Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e dag afkicken van alcohol

1e dag afkicken van alcohol

43 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
GroenRook zei:
Dankjewel voor je reactie! Word gewaardeerd!

onder welke noemer kan ik je verhaal vinden? Alle tips zijn welkom.
Klik om te vergroten...
Mijn verhaal staat ergens als reactie op een alcohol kwestie, dus ik zal een stuk ervan hieronder herhalen.
Het navolgende epistel is niet de bijbel van een alcoholist, en niet iedereen zal het ermee eens zijn.
Dat hoeft ook niet wat mij betreft, maar voor mij heeft het gewerkt, en het werkt nog steeds!

En dan nu: de tips. (Drank)
Het verhaal draait om die tips, het kan geen kwaad om deze alsnog te vermelden, ik hoop dat deze post niet te lang wordt.....

Als eerste: logisch, maar toch, stop met innemen van a l l e s, wat ook maar de geringste hoeveelheid alcohol bevat.
Dus: geen toetjes waarin alcohol is verwerkt, geen mondwater op basis van alcohol, geen eten waarin drank zoals bijvoorbeeld wijn is verwerkt. Geen mosselen gekookt met bier of wijn, wild wat met wijn of cognac is bereid, enz enz.

Er zijn hulp instanties zoals de AA, Al-Anon, NA, CA, GGZ, Verslavings klinieken, enz, waar je steun kunt krijgen. Je staat er dan niet alleen voor, en mij heeft de AA de eerste twee jaren goed gesteund om nuchter te zijn, en te blijven.


Blijf weg uit gelegenheden waar alcohol wordt geschonken of verkocht wordt.
Niet meer naar het Cafe, en in de supermarkt ontwijk de stapels alcohol. Loop er niet langs, want dat is een trigger van jewelste!

Neem afscheid van je drinkvrienden. Zij zijn geen echte vrienden, zij halen je over om toch weer mee te doen met drinken omdat je anders maar flauw, en ongezellig bent in de groep. Vaak hoor je de zin: "ach, eentje kan toch wel?" En dat kan dus n i e t.

Bekijk de dag per 24 uur qua niet drinken.
Zeg niet ik drink nooit meer, dat is veel te groot en zwaar, zeg ik drink vandaag niet, en morgen zie ik wel weer. En deze nieuwe dag zeg je hetzelfde.

Ontwijk de omgeving waar je alcohol kunt ruiken. Een mensenmassa waarin gedronken wordt bijvoorbeeld. Carnaval op straat is er ook zo een. De lucht van bier zorgt er gegarandeerd voor dat je zware craving krijgt en je maakt het jezelf alleen maar heeeeeel moeilijk!

Zorg, bij warm weer en zonneschijn dat je voldoende water drinkt! Als je echt dorst krijgt, is dat vaak een craving in wording naar een koud glas bier....

Als je een craving krijgt, drink zo mogelijk 3 glazen water. Achter elkaar.
Dat geeft je een "vol" gevoel en meestal verdwijnt de craving dan vanzelf.

Drink ook geen zgn. "alcoholvrij" bier.
Dat is te verleidelijk om toch weer over te stappen en werkt craving in de hand.

Denk niet na verloop van tijd "dat een enkel glaasje" wel weer eens moet kunnen.
Dat is meestal direct aanleiding tot een terugval van jewelste....

Gecontroleerd drinken, ook weleens sociaal drinken, is slechts voor weinig, heeeeel weinig ex alcoholisten weggelegd.
Doe dit gewoon niet. Dat is veel makkelijker.

De eerste dagen is het handig om veel stress en of prikkels te vermijden.
Je hebt het al moeilijk genoeg deze tijd en extra stress kun je er even niet bij hebben....

Heb je craving, zoek dan afleiding in een bezigheid die niet al te moeilijk is.
Het gaat erom de gedachtengang te veranderen en dat kan al met een Klein karweitje, een wandeling ( in het bos) of ga een stukje fietsen of ga sporten. Er is zoveel mogelijk!

