Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe lang gaat dit duren? Help! Afkicken van Tramadol

Hoe lang gaat dit duren? Help! Afkicken van Tramadol

26 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor andere mensen die dit lezen en ook van benzodiazepinen/opiaten/alcohol/ghb willen afkicken zou ik zeggen: raadpleeg altijd een (verslavings)arts. Kan gevaarlijke situaties opleveren als je cold turkey stopt.

Ben blij dat dat voor OP niet het geval is geweest!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ganggang💯 zei:
Voor andere mensen die dit lezen en ook van benzodiazepinen/opiaten/alcohol/ghb willen afkicken zou ik zeggen: raadpleeg altijd een (verslavings)arts. Kan gevaarlijke situaties opleveren als je cold turkey stopt.

Ben blij dat dat voor OP niet het geval is geweest!
Klik om te vergroten...
Ben blij dat er eindelijk weer iemand is met een kritische/verstandige blik :)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Ben blij dat er eindelijk weer iemand is met een kritische/verstandige blik :)
Klik om te vergroten...
Mixed feelings. Wat zou dit forum zijn als de enige reactie is..raadpleeg een arts..

Het is het beste advies wat je kan geven.
Maar wat als dat geen optie is,moet je dan iemand informatie/steun onthouden? Het is een oprechte vraag waar ik ook vaak mee worstel(de)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
HeyNeia zei:
bedankt voor jullie reacties.

inderdaad beter om dit niet alleen te doen..

ik merk dat ik wil echt kracht haal uit jullie reacties. Dat vind ik erg fijn dus echt heel erg bedankt.
Mijn vriend steunt me wel maar hij begrijpt niet helemaal wat ik nu mee maak. Ik ben ook eigenlijk niet een persoon die snel om hulp vraagt..
Klik om te vergroten...
Er zijn hier genoeg mensen die weten hoe een pijnstiller ontwenning is gelukkig
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Msloverdj zei:
Mixed feelings. Wat zou dit forum zijn als de enige reactie is..raadpleeg een arts..

Het is het beste advies wat je kan geven.
Maar wat als dat geen optie is,moet je dan iemand informatie/steun onthouden? Het is een oprechte vraag waar ik ook vaak mee worstel(de)
Klik om te vergroten...
Ik snap waar je op doelt en ben het tot op zekere hoogte ook met je eens. Toch blijft het lastige situatie vanaf de zijlijn.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Msloverdj zei:
Mixed feelings. Wat zou dit forum zijn als de enige reactie is..raadpleeg een arts..

Het is het beste advies wat je kan geven.
Maar wat als dat geen optie is,moet je dan iemand informatie/steun onthouden? Het is een oprechte vraag waar ik ook vaak mee worstel(de)
Klik om te vergroten...
Nee zeker niet onthouden. Maar dacht zet het er even bij voor dat iemand die het niet helemaal begrijpt zelf gaat knutselen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
Klopt is belangrijk om safe te spelen zeker met slechtere condities
Maar je hebt zoveel meer hulp nodig dan detoxen
Detoxen is stap 1
Klik om te vergroten...
Poeh ja, helemaal mee eens. Eigenlijk begint de strijd pas net met detox. Is misschien fysiek heftig maar duurt in verhouding veel korter dan de rest van het 'clean worden en blijven'.
E
EL RochioLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe is het nu ondertussen?

