Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe lang gaat dit duren? Help! Afkicken van Tramadol

Hoe lang gaat dit duren? Help! Afkicken van Tramadol

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor andere mensen die dit lezen en ook van benzodiazepinen/opiaten/alcohol/ghb willen afkicken zou ik zeggen: raadpleeg altijd een (verslavings)arts. Kan gevaarlijke situaties opleveren als je cold turkey stopt.

Ben blij dat dat voor OP niet het geval is geweest!
H
HeyNeiaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

ik ben 28 jaar en gebruik nu ongeveer 2 a 3 jaar tramadol. In het begin kreeg ik ze omdat ik een zware kaak operatie had gehad maar op een gegeven moment kreeg Ik dat recept natuurlijk niet meer. Omdat ik me er wel goed door voelde ging ik ze daarna illegaal via internet halen, het laatste jaar pakte ik tot wel 20x 50 mg per dag.

Dit is ook de eerste keer dat ik het “openbaar’ vertel, niemand in mijn omgeving weet dit..

Nu moet het natuurlijk stoppen. Ik ben gewoon in 1 keer gestopt. 8 oktober in de avond heb ik de laatste dosis gepakt, dat is dus nu ongeveer 40 uur geleden.
Ik voel me echt kut. Mijn benen zijn super rusteloos, ik ben heel de tijd aan het snotteren, veel naar de wc, trillerig en gewoon heeeeel down.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik nog verwachten? Ben ik voorbij het ergste?

Ik kijk heel erg uit naar reacties,
Ik voel me super eenzaam hier in.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey welkom hier!
Afkicken van opiaten/opiaat achtigen kan een van de zwaarste afkicks zijn maar..het hoeft niet! Je bent al 40 uur verder en dat is echt superpositief...

Ik zou me dan zeker niet al teveel zorgen maken over wat komen gaat.

Mocht je benieuwd zijn,zijn er inderdaad tips and tricks om te helpen met afkicken.

Slikte je elke dag 20 stuks? En zat er een patroon in? Bv 4 tijdstippen per dag 5 stuks.

Het klopt dat je na een tijdje een soort grens bereikt..je kan blijven innemen wat je wilt maar het effect blijft uit. Betekent niet dat dit zonder risico is.

Blijf lekker van je afschrijven en vragen stellen hier. Heb je wat afleiding voor jezelf, en hoe heb je geslapen?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Over je afkickverschijnselen, nemen ze ook toe of heb je het gevoel dat er verbetering in zit?

Ben je bekend met kratom?
Dit kan je bij een smartshop halen en als je zorgt dat je de juiste kennis hebt.kan je dit eventueel morgen al kopen en dan voel je ook niet meer zo kut.

Ik raad niet zomaar kratom aan. Maar mocht je het echt heel zwaar hebben kan het ook enorm motiveren als je weet dat je maar tot morgen dit hoeft te ervaren

Dag voor dag. Je begint met uur voor uur. Stapje voor stapje.

Mochten je afkickverschijnselen erger worden raad ik je aan een arts te bellen. Als je dat niet durft of wil, lijkt het mij heel belangrijk om het met iemand te delen. Op dit forum bv.

Cold turkey afkicken is simpelweg niet altijd haalbaar. Zeker niet met opiaten.

Ik wil je niet afschrikken maar wel dat je veilig blijft.

Afbouwen met tramadol is beter dan cold turkey stoppen. Ik zoek in mijn posting de balans tussen je willen wijzen op het gevaar, maar ik wil je ook niet onnodig ontmoedigen.
H
HeyNeiaLid
01-01-2024, 00:00
#5
super bedankt voor je reactie!

het stelt me wel een beetje gerust.
en zeker ben ik benieuwd naar de tips en tricks.

Ik ben momenteel op vakantie in Frankrijk, ik heb dit moment ook gekozen zodat ik niet ineens nieuwe tramadol kan bestellen. Ik hoop dat 12 dagen genoeg is voor de lichamelijke klachten..

ik nam ze altijd allemaal tegelijk.

ik heb nu het gevoel dat het stabiel is, denk ik.. Ik ben wel heel bang voor de nacht. Ik kan nu al geen 10 minuten stilzitten.

Ik ken kratom van naam, ik ben er eerlijk gezegd niet bekend mee. Maar ik wil het liefst gewoon niks nieuws natuurlijk.