Als je stopt met alcohol en zeker als je veel en vaak gedronken hebt, is er natuurlijk de kans dat je ontwenningsverschijnselen krijgt.
Via een arts ( huisarts) kun je wellicht voor de eerste paar dagen librium krijgen, (maximaal een week) zodat de onrust en hevige trek getemperd wordt.
Mij heeft dit indertijd goed geholpen om die eerste dagen door te kunnen komen...
Verder, als je veel last van zucht hebt, is baclofen of campral een goed medicijn om een en ander draaglijk te houden.

Heb je echt een stok achter de deur nodig, denk dan eens aan Antabus of Refusal.
Dat zijn medicijnen die absoluut niet met alcohol werken. Als je deze neemt en je drinkt toch alcohol, dan word je doodziek.
Echt doodziek! Voor sommige mensen werkt deze aanpak.

Met deze aanpak en gedragsregels is het mij meer dan 25 jaar geleden alweer, gelukt om te stoppen met zuipen tot op de dag van vandaag. En ik was een echte alcoholist die zwaar drink, elke dag.
Ik heb enkele weken in een kliniek gezeten, omdat ik ook een benzo verslaving aanpakte.
Deze opname zal ik mijn leven lang niet vergeten, zo erg was het. Ik was 4 weken ongeveer echt van het padje en toen de begeleiding zag, dat ik wilde doorzetten, hebben zij me verdomde goed geholpen.
Ik ben deze mensen nog steeds dankbaar, want ik ben ervan af!
De hele ellende had niet veel langer moeten duren, of ik was alles kwijt geraakt wat ik had. Ik had niet eens nog lang kunnen doorleven zelfs. Ik zat volkomen aan de grond.
Maar, ik ben ervan af! Dat is wat telt en dit gun ik iedereen die wil stoppen!
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit is mijn conclusie na jaren van herstel en terugval: https://drugsforum.nl/threads/opname-in-een-kliniek.74723/page-2#post-1968208

Ik hoop dat je hier iets mee kan. laat je niet wegjagen, niet door jezelf en niet door de hulpverlening.
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo iedereen,

Vandaag tegen mezelf gezegd dat we er nu toch echt voor gaan...
Een periode van een paar jaar heb ik elke dag (uitzonderingen daargelaten) gedronken, en veel.
De laatste maand is dit extreem geworden door een hele situatie waarin alles op de kop is komen te staan, ook geen werk meer.
Ik werd snachts wakker door stress, begon te malen en kwam niet meer in slaap.
Doordat ik me ellendig voelde en het een beetje waat had opgegeten ging dan als ik 2 of 3 uur wakker was gelijk alweer een blik bier open.
Ik had constant een voorraad op mn slaapkamer staan en zat vaak boven op bed voor de tv zodat ze niet door hadden hoeveel ik dronk als ik steeds naar beneden moest lopen om bier te pakken.
dus dan vanaf snachts tot de avond zat ik aan het bier, helemaal kapot en vaak overdag even liggen op bed voor de tv.
toen ik langzaam aan weer beter sliep en sochtends wakker werd, begon ik dan alsnog direct met drinken.
geen idee hoeveel het was veel en waarschijnlijk 16 halve liters op een dag, vaak haalde ik na een paar dagen alleen van nast mn bed al 30 blikken weg.
op een gegeven moment werd het wel wat minder, omdat mn lichaam begon tegen te werken.
ik moest ineens vaak overgeven en en kwam erachter dat ik een maagbloeding had... dus ik kreeg niet meer zoveel weg.

Het is een hele enge gewaarwording geweest dat ik ondanks dit nog steeds maar bleef drinken om de confrontatie met de realiteit uit de weg te gaan.

Tot ik tot het punt kwam van dit kan echt niet meer.
Direct een afspraak gemaakt bij de huisarts en kon snel langskomen.
Hele verhaal gedaan.
wat voor mijn gevoel echt hielp dat deze persoon oprecht geinteresseerd was en bezorgd.
Doorverwijzing gekregen en ze vroeg me wat ik in de tussentijd nodig had en of we contact konden houden.
10 minuten consult werd 30 minuten.

Ik zou die dag niet drinken, ik wou er direct mee stoppen. niet gelukt.
Direct naar de winkel gefietst (gesprek was sochtends) en een tas vol bier gehaald.
Helaas.

