Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-mmc is fucked

3-mmc is fucked

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Herkenbaar verhaal! Hier ook verslaafd aan 3-MMC maar inmiddels 13 maand clean.

Moedig dat je met jezelf aan de slag gaat en hulp hebt gezocht want voor je het weet ben je nog verder van huis en mijn ervaring is dat dat heel snel gaat met dit middel.

Als het helpend voor je is deel hier gerust hoe het je vergaat.

Heel veel succes en sterkte gewenst!💓
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey, dit forum is zeker bedoeld voor dit soort topics. Je bent aan het goede adres.

Moedig inzicht en helder verwoord. Bovenal goed dat je actie onderneemt. Ik lees vrij veel emotie: woede, irritatie, boosheid, bovenal naar jouzelf toe. Dat gaat je niet verder helpen. Want je wijst jezelf op deze manier nog steeds af. Probeer het een plek te geven. En accepteer dat je zo hebt gehandeld. De nieuwe jij begint hier.

Wat is je plan voor de komende periode?
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb zelf ook een jaar lang flink aan de 3-MMC gezeten, dus ik herken je verhaal zeker. Maar ik gebruikte ook van alles en nog wat erbij, waar ik dezelfde soort ervaringen mee had. Dus het in zeker niet alleen 3-MMC waar je mee moet oppassen!

Nu een kliniek en ruim een jaar verder en ik ga inmiddels weer helemaal goed met mijn volledig nuchtere leven!

Succes met je herstel! Even doorbijten, maar het gaat je zoveel goeds brengen!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
crazyb00 zei:
Yo, ik weet niet of dit forum hiervoor bedoeld is maar ik wil mijn verhaal even kwijt.
Ik ben een jonge student (20) die vroeg met verschillende drugs is beginnen experimenteren. Mijn eerste pilletje was al toen ik 16 was. Hoewel ik in m'n leven al een heel scala aan drugs heb uitgeprobeerd, ben ik eigenlijk altijd enorm verstandig geweest met dosissen en tussenperiodes. Ik kon me ook niet inbeelden wat het was om een 'drang' te hebben.

Een lange periode ging ik zo'n 4 à 5 x per jaar aan de MDMA op een festival/rave. Altijd fucking nice, maar ik ben gevoelig voor (emotionele & fysieke) comedowns, waardoor ik nadat het uitwerkt fuuckkingg depri/uitgeput loop, dus ik wou eens iets anders proberen. 3mmc, want letterlijk iedereen deed het. En terecht: Het is een fucking zalige drug. De vele heerlijke rave-avonden die ik heb meegemaakt aan dat spul gaan zeker het toppunt van mijn jeugd geweest zijn.

Het begon enkel op feestjes. Tot ik één uitzondering maakte, ik had goed wat gedronken en dacht 'wat maakt het uit?'. Van één keer kwam een tweede keer, en een derde keer... Tot het eigenlijk standaard snuiven was na alcohol. Zelfs op familiefeesten ect, want je kan het super goed stiekem doen. Toen begon het me op te vallen dat het stilaan problematisch werd. En ik WIST het, maar ik dacht dat ik het onder controle had, en dat het wel oké was.

"Ik ben verstandig, toch? Ik zou nooit kunnen verslaafd geraken aan een drug. Ik ben hooggeschoold en weet beter, zo iets zal mij wel niet overkomen. Als je soms van die mensen ziet die lijnen van een halve gram leggen, valt het bij mij echt nog mee..." Bullshit dus.

Iets later kreeg ik een aantal zware tegenslagen in mijn leven. Ben de controle verloren en ik heb een aantal nachten op mijn eentje snuivend doorgebracht. Elke keer als volgt: 'eentje kan geen kwaad' -> 'ik zal om één uur wel stoppen' -> 'ik kan nu toch niet meer slapen dus whatever'... Plots is het ochtend en hoor je je ouders hun wekker. Shit, ik heb verplichtte les om 10u. En dan hit het, dat fucking diepe schuldgevoel, dat gevoel dat schreeuwt 'wtf waar ben ik mee bezig?' Maar enkele dagen gebeurt het gewoon opnieuw.

