Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPartner speed verslaving, even van me afschrijven

Partner speed verslaving, even van me afschrijven

37 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
liefie zei:
Beste leden, ik zou graag even wat van me afchrijven en raad inwinnen. Ik heb mijn partner 4 jaar geleden leren kennen, zwaar aan de cocaïne en nam nog vanalles. Ik wou ver van met zo iemand samen zijn, we waren dan ook gewoon vrienden. Hij zei altijd ik wil voor jou stoppen, hij was zo verliefd. Ik heb gezegd dat als hij stopt dit voor zichzelf moet zijn en niet voor een ander. 2 jaar later was het dan zover, in januari gestopt, in april ben ik dan een relaltie met hem begonnen. Spijtig genoeg heeft hij de coke ingeruild voor speed. Buiten voor zijn eigen lichaam zag ik de gevolgen niet.
Van coke werd hij apatisch, van speed helemaal niet. De enige reden van zijn gebruik is hard kunnen werken, hij is zelfstandige aannemer en het is super druk. Buiten dat zijn we ons eigen huis nog aan het verbouwen en hij vindt geen rust voor dit af is. Even ter zijde, met hetgeen hij nog allemaal wil is het nog 5 jaar verbouwen.

Ik merk dat als hij niet snuift (in het weekend) dat hij veel slaapt of zo goed als altijd slaapt. Dit was in het begin niet, er is ook al gewenning. Is hij dan wakker is hij enorm prikkelbaar. Reageert op het minste en kan soms echt wel harde dingen zeggen. Vloekt op de katten (vuile rotkatten), maakt van een mug een olifant en ik mag erin stikken dan...
Als het dan maandag is en hij gebruikt terug (heel de dag) dan doet die normaal tot het plots ineens teveel is. Dan is het allemaal mijn schuld en ik doe dan dingen niet goed etc. Ik heb hem al meermaals gezegd dat hij dan bijzonder veel trekken van een narcist krijgt. Meestal laat ik het links liggen maar ik kan het de laatste tijd niet meer verdragen. Ik antwoord terug met alle gevolgen vandien. Zijn libido is ook enorm verhoogd waardoor 3 dagen achter elkaar niet genoeg is, dan moet die nog een paar uur bezig zijn op zichzelf als ik nee zeg. Is dit allemaal wel normaal?

Hij zegt zelf dat hij weet dat hij anders is maar ik zeg dan dat dat een excuus is voor zijn gedrag. Ik ben de meest empatische zorgende vrouw (heeft hij ook al bevestigd) en toch kan hij mij zo neerhalen voor niks. Hij wil stoppen na de verbouwingen, ik weet überhaupt niet of ik dat nog zolang vol hou en geloof er eerlijk gezegd niet veel van. Hij heeft altijd een excuus of een uitvlucht. Ik loop soms op eierschalen en heb dan schrik dat hij gaat ontploffen en dan zwijg ik maar. Om de 2 weken loopt men dochter van 10 hier rond dus die bespaar ik dit (en ze zijn 2 handen op 1 buik). Ik zelf ben een gevoelensmens dus ik wil verbinding, hij is zowat van mij en zichzelf verwijderd wat voor mij heel onnatuurlijk aanvoelt. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Hij zei dat als hij mij niet had tegen gekomen hij er niet meer had geweest (dat denk ik nu ook wel) en dat ik zijn reddende engel was. Heeft hij ook maar 1 keer gezegd ofzo, complimenten is zeer zelden en een sorry nog moeilijker. Zijn mama zegt dat het haar zoon niet meer is, ze zei zelf overlaatst ´seg, doe eens wat liever´.
Maar zij denkt dat het de vorige partner haar schuld is, was nogal een traumatische relatie.

Heeft er iemand raad voor mij wat ik kan doen? Of is dit herkenbaar voor iemand en ligt het wel überhaupt aan de speed? Het gaat van kwaad naar erger en deze uitvallen gebeuren nu vaker. Alsook dat zen lijf meer wil want gewoon helpt niet meer. Nog even een toevoeging, hij drinkt vooral vodka cola hierop, ook soms elke dag 🫣
Hij besteed niet veel tijd aan speed zoeken, altijd voorraad (zak diepvries) en hij wordt ook nog zat van de vodka. Ik zie door het bos de bomen niet meer of ik dit nu allemaal erg moet vinden of niet.