Ik ben vorige week thuis gekomen van wat alleen een ghb detox zou zijn (de 9de, helaas), maar door een bedrijfsongeval slikte ik al 5 maanden tramadol (langwerkend). 4 x daags 100mg (grote fout van mijn huisarts want hij is op de hoogte van mijn verslavingsgevoeligheid). We hadden het thuis ook al geprobeerd om de ghb af te te bouwen, maar het wilde maar niet lukken om lager te gaan als 6,5ml per 2 uur. Dan kreeg ik het vreselijk slecht, en hoewel mijn vrouw het in beheer had ging ik dan toch op zoek naar waar ze de fles verstopt had (ik haalde altijd een liter en dat paste niet in haar tas). Dus ze had in haar tas een klein flesje (250ml) die ze dan steeds bijvulde. Maar als ik dan zo laag kwam te zitten en het niet meer trok, nam ik altijd snel een slokje uit dat flesje als ze d'r tas even vergeten was. Of ik ging lopen zoeken naar de grote fles, waar ik dan meteen een beetje uithaalde en in een ander klein flesje stopte om mijn gift dan gewoon aan te kunnen vullen en dat terwijl we het al 2 x eerder thuis hadden afgebouwd en het wel lukte. Toen kwam het moment dat ik zonder G kwam te zitten en we niet de financiële mogelijkheden hadden om nieuwe G en diazepam voor de nacht te halen. Ik kan me van het stuk erna niks meer herinneren, zelfs niet nu ze het later vertelde, maar uiteindelijk ben ik per crisis opgenomen. Maar nadat ik daar goed ingesteld was (15,5ml ghb per 2 uur en daarnaast 80mg diazepam per dag waarvan 50mg voor de nacht en overdag om de 3 uur 5mg) ging het zakken in eerste instantie weer goed, tot ik op de 6ml aankwam en ik het weer vreselijk slecht kreeg. De tramadol wilde ik er ook af hebben en dat bleek de boosdoener te zijn. Eigenwijs als ik ben stopte ik abrupt met het innemen van de tramadol. Maar ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld. Ik dacht dat ik me er wel overheen kon zetten, een dag of 2-3 me er overheen zetten en ik dacht dat het dan wel weg was. Niet dus...kreeg continu pulsen in mijn hoofd en tremoren, vreselijk verkouden maar het ergste was nog de kou in mijn lijf. Terwijl iedereen daar binnen in een shirtje liep, had ik zo goed als al mijn kleding over elkaar aan. En als ik niet in mijn bed onder 2 dekbedden lag, dan liep ik binnen ook nog eens met mijn winterjas aan en nog had ik het stervenskoud. De arts heeft mij toen een afbouw schema gegeven en dat was een verstandiger oplossing, niet dat alle klachten waren verdwenen maar ze werden dragelijker. Zelfs toen de tramadol was afgebouwd heb ik het bijna een week nog koud gehad. Tramadol mag dan de lichtste van de opiaatachtige zijn, ik zal het echt nooit meer innemen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
JaqJaq zei:
Hallo , bent u toevallig nog actief op dit forum, ik vroeg me af hoe het is gegaan. Ik ga ook beginnen met het stoppen van Tramadol ik zat ook op de 20 per dag.
Klik om te vergroten...

Beter beginnen afbouwen tot de laagste dosis. Gaat de ontwenningsymptomen beperken
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#10
HeyNeia zei:
Hallo,

ik ben 28 jaar en gebruik nu ongeveer 2 a 3 jaar tramadol. In het begin kreeg ik ze omdat ik een zware kaak operatie had gehad maar op een gegeven moment kreeg Ik dat recept natuurlijk niet meer. Omdat ik me er wel goed door voelde ging ik ze daarna illegaal via internet halen, het laatste jaar pakte ik tot wel 20x 50 mg per dag.

Dit is ook de eerste keer dat ik het “openbaar’ vertel, niemand in mijn omgeving weet dit..

Nu moet het natuurlijk stoppen. Ik ben gewoon in 1 keer gestopt. 8 oktober in de avond heb ik de laatste dosis gepakt, dat is dus nu ongeveer 40 uur geleden.
Ik voel me echt kut. Mijn benen zijn super rusteloos, ik ben heel de tijd aan het snotteren, veel naar de wc, trillerig en gewoon heeeeel down.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik nog verwachten? Ben ik voorbij het ergste?

Ik kijk heel erg uit naar reacties,
Ik voel me super eenzaam hier in.
Klik om te vergroten...
Hallo , bent u toevallig nog actief op dit forum, ik vroeg me af hoe het is gegaan. Ik ga ook beginnen met het stoppen van Tramadol ik zat ook op de 20 per dag.
L
Lang23Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Drie jaar geleden ben ik 8 maand gestopt, wat hielp sporten en zoveel mogelijk bezig zijn. Ik voelde me nadien heel goed tot ik weer een dipje had familiaal en heb er terug naar gegrepen tot op de dag van vandaag zeker halve doos per dag dus zo een 30 van 50mg
ik moet ook stoppen samen met slaapmedicatie
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Was je ook in 1 x gestopt of heb je het afgebouwd
L
Lang23Lid
01-01-2024, 00:00
#13
JaqJaq zei:
Was je ook in 1 x gestopt of heb je het afgebouwd
Klik om te vergroten...
afgebouwd ik nam ze telkens per 4 x 50mg, en zo dan naar drie enz
H
HeyNeiaLid
01-01-2024, 00:00
#14
JaqJaq zei:
Hallo , bent u toevallig nog actief op dit forum, ik vroeg me af hoe het is gegaan. Ik ga ook beginnen met het stoppen van Tramadol ik zat ook op de 20 per dag.
Klik om te vergroten...
Het sorry! Yes ik ben er nog. Het was even gelukt.. ik zit er nu weer midden in. Hoe gaat het met jou nu?
H
HeyNeiaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo,

ik ben 28 jaar en gebruik nu ongeveer 2 a 3 jaar tramadol. In het begin kreeg ik ze omdat ik een zware kaak operatie had gehad maar op een gegeven moment kreeg Ik dat recept natuurlijk niet meer. Omdat ik me er wel goed door voelde ging ik ze daarna illegaal via internet halen, het laatste jaar pakte ik tot wel 20x 50 mg per dag.

Dit is ook de eerste keer dat ik het “openbaar’ vertel, niemand in mijn omgeving weet dit..

