Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsik ben het padje kwijt...

ik ben het padje kwijt...

159 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
hoe denk je dat je het beste geholpen kan worden met de dingen waar je tegen aan loopt ? neem aan dat je van de angs e.d af wilt
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
hoe denk je dat je het beste geholpen kan worden met de dingen waar je tegen aan loopt ? neem aan dat je van de angs e.d af wilt
Klik om te vergroten...
nja...ondertussen heb ik zoveel dingen geprobeerd om van angst en permanente stress af te komen of mee leren omgaan. maar niets heeft mij geholpen.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#3
moetnietmagwel zei:
nja...ondertussen heb ik zoveel dingen geprobeerd om van angst en permanente stress af te komen of mee leren omgaan. maar niets heeft mij geholpen.
Klik om te vergroten...
ik heb ook enorm veel schrik voor de dood, en mijn personen die dicht bij me staan te verliezen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
moetnietmagwel zei:
zou het kunnen dat de medicatie die ik neem, er ook voor zorgt dat ik nuchter stress heb? een bijwerking bedoel ik dan.
Klik om te vergroten...
Heb je geen bijsluiter?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
moetnietmagwel zei:
hoe bedoel je?
Klik om te vergroten...
Wat heb je nodig van ons.

Je bent van het padje zegje. Je gebruikt teveel drugs en wil daarmee stoppen?
Beste is om alles asap after bouwen en om dan te stoppen met alles. En aan jezelf gaan werken en kijken hoe je meer inzichten kan krijgen hoe jij (en eventueel andere) jou het beste kunnen helpen.
Zijn er dingen die je nog moet verwerken? Zo ja ga daar mee aande slag.

Hoeveel gebruik je van wat.
Heb je verslavingshulp? (Zo nee ga dat eens aanvragen)

Wat doe je zelf om je beter te voelen?
Wat wil je in dit leven? Wat wil je voor jouzelf? (En wat heb je daar voor nodig)
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
je bent al goed op weg met de hulp hoorde ik via de dm's 🥰
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#7
N3K0 zei:
Wat heb je nodig van ons.

Je bent van het padje zegje. Je gebruikt teveel drugs en wil daarmee stoppen?
Beste is om alles asap after bouwen en om dan te stoppen met alles. En aan jezelf gaan werken en kijken hoe je meer inzichten kan krijgen hoe jij (en eventueel andere) jou het beste kunnen helpen.
Zijn er dingen die je nog moet verwerken? Zo ja ga daar mee aande slag.

Hoeveel gebruik je van wat.
Heb je verslavingshulp? (Zo nee ga dat eens aanvragen)

Wat doe je zelf om je beter te voelen?
Wat wil je in dit leven? Wat wil je voor jouzelf? (En wat heb je daar voor nodig)
Klik om te vergroten...
het enige wat ik al heel lang wil is mij gewoon comfortabel te voelen zonder onder invloed te zijn. ik hoef niet persee de gelukkigste persoon op aarde te zijn maar wel met een menselijk en leefbaar gevoel kunnen leven. wat er met mij gebeurt als ik nuchter ben = paniekaanvallen, stress, stress, en nog eens stress. trauma gedachtens,..
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#8
moetnietmagwel zei:
het enige wat ik al heel lang wil is mij gewoon comfortabel te voelen zonder onder invloed te zijn. ik hoef niet persee de gelukkigste persoon op aarde te zijn maar wel met een menselijk en leefbaar gevoel kunnen leven. wat er met mij gebeurt als ik nuchter ben = paniekaanvallen, stress, stress, en nog eens stress. trauma gedachtens,..
Klik om te vergroten...
ohja, ik heb afgelopen maanden ongeveer 3g ket per week gedaan. elke dag hetzelfde.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#9
moetnietmagwel zei:
ohja, ik heb afgelopen maanden ongeveer 3g ket per week gedaan. elke dag hetzelfde.
Klik om te vergroten...
maar wel zonder pauze, dus aan 1 stuk door iedere dag.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
moetnietmagwel zei:
het enige wat ik al heel lang wil is mij gewoon comfortabel te voelen zonder onder invloed te zijn. ik hoef niet persee de gelukkigste persoon op aarde te zijn maar wel met een menselijk en leefbaar gevoel kunnen leven. wat er met mij gebeurt als ik nuchter ben = paniekaanvallen, stress, stress, en nog eens stress. trauma gedachtens,..
Klik om te vergroten...
Alleen jij kan zorgen dat je je comfortabeler voelt in jezelf.

Destructieve overtuigen los laten.
Accepteren dat sommige dingen zijn zoals ze zijn. (Is niet goedkeuren)
Emoties voelen/ervaren, niet onderdrukken.
Lief zijn voor jouzelf. (Gezond eten, optijd douche/tandenpoetsen, bewegen, mediteren/bidden)
Leren omgaan met stress.
Soms dingen verdragen.
Nieuwe dingen doen/uitproberen.
Kijken naar dingen die wel lukken.
Een hobby zoeken.
Uitzoeken wst jij wil in dit leven.
Jezelf erbij neerleggen dat mensen komen en gaan. (Dood hoort bij het leven, en ironisch genoeg gaan we eigenlijk nooit echt dood)

En stoppen zo snel mogelijk met drugs gebruiken die maken alles 1000x erger. Dus stop daarmee.
Die maken dus ook jou klachten/symptomen die je nuchter ervaart 10000x erger.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#11
N3K0 zei:
Alleen jij kan zorgen dat je je comfortabeler voelt in jezelf.