Vanochtend dus besloten van we gaan het echt doen, het moet anders.
zo gezegd zo gedaan, Vandaag niet gedronken.
Geprobeerd dingen op te pakken en niet voor de TV te gaan hangen.
Ook dat gelukt en dat moest ook wel, ik moet mezelf wel echt afleiden.

Later op de dag voelde ik me wat raar en slap ineens, ik dacht wat is dit?
Toen begon ik ergens bang te worden dat ik misschien al lichamelijk verslaafd ben geraakt..
Vooral omdat ik dus hier op het forum een forum bekeek voor tips over afkicken, waarin herhaaldelijk mensen zeiden niet in 1 keer te stoppen met alcohol.
Hierdor begon ik al half in paniek te raken, ik wil echt niet drinken, maar als dit klopt.. straks moet ik?
Ik heb hier nooit last van gehad eerdere keren dat ik even niet dronk, laatste tijd was dat denk ik wel maximaal 1 dag.
Nu had ik vanochtend weinig gegeten en vanmiddag was ik vergeten te eten, wel van alles gedaan.
Ik denk dat dat het is geweest. Hoop ik.
Ik weet ook niet na hoelang je nog kan gaan merken dat je afkickverschijnselen krijgt.

anyway, het is me tot nu toe gelukt! Nu de nacht nog doorkomen.

Vanavond weer eens gaan sporten, wat me erg goed heeft gedaan, even onder de mensen weer.
Merk dat ik dat wel echt mis.

Hopelijk zaterdag na een eerste meeting, het is alleen lastig met het reizen en is lang reizen.
Ben je wel meer dan je have dag kwijt.. maarja.
Die eerste meeting wil ik gewoon perse fysiek doen om te kijken hoe het is en hoe het werkt.
Daarna maar online verder helaas...

Voor de mensen die dit lezen, bedankt.
Ergens voelt het gewoon goed dat je niet de enige bent die met dit soort dingen te maken heeft .
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe is het nu? Lukt het slapen? Ik ben anderhalve week geleden gestopt met drinken. Niet helemaal vergelijkbaar met jou. Maar ik dronk wel elke dag en de laatste maand ook wel vaak bijna een fles of fles wijn op een dag. Ik ben gestopt omdat ik ga starten met therapie en dat eigenlijk een voorwaarde was. Het kost mij niet heel veel moeite, gelukkig. Ik probeer te leren wat ik nu voel, zonder drank. Ik vind dat wel moeilijk. Heel eerlijk gezegd gaat het niet drinken makkelijker dan ik dacht


Voor de rest experimenteel en bewust gebruik van alles waar ik nieuwsgierig naar ben. Dat is pas sinds het laatste halve jaar ontstaan. En, ik vind het heel leuk en verrijkend. Tot nu toe vind ik xtc echt het leukste, maar daar begon ik 3 jaar geleden mee en ben nu eind veertig.

Heel veel succes en sterkte en hopelijk lukt slapen
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bima zei:
Hoe is het nu? Lukt het slapen? Ik ben anderhalve week geleden gestopt met drinken. Niet helemaal vergelijkbaar met jou. Maar ik dronk wel elke dag en de laatste maand ook wel vaak bijna een fles of fles wijn op een dag. Ik ben gestopt omdat ik ga starten met therapie en dat eigenlijk een voorwaarde was. Het kost mij niet heel veel moeite, gelukkig. Ik probeer te leren wat ik nu voel, zonder drank. Ik vind dat wel moeilijk. Heel eerlijk gezegd gaat het niet drinken makkelijker dan ik dacht


Voor de rest experimenteel en bewust gebruik van alles waar ik nieuwsgierig naar ben. Dat is pas sinds het laatste halve jaar ontstaan. En, ik vind het heel leuk en verrijkend. Tot nu toe vind ik xtc echt het leukste, maar daar begon ik 3 jaar geleden mee en ben nu eind veertig.