Nu moet het natuurlijk stoppen. Ik ben gewoon in 1 keer gestopt. 8 oktober in de avond heb ik de laatste dosis gepakt, dat is dus nu ongeveer 40 uur geleden.
Ik voel me echt kut. Mijn benen zijn super rusteloos, ik ben heel de tijd aan het snotteren, veel naar de wc, trillerig en gewoon heeeeel down.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik nog verwachten? Ben ik voorbij het ergste?

Ik kijk heel erg uit naar reacties,
Ik voel me super eenzaam hier in.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hey welkom hier!
Afkicken van opiaten/opiaat achtigen kan een van de zwaarste afkicks zijn maar..het hoeft niet! Je bent al 40 uur verder en dat is echt superpositief...

Ik zou me dan zeker niet al teveel zorgen maken over wat komen gaat.

Mocht je benieuwd zijn,zijn er inderdaad tips and tricks om te helpen met afkicken.

Slikte je elke dag 20 stuks? En zat er een patroon in? Bv 4 tijdstippen per dag 5 stuks.

Het klopt dat je na een tijdje een soort grens bereikt..je kan blijven innemen wat je wilt maar het effect blijft uit. Betekent niet dat dit zonder risico is.

Blijf lekker van je afschrijven en vragen stellen hier. Heb je wat afleiding voor jezelf, en hoe heb je geslapen?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Over je afkickverschijnselen, nemen ze ook toe of heb je het gevoel dat er verbetering in zit?

Ben je bekend met kratom?
Dit kan je bij een smartshop halen en als je zorgt dat je de juiste kennis hebt.kan je dit eventueel morgen al kopen en dan voel je ook niet meer zo kut.

Ik raad niet zomaar kratom aan. Maar mocht je het echt heel zwaar hebben kan het ook enorm motiveren als je weet dat je maar tot morgen dit hoeft te ervaren

Dag voor dag. Je begint met uur voor uur. Stapje voor stapje.

Mochten je afkickverschijnselen erger worden raad ik je aan een arts te bellen. Als je dat niet durft of wil, lijkt het mij heel belangrijk om het met iemand te delen. Op dit forum bv.

Cold turkey afkicken is simpelweg niet altijd haalbaar. Zeker niet met opiaten.

Ik wil je niet afschrikken maar wel dat je veilig blijft.

Afbouwen met tramadol is beter dan cold turkey stoppen. Ik zoek in mijn posting de balans tussen je willen wijzen op het gevaar, maar ik wil je ook niet onnodig ontmoedigen.
H
HeyNeiaLid
01-01-2024, 00:00
#18
super bedankt voor je reactie!

het stelt me wel een beetje gerust.
en zeker ben ik benieuwd naar de tips en tricks.

Ik ben momenteel op vakantie in Frankrijk, ik heb dit moment ook gekozen zodat ik niet ineens nieuwe tramadol kan bestellen. Ik hoop dat 12 dagen genoeg is voor de lichamelijke klachten..

ik nam ze altijd allemaal tegelijk.

ik heb nu het gevoel dat het stabiel is, denk ik.. Ik ben wel heel bang voor de nacht. Ik kan nu al geen 10 minuten stilzitten.

Ik ken kratom van naam, ik ben er eerlijk gezegd niet bekend mee. Maar ik wil het liefst gewoon niks nieuws natuurlijk.

Is afkicken van opiaten zo veel lastiger dan van andere dingen?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey wat goed dat je voor nu de optie zoals kratom afwijst! Dit scheelt ook weer risico's

12 dagen is absoluut genoeg om er lichamelijk vanaf te komen als je 12 dagen al.clean erop hebt zitten.

Het feit dat je dit op eigen kracht doet geeft aan dat je lichaam er gelukkig niet afhankelijk van is.

Een opiaatafkick kan lichamelijk erg gevaarlijk zijn. Denk aan insulten. De 1e uren en vooral de 1e 24 uur is daarom belangrijk om te monitoren. Of dat nu zelf is of via een arts.

Maar die heb jij er allang opzitten, daarom durf ik gematigd te zijn over de gevaren naar jou toe.

Je zegt dat je opziet tegen de nacht, hoe was afgelopen nacht voor je?
H
HeyNeiaLid
01-01-2024, 00:00
#20
bedankt voor je antwoord weer.

ik denk dat ik mentaal best sterk ben nu. (en anders maak ik mezelf dat wijs, maar is dat niet hetzelfde. Haha)
mijn moeder is momenteel opgenomen in een kliniek voor dezelfde verslaving plus alcohol. Maar dan al zo’n 30 jaar. dus wel 500 x heftiger denk ik. En ik heb het gevoel dat dit als motivatie voor mezelf werkt. Ik wil nooit de oorzaak zijn van de pijn en het verdriet wat dat veroorzaakt.

maar afgelopen nacht sliep ik heel slecht. Wel een paar keer even weg geweest maar veel enge dromen als ik dan sliep. Heel zweterig en klam. Heel onrustig..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."