Is afkicken van opiaten zo veel lastiger dan van andere dingen?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey wat goed dat je voor nu de optie zoals kratom afwijst! Dit scheelt ook weer risico's

12 dagen is absoluut genoeg om er lichamelijk vanaf te komen als je 12 dagen al.clean erop hebt zitten.

Het feit dat je dit op eigen kracht doet geeft aan dat je lichaam er gelukkig niet afhankelijk van is.

Een opiaatafkick kan lichamelijk erg gevaarlijk zijn. Denk aan insulten. De 1e uren en vooral de 1e 24 uur is daarom belangrijk om te monitoren. Of dat nu zelf is of via een arts.

Maar die heb jij er allang opzitten, daarom durf ik gematigd te zijn over de gevaren naar jou toe.

Je zegt dat je opziet tegen de nacht, hoe was afgelopen nacht voor je?
H
HeyNeiaLid
01-01-2024, 00:00
#7
bedankt voor je antwoord weer.

ik denk dat ik mentaal best sterk ben nu. (en anders maak ik mezelf dat wijs, maar is dat niet hetzelfde. Haha)
mijn moeder is momenteel opgenomen in een kliniek voor dezelfde verslaving plus alcohol. Maar dan al zo’n 30 jaar. dus wel 500 x heftiger denk ik. En ik heb het gevoel dat dit als motivatie voor mezelf werkt. Ik wil nooit de oorzaak zijn van de pijn en het verdriet wat dat veroorzaakt.

maar afgelopen nacht sliep ik heel slecht. Wel een paar keer even weg geweest maar veel enge dromen als ik dan sliep. Heel zweterig en klam. Heel onrustig..
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Het slechte slapen ontkom je helaas niet aan.
Heel algemeen is dit de 1e 3 dagen accepteren en dan zal je zeker snel verbeteren.

Deze 3 dagen regel geld niet voor iedereen. Maar als je van jezelf kan accepteren dat komende nacht niet ideaal word en je weet dat dit maar tijdelijk is, dan kan je al een stuk angst afhalen.

1 vd beste tips blijft toch tijdens het afkicken veel te bewegen voor de fysieke onrust.



Ga ervanuit dat je ook rust als je wakker in bed ligt. Echt alles is tijdelijk.
H
HeyNeiaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ah shit,

volgens mij wordt het nu wel erger. de tijd gaat zooooo enorm traag. ik weet niet meer wat ik moet doen ik word langzaam gek. Oh man wat heb ik gedaan. Waarom ben ik hier aan begonnen. Ik wil alleen maar huilen
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
HeyNeia zei:
Ah shit,

volgens mij wordt het nu wel erger. de tijd gaat zooooo enorm traag. ik weet niet meer wat ik moet doen ik word langzaam gek. Oh man wat heb ik gedaan. Waarom ben ik hier aan begonnen. Ik wil alleen maar huilen
Klik om te vergroten...

Sterkte! Je kan dit. Dit is een deel van het ontwenningsproces. Je gaat vooral jezelf goed tegen komen. Ikzelf ook moeten afkicken van tramadol, 3 a 400mg per dag. De 1ste dagen waar je nu in zit zijn degelijk wel een rollercoaster met ups en downs van afkickverschijnselen. En je mag er zeker eens bij huilen. Laat de emoties los want emotioneel word je zeker van deze ontwenning. Doorzetten en volhouden. Dag per dag word het weer wat beter tijdens deze 12 dagen. De 1ste 3 dagen moet je nu wel doorstaan. Je lichaam heeft tijd nodig.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Afkicken is voor iedereen anders
Het lichamelijk ontwennen ga je wel doorheen komen behandel het als een flinke griep met rust en paracetamol, heb je iemand die je kunt vertellen dat je je niet lekker voelt en misschien hier en daar wat voor je kunt doen?
Het geestelijke proces is meestal de zwaarste....
De depressie, alle onderdrukte gevoelens, schuldgevoelens, spijt
Stay strong en Ik hoop dat het jou gaat lukken❤
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Voor andere mensen die dit lezen en ook van benzodiazepinen/opiaten/alcohol/ghb willen afkicken zou ik zeggen: raadpleeg altijd een (verslavings)arts. Kan gevaarlijke situaties opleveren als je cold turkey stopt.

