#1
Ik kan dit beamen. Ik blow nu zo weinig en voel me echt een stuk stabieler, nooit gedacht dat het ook na één avondje blowen 5 dagen weer wennen is. Het legt je doelen aan de kant, tenminste ik vergeet ze door de soep in m'n hoofd.@Don Draper stop om te beginnen eens met drinken. En daarna met blowen. Je zult baat hebben bij het niet continu proberen te beïnvloeden van je stemming. Geef je kop eens een paar maanden rust met alleen je voorgeschreven medicatie op vaste tijdstippen en zo min mogelijk "indien nodig".
Die ene paar uurtjes dat ik stoned bent, en dus geen overprikkeling heb ik het heel lang voor over gehad dit iedere avond te doen. Nu ik volledig op mezelf woon, en samen met m'n vriendin is het al zwaar genoeg zonder het blowen. Gelukkig woon ik in een zeer rustig dorp met veel bos en verkeer is paar huizen verder, geniet ik daar echt meer van. Voorheen haatte ik de vogels die heel de dag hetzelfde geluid maken. Nu geniet ik ervan omdat het patronen heeft en toch een soort van rust bied.
Wat ik bedoel te zeggen is, probeer nieuwe dingen uit en leer daarmee de goede kant in te zien. Ook al raak je overprikkeld diezelfde avond, je hebt het geprobeerd en de volgende dag hopelijk weer voorbij. Hopelijk besef je en voel je dat de angst een dominante gedachten beheersing is die onterecht kan zijn. Ik loop al jaren voortdurend in F.F.F (Freeze, Flight, Fight) en ben altijd voorbereid op wat ik denk te gaan komen, maar het komt niet. Toch blijft dit een dominante gedachten en moet ik dit met therapie oplossen want het komt voor uit m'n verleden door geweld.
De verwarring die ontstaat bij mij tijdens menselijk contact, gesprekken en dergelijke, als ik merk dat ik niet iets begrijp of zij mij niet begrijpen/kunnen volgen zeg ik communicatie problemen te hebben en 9/10 keer krijg ik wel begrip. Ik dacht altijd uitgelachen te worden, of dom gevonden te worden maar tot mijn verbazing is dit eigenlijk nauwelijks gebeurd. Mensen gaan vaak verder met waar we het over hadden en vinden het niet heel vervelend.
Waar ik nog wel erg tegenaan loop is dat gevoelens toelaten, zien en horen er nog niet is bij mij. Maar in principe heb je dat ook niet nodig bij wildvreemde mensen. En als je dan toevallig iemand tegen het lijf loopt een blijver is, dan kun je daaraan werken met die persoon.
Autisme is echt een voor/nadeel tegelijkertijd, en word nogal onderschat soms hoe lastig het kan zijn voor die persoon en begrijp je wel dat je voorzichtig bent. Maar juist voorzichtig zijn met jezelf of anderen behoudt wel de staat waarin je blijft hangen. Ik heb dit pas gerealiseerd en doe erg mijn best om van de angsten en vooroordelen in m'n hoofd af te komen, tis echt niet makkelijk ik weet het, ben er zelf ook nog lang niet maar ik weet wel dat als je dezelfde stappen blijft zetten hetzelfde resultaat zou krijgen.
We kunnen altijd chatten als je wilt omdat ik ook een "lotgenoot" zoek en als je dat niet ziet zitten kunnen we altijd nog wel in gesprek.
Veel succes en hopelijk ben je een beetje geholpen met mijn laptop tekst.