Heel veel succes en sterkte en hopelijk lukt slapen
Klik om te vergroten...
Ik stel het naar bed gaan wat uit, zodat ik goed moe ben als ik ga liggen.
Hopen dat mn hoofd niet weer op hol slaat over de klote situatie waar ik op dit moment in zit.. maar komt vast goed! Maarja eerste nacht is denk ik altijd klote als je lang elke keer in slaap viel na veel alcohol.

mooi dat je het probleem dan in de kiem hebt kunnen smoren! 100% beter om therapie te gaan volgen en aan jezelf te gaan werken dan steeds verder weg te zakken door gebruik. En uiteindelijk een verslaving ontwikkelen wat alleen maar meer problemen op de stapel legt.

zegt natuurlijk iedereen altijd… maar experimenteren is natuurlijk prima. Maar pas goed op met wat je doet! Expirimenteren vond ik geweldig en ben zo met veel middelen in aanraking gekomen, zeker 6 middelen gehad waar ik mee in de problemen kwam en verslaafd aan ben geraakt.
Nu is dat ook mijn persoonlijke verslavingsgevoeligheid en het geen rem hebben, maar wou het toch even zeggen!

heel veel succes iig met je therapie!
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lief! Dankjewel 🙏. Als je toch nog wakker bent😁 Ik ben me ook echt bewust van de gevaren. Maar het uitproberen wat wat doet en in welke hoeveelheid vind ik super intrigerend. Het ene middel doet meer met me, dan het andere. Alcohol vind ik heeeel fijn om te dempen, is denk ik toch een (gedeelde) nummer 1, daarom heb ik het ook jaren gebruikt, net als jij, maar dus nog geen enorme moeite om nu gestopt te zijn. XTC geeft me zo’n fijn gevoel waarin ik ook helemaal kan zakken. GHB zijn we toch begonnen te proberen hoewel we wat huiverig waren, is leuk, volgens mij vooral in combinatie met andere middelen. Ik denk dat ik er met een beetje speed erbij heel goed op ga. Maar doet me niet heel veel losstaand, ik heb niet het gevoel er meer van te willen. Cocaine laatst geprobeerd, we hadden samen 1 gram. Ik merkte direct dat ik meer wilde, maar het effect was heel matig. Ik was er echt door teleurgesteld. 50 euro (mag ik dat hier noemen?) en niet eens een leuk gevoel 👎. Mijn volgende experiment wordt volgende week zaterdag met ketamine en dan op de manier zoals hier ergens op de site wordt beschreven, heel voorzichtig, met stapelen. Eerste keer moest ik overgeven, was heel weing dus telt nauwelijks omdat alles eruit kwam, tweede keer had ik veel te veel in 1 keer en was heel naar. Derde keer was na de speed, was volgens mij wel fijn. Maar nu dus met beleid. Ook de eerste keer speed was raar en niet fijn, vooral achteraf, (had ik een topic voor geopend). Nu een paar keer gebruikt met veel mindere dosis (30-50 mg in een vloeitje en dat geeft wel het effect dat ik prettig vind. Maar zoals met alles, niet te veel en het zeker niet normaal gaan vinden. Niet zoals alcohol dus normaal was!!! Dat sluipt er zo makkelijk in dat dat normaal is. Ik kan ook niet eentje en ook niet 1 dag twee of drie en dan weer niet. Dus dan maar gewoon helemaal niet. Zet hem op deze nacht daar in Friesland 🍀 de eerste nacht is altijd het ergste.
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bima zei:
Lief! Dankjewel 🙏. Als je toch nog wakker bent😁 Ik ben me ook echt bewust van de gevaren. Maar het uitproberen wat wat doet en in welke hoeveelheid vind ik super intrigerend. Het ene middel doet meer met me, dan het andere. Alcohol vind ik heeeel fijn om te dempen, is denk ik toch een (gedeelde) nummer 1, daarom heb ik het ook jaren gebruikt, net als jij, maar dus nog geen enorme moeite om nu gestopt te zijn. XTC geeft me zo’n fijn gevoel waarin ik ook helemaal kan zakken. GHB is leuk, volgens mij vooral in combinatie met andere middelen. Ik denk dat ik er met een beetje speed erbij heel goed op ga. Maar doet me niet heel veel losstaand, ik heb niet het gevoel er meer van te willen. Cocaine laatst geprobeerd, we hadden samen 1 gram. Ik merkte direct dat ik meer wilde, maar het effect was heel matig. Ik was er echt door teleurgesteld. 50 euro (mag ik dat hier noemen?) en niet eens een leuk gevoel 👎. Mijn volgende experiment wordt volgende week zaterdag met ketamine en dan op de manier zoals hier ergens op de site wordt beschreven, heel voorzichtig, met stapelen. Eerste keer moest ik overgeven, was weinig, tweede keer had ik veel te veel in 1 keer en was heel naar. Dus nu met beleid. Ook de eerste keer speed was raar en niet fijn (had ik een topic voor geopend). Nu een paar keer gebruikt met veel mindere dosis (30-50 mg in een vloeitje en dat geeft wel het effect dat ik prettig vind. Maar zoals met alles, niet te veel en het zeker niet normaal gaan vinden. Niet zoals alcohol dus normaal was!!! Dat sluipt er zo makkelijk in dat dat normaal is. Ik kan ook niet eentje en ook niet 1 dag twee of drie en dan weer niet. Dus dan maar gewoon helemaal niet. Zet hem op deze nacht daar in Friesland 🍀 de eerste nacht is altijd het ergste.
Klik om te vergroten...
haha ik snap het helemaal!
En ik wil nu absoluut niet gaan doen alsof ik weet wat het beste is.
ik zou alleen eerlijkgezegd oppassen met wat je doet, zeker als er onderliggende dingen spelen waar je nog aan moet werken.
Als je wil dat therapie werkt heb je toch wel de hoogste slagingskans als je niet gebruikt.

