Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van GHB met diazepam

Afkicken van GHB met diazepam

124 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mn laatste dosis was nu net dus het gaat nu echt beginnen.. ik hoop dat ik jullie kan updaten, heb nog 1 x baclofen 10 mg en 1 x dia 10 mg. Ik voel je, het is echt bizar om iets uit te leggen en de persoon aan de andere kant van de lijn geeft er geen ene fuck om. Heel machteloos.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Toontje11 zei:
Mn laatste dosis was nu net dus het gaat nu echt beginnen.. ik hoop dat ik jullie kan updaten, heb nog 1 x baclofen 10 mg en 1 x dia 10 mg. Ik voel je, het is echt bizar om iets uit te leggen en de persoon aan de andere kant van de lijn geeft er geen ene fuck om. Heel machteloos.
Klik om te vergroten...
Succes man. Ik hoop echt dat je ons op de hoogte kunt houden!!
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Ik word hier zoooooo kwaad van.
Klik om te vergroten...
Tjongejonge wat een gang van zaken bij de verslavingsarts. Hier dezelfde reactie als Spyro.

Nou @Toontje11 ga ervoor! Linksom of rechtsom, over een week of misschien wel eerder ben je van alle ellende af. Ik onderschat een cold turkey echt niet! Ik probeer even een tegengewicht te plaatsen tegenover je angst voor de afkick. Je kan het, het gaat je lukken. Ik vind het echt tof te lezen van je @Spyro dat je je kennis deelt en zo meeleeft met @Toontje11

Ik hoop ook dat je hier blijft updaten en van je af schrijft.
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Succes @Toontje11. Ik zie dat je al verschillende bent cold turkey afgekickt. Waarom geen voorzorgen in huis genomen?

Na mijn eerste cold Turkey heb ik altijd gezorgd dat ik Phenibut, diazepam of baclofen + pregabaline heb liggen. 1 keer en nooit meer!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Toontje11 zei:
Het is te bizar voor woorden dat mensen op drugsforum.nl 100x kundiger en serieuzer zijn over zit dan een fucking behandelaar en verlaavingsarts.. mn behandelaar zegt nog net niet: joh, neem een theetje, ontspan je en zit het uit manmanman
Klik om te vergroten...
Het is van de ene kant inderdaad bizar, maar van de andere kant: (met name) een huisarts kan niet alles weten en dus komt het heel vaak voor.

In het ergste geval krijg je een arts die je niet wil helpen (die mag zichzelf geen arts noemen imo) en in het beste geval krijg je een arts die iig met je meedenkt. Ik heb altijd het geluk gehad dat ik redelijk bij de kippen ben geweest wat betreft de werking van een verslaving (benzodiazepinen in mijn geval) en dat ook redelijk kon formuleren richting een arts, waardoor ik mijn eigen afbouwsuggesties kon doen en de arts hier gewoon in meeging. De huisarts gaf dus toe er niet genoeg van af te weten en gaf mij zijn vertrouwen om mee te gaan in mijn redenering (dit soort artsen zijn er overigens ook meer dan zat!). Petje af, want je moet als arts dan toch een beetje over je trots heen stappen dat zo'n eikel tegenover je, die z'n middelbare school nog niet heeft afgemaakt, hem gaat vertellen hoe je van die zooi moet afbouwen, terwijl hij een jarenlange, pittige studie heeft gedaan.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#6
GABA-B Bonanza zei:
Succes @Toontje11. Ik zie dat je al verschillende bent cold turkey afgekickt. Waarom geen voorzorgen in huis genomen?

Na mijn eerste cold Turkey heb ik altijd gezorgd dat ik Phenibut, diazepam of baclofen + pregabaline heb liggen. 1 keer en nooit meer!
Klik om te vergroten...
Omdat ik stom ben.. echt bizar dat ik er niet vanuit ging dat mn dealer niks meer zou hebben. Ik zit nu volop in de afkick met trillen en angst.. ik wil nu ook niet teveel drinken want dan heb ik straks alcoholvergiftiging ofzo en dan ben ik nog verder van huis.. ik hou jullie op de hoogte.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toontje11 zei:
Omdat ik stom ben.. echt bizar dat ik er niet vanuit ging dat mn dealer niks meer zou hebben. Ik zit nu volop in de afkick met trillen en angst.. ik wil nu ook niet teveel drinken want dan heb ik straks alcoholvergiftiging ofzo en dan ben ik nog verder van huis.. ik hou jullie op de hoogte.
Klik om te vergroten...
Heb je verder al/nog klachten?
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Het begint nu echt erg te worden met een verhoogde hartslag, 13.30 voor het laatst genomen maar ik wil echt uitkijken voor teveel alcohol want dat brengt me alleen verder van huis. Het jammere is dat ik gisteravond en nacht al veel heb geslapen dus ben nu klaarwakker voor de detox 🥲🥲
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh fuck mn hartslag is nu superhoog ik moet nu echt kiezen tussen dat of meer drinken wat misschien resulteert in alcoholvergiftiging..
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bizar ellendig dit
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja, die hartslag zorgt voor nog meer paniek… Dus een nóg hogere hartslag.

