Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd en gecontroleerd gebruiken

Verslaafd en gecontroleerd gebruiken

48 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik voor mezelf spreek gaat dit mij goed af. Ik wissel af met middelen, ook af en toe paar weken niet.
Voor mij is balans in mijn gebruik belangrijk.
Dat ik niet te lang of vaak hetzelfde doe, en de controle erover behouden.
Zodra ik merk dat ik meer moet nemen of bij pak zonder erover te denken zijn voor mij rode vlaggen.
Ik heb dit vorige week met Ketamine gehad. Het werkte niet meer, moest (voor mij) gigantische hoeveelheden in m'n neus snuiven en voel mijzelf erg oncomfortabel met snuiven.

Ik heb geen Ketamine meer, en hooguit met uitzondering van een vriendin die na 1.5j Curaçao weer 4 dagen terug komt wil ik als zij ook wilt een uitzondering maken. Maar voorlopig even niet tot m'n tolerantie wat gezakt is.

Het enige wat me niet goed lukt is om een tijd niet te drinken. Ik praat over gemiddeld 2 biertjes, maar soms ook wel 6.

Het ligt aan de mindset die je hebt of kan ontwikkelen.
Ik heb ASS en is standvastigheid in dit geval een positieve eigenschap.

Ik ben ook pas na mijn verslavingen (roken, vooral gokken) harddrugs gaan proberen. Eerste harddrugs was amfetamine. Daarna Oxycodon (heerlijk spul, dus erg goed opletten en streng zijn) toen 2 jaar geen harddrugs.

Toen m'n vader werd geopereerd voor de 8ste keer aan z'n schouder kreeg hij in het ziekenhuis waar ik bij was voor het eerst Ketamine als pijnstiller. Omdat de oxycodon en dergelijke niet meer voldoende hielpen. Toen zijn mijn interesses in Ketamine toegenomen en ben ik dat ook gaan proberen. En met succes! Het heeft mij veel goeds gebracht, ondanks dat ik wel een zwak gekregen heb daardoor. Ook vanwege mijn chronische depressie (+15j al)

Toen ik dus voor het eerst dissociatie met drugs had bereikt (op alcohol na, dronken zijn dus) begon ik open te staan voor hallucinerende middelen zoals xtc, 2-cb en LSD, truffels.
Ik heb toen voor het eerst XTC gedaan in 2021.
Ruim jaar later LSD, maar dit was zeer onverstandig en onverantwoord die avond, en daar ga ik nu niets over zeggen. Kan wel zeggen dat het me niets deed behalve fysieke klachten en een staat waarin ik nooit meer hoop te verkeren.

Truffels deden zo goed als niets.

Als laatste harddrugs heb ik heroïne gerookt. Dit is nu al een tijd geleden, en ga dat ook zo houden voorlopig. Ik merk dat ik een opiaat liefhebber ben, en ik dus daar extreem voorzichtig mee moet omgaan.

Het belangrijkste als verslaafden zijnde en je wilt toch drugs proberen is nooit te veel halen, ook niet veel verschillende soorten te gelijk, goed opletten en streng zijn. Word de verleiding te groot? Weggooien! Dan dat verlies voor lief nemen want het gaat je meer kosten op lange termijn, zelfs op korte termijn kan dat.

Patronen herkennen, redenen waarom je wilt gebruiken zijn allemaal mee dragend over het succesvol gebruiken ervan.


Edit : beetje warrig vandaag, excuus.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed omschreven @Ei-Salade
Denk dat de kunst is om niet toe te happen bij craving.
Naarmate je langer gebruikt wordt dit natuurlijk steeds lastiger. Dus wisselen of af en toe de rem erop is zal die craving draaglijker moeten maken.
Maar zal ook verschillen per persoon (per genen) denk ik. En hoe je in het leven staat: heb je wat te doen zulj e ook anders gebruiken dan dat je miljonair bent en geen enkele verplichting meer hebt
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik geloof niet in gecontroleerd gebruik.
Als ik ook maar een glas alcohol zou drinken, dan gaat de beer weer los en dat wil ik in geen geval.
Ook al is het, nu na heel lang niet drinken, nog altijd af en toe verleidelijk...
Ik neem geen enkel risico.
In de maalstroom van de drank, nee dank u beleefd. Dat wil ik niet meer meemaken!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Ik geloof niet in gecontroleerd gebruik.
Als ik ook maar een glas alcohol zou drinken, dan gaat de beer weer los en dat wil ik in geen geval.
Ook al is het, nu na heel lang niet drinken, nog altijd af en toe verleidelijk...
Ik neem geen enkel risico.
In de maalstroom van de drank, nee dank u beleefd. Dat wil ik niet meer meemaken!
Klik om te vergroten...
Goed zo, vooral geen risico nemen!