Ben blij dat dat voor OP niet het geval is geweest!
Klik om te vergroten...
Klopt is belangrijk om safe te spelen zeker met slechtere condities
Maar je hebt zoveel meer hulp nodig dan detoxen
Detoxen is stap 1
H
HeyNeiaLid
01-01-2024, 00:00
#13
bedankt voor jullie reacties.

inderdaad beter om dit niet alleen te doen..

ik merk dat ik wil echt kracht haal uit jullie reacties. Dat vind ik erg fijn dus echt heel erg bedankt.
Mijn vriend steunt me wel maar hij begrijpt niet helemaal wat ik nu mee maak. Ik ben ook eigenlijk niet een persoon die snel om hulp vraagt..
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
HeyNeia zei:
Ah shit,

volgens mij wordt het nu wel erger. de tijd gaat zooooo enorm traag. ik weet niet meer wat ik moet doen ik word langzaam gek. Oh man wat heb ik gedaan. Waarom ben ik hier aan begonnen. Ik wil alleen maar huilen
Klik om te vergroten...
Ja de tijd gaat traag, maar je bent al zover gekomen!! Het is echt deze avond en nacht uitzitten. De paniek wat nu erger word is echt heel normaal..het voelt afschuwelijk maar dit is een teken van succesvol afkicken!

Ik vind het echt goed dat je hier een topic hebt geopend en gewoon open en eerlijk je verhaal verteld.

Het is misschien niet tof om te horen maar stel dat je vannacht niet kan slapen..heus in de ochtend herstel je weer! Het is de nacht zelf die heel traag verloopt. Maar zonder slaap lukt het je ook, en he..afgelopen nacht heb je niet top geslapen, maar je hebt wel stukjes geslapen..

Blijf van je afschrijven en jezelf motiveren. Je kan het x 100! En zoveel leden hier die snappen wat je meemaakt uit ervaring.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ganggang💯 zei:
Voor andere mensen die dit lezen en ook van benzodiazepinen/opiaten/alcohol/ghb willen afkicken zou ik zeggen: raadpleeg altijd een (verslavings)arts. Kan gevaarlijke situaties opleveren als je cold turkey stopt.

Ben blij dat dat voor OP niet het geval is geweest!
Klik om te vergroten...
Ben blij dat er eindelijk weer iemand is met een kritische/verstandige blik :)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Ben blij dat er eindelijk weer iemand is met een kritische/verstandige blik :)
Klik om te vergroten...
Mixed feelings. Wat zou dit forum zijn als de enige reactie is..raadpleeg een arts..

Het is het beste advies wat je kan geven.
Maar wat als dat geen optie is,moet je dan iemand informatie/steun onthouden? Het is een oprechte vraag waar ik ook vaak mee worstel(de)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
HeyNeia zei:
bedankt voor jullie reacties.

inderdaad beter om dit niet alleen te doen..

ik merk dat ik wil echt kracht haal uit jullie reacties. Dat vind ik erg fijn dus echt heel erg bedankt.
Mijn vriend steunt me wel maar hij begrijpt niet helemaal wat ik nu mee maak. Ik ben ook eigenlijk niet een persoon die snel om hulp vraagt..
Klik om te vergroten...
Er zijn hier genoeg mensen die weten hoe een pijnstiller ontwenning is gelukkig
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Msloverdj zei:
Mixed feelings. Wat zou dit forum zijn als de enige reactie is..raadpleeg een arts..

Het is het beste advies wat je kan geven.
Maar wat als dat geen optie is,moet je dan iemand informatie/steun onthouden? Het is een oprechte vraag waar ik ook vaak mee worstel(de)
Klik om te vergroten...
Ik snap waar je op doelt en ben het tot op zekere hoogte ook met je eens. Toch blijft het lastige situatie vanaf de zijlijn.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Msloverdj zei:
Mixed feelings. Wat zou dit forum zijn als de enige reactie is..raadpleeg een arts..

Het is het beste advies wat je kan geven.
Maar wat als dat geen optie is,moet je dan iemand informatie/steun onthouden? Het is een oprechte vraag waar ik ook vaak mee worstel(de)
Klik om te vergroten...
Nee zeker niet onthouden. Maar dacht zet het er even bij voor dat iemand die het niet helemaal begrijpt zelf gaat knutselen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dopemonster zei:
Klopt is belangrijk om safe te spelen zeker met slechtere condities
Maar je hebt zoveel meer hulp nodig dan detoxen
Detoxen is stap 1
Klik om te vergroten...
Poeh ja, helemaal mee eens. Eigenlijk begint de strijd pas net met detox. Is misschien fysiek heftig maar duurt in verhouding veel korter dan de rest van het 'clean worden en blijven'.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."