Alvast bedankt om te lezen 💖
Klik om te vergroten...

Het beste advies is; ga bij hem weg. Hij zal grondig moeten veranderen om hier uit te komen, maar dan moet hij dat echt willen. Tot die tijd kun je beter voor jezelf kiezen, want op deze manier heb je niks aan ‘m en op den duur zal hij jou steeds dieper de ellende mee in slepen.

Kijk ook eens op https://www.naranon.nl/
l
liefieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Om de week bedoel ik met men dochter en ze wil binnenkort voltijds hier komen wonen. Week om week doe ik nu.
l
liefieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste leden, ik zou graag even wat van me afchrijven en raad inwinnen. Ik heb mijn partner 4 jaar geleden leren kennen, zwaar aan de cocaïne en nam nog vanalles. Ik wou ver van met zo iemand samen zijn, we waren dan ook gewoon vrienden. Hij zei altijd ik wil voor jou stoppen, hij was zo verliefd. Ik heb gezegd dat als hij stopt dit voor zichzelf moet zijn en niet voor een ander. 2 jaar later was het dan zover, in januari gestopt, in april ben ik dan een relaltie met hem begonnen. Spijtig genoeg heeft hij de coke ingeruild voor speed. Buiten voor zijn eigen lichaam zag ik de gevolgen niet.
Van coke werd hij apatisch, van speed helemaal niet. De enige reden van zijn gebruik is hard kunnen werken, hij is zelfstandige aannemer en het is super druk. Buiten dat zijn we ons eigen huis nog aan het verbouwen en hij vindt geen rust voor dit af is. Even ter zijde, met hetgeen hij nog allemaal wil is het nog 5 jaar verbouwen.

Ik merk dat als hij niet snuift (in het weekend) dat hij veel slaapt of zo goed als altijd slaapt. Dit was in het begin niet, er is ook al gewenning. Is hij dan wakker is hij enorm prikkelbaar. Reageert op het minste en kan soms echt wel harde dingen zeggen. Vloekt op de katten (vuile rotkatten), maakt van een mug een olifant en ik mag erin stikken dan...
Als het dan maandag is en hij gebruikt terug (heel de dag) dan doet die normaal tot het plots ineens teveel is. Dan is het allemaal mijn schuld en ik doe dan dingen niet goed etc. Ik heb hem al meermaals gezegd dat hij dan bijzonder veel trekken van een narcist krijgt. Meestal laat ik het links liggen maar ik kan het de laatste tijd niet meer verdragen. Ik antwoord terug met alle gevolgen vandien. Zijn libido is ook enorm verhoogd waardoor 3 dagen achter elkaar niet genoeg is, dan moet die nog een paar uur bezig zijn op zichzelf als ik nee zeg. Is dit allemaal wel normaal?

Hij zegt zelf dat hij weet dat hij anders is maar ik zeg dan dat dat een excuus is voor zijn gedrag. Ik ben de meest empatische zorgende vrouw (heeft hij ook al bevestigd) en toch kan hij mij zo neerhalen voor niks. Hij wil stoppen na de verbouwingen, ik weet überhaupt niet of ik dat nog zolang vol hou en geloof er eerlijk gezegd niet veel van. Hij heeft altijd een excuus of een uitvlucht. Ik loop soms op eierschalen en heb dan schrik dat hij gaat ontploffen en dan zwijg ik maar. Om de 2 weken loopt men dochter van 10 hier rond dus die bespaar ik dit (en ze zijn 2 handen op 1 buik). Ik zelf ben een gevoelensmens dus ik wil verbinding, hij is zowat van mij en zichzelf verwijderd wat voor mij heel onnatuurlijk aanvoelt. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Hij zei dat als hij mij niet had tegen gekomen hij er niet meer had geweest (dat denk ik nu ook wel) en dat ik zijn reddende engel was. Heeft hij ook maar 1 keer gezegd ofzo, complimenten is zeer zelden en een sorry nog moeilijker. Zijn mama zegt dat het haar zoon niet meer is, ze zei zelf overlaatst ´seg, doe eens wat liever´.
Maar zij denkt dat het de vorige partner haar schuld is, was nogal een traumatische relatie.