al met al is dit natuurlijk je eigen keus. Wil alleen waarschuwen, verslaving is geen pretje.
Voorkomen is dus beter dan genezen.

Zou wat je ook doet iig heel erg oppassen met GHB 😅 ook door de grote kans op lichamelijke verslaving. Voor de rest veel plezier op je ontdekkingreis haha.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Op de een of andere manier snap ik zeker wel het gevaar van GHB en ik merk dat ook bij mijn vriend. Bij hem heeft het ook echt een heel fijne werking. Dus daardoor ook extra gevaarlijk. Aan de andere kant is het echt heel vies en is het zo ongebruikelijk om te nemen. Het doet me zeker iets, maar niet zoals ik zie bij hem. Niet zoals alcohol, dat is namelijk overal maar normaal. Ik zou het wel fijn vinden om het in hele kleine dosis (G dus)!te kunnen kopen. In het kader van niet te vaak en niet te veel.
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#9
mrorange zei:
Dit is mijn conclusie na jaren van herstel en terugval: https://drugsforum.nl/threads/opname-in-een-kliniek.74723/page-2#post-1968208

Ik hoop dat je hier iets mee kan. laat je niet wegjagen, niet door jezelf en niet door de hulpverlening.
Klik om te vergroten...
Ik snap je.. in de algemene psychische zorg moet je ook echt zelf achter dingen aan of met dingen komen.
Je hebt op dat moment hulp nodig, de drempel overgestapt om het daadwerkelijk te doen, wat zeker de eerste keer heel lastig is.
En vervolgens krijg je een slappe start en soms ook vervolg op je hulpvraag.
Jammer.
Zelf ook mee te maken gehad. Zeker toen ik toendertijd nog zo verschrikkelijk onzeker was en ook niet echt dingen durfde te vragen of opperen.

voor de rest wil ik zeggen dat ik ook zeker goede zorg heb ervaren! Wel minder dan de mindere goede zorg helaas 😅
Moet wel zeggen ik zat in Heerenveen in de klinniek van VNN, 3 maanden gezeten toen.
Maar kwa zorg naast alleen de verslaving werd daar ook echt gewerkt aan je psyche.
door oefenen met je uit te spreken in de groep en ook anderen eerlijk op dingen wijzen, persoonlijke gesprekken en therapie als dit nodig was.
voor de rest is mn ervaring met VNN helaas niet al te best 😅
en tijdens de opname kreeg ik een nieuwe begeleider, die niks van me wist, terwijl ik het hele voortraject en contact vanuit klinniek met hem had gedaan…
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#10
GroenRook zei:
Zelf ook mee te maken gehad. Zeker toen ik toendertijd nog zo verschrikkelijk onzeker was en ook niet echt dingen durfde te vragen of opperen.
Klik om te vergroten...
Juist, dit is waar mensen zelf vaak te trots voor zijn of juist uit onzekerheid niet over zaken beginnen. Kan denk ik heel simpel te behelpen zijn.

voor de rest wil ik zeggen dat ik ook zeker goede zorg heb ervaren!
Klik om te vergroten...

