#1
Je hebt helemaal gelijk! Ben begonnen met meetings te volgen.Meeting bezoeken en fellow(s) bellen.
heb genoeg nummers gekregen maar voel me toch bezwaard om te bellen ๐
Je hebt helemaal gelijk! Ben begonnen met meetings te volgen.Meeting bezoeken en fellow(s) bellen.
Gewoon bellen! Je hebt de nummers niet voor niks gekregen. De meesten vinden het een eer om gebeld te wordenJe hebt helemaal gelijk! Ben begonnen met meetings te volgen.
heb genoeg nummers gekregen maar voel me toch bezwaard om te bellen ๐
Goeie tips man. Het is minder relevant dan in Corona-tijd maar ook hand-desinfectie middelen kunnen trek oproepen, zeker door de alcoholgeur. Sommige deodorants of reinigingsmiddelen ook.Mijn verhaal staat ergens als reactie op een alcohol kwestie, dus ik zal een stuk ervan hieronder herhalen.
Het navolgende epistel is niet de bijbel van een alcoholist, en niet iedereen zal het ermee eens zijn.
Dat hoeft ook niet wat mij betreft, maar voor mij heeft het gewerkt, en het werkt nog steeds!
En dan nu: de tips. (Drank)
Het verhaal draait om die tips, het kan geen kwaad om deze alsnog te vermelden, ik hoop dat deze post niet te lang wordt.....
Als eerste: logisch, maar toch, stop met innemen van a l l e s, wat ook maar de geringste hoeveelheid alcohol bevat.
Dus: geen toetjes waarin alcohol is verwerkt, geen mondwater op basis van alcohol, geen eten waarin drank zoals bijvoorbeeld wijn is verwerkt. Geen mosselen gekookt met bier of wijn, wild wat met wijn of cognac is bereid, enz enz.
Er zijn hulp instanties zoals de AA, Al-Anon, NA, CA, GGZ, Verslavings klinieken, enz, waar je steun kunt krijgen. Je staat er dan niet alleen voor, en mij heeft de AA de eerste twee jaren goed gesteund om nuchter te zijn, en te blijven.
Blijf weg uit gelegenheden waar alcohol wordt geschonken of verkocht wordt.
Niet meer naar het Cafe, en in de supermarkt ontwijk de stapels alcohol. Loop er niet langs, want dat is een trigger van jewelste!
Neem afscheid van je drinkvrienden. Zij zijn geen echte vrienden, zij halen je over om toch weer mee te doen met drinken omdat je anders maar flauw, en ongezellig bent in de groep. Vaak hoor je de zin: "ach, eentje kan toch wel?" En dat kan dus n i e t.
Bekijk de dag per 24 uur qua niet drinken.
Zeg niet ik drink nooit meer, dat is veel te groot en zwaar, zeg ik drink vandaag niet, en morgen zie ik wel weer. En deze nieuwe dag zeg je hetzelfde.
Ontwijk de omgeving waar je alcohol kunt ruiken. Een mensenmassa waarin gedronken wordt bijvoorbeeld. Carnaval op straat is er ook zo een. De lucht van bier zorgt er gegarandeerd voor dat je zware craving krijgt en je maakt het jezelf alleen maar heeeeeel moeilijk!
Zorg, bij warm weer en zonneschijn dat je voldoende water drinkt! Als je echt dorst krijgt, is dat vaak een craving in wording naar een koud glas bier....
Als je een craving krijgt, drink zo mogelijk 3 glazen water. Achter elkaar.
Dat geeft je een "vol" gevoel en meestal verdwijnt de craving dan vanzelf.
Drink ook geen zgn. "alcoholvrij" bier.
Dat is te verleidelijk om toch weer over te stappen en werkt craving in de hand.
Denk niet na verloop van tijd "dat een enkel glaasje" wel weer eens moet kunnen.
Dat is meestal direct aanleiding tot een terugval van jewelste....
Gecontroleerd drinken, ook weleens sociaal drinken, is slechts voor weinig, heeeeel weinig ex alcoholisten weggelegd.
Doe dit gewoon niet. Dat is veel makkelijker.
De eerste dagen is het handig om veel stress en of prikkels te vermijden.
Je hebt het al moeilijk genoeg deze tijd en extra stress kun je er even niet bij hebben....
Heb je craving, zoek dan afleiding in een bezigheid die niet al te moeilijk is.
