Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsThe road to unf*ck my life

The road to unf*ck my life

46 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
@Don Draper stop om te beginnen eens met drinken. En daarna met blowen. Je zult baat hebben bij het niet continu proberen te beïnvloeden van je stemming. Geef je kop eens een paar maanden rust met alleen je voorgeschreven medicatie op vaste tijdstippen en zo min mogelijk "indien nodig".
Klik om te vergroten...
Ik kan dit beamen. Ik blow nu zo weinig en voel me echt een stuk stabieler, nooit gedacht dat het ook na één avondje blowen 5 dagen weer wennen is. Het legt je doelen aan de kant, tenminste ik vergeet ze door de soep in m'n hoofd.

Die ene paar uurtjes dat ik stoned bent, en dus geen overprikkeling heb ik het heel lang voor over gehad dit iedere avond te doen. Nu ik volledig op mezelf woon, en samen met m'n vriendin is het al zwaar genoeg zonder het blowen. Gelukkig woon ik in een zeer rustig dorp met veel bos en verkeer is paar huizen verder, geniet ik daar echt meer van. Voorheen haatte ik de vogels die heel de dag hetzelfde geluid maken. Nu geniet ik ervan omdat het patronen heeft en toch een soort van rust bied.

Wat ik bedoel te zeggen is, probeer nieuwe dingen uit en leer daarmee de goede kant in te zien. Ook al raak je overprikkeld diezelfde avond, je hebt het geprobeerd en de volgende dag hopelijk weer voorbij. Hopelijk besef je en voel je dat de angst een dominante gedachten beheersing is die onterecht kan zijn. Ik loop al jaren voortdurend in F.F.F (Freeze, Flight, Fight) en ben altijd voorbereid op wat ik denk te gaan komen, maar het komt niet. Toch blijft dit een dominante gedachten en moet ik dit met therapie oplossen want het komt voor uit m'n verleden door geweld.

De verwarring die ontstaat bij mij tijdens menselijk contact, gesprekken en dergelijke, als ik merk dat ik niet iets begrijp of zij mij niet begrijpen/kunnen volgen zeg ik communicatie problemen te hebben en 9/10 keer krijg ik wel begrip. Ik dacht altijd uitgelachen te worden, of dom gevonden te worden maar tot mijn verbazing is dit eigenlijk nauwelijks gebeurd. Mensen gaan vaak verder met waar we het over hadden en vinden het niet heel vervelend.

Waar ik nog wel erg tegenaan loop is dat gevoelens toelaten, zien en horen er nog niet is bij mij. Maar in principe heb je dat ook niet nodig bij wildvreemde mensen. En als je dan toevallig iemand tegen het lijf loopt een blijver is, dan kun je daaraan werken met die persoon.

Autisme is echt een voor/nadeel tegelijkertijd, en word nogal onderschat soms hoe lastig het kan zijn voor die persoon en begrijp je wel dat je voorzichtig bent. Maar juist voorzichtig zijn met jezelf of anderen behoudt wel de staat waarin je blijft hangen. Ik heb dit pas gerealiseerd en doe erg mijn best om van de angsten en vooroordelen in m'n hoofd af te komen, tis echt niet makkelijk ik weet het, ben er zelf ook nog lang niet maar ik weet wel dat als je dezelfde stappen blijft zetten hetzelfde resultaat zou krijgen.

We kunnen altijd chatten als je wilt omdat ik ook een "lotgenoot" zoek en als je dat niet ziet zitten kunnen we altijd nog wel in gesprek.
Veel succes en hopelijk ben je een beetje geholpen met mijn laptop tekst.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Don heeft een permaban aangevraagd :(
Klik om te vergroten...
Alweer? Vind het jammer te horen. Had 'm al tijd gemist toen hij vorig jaar dit ook al deed. Ach, ieder zo z'n keuzes. Wat ik wel vreemd vind is dat hij advies/hulp pogingen vraagt en dan kun je antwoorden krijgen die je niet bevallen en dan loopt hij weg.

Ik hoop dat het goed gaat met hem en wens het beste.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ei-Salade zei:
Alweer? Vind het jammer te horen. Had 'm al tijd gemist toen hij vorig jaar dit ook al deed. Ach, ieder zo z'n keuzes. Wat ik wel vreemd vind is dat hij advies/hulp pogingen vraagt en dan kun je antwoorden krijgen die je niet bevallen en dan loopt hij weg.

Ik hoop dat het goed gaat met hem en wens het beste.
Klik om te vergroten...
Ja, jammer inderdaad. Vluchter in hart en nieren denk ik. Ik hoop dat hij iets als jouw pad zal gaan vinden.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Ja, jammer inderdaad. Vluchter in hart en nieren denk ik. Ik hoop dat hij iets als jouw pad zal gaan vinden.
Klik om te vergroten...
Vluchten kan altijd nog, het andere proberen is tijdelijk. Bij wijze van spreken kun je zo 20 jaar verder zijn zonder het idee te hebben.