Dit is nu zo'n goeie twee maand aan de gang. Ongeveer twee nachten per week een gram per snuifsessie (ik deed daar vroeger 3 a 4 avonden mee... lol?!?). Vannacht 6u was de laatste sleutel. Ik heb nog niet deftig geslapen, zit midden in mijn examens en ben alles aan het verwaarlozen. Ik heb me net gewassen, maar de geur zit nog overal & Ik walg ervan. Ik haat mezelf, en ik schaam mij dat dit is wie ik ben geworden: Iemand die verslaafd is aan drugs. Het moet NU veranderen, voor ik écht alles opfock en er geen weg terug is.

Het stopt hier met 3mmc. Mijn zakjes zijn op en ik zal het nooit meer kopen. Ik heb alles opgebiecht aan mijn lief en mijn beste vrienden (waren supportive). Ik heb ook psychologische hulp gezocht voor dit & wat andere mental issues, en ik heb mijn dealer geblokkeerd. Ik ga van mijn examenperiode nog het beste maken wat ik kan, maar die rotzooi raak ik nooit meer aan.

Ik had mezelf nooit in staat geacht om afhankelijk te zijn van een drug. Ik had altijd de illusie dat ik 'anders' was en dat ik 'verstandiger' was dan anderen. Ik ben altijd de persoon geweest die mij super goed informeerde, en me echt goed aan de 'regeltjes' hield. Geloof me, je kan nog zo ongelofelijk verantwoordelijk zijn, 3mmc is een monster en voor je het weet heeft het je te pakken. Na wat rondlezen op dit forum besefte ik ook dat ik absoluut niet de enige ben.

Het hier neerschrijven voelt écht goed, want het geeft me een houvast. Ik ga mijn leven beteren.

Ik wil gewoon dit nog even meegeven:
- Als je nog nooit 3mmc gedaan hebt, please houden zo. Kijk gerust eens rond op dit forum, eens je het doet wil je niets anders. Je zal meer nemen dan je op voorhand wou. Overkomt bijna iedereen.
- Als je na het drinken van twee glazen wijn een craving hebt, is het tijd om op de remmen te drukken. Die enkele uurtjes kunstmatig plezier zijn het écht niet waard, besef dat aub voor je de mist in gaat.
- Ben je al verslaafd ? Het is nooit te laat om te stoppen. Weet dat je écht niet alleen bent.

Thanks om tot hier te lezen, en thanks dat ik hier mijn verhaal hier kwijt kon. Dit is voor mij een grote stap.
PS. 3mmc, als je dit leest: Fuck you.
Klik om te vergroten...
Goed dat je hulp hebt gezocht!

Heel herkenbaar dat je dacht "mij overkomt dat niet, ik kijk wel uit" maar zo begint verslaving vrijwel altijd.

Ga met jezelf aan de slag en je komt uit de ellende!
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey! Super goed dat je tot dit inzicht bent gekomen, dat je het deelt en dat je er hulp voor hebt gezocht.

Ook ik herken veel in je verhaal. Ik kon voorheen maanden drugs in huis hebben liggen (xtc, coke, mdma) zonder er maar aan te denken. Het kwam niet in me op om het te gebruiken anders dan op een feestje/festival, laat staan in m’n eentje. Tot 3mmc. Had dit ook nooit bij mezelf gedacht (maar ja, wie wel?). En niet alleen bij mezelf maar bij veel mensen om me heen wordt er standaard gebruikt na alcohol. Gelukkig merk ik nu ook dat er een omslag begint te komen, in ieder geval bij enkele mensen in de vriendengroep die er ook achter zijn wat voor troep het is en wat het met je doet. Heel verraderlijk spul is het.

