Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e dag afkicken van alcohol

1e dag afkicken van alcohol

43 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Goeie tips man. Het is minder relevant dan in Corona-tijd maar ook hand-desinfectie middelen kunnen trek oproepen, zeker door de alcoholgeur. Sommige deodorants of reinigingsmiddelen ook.

En voor iedere verslaafde: vraag je huisarts om je alleen in noodgevallen verslavende medicatie te geven (Benzo's, opiaten, etc) en dan het liefst in een zeer geringe hoeveelheid.

En mocht je een keer toch onverhoopt wat alcohol binnen krijgen bijvoorbeeld in een restaurant of als je bij vrienden eet ofzo - rustig aan, kan gebeuren. Kom je er tijdens het eten achter, stop dan met eten en zet het weg.
Klik om te vergroten...
zou dat zo heftig een trigger zijn?
alcoholgeur van desinfectant..

ik dacht namelijk dat het echt alleen af te raden was voor mensen met antabus of refusal.
kan me niet voorstellen dat ik craving zou krijgen van die lucht.
maar ja.. wat niet kan. als verslaafde werken je hersenen al zo lekker logisch.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
GroenRook zei:
zou dat zo heftig een trigger zijn?
alcoholgeur van desinfectant..


kan me niet voorstellen dat ik craving zou krijgen van die lucht.
.
Klik om te vergroten...
Het gaat erom dat je die stof met de naam alcohol binnenkrijgt.
Zelfs van de lucht, er komt een beetje alcohol binnen.
En daarvan kun je een stevige craving krijgen!
Eigen ervaring......
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Het gaat erom dat je die stof met de naam alcohol binnenkrijgt.
Zelfs van de lucht, er komt een beetje alcohol binnen.
En daarvan kun je een stevige craving krijgen!
Eigen ervaring......
Klik om te vergroten...
Ga je vandaag de dag ook nog dingen uit de weg als uit eten gaan ?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja. Ik ga nooit uit eten.
Maar dat komt ook omdat ik een gastric bypass operatie heb gehad. Dan kun je maar heel weinig eten, dat is zonde om uit eten te gaan en meer dan de helft van je eten ( duur betaald!) niet op te kunnen eten....
Maar dus ook omdat ik niets meer met alcohol te maken wil hebben, nee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."