Heeft er iemand raad voor mij wat ik kan doen? Of is dit herkenbaar voor iemand en ligt het wel überhaupt aan de speed? Het gaat van kwaad naar erger en deze uitvallen gebeuren nu vaker. Alsook dat zen lijf meer wil want gewoon helpt niet meer. Nog even een toevoeging, hij drinkt vooral vodka cola hierop, ook soms elke dag 🫣
Hij besteed niet veel tijd aan speed zoeken, altijd voorraad (zak diepvries) en hij wordt ook nog zat van de vodka. Ik zie door het bos de bomen niet meer of ik dit nu allemaal erg moet vinden of niet.

Alvast bedankt om te lezen 💖
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#4
Iemand kan alleen stoppen als die persoon dat zelf wil, en zo te lezen is dit nog lang niet zo.

Dus ik zou snel weg gaan want het is je tijd en mentale gezondheid niet waard
l
liefieLid
01-01-2024, 00:00
#5
HuisbaasBob zei:
Iemand kan alleen stoppen als die persoon dat zelf wil, en zo te lezen is dit nog lang niet zo.

Dus ik zou snel weg gaan want het is je tijd en mentale gezondheid niet waard
Klik om te vergroten...
dupont zei:
Het beste advies is; ga bij hem weg. Hij zal grondig moeten veranderen om hier uit te komen, maar dan moet hij dat echt willen. Tot die tijd kun je beter voor jezelf kiezen, want op deze manier heb je niks aan ‘m en op den duur zal hij jou steeds dieper de ellende mee in slepen.

Kijk ook eens op https://www.naranon.nl/
Klik om te vergroten...
Dus gewoon weggaan is de boodschap...
Ik zie hem wel heel graag, ligt het aan mij dat ik hem niet wil opgeven? ☹️
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iemand die verslaafd is, die heeft oogkleppen op. Zijn middel staat op nummer 1. Alle beloftes van “ jaaa ik ga stoppen “ zijn er om de ander in weze af te kappen. Tenminste dat was bij mij zo.

Bij mij ging er pas een belletje rinkelen op het moment ik bijna alles was kwijtgeraakt. Toen ik met de rug tegen de muur stond, en zelfs ik door kreeg van “ ja tot hier en niet verder, ik ben hulp nodig “ rockbottem dus.

Vaak zijn die momenten van besef na ingrijpende gebeurtenissen in het leven van een verslaafde. Denk aan een ongeluk onder invloed, relaties die verbreken of een ziekenhuisopname oid.

Nu kun je dus eigenlijk er op wachten wanneer het mis gaat, en er zo’n ingrijpende situatie voortkomt. Wil je dat ?

Misschien is het verbreken van de relatie wel de startpunt van zijn herstel?
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het gedrag wat jij beschrijft is wel typisch speed. Prikkelbaar, fel kunnen reageren, vloeken, narcistisch zijn, zelfvertrouwen, lang kunnen werken, zeer hoog en aanhoudend libido, weinig eten, veel meer alcohol drinken.

En veel slapen in de comedown en afwezig zijn.

Speed is denk ik de drug die mij het meest kapot heeft gemaakt (naja of heel misschien miauw). Lichamelijk, geestelijk en spiritueel heeft dit middel mij echt gebroken. En ik gebruikte het 2 jaar wekelijks! En dat richtte al zoveel schade aan. Laat staan wat dagelijks gebruik doet.

