begon de geestelijke afkick... 3 jaar lang had ik overal zin in.. het maakte niet uit wat, ik vond alles leuk... 15 uur op een dag werken, was geen probleem want ik had het naar mijn zin. Maar nu zonder tramadol...

Inmiddels ben ik dus 15 dagen gestopt en heb erg last van stemmingswisselingen. Het ene moment heb ik zin om dingen te doen, maar een half uur later wil ik helemaal niks.. of ja, ik wil maar 1 ding... tramadol!

Ik hoop en ben er ook van overtuigd dat deze drang minder gaat worden... maar het is wel heel moeilijk om er niet meer naar te grijpen.. Steeds denk ik "anders neem ik er vanavond gewoon 3, om even een leuke avond te hebben" maar weet gewoon dat ik hier de volgende dag enorme spijt van zal krijgen. Het is maar een tijdelijke rush (net als alle genotsmiddelen) dus het is het niet waard! Nu ben ik bijvoorbeeld heel blij dat ik gisteren niks genomen heb.. en zo zal ik dat morgen ook voelen...

Dit was mijn verhaal tot nu toe en ik hoop dat ik er anderen mee kan inspireren om ook van een verslaving af te komen
Klik om te vergroten...
Mooi dat je je ervaring komt delen en dat je zover gekomen bent!

Als ik nog wel iets van advies mag geven: flikker die 10 strips weg. Je hebt ze niet meer nodig, dus waarom zou je ze bewaren?

Lekker bezig in elk geval!
T
TramadolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt Dick en Lucy voor jullie reactie.

Je hebt natuurlijk gelijk, Lucy, dat ik het niet meer nodig hebt en het dus beter weg moet gooien. Dit haalt natuurlijk in een keer het gevaar weg dat ik het toch zou pakken. Maar aan de andere kant, maakt het me extra trots dat ondanks ik het zo kan pakken, toch niet doe. Binnenkort zal ik het denk ik ook wel weg gooien, maar nu kan ik het gewoon nog even niet.

@ Dick.. mijn vrouw had precies hetzelfde. Die werd er helemaal duizelig van en heeft het toen ook direct weg gegooid. Maar zij is verder helemaal niet van de drugs/alcohol. Op een blowtje reageerde ze net zo... De een gaat er heel lekker op en de ander totaal niet... Helaas hoorde ik (en ik denk de meeste die dit lezen) bij de eerste groep.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tramadolletje zei:
Bedankt Dick en Lucy voor jullie reactie.

Je hebt natuurlijk gelijk, Lucy, dat ik het niet meer nodig hebt en het dus beter weg moet gooien. Dit haalt natuurlijk in een keer het gevaar weg dat ik het toch zou pakken. Maar aan de andere kant, maakt het me extra trots dat ondanks ik het zo kan pakken, toch niet doe. Binnenkort zal ik het denk ik ook wel weg gooien, maar nu kan ik het gewoon nog even niet.

@ Dick.. mijn vrouw had precies hetzelfde. Die werd er helemaal duizelig van en heeft het toen ook direct weg gegooid. Maar zij is verder helemaal niet van de drugs/alcohol. Op een blowtje reageerde ze net zo... De een gaat er heel lekker op en de ander totaal niet... Helaas hoorde ik (en ik denk de meeste die dit lezen) bij de eerste groep.
Klik om te vergroten...
Het middel waar je verslaafd aan bent, kan je beter uit huis halen. Dat heeft niets met karakter of wilskracht of wil, te maken. Je bent eraan verslaafd, je hersens weten dat het vlak bij is. Je hebt een drempel nodig. Die verslaving kan ervoor zorgen dat je op een moeilijk moment irrationeel gaat worden, en gaat denken dat je al weer genezen bent.
Maar de meeste verslavingen bouwen tolerantie op, je hebt dan meer nodig. In dat gaat niet meer naar beneden, ook niet als je een tijdje gestopt bent. Je zal dan weer snel evenveel gaan slikken. Dus val aub niet terug en doe ze maar weg. Toedeledokie in de wc ermee.
T
TramadolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
reDStone zei:
Het middel waar je verslaafd aan bent, kan je beter uit huis halen. Dat heeft niets met karakter of wilskracht of wil, te maken. Je bent eraan verslaafd, je hersens weten dat het vlak bij is. Je hebt een drempel nodig. Die verslaving kan ervoor zorgen dat je op een moeilijk moment irrationeel gaat worden, en gaat denken dat je al weer genezen bent.
Maar de meeste verslavingen bouwen tolerantie op, je hebt dan meer nodig. In dat gaat niet meer naar beneden, ook niet als je een tijdje gestopt bent. Je zal dan weer snel evenveel gaan slikken. Dus val aub niet terug en doe ze maar weg. Toedeledokie in de wc ermee.
Klik om te vergroten...
Je hebt helemaal gelijk en na het lezen van je bericht heb ik ze dan ook weg gespoeld. Ik heb ze niet meer nodig, zoals Lucy al zei en nu kan ik ook niet meer in de verleiding komen. Eerlijk gezegd had ik ze juist voor een moeilijk moment bewaard, maar als ik er goed over nadenk, zal dit het moeilijke moment uiteindelijk alleen maar moeilijker maken. Ik wil die zooi niet meer! Mijn leven is goed en dit brengt alleen maar slechte dingen.

Bedankt voor jullie steun en tips. Het voelt ook fijn dat ik mijn verhaal heb kunnen vertellen, aangezien ik dit verder aan niemand in mijn omgeving wil vertellen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."