Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Na 10 jaar tramadol gebruik op en af, op en af, op en af etc je snapt hem nu wel en de laatste 3 jaar minimaal 1 per dag(was altijd veel meer natuurlijk maar ik kreeg het vaak tot 1 verder lukte me niet)ben ik nu 6 dagen sober van de tramadol, dit doe ik onder toezicht van de huisarts en ben bij een psycholoog aangemeld. Ik volg de mindset/boeken/video’s/podcasts van David Goggins en lees zijn boeken Can’t Hurt me en Never Finished. Ik ben altijd wel een sporter geweest maar nu een tandje hoger om me bezig te houden,denk aan lange afstanden hardlopen,ben anders gaan trainen dan dat ik deed kwa krachtsport ook. Voor mijn afkick in de avond gebruik ik Diazepam of Oxazepam. Echter merk ik meteen de volgende dag de afkick van de pammetjes meekomen met de afkick van de tramadol die er nog zit. Overdag slik ik methylfenidaat/ritalinnetjes Maar een ding weet ik wel dit is echt een verschrikkelijke k*t drug en ik ben totaal niet actief op de tramadol. Ik voel(de) me er geweldig op in de beginjaren alleen nu ook namelijk niet meer ookal verhoogde ik de dosis. Ik heb ook vaak in een serotonine syndroom hierdoor gezeten en dat was niet echt om over naar huis te schrijven dit was simpelweg echt gewoon fckn kl*te. Atm zijn mijn urges pretty heavy en ik heb zin om weer tramadol te slikken heb net hardgelopen nu gegeten en eigenlijk wil ik het liefst gewoon gamen op mijn switch of steam deck in me voetenbadje met een lekker tramadolletje in me mik maar dan begint het riddeltje weer van tevoren. Ook mijn vriendin had het bijna uitgemaakt omdat ik helemaal niks doe in het leven geen baan heb alleen maar sport en game en dat heeft voor mij een groot gedeelte met de tramadol te maken gehad. Ik ben nu 27 ze maakt dit namelijk al mee met me sinds ik 23 ben en ze is er klaar mee(ik begon trouwens op me 17/18de ofzo) Voor iedere(vooral) jonge lezer begin er niet aan want het verpest echt je leven het heeft niet alleen een opioide werking, het is ook een soort van antidepressiva dus het fkt echt met je mind je kan eigenlijk niet meer stoppen. Vroeger ging het makkelijk, nu is het(bijna) niet meer te doen #Stayhard"
"Hoi mensen, Ik ben sinds vorige week aan het af kicken van de Tramadol ik zat op de 200mg maar zit nu dagelijks op 50mg en wil over een paar weken helemaal ermee stoppen. Maar nu was mijn vraag of ik 5htp hierbij kon innemen in de avond voor het slapen ? Dat ik dan bijvoorbeeld netzo als vandaag om 14:00 me 50mg Tramadol inneem en dan om 00:00 me 5HTP/tryptofaan/melatonine mixie is dat erg of maakt dat niet zoveel uit omdat er flink wat uren tussen zit en de 50mg tramadol allang uitgewerkt zou moeten zijn(werkt doorgaans 4-6 uur bij mij)"
"Dopemonster zei: Nope, beste wat je kan doen is: clodinine, grote dosis vitamine C, grote dosis magnesium, evt paar dagen diazepam. Die clodinine is erg behulpzaam bij opiatenontwenning maar moet je wel via de huisarts regelen. Net als diazepam, maar diazepam is niet echt nodig als je derest allemaal kan fixen. Dat is het "wonderpakket" Ik hoop dat je er wat aan hebt👍🏻 Klik om te vergroten... Ah okee ja alleen ik heb de 5htp half uurtje geleden ingenomen dus mijn vraag is of dit kwaad kan met mijn Tramadol die ik om 14:00 genomen heb 😅 Want ben bang dat er bijwerkingen zoals een seizure komt ofzo of serotine syndroom zoals wat ik op internet lees. Ik weet namelijk dat je de twee niet mag combineren maar op deze wijze combineer ik ze toch ook niet als het goed is ? Er zitten meerdere uren tussen 🤔"
"Alcohol 1: alle dingen die ik heb gedaan in mijn leven kwamen door alcohol dronk zo 4-5 kratjes leeg(ik leefde op bier en pep) in een nacht met een andere maat. Toen ik ouder werd kon ik hier niet meer mee wegkomen en is het een paar keer goed misgegaan net alsof ik in psychoses heb geleefd ofzo als oerman(liep te grommen en was mezelf niet meer) Het maakte het gevoel van bier met drugs wel veel beter echter is dat tegenwoordig ook niet meer zo.Dus ben eigenlijk ook met alcohol gestopt op hier en daar een misstap na. Coke 2: Heb altijd gehad dat de coke het eerste kwartier heerlijk voelde en daarna was de hele avond kut voor me. Heb echt gelegen in meerdere situaties dat ik dacht dat ik dood ging. Ik werd er ook moe, ziek en zwaar depressief van. Tramadol 3: Het is niet dat ik tramadol perse haat, nee het is eerder dat ik het geweldig vond/vind en dat het echt een problematische verslaving bij me geworden is. Zonder die troep functioneer ik niet en ben ik niet mezelf. Ik ga dit aankomende maand met tactus bespreken wat ik hiervoor in vervanging kan gaan nemen. Ik merk dat ik heel erg serotonine gevoelig ben (depressie ?)en dat ik daar echt iets voor moet gaan zoeken want zonder de tram ben ik zwaar depressief en heb ik geen plezier in mijn leven meer."