Meeste is hier al wel gezegd. Kies voor jezelf en ga weg. Het probleem zit in hem en alleen hij kan dat oplossen. Maar dat moet die eerst gaan inzien en erkennen. Dat is moeilijk en pijnlijk. Heeft mij 9 jaar geduurd voordat het kwartje pas echt was gevallen..
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
liefie zei:
Dus gewoon weggaan is de boodschap...
Ik zie hem wel heel graag, ligt het aan mij dat ik hem niet wil opgeven? ☹️
Klik om te vergroten...
Maar kijk nou eens eerlijk naar wat je aan hem hebt in gebruik. Doordeweeks loop je op je tenen en in het weekend slaapt ‘ie alleen maar. Da’s toch geen leven? In potentie zal het best een fijne vent zijn maar verslaving brengt drama en ellende. En zoals @Spatsen al aangeeft - een verslaafde moet vaak heel diep gaan wil hij/zij zichzelf hard genoeg aanpakken om te herstellen. Met andere woorden: je hebt nog een hele zware weg te gaan als je blijft. Verslaafden in actief gebruikmzijn echt niet gezellig. In herstel zijn ze dat wel, mits ze daar hard voor werken. Echt, je bent beter af als he nu gaat.
l
liefieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spatsen zei:
Iemand die verslaafd is, die heeft oogkleppen op. Zijn middel staat op nummer 1. Alle beloftes van “ jaaa ik ga stoppen “ zijn er om de ander in weze af te kappen. Tenminste dat was bij mij zo.

Bij mij ging er pas een belletje rinkelen op het moment ik bijna alles was kwijtgeraakt. Toen ik met de rug tegen de muur stond, en zelfs ik door kreeg van “ ja tot hier en niet verder, ik ben hulp nodig “ rockbottem dus.

Vaak zijn die momenten van besef na ingrijpende gebeurtenissen in het leven van een verslaafde. Denk aan een ongeluk onder invloed, relaties die verbreken of een ziekenhuisopname oid.

Nu kun je dus eigenlijk er op wachten wanneer het mis gaat, en er zo’n ingrijpende situatie voortkomt. Wil je dat ?

Misschien is het verbreken van de relatie wel de startpunt van zijn herstel?
Klik om te vergroten...
Dat is idd zo van die oogkleppen, ben er mij van bewust.

En je hebt gelijk, er moet meestal iets gebeuren voor iemand zijn ogen open gaan. De manier hij nu aan het gaan is houdt hij zelf niet lang meer vol, zen lijf wil niet meer. Dus die ziekenhuisopname zit er wel aan te komen. Hij is ooit alles kwijt geweest, van 0 terug moeten beginnen. Dus als ik weg ga zie ik hem vooral heel diep gaan en dan wss een ziekenhuisopname...
l
liefieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Koffieb00n zei:
Het gedrag wat jij beschrijft is wel typisch speed. Prikkelbaar, fel kunnen reageren, vloeken, narcistisch zijn, zelfvertrouwen, lang kunnen werken, zeer hoog en aanhoudend libido, weinig eten, veel meer alcohol drinken.

En veel slapen in de comedown en afwezig zijn.

Speed is denk ik de drug die mij het meest kapot heeft gemaakt (naja of heel misschien miauw). Lichamelijk, geestelijk en spiritueel heeft dit middel mij echt gebroken. En ik gebruikte het 2 jaar wekelijks! En dat richtte al zoveel schade aan. Laat staan wat dagelijks gebruik doet.

Meeste is hier al wel gezegd. Kies voor jezelf en ga weg. Het probleem zit in hem en alleen hij kan dat oplossen. Maar dat moet die eerst gaan inzien en erkennen. Dat is moeilijk en pijnlijk. Heeft mij 9 jaar geduurd voordat het kwartje pas echt was gevallen..
Klik om te vergroten...
dupont zei:
Maar kijk nou eens eerlijk naar wat je aan hem hebt in gebruik. Doordeweeks loop je op je tenen en in het weekend slaapt ‘ie alleen maar. Da’s toch geen leven? In potentie zal het best een fijne vent zijn maar verslaving brengt drama en ellende. En zoals @Spatsen al aangeeft - een verslaafde moet vaak heel diep gaan wil hij/zij zichzelf hard genoeg aanpakken om te herstellen. Met andere woorden: je hebt nog een hele zware weg te gaan als je blijft. Verslaafden in actief gebruikmzijn echt niet gezellig. In herstel zijn ze dat wel, mits ze daar hard voor werken. Echt, je bent beter af als he nu gaat.
Klik om te vergroten...
Jullie hebben allemaal gelijk.

Dankje koffie0boon om hem in 2 regels te beschrijven en te bevestigen dat speed dit met je doet.

En ik heb momenteel niks aan hem, buiten zijn goeie momenten. Kon ik maar zijn ogen openen...
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#11
liefie zei:
Dat is idd zo van die oogkleppen, ben er mij van bewust.