Destructieve overtuigen los laten.
Accepteren dat sommige dingen zijn zoals ze zijn. (Is niet goedkeuren)
Emoties voelen/ervaren, niet onderdrukken.
Lief zijn voor jouzelf. (Gezond eten, optijd douche/tandenpoetsen, bewegen, mediteren/bidden)
Leren omgaan met stress.
Soms dingen verdragen.
Nieuwe dingen doen/uitproberen.
Kijken naar dingen die wel lukken.
Een hobby zoeken.
Uitzoeken wst jij wil in dit leven.
Jezelf erbij neerleggen dat mensen komen en gaan. (Dood hoort bij het leven, en ironisch genoeg gaan we eigenlijk nooit echt dood)

En stoppen zo snel mogelijk met drugs gebruiken die maken alles 1000x erger. Dus stop daarmee.
Die maken dus ook jou klachten/symptomen die je nuchter ervaart 10000x erger.
Klik om te vergroten...
zou het kunnen dat de medicatie die ik neem, er ook voor zorgt dat ik nuchter stress heb? een bijwerking bedoel ik dan.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#12
N3K0 zei:
Heb je geen bijsluiter?
Klik om te vergroten...
jawel maar staat zoveel in en meer algemeen. is niet duidelijk voor me. op internet vind ik ook niet zo veel dingen erover
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
moetnietmagwel zei:
zou het kunnen dat de medicatie die ik neem, er ook voor zorgt dat ik nuchter stress heb? een bijwerking bedoel ik dan.
Klik om te vergroten...
Welke medicijnen en drugs neem je? Kun je dat voor me op een rijtje zetten? Dan kijk ik even naar mogelijke interacties, mogelijke oorzaken van stress etc.

Ik kan je goed volgen trouwens, maar ik voel wel veel angst en verwarring in je verhaal. Daardoor beleef je jezelf misschien als onsamenhangender dan je op een buitenstaander zoals ik overkomt.

Stoppen met het gebruik van drugs is alvast een voor de hand liggend advies. Drugs helpen de situatie nu vast niet.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
moetnietmagwel zei:
wat ik al heel lang wil is mij gewoon comfortabel te voelen zonder onder invloed te zijn
Klik om te vergroten...
Maar dan moet je toch naar de medische ondersteuning luisteren? Die geven je andere pillen, zodat je kunt functioneren zonder Ketamine en dan kun je in een richting werken die je tot rust kan brengen.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Maar dan moet je toch naar de medische ondersteuning luisteren? Die geven je andere pillen, zodat je kunt functioneren zonder Ketamine en dan kun je in een richting werken die je tot rust kan brengen.
Klik om te vergroten...
ze willen niet echt geloven dat ik stress krijg door de medicatie. ze denken puur en alleen door de drugs. maar het zit net zo dat ik die stress al ervaarde toen ik nog helemaal niet gebruikte van drugs.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
moetnietmagwel zei:
ze willen niet echt geloven dat ik stress krijg door de medicatie. ze denken puur en alleen door de drugs. maar het zit net zo dat ik die stress al ervaarde toen ik nog helemaal niet gebruikte van drugs.
Klik om te vergroten...
Je bedoelt dat je niet de juiste medicijnen kreeg om zonder drugs tot rust te komen?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
moetnietmagwel zei:
precies
Klik om te vergroten...
hmmm, klinkt toch als verslavingszorg: Bloedtestjes en medicatie zodat je vooruit kunt zonder Ketamine, met de nodige periode dat je wel iets van angsten ed moet accepteren.
Pilletjes voor de rust, pilletje om je vrolijker te maken, pilletje om te kunnen slapen.. en whatever de spychiater aanbeveelt.

Nu ben je bezig met zelfmedicatie en daar zul je mee moeten stoppen.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Als je een serieuze opname aan wilt gaan, zou ik je Yes We Can Clinics of Villa Ramadas aanraden in jouw situatie.

Beiden focussen op verslavingszorg, maar kunnen ook overweg met andere mentale problemen.

De vriendin van m'n broertje is bij YWCC terecht gekomen voor enkel angststoornis (pleinvrees met heftige paniekaanvallen) zonder verslaving. En met haar gaat het inmiddels behoorlijk goed.

En na de kliniek meetings, meetings meetings van NA, CA of een andere A. Om zo je herstel te onderhouden. Dan kan je voorkomen dat je na een tijdje uit de kliniek weer keihard wegzakt in oude patronen.

Makkelijk zal het niet worden, maar zolang je het niet alleen doet, is het makkelijker te dragen. En die medestanders kan je na de kliniek vinden bij de meetings!
Klik om te vergroten...
ja maar ik ben niet van NL
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je een serieuze opname aan wilt gaan, zou ik je Yes We Can Clinics of Villa Ramadas aanraden in jouw situatie.

Beiden focussen op verslavingszorg, maar kunnen ook overweg met andere mentale problemen.

De vriendin van m'n broertje is bij YWCC terecht gekomen voor enkel angststoornis (pleinvrees met heftige paniekaanvallen) zonder verslaving. En met haar gaat het inmiddels behoorlijk goed.

En na de kliniek meetings, meetings meetings van NA, CA of een andere A. Om zo je herstel te onderhouden. Dan kan je voorkomen dat je na een tijdje uit de kliniek weer keihard wegzakt in oude patronen.

Makkelijk zal het niet worden, maar zolang je het niet alleen doet, is het makkelijker te dragen. En die medestanders kan je na de kliniek vinden bij de meetings!
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Je bedoelt dat je niet de juiste medicijnen kreeg om zonder drugs tot rust te komen?
Klik om te vergroten...
precies

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."