"Hoi mensen ik heb overleg gehad met mijn huisarts en ik ga afkicken van de Tramadol ik ben van 5x50mg naar 1x50mg gegaan en wil in de loop der tijd helemaal stoppen. Ik heb vanochtend om 6 uur mijn 50mg Tramadol genomen is het nou okee dat ik om 21-22 uur vanavond oxazepam inneem ? Ik zie namelijk dat er echt major interacties zijn op de interaction checker op internet, wie kan me bij deze vraag helpen ?"
"Tramadolletje zei: Beste forumleden, Bij deze wil ik mijn ervaring delen, met het stoppen van tramadol. Om anderen hoop te geven dat zij dit ook kunnen en wellicht voor mezelf om de motivatie te houden om het vol te houden en het gewoon even van me af te schrijven. 3 jaar geleden kreeg ik van mijn huisarts tramadol voorgeschreven, vanwege problemen met mijn (onder)rug. Direct was ik verlieft op dit middel. Op mijn 16e ben ik begonnen met blowen en zo'n jaar of 5 geleden ben ik hiermee gestopt (ik ben nu 36) Dus na 2 jaar nuchter door het leven gegaan te zijn, kwam de volgende verslaving in mijn leven. Na een stuk of 8 herhaalrecepten van de tramadol, gaf de dokter aan dat het genoeg was en ik moest stoppen. Maar dit wilde ik niet, dus ben ik het zelf via internet gaan bestellen. De rugpijn was allang weg, maar mijn drang naar tramadol was groter dan ooit. Om ook nog maar iets te voelen van de tramadol, begon ik meer en meer te nemen. Zo heb ik de laatste 2 jaar ongeveer 25x 50mg p dag gebruikt (ja, heel stom natuurlijk) Ik zorgde altijd dat ik voldoende voorraad had, om niet zonder te komen te zitten. Ik kon er redelijk goedkoop aankomen en geld is sowieso niet zo'n probleem voor mij. Dus dit weerhield mij er totaal niet van. Ik heb een heel druk leven (drukke baan, kinderen, een huis wat ik zelf helemaal verbouw etc.) en de tramadol gaf mij heel veel energie en motivatie om dit alles goed aan te pakken. Mijn vrouw wist/weet van niks, omdat ik natuurlijk wist dat als ik het zou vertellen, dat ik zou moeten stoppen. Afgelopen januari kreeg ik ineens mijn verkoper niet meer te pakken. Geen idee waarom, ik heb hem nooit ontmoet want hij stuurde het altijd op. Omdat ik zelf natuurlijk ook wel in zag dat ik met mijn leven speelde, door zoveel te gebruiken, was dit het moment dat ik besloot om af te gaan bouwen en ermee te stoppen. Ik ben dan ook niet verder gaan zoeken voor een andere verkoper. Ik had op dat moment nog een doosje of 40 liggen, dus langzaam ben ik gaan afbouwen... ik zat op gemiddeld 25 capsules per dag... een week later naar 22... toen 20... 18... 16 etc. 4 weken geleden slikte ik nog "maar" 6 tabletten per dag... De week erop lukte het me niet om te minderen, maar wel met het besluit dat dit de laatste week was! En zo geschiedde... Ondanks dat ik nog 10 stripjes heb liggen, ben ik nu 15 dagen geleden helemaal gestopt. De eerste dagen waren echt een hel. Geestelijk redde ik me wel, door de trots dat ik na 3 jaar non-stop gebruiken ineens gestopt was. Maar lichamelijk was het heel zwaar. Griepgevoelens... Geen energie, maar niet kunnen slapen.. de eerste 3 nachten alleen maar liggen woelen in bed.. mijn hele lichaam deed pijn... Na een dag of 3 of 4 begon ik me lichamelijk wat beter te voelen.. na een week zo goed als normaal.. Alleen toen begon de geestelijke afkick... 3 jaar lang had ik overal zin in.. het maakte niet uit wat, ik vond alles leuk... 15 uur op een dag werken, was geen probleem want ik had het naar mijn zin. Maar nu zonder tramadol... Inmiddels ben ik dus 15 dagen gestopt en heb erg last van stemmingswisselingen. Het ene moment heb ik zin om dingen te doen, maar een half uur later wil ik helemaal niks.. of ja, ik wil maar 1 ding... tramadol! Ik hoop en ben er ook van overtuigd dat deze drang minder gaat worden... maar het is wel heel moeilijk om er niet meer naar te grijpen.. Steeds denk ik "anders neem ik er vanavond gewoon 3, om even een leuke avond te hebben" maar weet gewoon dat ik hier de volgende dag enorme spijt van zal krijgen. Het is maar een tijdelijke rush (net als alle genotsmiddelen) dus het is het niet waard! Nu ben ik bijvoorbeeld heel blij dat ik gisteren niks genomen heb.. en zo zal ik dat morgen ook voelen... Dit was mijn verhaal tot nu toe en ik hoop dat ik er anderen mee kan inspireren om ook