En je hebt gelijk, er moet meestal iets gebeuren voor iemand zijn ogen open gaan. De manier hij nu aan het gaan is houdt hij zelf niet lang meer vol, zen lijf wil niet meer. Dus die ziekenhuisopname zit er wel aan te komen. Hij is ooit alles kwijt geweest, van 0 terug moeten beginnen. Dus als ik weg ga zie ik hem vooral heel diep gaan en dan wss een ziekenhuisopname...
Klik om te vergroten...

Ik gun je heel veel wijsheid toe. Het is voor naasten een hel om met een verslaafd persoon te leven. ( overleven )
l
liefieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spatsen zei:
Ik gun je heel veel wijsheid toe. Het is voor naasten een hel om met een verslaafd persoon te leven. ( overleven )
Klik om te vergroten...
Dankje 🙏 dat heb ik hem ook al proberen duidelijk te maken dat dit een hel is.
Probleem is dat ik er door kan zien, zie wat er zit, weet ook hoe hij was/is achter dat masker. Niet zo als nu in elk geval.
We zijn een speciale combinatie, ik ben super spiritueel, reiki master en eigen praktijk. Maar ik behandel hem niet, dat is te dichtbij. Ik wil zijn partner zijn, niet zijn therapeut. Dus al hetgeen hij projecteert op mij ketste ik terug als een spiegel. Ik heb een maand geleden ayuashka gedronken en sindsdien kan ik het minder verdragen of kan ik het moeilijker naast mij neerleggen.
Ik kies voor mezelf en ben goed op mezelf. Maar dat is niet de bedoeling als je met 2 samen leeft natuurlijk. Ben het een beetje moe om altijd die spiegel te moeten voorhouden, hoe graag ik hem ook zie.

Heb je blijvende schade gehad van het speedgebruik?
Ik sta er nog altijd van versteld dat hij dagelijks zo hard kan werken met vele minder slaap. Al merkt hij zelf dat de gewone dosissen niet meer hetzelfde effect geven en dat zegt hij ook. Hij geeft zelf aan dat hij het zo niet gaat volhouden en het slapen volgt sneller nu. Nu crasht hij soms na 4 dagen al.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou niet zomaar de relatie verbreken en bij hem weggaan.

De reden hiervan is dat ik jouw partner, in mijn eigen situatie was. Mijn vriendin heeft mij nog eenmaal de kans gegeven om echt te stoppen, met een zeer duidelijke boodschap: je wilt mij/ons zonder drank of drugs of ik/wij zijn weg. Dit heeft mij echt doen beseffen wat ik belangrijk vind in het leven. En dat zijn bovenal zij! Daarom ben ik iedere dag hard bezig met mijn herstel, enerzijds voor mijn eigen gesteldheid en anderzijds om hen bij me te houden.

Geef hem die duidelijke keuze en daarmee nog een allerlaatste kans. Het klinkt niet alsof het een klootzak is. Het klinkt alsof hij een klootzak wordt van drank en drugs. En daar herken ik mezelf helemaal in. En ik ben er zo dankbaar voor dat ik nog dat laatste, oprechte ultimatum heb gekregen!
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#14
liefie zei:
Dankje 🙏 dat heb ik hem ook al proberen duidelijk te maken dat dit een hel is.
Probleem is dat ik er door kan zien, zie wat er zit, weet ook hoe hij was/is achter dat masker. Niet zo als nu in elk geval.
We zijn een speciale combinatie, ik ben super spiritueel, reiki master en eigen praktijk. Maar ik behandel hem niet, dat is te dichtbij. Ik wil zijn partner zijn, niet zijn therapeut. Dus al hetgeen hij projecteert op mij ketste ik terug als een spiegel. Ik heb een maand geleden ayuashka gedronken en sindsdien kan ik het minder verdragen of kan ik het moeilijker naast mij neerleggen.
Ik kies voor mezelf en ben goed op mezelf. Maar dat is niet de bedoeling als je met 2 samen leeft natuurlijk. Ben het een beetje moe om altijd die spiegel te moeten voorhouden, hoe graag ik hem ook zie.