Ik vind het lastig om je advies te geven kwa alcohol… Shit man. Weet precies hoe je je voelt. Zweet je ook zoveel?
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben ook nu aan het trillen als een gek, fuck ik weet echt niet wat ik nu moet doen..
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toontje11 zei:
Het is echt heel heftig nu, hartslag zit tussen 130-140 nu, ik moet het echt even uitzitten nu denk ik, heb geen andere opties sowieso.. bedankt voor je steun, hoop dat het steeds minder wordt iig
Klik om te vergroten...
Ik hoop met je mee!
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Toontje11 zei:
Het begint nu echt erg te worden met een verhoogde hartslag, 13.30 voor het laatst genomen maar ik wil echt uitkijken voor teveel alcohol want dat brengt me alleen verder van huis. Het jammere is dat ik gisteravond en nacht al veel heb geslapen dus ben nu klaarwakker voor de detox 🥲🥲
Klik om te vergroten...
Ik vind het echt heel goed van je dat je ondanks de situatie voorzichtig bent met alcohol. Zoals je het nu doet, stapje voor stapje het uitzitten en afwegen lijkt mij ook het beste. Alcohol geeft misschien een kort roesje over je mentale klachten, maar je hartslag gaat beslist nog hoger en je slaap slechter en korter.

Ik raad altijd aan je hartslag te meten. Je voelt je nu echt superkut. Maar door je hartslag te meten kan je veel beter inschatten of het hoog klote is, of dat je de grens over bent naar gevaarlijk. Een pols van 160 is gewoon ruk, maar als later je pols 145 is, voel je geen verschil maar dan weet je wel dat je het dal van ellende voorbij bent, met een stijgende lijn omhoog dus. Wellicht voorkomt dat ook dat je toch (meer) Alcohol neemt, je hebt dan wat houvast om het te doorstaan.

www.bol.com

Silvergear Bloeddrukmeter Bovenarm - Blood Pressure Monitor - Bloeddruk meter -... | bol

Silvergear Bloeddrukmeter Bovenarm - Blood Pressure Monitor - Bloeddruk meter - Hartslagmeter - Wit. De Bloeddrukmeter Bovenarm is een handig en compact...
www.bol.com www.bol.com

Voor nu kan je het wellicht met je vingers op de pols doen bij een timer/klok. Keep us posted. Mijn pbbox staat open voor je als je wilt.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is echt heel heftig nu, hartslag zit tussen 130-140 nu, ik moet het echt even uitzitten nu denk ik, heb geen andere opties sowieso.. bedankt voor je steun, hoop dat het steeds minder wordt iig
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Just checking in… Hoe voel je je?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Toontje11 zei:
Ik heb zo weinig opties.. en ben eerder cold turkey gestopt met behulp van alcohol🥲 Daarom is het allemaal zo lastig.. ik weet dat ik rond 7u sochtends max de G op is en dan is mn afspraak om 12.30 en best wel ver reizen. Ik heb ook in andere topics gelezen dat je je lichaam met die alcohol een beetje voor de gek kan houden en ik hoop dat ik nog niet lang genoeg gebruik dat ik daarmee de ergste effecten kan weghouden.. Tja, ik ben ook radeloos maar ik ben doodsbang om die ontwenning nuchter te doorstaan..
Klik om te vergroten...
Als het echt niet meer gaat, zou je de crisis dienst ggz kunnen bellen of laten bellen door de ha post.....
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Supervaag ook dat er drie plakjes ham in de bak van mn kat liggen waar ik totaal geen herinnering van heb haha
G
GhbontwenningLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoop dat het inmiddels al iets beter gaat. Succes en probeer desnoods wat ademhaling oefeningen om je hartslag te verlagen. https://www.lampevitaal.nl/blog/vitale-tip-9/ dit werkte bij mij af en toe als ik plafon dienst had, lag er natuurlijk aan hoeveel ik op had. Maar het brengt je wel in rust door te focussen op je adem.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik dacht dat het algemeen bekend was bij Verslavingszorg dat je iemand met een ghb verslaving niet cold turkey kan laten afkicken?

Als het niet gaat, inderdaad de crisisdienst van Verslavingszorg bellen! Je bent wel al bij hun onder behandeling en vandaag was je intake, telefonisch, begrijp ik? Dan zijn ze verplicht je te helpen.

Veel sterkte!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."