Wat ik ook herken is die enorme zelfhaat na gebruik. Probeer daar niet teveel in te belanden want het levert niks op en zorgt dat je je enorm rot gaat voelen. Een beetje rot voelen mag natuurlijk 😉 maar probeer die energie om te zetten in doelgerichtheid. Je hebt een mooi streven, ga ervoor!

Schrijf van je af hier en hou ons op de hoogte van je proces! Niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen (zoals ik) helpend om te lezen.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
Goed dat je van je afschrijft en snap je ouders wel je bent hun kind en daarmee hun alles en dat ze dan de regels zo streng doen is niet leuk maar misschien wel nodig
Klik om te vergroten...
Lees ik nou zo scheef? Ik lees niets over ouders en hun regels, alleen dat hun wekker afging 😅
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pompoen zei:
Lees ik nou zo scheef? Ik lees niets over ouders en hun regels, alleen dat hun wekker afging 😅
Klik om te vergroten...
Ik zit dat met gedachte er erg goed bij zijn .... Verkeerd topic denk ik🧐🤯😬
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
Ik zit dat met gedachte er erg goed bij zijn .... Verkeerd topic denk ik🧐🤯😬
Klik om te vergroten...
Haha ik heb ook echt 3 keer opnieuw dat hele verhaal gelezen om te zien of ik eroverheen las.. 😜
c
crazyb00Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Yoo!!! Thanks voor jullie reacties, had ik niet verwacht :)))

Damius zei:
Wat is je plan voor de komende periode?
Klik om te vergroten...
Ik ga sowiezo een tijd niet drinken. Zo'n maand of twee, omdat alcohol de laatste tijd steeds de drempel was om te snuiven. Zit nu in een examenperiode dus dan valt er gelukkig weinig te doen. Ik probeer zoveel mogelijk uit mijn kamer weg te blijven, dus ga ik in de bib studeren (er zitten daar meestal wel wat mensen die ik ken). Ik merk dat alles een stuk makkelijker gaat als ik niet thuis ben, veel meer afleiding (van slechte dingen). Vandaag al meer gedaan dan afgelopen twee weken samengeteld dus 'tis een goeie stap. Mentaal lukt het ook nog oké. Nog geen craving gehad, heb me er echt op vastgezet dat het gedaan is nu, hopelijk blijft het zo.

_shikantaza zei:
Heel herkenbaar dat je dacht "mij overkomt dat niet, ik kijk wel uit" maar zo begint verslaving vrijwel altijd.
Klik om te vergroten...
Echt waar ik vind dat zo absurd. Ik ga er nooit bij kunnen hoe zo'n middel kan fucken met je mind.

RnB_fan zei:
Nu een kliniek en ruim een jaar verder en ik ga inmiddels weer helemaal goed met mijn volledig nuchtere leven!
Klik om te vergroten...
Mag je trots op zijn! Raakt me wel om te horen dat je dat een jaar lang verslaafd bent geweest, ik zou het m'n ergste vijand niet gunnen. Goed bezig !

Pompoen zei:
Wat ik ook herken is die enorme zelfhaat na gebruik. Probeer daar niet teveel in te belanden want het levert niks op en zorgt dat je je enorm rot gaat voelen. Een beetje rot voelen mag natuurlijk 😉 maar probeer die energie om te zetten in doelgerichtheid. Je hebt een mooi streven, ga ervoor!
Klik om te vergroten...
Die zelfhaat is inderdaad echt vreselijk, ik denk dat het ook wat voor een negatieve spiraal kan zorgen. Ben blij dat ik er eindelijk iets aan doe.