Heb je blijvende schade gehad van het speedgebruik?
Ik sta er nog altijd van versteld dat hij dagelijks zo hard kan werken met vele minder slaap. Al merkt hij zelf dat de gewone dosissen niet meer hetzelfde effect geven en dat zegt hij ook. Hij geeft zelf aan dat hij het zo niet gaat volhouden en het slapen volgt sneller nu. Nu crasht hij soms na 4 dagen al.
Klik om te vergroten...
Ik reageer even op die schade. Ik had ook altijd onsjes speed in de vriezer liggen. Gebruikte een halve tot een gram per dag, in totaal toch wel 10 jaar lang. Daarnaast veel drank en zowat alle andere drugs die tussen hemel en aarde bestaan. En ik kan je na circa 4 à 5 maanden stoppen zeggen: je herstelt in principe gewoon weer helemaal. Zowel fysiek, als mentaal. Gewoon gezond eten, bewegen, slapen en leven. Komt helemaal goed weer!
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoe slaapt jouw partner eigenlijk met zijn speedgebruik? Haalt hij nachten door? Het vele doorhalen maakte mij kapot (ik deed vaak maar 1 nacht). In combinatie met slecht eten en veel alcohol drinken had ik daar hele heftige katers door. Ik gebruikte sweekends en was dan wel hele week van de leg. Depressie, heel erg vermoeid, nergens zin in, communicatie ontwijken en prikkelbaar/snel boos/van je af bijten.

Ik ben op een gegeven moment ook slaappillen gaan gebruiken om dit tegen te gaan. Weer een extra middel erbij dus.

Blijvende schade heb ik sowieso wel, maar dat merk ik nu niet. Komt misschien nog, of niet, wie weet? Ga ik me nu niet druk om maken. Het heeft een lange tijd nodig gehad om weer op gewicht te komen, bij te slapen, en van de depressie af te komen. Zeker een paar maand tot half jaar. Maar ik ruilde dan na een poos weer de speed in voor coke of miauw...
l
liefieLid
01-01-2024, 00:00
#16
RnB_fan zei:
Ik reageer even op die schade. Ik had ook altijd onsjes speed in de vriezer liggen. Gebruikte een halve tot een gram per dag, in totaal toch wel 10 jaar lang. Daarnaast veel drank en zowat alle andere drugs die tussen hemel en aarde bestaan. En ik kan je na circa 4 à 5 maanden stoppen zeggen: je herstelt in principe gewoon weer helemaal. Zowel fysiek, als mentaal. Gewoon gezond eten, bewegen, slapen en leven. Komt helemaal goed weer!
Klik om te vergroten...
Dankje voor je moedige woorden. Mooi om te zien dat je voor hen koos. Al weet ik niet of hij mij gaat geloven als ik een ultimatum stel. In ieder geval, als ik de beslissing neem dan zal dit idd het laatste redmiddel zijn dat ik hem aanbied, dat ultimatum. Van de ene dag op de andere mijn valiezen nemen zie ik me niet doen.
Probleem is zijn job, ik heb hem al zoveel horen zeggen hardop dat hij het moe is op deze manier maar dat hij geen uitweg ziet.
l
liefieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Koffieb00n zei:
Hoe slaapt jouw partner eigenlijk met zijn speedgebruik? Haalt hij nachten door? Het vele doorhalen maakte mij kapot (ik deed vaak maar 1 nacht). In combinatie met slecht eten en veel alcohol drinken had ik daar hele heftige katers door. Ik gebruikte sweekends en was dan wel hele week van de leg. Depressie, heel erg vermoeid, nergens zin in, communicatie ontwijken en prikkelbaar/snel boos/van je af bijten.

Ik ben op een gegeven moment ook slaappillen gaan gebruiken om dit tegen te gaan. Weer een extra middel erbij dus.

