Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn nieuwe verslaving

Mijn nieuwe verslaving

105 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Schermtijd 9 uur 50 minuten en dan heb ik ook nog op de laptop gezeten.

t is maar goed dat de dagbehandeling deze week van start gaat. Dit wordt te gek.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beyond Machine zei:
Ben al vanaf 2012 wakker
Klik om te vergroten...
Zo lang wakker kan tot psychose leiden.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Kijk maar eens naar Ipad kids its horrible :cry:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
IMG_9399.jpeg

😄
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Altijd een feessie als je DF 's morgens opent en er 15 meldingen staan 🤣
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Elke like op het forum of op Facebook/ Instagram/Tiktok etc geeft ook weer dopamine. Maar ik moet zeggen dat ik daar soms best wel problemen mee heb als ik bijvoorbeeld weinig likes krijg dan normaal dat ik helemaal ga bedenken waarom dat dan zou kunnen zijn. Terwijl ik de meeste mensen echt alleen van feesten ken of niet eens in het echt dus het zou niet eens moeten schelen wat andere mensen denken. Maar ik ben daar gewoon heel gevoelig voor.

Vandaar ook dat ik zoveel moeite heb met die reacties de laatste tijd naar mij toe in mijn dagboekje. Ik trek het me echt heel persoonlijk aan altijd. Dus doel dit jaar is om wat dat meer los te leren laten. En ik ga mijn Facebook vrienden eens grondig opruimen een keer.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hahahah ja inderdaad!

Dupont jouw letters in je onderschrift zijn best wel groot. Nou is het een hele goede boodschap maar het mag misschien een heel klein beetje kleiner, mag ik dat hier zeggen?

Onderschrift, motto, of hoe heet dat? Ik kan je een screenshot sturen als je wilt.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Same.

Je drukt er 1 de kop in en een andere komt naar boven...

Bekijk bijlage 56742


Maar serieus, het is eigenlijk nogal een belangrijk iets om dit te beseffen: De geest die altijd zoekend is, is onderliggend aan de uiting(en) van die verslaving (aan zoekende zijn). Het echte einde van verslaving ligt er dus in wanneer de geest stopt met zoeken. In deze zin is verslaving denk ik echt meer een spiritueel probleem zou je kunnen stellen. Spiritueel in de zin van: de echte oplossing ligt in de "staat" van niet meer zoeken "bereiken". Al het andere is slechts kattekopjes in een doos proberen te houden. :wink:
Klik om te vergroten...
Ja, daar herken ik me wel in. Ik ben niet zoekende naar meer of anders, behouden is m'n doel. Ik verwacht niet verslaafd te raken, omdat ik heel gelukkig ben met mijn leven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
N3K0 zei:
Kijk maar eens naar Ipad kids its horrible :cry:
Klik om te vergroten...
Kinderen worden letterlijk getraind om verslaafd te zijn.

Vind het echt naar om een energiek vrolijk kind in een hersenloze zombie te zien veranderen die eigenlijk steeds op het knopje "dopamine hit" drukt door die tablet spelletjes te doen en filmpjes te bekijken.

Het ziet er allemaal heel onschuldig uit met al die kleurtjes, maar schijn bedriegt. Gelukkig hebben ze het bij ons in de familie wel door bij de kleine kinderen en worden dat soort dingen thuis zoveel mogelijk vermeden en bij opa en oma mag het voor beperkte tijd en wordt er op een gegeven moment ook een wekker gezet om aan te geven dat tablet-time bijna om is. Persoonlijk denk ik: doe het liever helemaal niet, er zijn zoveel dingen te bedenken die kinderen niet in die staat brengen. Zelfs een tekenfilm kijken krijgt dat niet voor elkaar. En nog beter: games (echte, bijvoorbeeld Mario, niet die tablet spelletjes). Dat houdt het verstand actief. Het beste is natuurlijk speelgoed dat je echt in je handen hebt en waarmee je fysiek actief bent, liefst nog buiten. Dan zie je ook dat die kinderen in een totaal andere staat verkeren: intens in het moment aanwezig.
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Kinderen worden letterlijk getraind om verslaafd te zijn.

Vind het echt naar om een energiek vrolijk kind in een hersenloze zombie te zien veranderen die eigenlijk steeds op het knopje "dopamine hit" drukt door die tablet spelletjes te doen en filmpjes te bekijken.