Ik heb rond december weer een nieuw dal bereikt en wilde echt niet meer zoals het ging. Dan kun je wel "onder de dekens" gaan liggen maar dat helpt niks, of dezelfde dingen proberen wat in m'n comfortzone ligt, ook daarmee red ik het niet want dit probeer ik al jaren zo. De realisatie heeft me echt gered. Nu ook passende hulp kunnen vinden, althans dat moet het nog bewijzen maar het is wel anders dan wat ik tot nu toe op m'n bord heb gehad.

Mijn doel is toch ooit mensen te kunnen gaan begrijpen, emoties en gevoelens toe te kunnen laten en afgeven. Dit ontbreekt echt in m'n leven, en het is doordat ik ziek ben. Artsen zeggen dat het zowat onmogelijk is om "normaal" te worden op mijn leeftijd omdat mijn brein al volledig ontwikkeld is op een "onjuiste" manier.
Nou dan wil ik dus het tegendeel bewijzen naar mezelf en naasten, ik laat me niet zo behandelen als iemand die het bij voorbaat al opgeeft.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ei-Salade zei:
Vluchten kan altijd nog, het andere proberen is tijdelijk. Bij wijze van spreken kun je zo 20 jaar verder zijn zonder het idee te hebben.

Ik heb rond december weer een nieuw dal bereikt en wilde echt niet meer zoals het ging. Dan kun je wel "onder de dekens" gaan liggen maar dat helpt niks, of dezelfde dingen proberen wat in m'n comfortzone ligt, ook daarmee red ik het niet want dit probeer ik al jaren zo. De realisatie heeft me echt gered. Nu ook passende hulp kunnen vinden, althans dat moet het nog bewijzen maar het is wel anders dan wat ik tot nu toe op m'n bord heb gehad.

Mijn doel is toch ooit mensen te kunnen gaan begrijpen, emoties en gevoelens toe te kunnen laten en afgeven. Dit ontbreekt echt in m'n leven, en het is doordat ik ziek ben. Artsen zeggen dat het zowat onmogelijk is om "normaal" te worden op mijn leeftijd omdat mijn brein al volledig ontwikkeld is op een "onjuiste" manier.
Nou dan wil ik dus het tegendeel bewijzen naar mezelf en naasten, ik laat me niet zo behandelen als iemand die het bij voorbaat al opgeeft.
Klik om te vergroten...
Klinkt bekend. Als het roer om moet kun je veel bereiken. Laat je niet ontmoedigen. 👍👍👍👍👍
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jammer dat Don Draper een permaban heeft aangevraagd. Misschien werden dingen wat direct gezegd (ook door mij), maar niet op een unfair manier denk ik. Voor echte verandering is ook uit je comfortzone stappen nodig en herhaaldelijke nieuwe actie (van goede dingen) om oude patronen/gewoonten te veranderen.

Ei-Salade zei:
Vluchten kan altijd nog, het andere proberen is tijdelijk. Bij wijze van spreken kun je zo 20 jaar verder zijn zonder het idee te hebben.

Ik heb rond december weer een nieuw dal bereikt en wilde echt niet meer zoals het ging. Dan kun je wel "onder de dekens" gaan liggen maar dat helpt niks, of dezelfde dingen proberen wat in m'n comfortzone ligt, ook daarmee red ik het niet want dit probeer ik al jaren zo. De realisatie heeft me echt gered. Nu ook passende hulp kunnen vinden, althans dat moet het nog bewijzen maar het is wel anders dan wat ik tot nu toe op m'n bord heb gehad.

Mijn doel is toch ooit mensen te kunnen gaan begrijpen, emoties en gevoelens toe te kunnen laten en afgeven. Dit ontbreekt echt in m'n leven, en het is doordat ik ziek ben. Artsen zeggen dat het zowat onmogelijk is om "normaal" te worden op mijn leeftijd omdat mijn brein al volledig ontwikkeld is op een "onjuiste" manier.
Nou dan wil ik dus het tegendeel bewijzen naar mezelf en naasten, ik laat me niet zo behandelen als iemand die het bij voorbaat al opgeeft.
Klik om te vergroten...
Goede instelling. Het is echt lang niet altijd zo dat iets onmogelijk is. Ik denk altijd maar zo: je moet het eerst zelf zien. En kun je het zien, dan kun je het in principe ook in de werkelijkheid brengen (al is dat niet per se gemakkelijk).
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Jammer dat Don Draper een permaban heeft aangevraagd. Misschien werden dingen wat direct gezegd (ook door mij), maar niet op een unfair manier denk ik. Voor echte verandering is ook uit je comfortzone stappen nodig en herhaaldelijke nieuwe actie (van goede dingen) om oude patronen/gewoonten te veranderen.


Goede instelling. Het is echt lang niet altijd zo dat iets onmogelijk is. Ik denk altijd maar zo: je moet het eerst zelf zien. En kun je het zien, dan kun je het in principe ook in de werkelijkheid brengen (al is dat niet per se gemakkelijk).
Klik om te vergroten...
Hmmm. Het eerste dat ik dacht is "heb ik hem weggejaagd?". Het zal misschien bij hebben gedragen. Misschien zien we 'm nog wel terug. Hij is eerder geband geweest en ook weer ten tonele verschenen daarna.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."