Blijvende schade heb ik sowieso wel, maar dat merk ik nu niet. Komt misschien nog, of niet, wie weet? Ga ik me nu niet druk om maken. Het heeft een lange tijd nodig gehad om weer op gewicht te komen, bij te slapen, en van de depressie af te komen. Zeker een paar maand tot half jaar. Maar ik ruilde dan na een poos weer de speed in voor coke of miauw...
Klik om te vergroten...
Hij slaapt van +/- 2 u snachts (soms vroeger) tot 7 u smorgens. Soms slaapt hij een nacht niet en soms kan hij ook gewoon om 23 u gaan slapen en om 7 u opstaan. En dan bv nu slaapt hij van gisterenavond tot morgenvroeg. Hij is er alleen uitgeweest rond 20 u om iets te eten en dan liepen de katten in de weg en reageerde hij over the top op iets dat ik zei. Dus nu slaapt hij 36 uur aan 1 stuk.
Hij heeft eigenlijk bijna nooit een kater.

Hij gebruikt het tegenovergestelde van jou dan. In de week en in het weekend moe, depressief, prikkelbaar ... alles wat je opsomt eigenlijk. Hij doet dit nu 2 jaar zo en voelt dat dit geen oplossing is maar het wordt erger. En soms gaat die er echt over en dan voelt hij zich schuldig en doet hij super lief en bijna alles heel de avond. Ik zou op wijze van spreken men drinken zelf niet moeten nemen uit de ijskast. Ja dat moet voor mij ook niet. Ik wil dit niet uitbuiten, ik wil hem helpen. Maar ik heb al door dat hij enkel zichzelf kan helpen 🥺
Hij heeft echt beloofd om in tehab te gaan na de verbouwingen. Maar ik weet niet of ik dat mag geloven.

Iets anders als speed neemt hij niet meer. Ja zo is vorig jaar 1 pilletje op een festival (toen kwamen we nog buiten, die zin is ook weg). En dan riep hij van de daken dat ik de beste vrouw ter wereld was en van die toestanden. Moet je je voorstellen, ik doe totaal niks. Ja alleen ayuashka een maand geleden maar dat is helemaal iets anders.

Er is een reden dat hij dit doet, buiten dat hij hdhd heeft zijn er nog onderliggende trauma´s. Als hij die niet aanpakt denk ik dat hij altijd vatbaar gaat zijn voor verslaving. Maar ook dat zal hij onder ogen moeten durven komen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
liefie zei:
Heeft er iemand raad voor mij wat ik kan doen?
Klik om te vergroten...
Weg gaan. Voor jezelf kiezen. Ik neem aan dat men dochter mijn dochter is. Dus dat jou kind bij jullie komt wonen. Wil je haar dit aandoen?
Je gaat niet gelukkig worden in deze relatie en als je dochter erbij komt is het nog moeilijker om weg te gaan.

Dus kies voor jezelf en voor je dochter en ga van het leven genieten. Nu is wat telt niet over 2 jaar. Nu kan hij jou niet geven wat je verdient.

Dit klinkt best hard I know en ik snap/lees dat je van hem houd en om hem geeft en het liefst hem wil helpen en dat hij voor jou kiest ipv drugs.
Jammer genoeg kun je hem niet veranderen/helpem hoe graag je dat ook wil. Jij kan alleen jou eigen gedrag veranderen.

Soms is houden van los laten.
P
Phunky_RLid
01-01-2024, 00:00
#19
Moeilijke situatie zeg, maar ik zou in eerste instantie tijdelijk bij hem weg gaan en aangeven dat je de goede mens nog steeds in hem ziet, maar dat het voor jullie beiden beter is om tijdelijk uit elkaar te gaan. En dat hij een geweldige vent is, maar zijn gebruik meer kapotmaakt/ beschadigt dan hij doorheeft en dat je geen andere oplossing ziet om hem dit te doen beseffen, zodat die "oude" goede vent weer terugkomt waar je zo verliefd op bent.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Iedereen zegt het. Weggaan is de welhaast enige optie om veranderingen te kunnen krijgen.
Het zal aankomen als de trap van een galopperende kameel, maar het kan hem de ogen openen om nu eindelijk eens iets aan dat gebruik te gaan doen.
Want ooit kom je op een punt, als gebruiker, dat je alles wat je hebt, gaat kwijtraken als je niets aan de situatie gaat doen.
Zeg maar een soort van dwang positie.
In dit geval lijkt mij dat nodig, nee, brood nodig zelfs....
Pak je koffers, ga met je dochter naar een veilige plek en zet hem onder druk om iets te gaan doen aan die verslaving!
Alle sterkte toegewenst en....houd je ons op de hoogte?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."