Het ziet er allemaal heel onschuldig uit met al die kleurtjes, maar schijn bedriegt. Gelukkig hebben ze het bij ons in de familie wel door bij de kleine kinderen en worden dat soort dingen thuis zoveel mogelijk vermeden en bij opa en oma mag het voor beperkte tijd en wordt er op een gegeven moment ook een wekker gezet om aan te geven dat tablet-time bijna om is. Persoonlijk denk ik: doe het liever helemaal niet, er zijn zoveel dingen te bedenken die kinderen niet in die staat brengen. Zelfs een tekenfilm kijken krijgt dat niet voor elkaar. En nog beter: games (echte, bijvoorbeeld Mario, niet die tablet spelletjes). Dat houdt het verstand actief. Het beste is natuurlijk speelgoed dat je echt in je handen hebt en waarmee je fysiek actief bent, liefst nog buiten. Dan zie je ook dat die kinderen in een totaal andere staat verkeren: intens in het moment aanwezig.
Klik om te vergroten...
De laatste generatie is de meest verloren generatie helaas.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eens, ik ben een kind van de jaren 80, toen had je dat allemaal nog niet. Een boomhut, daar kregen wij dopamine van. Of een zandkasteel.

Verder, toen ik in gebruik was, zat ik heel veel op Tinder. Alsof ik daar, hangend in bed, nog een klein beetje dopamine van kreeg. Dat vond ik wel extreem verslavend. Het is ook nooit klaar. Doen ze slim met de algoritmes.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De "verborgen" zieke shit in die video's en dat ouders niet eens weten wat hun kids kijken plus ook nog eens de groomers/predators die free game hebben dat vind ik zorgwekkend.

Kheb in 2020 een keer een tiktok account aangemaakt en merkte hoe snel dat erin sloop. Wat uiteindelijk lijden naar RSI klachten in mijn arm. (Gelukkig nu geen last mee van ) en kheb ook mijn account verwijderd.

En ook hoe vertekend beeld er word gepresenteerd. Heel de wereld is slecht. Alle mannen zijn erop uit om je iets aante doen. Iedereen is narcistisch, alle vrouwen zijn slecht enz enz. En vooral heel veel polarisatie.
En zo zijn er nog veel meer dingen.

Ik (en jullie) weet gelukkig dat dat niet de realiteit is. Dat online niet het "echte" leven is.
Maar voor die kleine baby's nu is er geen verschil meer tussen online en offline...

Ik hoop echt dat ouders zelf bewuster omgaan met social media/tekenfilms en mee kijken met hun kids wat voor crap die allemaal kijken.

Let kids be kids :cheerpompom:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Dat vond ik wel extreem verslavend.
Klik om te vergroten...

Wat maakt Tinder dan eigenlijk verslavend?
Sex afspraak? Of echt het swipe?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Let me guessss!!! ATENTION!!! :lolol:
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk het swipen, telkens weer een nieuwe foto in beeld krijgen. Ik zat soms heel lang te swipen (onder invloed) en de dag daarna schrok ik van de hoeveelheid gesprekken waar ik dan wat mee moest.

Daten niet echt, vaak kwam het niet tot een afspraak. En ik sprak ook niet af om te seksen, wel echt om de ander te leren kennen.

T was ook om de eenzaamheid tegen te gaan, het idee dat mogelijk de ware in je telefoon zit. Of bang om die juist mis te lopen.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Ik denk het swipen, telkens weer een nieuwe foto in beeld krijgen. Ik zat soms heel lang te swipen (onder invloed) en de dag daarna schrok ik van de hoeveelheid gesprekken waar ik dan wat mee moest.

Daten niet echt, vaak kwam het niet tot een afspraak. En ik sprak ook niet af omber seksen, wel echt om de ander te leren kennen.

T was ook om de eenzaamheid tegen te gaan, het idee dat mogelijk de ware in je telefoon zit. Of bang om die juist mis te lopen.
Klik om te vergroten...
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Daten niet echt, vaak kwam het niet tot een afspraak
Klik om te vergroten...

Dat is misschien het lastige van onder invloed zijn.
Wel A zeggen maar tot actie komen naar B lastig.

Alinde zei:
En ik sprak ook niet af om te seksen,
Klik om te vergroten...

In je rock bottem periode lijkt dit me ook lastig

Alinde zei:
T was ook om de eenzaamheid tegen te gaan, het idee dat mogelijk de ware in je telefoon zit. Of bang om die juist mis te lopen.
Klik om te vergroten...

Dat kan ik wel begrijpen.
Uiteindelijk verlangen we diep van binnen allemaal naar dat dekseltje op het potje.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#18
Beyond Machine zei:
De laatste generatie is de meest verloren generatie helaas.
Klik om te vergroten...
Zo hebben je grote ouders over de generatie van je ouders gedacht , en je overgroot ouders over je opa en omas generatie.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Dat is misschien het lastige van onder invloed zijn.
Wel A zeggen maar tot actie komen naar B lastig.
Klik om te vergroten...
Klopt en als iemand last minute wilde afspreken kon dat ook niet want dan was ik al bezopen.

Maar ook de mannen zijn niet altijd info een date. Sommigen willen alleen chatten. En als ik vaag deed op app haakten ze denk ik ook af.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."