Ik apprecieer jullie reacties enorm! Het voelt goed om te weten dat ik niet alleen ben.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
je bent zeker weten niet alleen ik ben al sinds eind 2021 verslaafd (nu wel minder in gebruik , dit is het begin van 4de week clean )begon toen allemaal met 3mmc die toen nog legaal was
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#11
crazyb00 zei:
Yoo!!! Thanks voor jullie reacties, had ik niet verwacht :)))


Ik ga sowiezo een tijd niet drinken. Zo'n maand of twee, omdat alcohol de laatste tijd steeds de drempel was om te snuiven. Zit nu in een examenperiode dus dan valt er gelukkig weinig te doen. Ik probeer zoveel mogelijk uit mijn kamer weg te blijven, dus ga ik in de bib studeren (er zitten daar meestal wel wat mensen die ik ken). Ik merk dat alles een stuk makkelijker gaat als ik niet thuis ben, veel meer afleiding (van slechte dingen). Vandaag al meer gedaan dan afgelopen twee weken samengeteld dus 'tis een goeie stap. Mentaal lukt het ook nog oké. Nog geen craving gehad, heb me er echt op vastgezet dat het gedaan is nu, hopelijk blijft het zo.


Echt waar ik vind dat zo absurd. Ik ga er nooit bij kunnen hoe zo'n middel kan fucken met je mind.


Mag je trots op zijn! Raakt me wel om te horen dat je dat een jaar lang verslaafd bent geweest, ik zou het m'n ergste vijand niet gunnen. Goed bezig !


Die zelfhaat is inderdaad echt vreselijk, ik denk dat het ook wat voor een negatieve spiraal kan zorgen. Ben blij dat ik er eindelijk iets aan doe.


Ik apprecieer jullie reacties enorm! Het voelt goed om te weten dat ik niet alleen ben.
Klik om te vergroten...
Ik ben in totaal 15 jaar verslaafd geweest aan speed, coke, alcohol, wiet, slaapmiddelen, de rest van de meuk én één jaar aan 3-MMC. En ook na 15 jaar kun je je na een jaar weer prima gaan voelen!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
RnB_fan zei:
Ik ben in totaal 15 jaar verslaafd geweest aan speed, coke, alcohol, wiet, slaapmiddelen, de rest van de meuk én één jaar aan 3-MMC. En ook na 15 jaar kun je je na een jaar weer prima gaan voelen!
Klik om te vergroten...
Wow zon heftig lange tijd
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
RnB_fan zei:
Ik ben in totaal 15 jaar verslaafd geweest aan speed, coke, alcohol, wiet, slaapmiddelen, de rest van de meuk én één jaar aan 3-MMC. En ook na 15 jaar kun je je na een jaar weer prima gaan voelen!
Klik om te vergroten...

Inderdaad.
Mensen denken soms dat het herstel eeuwig duurt of dat het helemaal niet meer goed komt.
3 maanden volhouden is al een duidelijk verschil en na 1 jaar is gewoon weer een prima leven hebben.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goed dat je hulp zoekt kerel. Herkenbaar verhaal.. je bent er nog redelijk op tijd bij, dus ik verwacht dat je afkick en cravings nog wel mee zullen houden. Vooral over blijven praten in je omgeving, dan kom je eruit. Zet em op :thumbsup1:
c
crazyb00Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Yo, ik weet niet of dit forum hiervoor bedoeld is maar ik wil mijn verhaal even kwijt.
Ik ben een jonge student (20) die vroeg met verschillende drugs is beginnen experimenteren. Mijn eerste pilletje was al toen ik 16 was. Hoewel ik in m'n leven al een heel scala aan drugs heb uitgeprobeerd, ben ik eigenlijk altijd enorm verstandig geweest met dosissen en tussenperiodes. Ik kon me ook niet inbeelden wat het was om een 'drang' te hebben.

Een lange periode ging ik zo'n 4 à 5 x per jaar aan de MDMA op een festival/rave. Altijd fucking nice, maar ik ben gevoelig voor (emotionele & fysieke) comedowns, waardoor ik nadat het uitwerkt fuuckkingg depri/uitgeput loop, dus ik wou eens iets anders proberen. 3mmc, want letterlijk iedereen deed het. En terecht: Het is een fucking zalige drug. De vele heerlijke rave-avonden die ik heb meegemaakt aan dat spul gaan zeker het toppunt van mijn jeugd geweest zijn.