van een verslaving af te komen Klik om te vergroten... Ik zit zelf op dag 6 dat ik sober ben na 10 jaar lange verslaving aan de tramadol en gezien jou leeftijd moet het nog verschrikkelijker dan mijn afkick zijn geweest aangezien je wat ouder bent dan mij en het met de jaren(dat heb ik echt gemerkt) steeds ktter word om ervan af te kicken. Heb je ook last van de antidepressieve afkick gehad ? Ik heb echt vooral daar last van op het moment niet perse voor de euforie die je ervan kreeg want dat kreeg ik allang niet meer maar echt de antidepressieve werking van tramadol is wat het voor mij zo lekker maakte ik voelde me er vrolijk op 😅"
"N3K0 zei: Pas maar op met die Benzo's. Klik om te vergroten... Bij mij werkt het zo dat ik de afkick van de tramadol vele malen erger vind dan van de benzos ben aan beide gevallen verslaafd geweest echter als je al zo lang als mij tramadol slikt is het gewoon een deel van je leven wat je weg moet gooien en dan valt een benzo afkick wel mee heb dit namelijk al een aantal keer gehad. Met een benzo afkick heb je het 1-2 dagjes heel kut tot Max 1 week daarna, wat ik van tramadol weet uit het verleden is dat ik me na weken nog steeds niet mezelf voelde en dit eigenlijk nooit meer is terug gekomen ofzo na het stoppen van. Ik voelde me pas weer een beetje normaal toen ik er weer 1 nam 🥴"
"Batje11 zei: tough times create strong man! ik ben het volledig eens met indi(ca). Ik snap wel dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan. want jouw vorm van afleiding zoeken is waarschijnlijk altijd met dit stofje geweest. Dit zal je moeten resetten. het duurt doorgaans 3 weken om een nieuwe gewoonte aan te leren. Na 3 weken zal er dus iets van flinterdunne een afstand zijn tussen jouw en je oude ik. Namaten de tijd verstrijkt zal die flinterdunne afstand groeien en groeien! Geef het de tijd. Na een aantal maanden kun je een begin belans opmaken. Kijken wat je de de volgende maanden wil doen. De zomer komt er aan. Kijk wat je altijd al hebt willen doen. Wil je er even tussen uit? Ga op reis. Ga de natuur in, ga mensen kijken in de stad. Maak nieuwe herinneringen. Dit is belangrijk want deze nieuwe herinneringen zijn minder gelinkt aan je verleden. Ga bij een sportclub, doe wat vrijwilligers werk daar. Als je wilt en kunt werken dan kun je misschien aanmelden voor het leger? Hier leer je werken aan jezelf. Je komt er wel. Tijd komt raad. Maak nieuwe herinneringen! vergeet niet dat een van de weinige bent zie zijn probleem onder ogen wilt zien! Daarmee heb je al halverwege! Klik om te vergroten... Idd dat de zomer eraan komt is ook een grootte reden dat ik aan het stoppen ben. Vorig jaar gingen me vriendin en ik 3 daagjes naar Duitsland en dat vond ik echt super kut met die tramadol maar nu gaan we in september 3 weken naar Mallorca en wil ik niet meer afhankelijk van die troep zijn"
"Aangezien hier vrij weinig over te vinden is open ik er maar een topic over. Het enige wat ik kan vinden is dat de twee niet te combineren zijn en hetzelfde geld voor Ritalin. Echter is Dex een zwaardere/echtere amfetamine dan Ritalin en ben ik dus benieuwd hoeveel uur er tussen dex en tramadol zou moeten zitten zonder bijwerkingen ervan te krijgen ? Heeft er iemand ervaring met deze twee achter elkaar of misschien zelfs tegelijk gebruikt ? Update: Heb hem net genomen tramadol 50mg HCI er een groot glas water bij gedronken inmiddels is het 16 uur geleden dat ik mijn dexamfetamine heb genomen,20 uur geleden dat ik 6 biertjes heb gedronken en 46 uur geleden dat ik aan de (slechte kwaliteit)speed zat. Er zal niet heel veel gebeuren neem ik aan echter is het toch handig om zoiets te laten weten voor eventueel andere personen die in een zelfde soort situatie zitten. Ik houd jullie op de hoogte!"
"Hoi mensen ik heb per ongeluk net een grapefruit gegeten(dacht dat het een bloed sinaasappel was) En gisteren avond Keta genomen + een paar biertjes gedronken is het okee als ik over een uur een tramadol tablet neem van 50mg ? En anders Oxazepam 10mg ? Of kan ik dit nu allemaal wel vergeten omdat ik de grapefruit heb gegeten(en die interact met veel medicijnen lees ik overal) of omdat de keta of alcohol nog niet uit me lichaam is verdwenen ? Alvast bedankt!"