Ik ook hoor! zeker, maar meer de weg erheen is zo onnodig lang geweest. Het is voor ieder denk heel persoonlijk, maar ik persoonlijk ben ontzettend geholpen bij De Hoop GGZ 4life. Echt fantastische mensen daar.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Toen ik wist dat alcohol de oorzaak van mijn problemen waren was eigenlijk het enige vervelende wat ik echt moeilijk vond was het niet kunnen slapen, maar het komt goed. 5 dagen wakker is taai maar je krijgt er zoveel voor terug en je zult versteld staan van de kracht van je lichaam en geest.

Alcohol verandert niet. Het blijft de oorzaak, niet de oplossing van je probleem.

Succes je kunt het
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Toen ik wist dat alcohol de oorzaak van mijn problemen waren was eigenlijk het enige vervelende wat ik echt moeilijk vond was het niet kunnen slapen, maar het komt goed. 5 dagen wakker is taai maar je krijgt er zoveel voor terug en je zult versteld staan van de kracht van je lichaam en geest.

Alcohol verandert niet. Het blijft de oorzaak, niet de oplossing van je probleem.

Succes je kunt het
Klik om te vergroten...
100%.
Als ik kijk naar alles wat alcohol voor mij gedaan heeft, is dat alleen maar ellende creëren.. er komt niks goeds van.

voor het eerst denk ik nu ook, ik wil eigenlijk gewoon nooit meer alcohol drinken.
Het was alleen zo na afgekickt te zijn van alle drugs, roken etc. Was dit de sociaal geaccepteerde drug waardoor je alsnog kan gebruiken. Maar ik kan er gewoon helemaal niet mee overweg.

op weg naar een volledig sober leven.
Ik kijk er dus heel erg naar uit, wil het al langer.
maar het vooruitzicht van dat je altijd je best moet blijven om iets NIET te doen, staat me ergens gewoon tegen..
Maar beter dan wel doen en moeten leven met de cosequenties.

Ik heb slapen voor vannacht iig opgegeven en ben maar naar beneden gegaan.
5 dagen?! Hoopte er wel op dat door vermoeidheid ik vannacht beter slaap.
heb je echt 5 nachten wakker gelegen of gewoon belabberd geslapen/ klote inslapen.

wil graag wel een beetje fris zijn voor een sollicitatie vrijdag 😅 want geen werk hebben helpt ook zeker niet mee.

dankjewel voor t geloof 👌🏽
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
GroenRook zei:
heb je echt 5 nachten wakker gelegen of gewoon belabberd geslapen/ klote inslapen.
Klik om te vergroten...
Ja, 5 dagen wakker maar heb wel enorm gezond gegeten, actief proberen te blijven, en het is echt niet moeilijk als je het begrijpt.

Once you understand why, you stop doing it just like that 🫰 pm me als je wilt ik heb met de ceo van allen Carrs easyway gesproken en gemeet, ik ben zo onder de indruk geraakt dat ik nooit meer enige craving heb gehad. Zelfs met roken en blowen. (Ignore even de gigantische game en cocaine binge afgelopen maand ofzo geleden maar dat is over).
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
En ik ben naar mijn moeder gegaan toen en gezegd ik wil niet dat je me weglaat wat ik ook zeg. Ik moet hier afkicken.

en she did
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Ja, 5 dagen wakker maar heb wel enorm gezond gegeten, actief proberen te blijven, en het is echt niet moeilijk als je het begrijpt.

Once you understand why, you stop doing it just like that 🫰 pm me als je wilt ik heb met de ceo van allen Carrs easyway gesproken en gemeet, ik ben zo onder de indruk geraakt dat ik nooit meer enige craving heb gehad. Zelfs met roken en blowen. (Ignore even de gigantische game en cocaine binge afgelopen maand ofzo geleden maar dat is over).
Klik om te vergroten...
Dat zou heerlijk zijn. Dat je leeft zonder het verlangen naar. Ik heb wel allemaal videos gezien over wat het doet en waarom je het niet moet doen. Maar ja je weet al dat het slecht is.