Het gaat erom de gedachtengang te veranderen en dat kan al met een Klein karweitje, een wandeling ( in het bos) of ga een stukje fietsen of ga sporten. Er is zoveel mogelijk!
Als je stopt met alcohol en zeker als je veel en vaak gedronken hebt, is er natuurlijk de kans dat je ontwenningsverschijnselen krijgt.
Via een arts ( huisarts) kun je wellicht voor de eerste paar dagen librium krijgen, (maximaal een week) zodat de onrust en hevige trek getemperd wordt.
Mij heeft dit indertijd goed geholpen om die eerste dagen door te kunnen komen...
Verder, als je veel last van zucht hebt, is baclofen of campral een goed medicijn om een en ander draaglijk te houden.
Heb je echt een stok achter de deur nodig, denk dan eens aan Antabus of Refusal.
Dat zijn medicijnen die absoluut niet met alcohol werken. Als je deze neemt en je drinkt toch alcohol, dan word je doodziek.
Echt doodziek! Voor sommige mensen werkt deze aanpak.
Met deze aanpak en gedragsregels is het mij meer dan 25 jaar geleden alweer, gelukt om te stoppen met zuipen tot op de dag van vandaag. En ik was een echte alcoholist die zwaar drink, elke dag.
Ik heb enkele weken in een kliniek gezeten, omdat ik ook een benzo verslaving aanpakte.
Deze opname zal ik mijn leven lang niet vergeten, zo erg was het. Ik was 4 weken ongeveer echt van het padje en toen de begeleiding zag, dat ik wilde doorzetten, hebben zij me verdomde goed geholpen.
Ik ben deze mensen nog steeds dankbaar, want ik ben ervan af!
De hele ellende had niet veel langer moeten duren, of ik was alles kwijt geraakt wat ik had. Ik had niet eens nog lang kunnen doorleven zelfs. Ik zat volkomen aan de grond.
Maar, ik ben ervan af! Dat is wat telt en dit gun ik iedereen die wil stoppen!
geld dit dan voor jou persoonlijk ook met uit eten gaan bijvoorbeeld?Blijf weg uit gelegenheden waar alcohol wordt geschonken of verkocht wordt.
Niet meer naar het Cafe, en in de supermarkt ontwijk de stapels alcohol. Loop er niet langs, want dat is een trigger van jewelste!
dat klinkt inderdaad zo enorm, dat je denkt hoe ga ik dat ooit volhouden.Zeg niet ik drink nooit meer, dat is veel te groot en zwaar, zeg ik drink vandaag niet, en morgen zie ik wel weer.
vind ik ook een goede!!Als je een craving krijgt, drink zo mogelijk 3 glazen water. Achter elkaar.
Dat geeft je een "vol" gevoel en meestal verdwijnt de craving dan vanzelf.
dit lijkt mij ook... je gaat het dan ook drinken zoals je met normaal bier deed.Drink ook geen zgn. "alcoholvrij" bier.
Dat is te verleidelijk om toch weer over te stappen en werkt craving in de hand.
zou dat zo heftig een trigger zijn?Goeie tips man. Het is minder relevant dan in Corona-tijd maar ook hand-desinfectie middelen kunnen trek oproepen, zeker door de alcoholgeur. Sommige deodorants of reinigingsmiddelen ook.
En voor iedere verslaafde: vraag je huisarts om je alleen in noodgevallen verslavende medicatie te geven (Benzo's, opiaten, etc) en dan het liefst in een zeer geringe hoeveelheid.
En mocht je een keer toch onverhoopt wat alcohol binnen krijgen bijvoorbeeld in een restaurant of als je bij vrienden eet ofzo - rustig aan, kan gebeuren. Kom je er tijdens het eten achter, stop dan met eten en zet het weg.
Het gaat erom dat je die stof met de naam alcohol binnenkrijgt.zou dat zo heftig een trigger zijn?
alcoholgeur van desinfectant..
kan me niet voorstellen dat ik craving zou krijgen van die lucht.
.
Ga je vandaag de dag ook nog dingen uit de weg als uit eten gaan ?Het gaat erom dat je die stof met de naam alcohol binnenkrijgt.
Zelfs van de lucht, er komt een beetje alcohol binnen.
En daarvan kun je een stevige craving krijgen!
Eigen ervaring......
Mijn verhaal staat ergens als reactie op een alcohol kwestie, dus ik zal een stuk ervan hieronder herhalen.Dankjewel voor je reactie! Word gewaardeerd!
onder welke noemer kan ik je verhaal vinden? Alle tips zijn welkom.
