Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVandaag laten opnemen voor een klinische detox

Vandaag laten opnemen voor een klinische detox

23 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#1
Helemaal eens wat betreft nazorg.

Mijn vorige detox-pogingen mislukten voor mijn gevoel voornamelijk omdat er geen nazorg was. Had ik wel om gevraagd. Helaas wachten ze voor m'n gevoel tot het eigenlijk te ver is gegaan.

Je bent al een heel eind met je klinische behandeling.
Heel goed dat je dagbehandeling krijgt, erg belangrijk; vinger aan de pols. Zet 'm op.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed zo! Je bent heel goed bezig!
Is er een follow up behandeling straks na de detox?
Zo nee, probeer om iets te krijgen, na een detox er alleen voorstaan vind ik vrij link...
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb mij vandaag na een ondraaglijke en onhoudbare thuissituatie met tramadolverslaving 350mg/dag laten opnemen voor een klinische detox.
Met veel tegenzin, maar ook een veilige omgeving voor ontwenning dan thuis. Het lukte thuis niet meer.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goede stap. Zet 'm op!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
goed bezig, je maakt een goede start aan het begin van je herstel
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goede stap. Vergt veel moed. Succes in de traject!
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank jullie voor de lieve berichten.
Ik zit nu op 75 mg. Mentaal erg labiel, meer down dan ups. mentaal hondsberoerd maar ik moet hier doorheen.
Volgende week woensdagavond de allerlaatste tablet/capsule en dan volhouden niet meer te gebruiken en richten op terugkeer naar huis.
Het is heel zwaar like a hell maar het heeft tijd nodig.
Lichamelijk voornamelijk last van wat motorische onrust en slechter slapen. Maar het is de moeite waard want deze verslaving maakte mij net zo kapot.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb je al nazorg geregeld voor als je klaar bent in de detox?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is er een afspraak gemaakt voor de termijn van detoxen?
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heftig besluit maar vooral; goed bezig.
Ik vraag mij ook af wat er geregeld is (kan worden) qua nazorg - dat is in mijn ervaring nog belangrijker dan de detox zelf, al is dit persoonlijk.
En inderdaad wat @De Zandman vraagt, is er een termijn afgesproken voor deze detox?

Ik wens je veel succes en kracht toe 🦾
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik mag 20 december al naar huis. Maar ik ben helemaal alleen. Dus maak mij zorgen.
Ze doen hier als norm voor het afkicken: 10% afbouw in twee dagen. Dus bij 250 mg steeds per twee dagen 25 mg naar beneden. Hierdoor duurt de detox drie weken en dan word ik losgelaten. Er kan een verlenging worden afgesproken, maar dat zou niet van toepassing zijn. Ik moest vooral mij thuis erdoorheen zetten. De voortgezette behandeling staat in het teken van de verslaving, maar onderliggend bij mij is vooral persoonlijkheid. Vandaar. Komende vrijdag is de laatste gift, dit in tegenstelling met woensdag, wat ik eerder zij. Dus ik ben drie dagen clean en dan mag ik weg. Ik ben al wel aan het nadenken wat ik wil. Als nazorg is CGT. Inmiddels ben ik bekend met de NA-anonieme verslaafden en zij blijken elke dag wel (online) bijeenkomsten te hebben. Ook is er een huiskamer van deze verslavingszorginstelling (Tactus-Amethist) die doordeweeks open is voor inloop.

Maar voorlopig echt nog niet klaar!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hmmm beter toch goede verslavingsspecifieke nazorg regelen joh. Ik ken wel een goeie masr da’s in de Achterhoek. Stel eens een dagbehandeling voor als natraject, wie weet kennen ze in de detox iets goeds. Alleen thuis wordt niks.
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb opnieuw een verlenging aangevraagd van de opname. Voor 8 weken. Fingers crossed.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mowgli33 zei:
Ik heb opnieuw een verlenging aangevraagd van de opname. Voor 8 weken. Fingers crossed.
Klik om te vergroten...
Succes! En de CGT / nazorg is erg belangrijk. De sleutel om clean te blijven. De NA meetings zijn ook een goede inspiratie op het goede pad te blijven
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lees je ueberhaupt mee of post je alleen maar?
@Mowgli33 Nazorg regelen! :)
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Vandaag akkoord gekregen om twee weken langer te mogen blijven. Tot 3 januari. Morgenavond de allerlaatste en dan nuchter!
Daarna start dagbehandeling.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mowgli33 zei:
Vandaag akkoord gekregen om twee weken langer te mogen blijven. Tot 3 januari. Morgenavond de allerlaatste en dan nuchter!
Daarna start dagbehandeling.
Klik om te vergroten...
Mocht je vanuit daar medicatie krijgen, zorg dat het recept klaar ligt voordat je weggaat. De ervaring hier is dat ze enorm traag zijn met als gevolg dat we met veel moeite voor het weekend iets kregen.
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Druktemaker zei:
Mocht je vanuit daar medicatie krijgen, zorg dat het recept klaar ligt voordat je weggaat. De ervaring hier is dat ze enorm traag zijn met als gevolg dat we met veel moeite voor het weekend iets kregen.
Klik om te vergroten...
Ik krijg geen medicatie mee. Als het goed is.
Cardboard zei:
Helemaal eens wat betreft nazorg.

Mijn vorige detox-pogingen mislukten voor mijn gevoel voornamelijk omdat er geen nazorg was. Had ik wel om gevraagd. Helaas wachten ze voor m'n gevoel tot het eigenlijk te ver is gegaan.

Je bent al een heel eind met je klinische behandeling.
Heel goed dat je dagbehandeling krijgt, erg belangrijk; vinger aan de pols. Zet 'm op.
Klik om te vergroten...
Thanks man :)
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben nu een week afgekickt en het gaat echt steeds beter. Ben echt trots dat het mij zo goed is gelukt.
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben inmiddels weer thuis! Ik ben nu bijna twee weken afgekickt. Het is erg wennen. Het ontwennen na een sky-high dopamine/serotonine complex is heel zwaar. Heb nog steeds weinig zin in dingen en raak snel uit concentratie. Ik moet mijzelf nog wel dwingen dingen te ondernemen. Ik haal nog steeds weinig plezier uit dingen. Het gaat dus wisselend. Ik ben inderdaad alleen en dat maakt het ook zwaarder. Maar ik ben zo onwijs trots dat ik iedere dag opsta, eet en een programma afwerk en niet de hele dag bij de pakken neer op bed ga liggen. En dat ik clean blijf natuurlijk. Met de kerst was ik bij het Winterparadijs in Amsterdam. Met oud en nieuw ben ik op museumplein. Ik probeer contact te onderhouden met mijn sociale netwerk en ik ga naar meetings van de AA-NA e.d.

@ De Zandman: Er gaat dagbehandeling starten maar dat is drie dagen in de week.
Omdat ik in de ziektewet zit en niet kan werken heb ik flinke gaten te vullen. Ik denk dat ik dit verder met vrijwilligerswerk ga doen. Ik heb echt nog een tijdje nodig om mijn weer een beetje mens te voelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."