Lijkt me interessant! Benieuwd naar het verhaal. Beetje motivatie is altijd goed.
ik stuur later wel even een bericht, merk ook dat ik nu te moe begin te worden om me nog echt te concentreren.

en mooi dat coke en game binge afgelopen is! Ook geen betrouwbare vriend zullen we maar zeggen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
GroenRook zei:
Ook geen betrouwbare vriend zullen we maar zeggen.
Klik om te vergroten...
Integendeel, hij heeft me laten stoppen omdat hij zag dat het echt heel erg snel fout liep.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#17
Cold turkey afkicken van langdurig alcohol drinken kan juist levensgevaarlijk zijn toch? Heeft de huisarts daarover iets met je besproken?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
HappyMind zei:
Cold turkey afkicken van langdurig alcohol drinken kan juist levensgevaarlijk zijn toch? Heeft de huisarts daarover iets met je besproken?
Klik om te vergroten...
Je kan het beste niet zoals mij cold turkey zonder medicijnen doen, overleg met een huisarts en vraag om diazepam. Dat had ik beter kunnen doen en het helpt echt voor de scherpe randjes.
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#19
HappyMind zei:
Cold turkey afkicken van langdurig alcohol drinken kan juist levensgevaarlijk zijn toch? Heeft de huisarts daarover iets met je besproken?
Klik om te vergroten...
Klopt… maar zolang er geen lichamelijke afkickversschijnselen optreden, zou dat zeggen dat je nog geen lichamelijke verslaving hebt? Ik heb wel vaker 2 dagen niet gedronken en nergens last van.
Al zou ik trillen en moeten vechten tegen lichamelijke klachten zou ik wel gewoon een biertje pakken en zeggen we moeten toch maar even wachten op hulp.

Maar klopt het word zeker afgeraden als je een lichamelijke verslaving hebt.
Heb alles bij mn huisarts besproken, maar niet gezegd dat ik ook daadwerkelijk ging stoppen de dag erna. Is niet eens in me opgekomen omdat ik voor zover ik wist niet lichamelijk afhankelijk ben.

de avond daarvoor nog gezocht op RC’s onder invloed van alcohol. Bromazolam besteld omdat ik dacht dan kan ik zo zorgen dat ik er rustig af kom, ook 2-FDCK daarbij besteld.
Volgende ochtend was ik het eigenlijk al vergeten en schrok ervan toen ik het me bedacht tijdens het wandelen.
Gelijk gemaild en de bestelling geannuleerd 👍🏼 wil niet gaan vervangen weer.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#20
GroenRook zei:
Klopt… maar zolang er geen lichamelijke afkickversschijnselen optreden, zou dat zeggen dat je nog geen lichamelijke verslaving hebt? Ik heb wel vaker 2 dagen niet gedronken en nergens last van.
Al zou ik trillen en moeten vechten tegen lichamelijke klachten zou ik wel gewoon een biertje pakken en zeggen we moeten toch maar even wachten op hulp.

Maar klopt het word zeker afgeraden als je een lichamelijke verslaving hebt.
Heb alles bij mn huisarts besproken, maar niet gezegd dat ik ook daadwerkelijk ging stoppen de dag erna. Is niet eens in me opgekomen omdat ik voor zover ik wist niet lichamelijk afhankelijk ben.
Klik om te vergroten...
Een delirium zou ook nog enkele dagen op kunnen treden na het stoppen met alcohol. Als je je zorgen maakt kan je altijd de huisarts bellen. Weet iemand uit je omgeving dat je gestopt bent met drinken?
GroenRook zei:
de avond daarvoor nog gezocht op RC’s onder invloed van alcohol. Bromazolam besteld omdat ik dacht dan kan ik zo zorgen dat ik er rustig af kom, ook 2-FDCK daarbij besteld. Ook 1 van mn verslavingen.
Volgende ochtend was ik het eigenlijk al vergeten en schrok ervan toen ik het me bedacht tijdens het wandelen.
Gelijk gemaild en de bestelling geannuleerd 👍🏼 wil niet gaan vervangen weer.
Klik om te vergroten...
Gelukkig!! Dat moet goed voelen. Veel succes vandaag 🍀

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."