Maar vergeet je niet ook een beetje, dat je dankbaar mag zijn, dat je niet drinkt en dat je nu kunt leven zonder de alcohol?
In ieder geval, ik weet wel zeker dat je dankbaar mag zijn dat je geen drank meer nodig hebt om de dagen door te komen.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kan niet 1x gokken. Of "alleen maar 10€" bij mij moet het op. Win of verlies doet er niet toe .

Als je weet van de verslaving en denkt gecontroleerd te kunnen gebruiken, dan ontken je je verslaving. Je verslaving praat op het moment dat je dat denkt. Zo val ik iedere keer in dezelfde kuil.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ei-Salade zei:
Ik kan niet 1x gokken. Of "alleen maar 10€" bij mij moet het op. Win of verlies doet er niet toe .

Als je weet van de verslaving en denkt gecontroleerd te kunnen gebruiken, dan ontken je je verslaving. Je verslaving praat op het moment dat je dat denkt. Zo val ik iedere keer in dezelfde kuil.
Klik om te vergroten...
Ik heb datzelfde, alleen heb ik maar een paar keer in mijn leven gespeeld. 1x toen ik 9 was en 8 weken zakgeld verloor in de slotmachines op een Stenaline boot naar Zweden en als student 1x toen ik meerdere honderden verloor aan de tafels in een casino terwijl ik maar 50 gulden ging verspelen.
Ik heb gewoon nooit meer het risico gelopen, want krijg ik alleen maar ellende van.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
1x toen ik 9 was
Klik om te vergroten...
Ja. Best heftig als ik dit lees. Zie ook regelmatig in cafetaria's de kinderen naar zo'n automaat gaan en drukken, kijken (ze spelen niet) maar vind dit echt niet normaal. Zo komen ze al vroeg in het casino! Wat zou de staat dat erg vinden...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
Goed zo, vooral geen risico nemen!

Maar vergeet je niet ook een beetje, dat je dankbaar mag zijn, dat je niet drinkt en dat je nu kunt leven zonder de alcohol?
In ieder geval, ik weet wel zeker dat je dankbaar mag zijn dat je geen drank meer nodig hebt om de dagen door te komen.
Klik om te vergroten...

Noot:
Jazeker, ik ben blij dat ik de drank heb kunnen afzweren uit mijn leven!
Ik kan er niet mee omgaan.
Als ik die stof binnen krijg, dan gaan er rare dingen gebeuren waar ik zelf het slachtoffer van word en een heleboel ellende staat mij dan te wachten. Geld op, ziek zijn, domme dingen doen.... allemaal shit gebeurt er dan.
Ongecontroleerde zaken.
NEE. Dat wil ik niet meer! Ik laat dat eerste glas staan. Dan blijf ik de baas over mezelf en gebeuren er geen dwaasheden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Manu76 zei:
Goed zo, vooral geen risico nemen!

Maar vergeet je niet ook een beetje, dat je dankbaar mag zijn, dat je niet drinkt en dat je nu kunt leven zonder de alcohol?
In ieder geval, ik weet wel zeker dat je dankbaar mag zijn dat je geen drank meer nodig hebt om de dagen door te komen.
Klik om te vergroten...
Ik Ben heeeeel erg dankbaar, Dat ik geen alcohol Meer nodig heb om de dag door te moment, ja.
Maar de prijs was hoog die ik betaald heb, Dat moet ik wel zeggen!
Een en ander ging niet van een leien dakje.
Daar was wel wat inzet en hulp bij nodig......

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."