Ik stel het naar bed gaan wat uit, zodat ik goed moe ben als ik ga liggen.Hoe is het nu? Lukt het slapen? Ik ben anderhalve week geleden gestopt met drinken. Niet helemaal vergelijkbaar met jou. Maar ik dronk wel elke dag en de laatste maand ook wel vaak bijna een fles of fles wijn op een dag. Ik ben gestopt omdat ik ga starten met therapie en dat eigenlijk een voorwaarde was. Het kost mij niet heel veel moeite, gelukkig. Ik probeer te leren wat ik nu voel, zonder drank. Ik vind dat wel moeilijk. Heel eerlijk gezegd gaat het niet drinken makkelijker dan ik dacht
Voor de rest experimenteel en bewust gebruik van alles waar ik nieuwsgierig naar ben. Dat is pas sinds het laatste halve jaar ontstaan. En, ik vind het heel leuk en verrijkend. Tot nu toe vind ik xtc echt het leukste, maar daar begon ik 3 jaar geleden mee en ben nu eind veertig.
Heel veel succes en sterkte en hopelijk lukt slapen
haha ik snap het helemaal!Lief! Dankjewel ๐. Als je toch nog wakker bent๐ Ik ben me ook echt bewust van de gevaren. Maar het uitproberen wat wat doet en in welke hoeveelheid vind ik super intrigerend. Het ene middel doet meer met me, dan het andere. Alcohol vind ik heeeel fijn om te dempen, is denk ik toch een (gedeelde) nummer 1, daarom heb ik het ook jaren gebruikt, net als jij, maar dus nog geen enorme moeite om nu gestopt te zijn. XTC geeft me zoโn fijn gevoel waarin ik ook helemaal kan zakken. GHB is leuk, volgens mij vooral in combinatie met andere middelen. Ik denk dat ik er met een beetje speed erbij heel goed op ga. Maar doet me niet heel veel losstaand, ik heb niet het gevoel er meer van te willen. Cocaine laatst geprobeerd, we hadden samen 1 gram. Ik merkte direct dat ik meer wilde, maar het effect was heel matig. Ik was er echt door teleurgesteld. 50 euro (mag ik dat hier noemen?) en niet eens een leuk gevoel ๐. Mijn volgende experiment wordt volgende week zaterdag met ketamine en dan op de manier zoals hier ergens op de site wordt beschreven, heel voorzichtig, met stapelen. Eerste keer moest ik overgeven, was weinig, tweede keer had ik veel te veel in 1 keer en was heel naar. Dus nu met beleid. Ook de eerste keer speed was raar en niet fijn (had ik een topic voor geopend). Nu een paar keer gebruikt met veel mindere dosis (30-50 mg in een vloeitje en dat geeft wel het effect dat ik prettig vind. Maar zoals met alles, niet te veel en het zeker niet normaal gaan vinden. Niet zoals alcohol dus normaal was!!! Dat sluipt er zo makkelijk in dat dat normaal is. Ik kan ook niet eentje en ook niet 1 dag twee of drie en dan weer niet. Dus dan maar gewoon helemaal niet. Zet hem op deze nacht daar in Friesland ๐ de eerste nacht is altijd het ergste.
Ik snap je.. in de algemene psychische zorg moet je ook echt zelf achter dingen aan of met dingen komen.Dit is mijn conclusie na jaren van herstel en terugval: https://drugsforum.nl/threads/opname-in-een-kliniek.74723/page-2#post-1968208
Ik hoop dat je hier iets mee kan. laat je niet wegjagen, niet door jezelf en niet door de hulpverlening.
Juist, dit is waar mensen zelf vaak te trots voor zijn of juist uit onzekerheid niet over zaken beginnen. Kan denk ik heel simpel te behelpen zijn.Zelf ook mee te maken gehad. Zeker toen ik toendertijd nog zo verschrikkelijk onzeker was en ook niet echt dingen durfde te vragen of opperen.
voor de rest wil ik zeggen dat ik ook zeker goede zorg heb ervaren!
100%.Toen ik wist dat alcohol de oorzaak van mijn problemen waren was eigenlijk het enige vervelende wat ik echt moeilijk vond was het niet kunnen slapen, maar het komt goed. 5 dagen wakker is taai maar je krijgt er zoveel voor terug en je zult versteld staan van de kracht van je lichaam en geest.
Alcohol verandert niet. Het blijft de oorzaak, niet de oplossing van je probleem.
Succes je kunt het
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."