Het begon enkel op feestjes. Tot ik één uitzondering maakte, ik had goed wat gedronken en dacht 'wat maakt het uit?'. Van één keer kwam een tweede keer, en een derde keer... Tot het eigenlijk standaard snuiven was na alcohol. Zelfs op familiefeesten ect, want je kan het super goed stiekem doen. Toen begon het me op te vallen dat het stilaan problematisch werd. En ik WIST het, maar ik dacht dat ik het onder controle had, en dat het wel oké was.

"Ik ben verstandig, toch? Ik zou nooit kunnen verslaafd geraken aan een drug. Ik ben hooggeschoold en weet beter, zo iets zal mij wel niet overkomen. Als je soms van die mensen ziet die lijnen van een halve gram leggen, valt het bij mij echt nog mee..." Bullshit dus.

Iets later kreeg ik een aantal zware tegenslagen in mijn leven. Ben de controle verloren en ik heb een aantal nachten op mijn eentje snuivend doorgebracht. Elke keer als volgt: 'eentje kan geen kwaad' -> 'ik zal om één uur wel stoppen' -> 'ik kan nu toch niet meer slapen dus whatever'... Plots is het ochtend en hoor je je ouders hun wekker. Shit, ik heb verplichtte les om 10u. En dan hit het, dat fucking diepe schuldgevoel, dat gevoel dat schreeuwt 'wtf waar ben ik mee bezig?' Maar enkele dagen gebeurt het gewoon opnieuw.

Dit is nu zo'n goeie twee maand aan de gang. Ongeveer twee nachten per week een gram per snuifsessie (ik deed daar vroeger 3 a 4 avonden mee... lol?!?). Vannacht 6u was de laatste sleutel. Ik heb nog niet deftig geslapen, zit midden in mijn examens en ben alles aan het verwaarlozen. Ik heb me net gewassen, maar de geur zit nog overal & Ik walg ervan. Ik haat mezelf, en ik schaam mij dat dit is wie ik ben geworden: Iemand die verslaafd is aan drugs. Het moet NU veranderen, voor ik écht alles opfock en er geen weg terug is.

Het stopt hier met 3mmc. Mijn zakjes zijn op en ik zal het nooit meer kopen. Ik heb alles opgebiecht aan mijn lief en mijn beste vrienden (waren supportive). Ik heb ook psychologische hulp gezocht voor dit & wat andere mental issues, en ik heb mijn dealer geblokkeerd. Ik ga van mijn examenperiode nog het beste maken wat ik kan, maar die rotzooi raak ik nooit meer aan.

Ik had mezelf nooit in staat geacht om afhankelijk te zijn van een drug. Ik had altijd de illusie dat ik 'anders' was en dat ik 'verstandiger' was dan anderen. Ik ben altijd de persoon geweest die mij super goed informeerde, en me echt goed aan de 'regeltjes' hield. Geloof me, je kan nog zo ongelofelijk verantwoordelijk zijn, 3mmc is een monster en voor je het weet heeft het je te pakken. Na wat rondlezen op dit forum besefte ik ook dat ik absoluut niet de enige ben.

Het hier neerschrijven voelt écht goed, want het geeft me een houvast. Ik ga mijn leven beteren.

Ik wil gewoon dit nog even meegeven:
- Als je nog nooit 3mmc gedaan hebt, please houden zo. Kijk gerust eens rond op dit forum, eens je het doet wil je niets anders. Je zal meer nemen dan je op voorhand wou. Overkomt bijna iedereen.
- Als je na het drinken van twee glazen wijn een craving hebt, is het tijd om op de remmen te drukken. Die enkele uurtjes kunstmatig plezier zijn het écht niet waard, besef dat aub voor je de mist in gaat.
- Ben je al verslaafd ? Het is nooit te laat om te stoppen. Weet dat je écht niet alleen bent.

Thanks om tot hier te lezen, en thanks dat ik hier mijn verhaal hier kwijt kon. Dit is voor mij een grote stap.
PS. 3mmc, als je dit leest: Fuck you.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."