Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek stoppen met blowen

Dagboek stoppen met blowen

33 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben zelf na 14 jaar gestopt met blowen en voelde mij vanaf dag 3 al niet meer verslaafd en de hunker naar thc was bijna helemaal verdwenen. Heel af en toe blow ik nog als ik de kans krijg met vrienden o.i.d. maar heb bijna altijd spijt dat ik het gedaan heb.


Ik hoop voor jou dat je hetzelfde mag meemaken. Succes!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Unicorn28 zei:
Wauw gefeliciteerd! Heel knap!
Hoe is het je gelukt om vol te blijven houden? Wat doe je om een terugval te voorkomen?
Klik om te vergroten...
Volhouden van stoppen met welke verslaving? 😅 Ik begon bij mijn grootste probleem: peuken en nicotine.
En ik was bereid alles te voelen wat nodig was, als ik maar niet meer ging roken. Dat was richting een jaar lang ups en downs.
Toen kon ik stoppen (jaar afbouwen) van Pregabaline.
Toen had ik de smaak te pakken en kon ik ook beginnen met afbouw van antidepressiva (nu 10 dagen verlost)
En bij het afbouwen van de antidepressiva kon ik ook redelijk makkelijk stoppen met wiet.
Naar 6 weken zonder wiet besloot ik ook maar een periode geen druppel alcohol te nemen. En bevalt me nu ook, ondertussen 7 maanden verder..

Ik geniet nu best veel van sporten en mijn relatie met vriendin en familie lijken verbeterd.

Economische situatie gaat ook beter dan voorheen en gezondheid zeker ook.

Ik heb ondertussen weinig zin om dat allemaal in te leveren omdat ik me even high wil voelen.

Ik kan trouwens ook niet even 1x een peuk pakken of een joint, dan ben ik gelijk weer bij af.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De avond weer doorgekomen… het klopt idd, de zin gaat weer voorbij.
alleen jammer dat ie morgen waarschijnlijk weer terug is :(
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Unicorn28 zei:
De avond weer doorgekomen… het klopt idd, de zin gaat weer voorbij.
alleen jammer dat ie morgen waarschijnlijk weer terug is :(
Klik om te vergroten...
Morgen is 'ie 99,9% van wat het vandaag was. En de dag daarop weer 0,1% minder, enz. Baby steps 👍
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#5
En wat doe ik nu met de wiet die over is?
Spoel ik het weer weg?
Dalijk bezwijk ik morgen weer en kost het me ook nog eens dubbel geld.
Maar het niet weggooien is zekerheid dat t morgen weer misgaat, dus dan maar het risico lopen, en toch weer achter m’n besluit gaan staan.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Oh mensen het is vandaag mislukt 😞
Vandaag weer voor het eerst gewerkt sinds m’n stoppoging, het leek wel of al mijn focus en wilskracht op was aan het einde van de dag.
Ik voelde me chaotisch en depri, mijn motivatie was weg en het boeide me allemaal even niks meer.
Het kutte is dat na een paar dagen niet roken, dat jointje ook weer ineens super lekker is.
Ben m’n zelfvertrouwen echt even kwijt.
Hoe ga ik ooit stabiel genoeg zijn om me vast te houden aan mijn besluit?!
Voel me een slappeling
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Unicorn28 zei:
door omstandigheden kan ik ook niet meer uitstellen.
Klik om te vergroten...
Gelukkig zijn je omstandigheden niet zo dramatisch als je deed denken. Als je echt wilt stoppen hoef je alleen maar te besluiten niet meer te blowen. Zo simpel is het echt. En alle excuses om wel weer te blowen moet je als excuses zien en mag je gewoon met je laten spelen. Maar niet aan toegeven, want dan zeg je tegen jezelf dat je nog niet klaar bent om te stoppen.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
Gelukkig zijn je omstandigheden niet zo dramatisch als je deed denken. Als je echt wilt stoppen hoef je alleen maar te besluiten niet meer te blowen. Zo simpel is het echt. En alle excuses om wel weer te blowen moet je als excuses zien en mag je gewoon met je laten spelen. Maar niet aan toegeven, want dan zeg je tegen jezelf dat je nog niet klaar bent om te stoppen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat de omstandigheden dat wel zijn, maar dat ik gewoon niet door die weerstand heen kom op sommige momenten. De momenten dat ik me depressief voel en niks me meer boeit, boeit ook echt niks me meer. Maar diep van binnen boeit het me natuurlijk nog steeds wel.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Unicorn28 zei:
Ik denk dat de omstandigheden dat wel zijn, maar dat ik gewoon niet door die weerstand heen kom op sommige momenten. De momenten dat ik me depressief voel en niks me meer boeit, boeit ook echt niks me meer. Maar diep van binnen boeit het me natuurlijk nog steeds wel.
Klik om te vergroten...
Ja, als je niet bereid bent alles in te zetten maak je geen kans als je met die gevoelens temaken gaat krijgen.

Heb je ook nicotineverslaving? Rook je joints met tabak en probeer je plots ook geen nicotine meer te pakken?

Depressief voelen de eerste weken en slecht slapen moet je accepteren, dat hoort er gewoon bij. Daarna kun je mooie weken verwachten en dan krijg je weer een periode van maanden, dat je depressief kunt voelen gedurende dagen tot weken. Part of the game.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Ja, als je niet bereid bent alles in te zetten maak je geen kans als je met die gevoelens temaken gaat krijgen.

Heb je ook nicotineverslaving? Rook je joints met tabak en probeer je plots ook geen nicotine meer te pakken?

Depressief voelen de eerste weken en slecht slapen moet je accepteren, dat hoort er gewoon bij. Daarna kun je mooie weken verwachten en dan krijg je weer een periode van maanden, dat je depressief kunt voelen gedurende dagen tot weken. Part of the game.
Klik om te vergroten...
Pff zo lang klinkt dat….
Ja ik rook met tabak, maar rook verder geen tabak overdag.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Unicorn28 zei:
Pff zo lang klinkt dat….
Ja ik rook met tabak, maar rook verder geen tabak overdag.
Klik om te vergroten...
Maar kun je niet genieten van een peukje na je werk? Nicotine is meest verslavende van een joint en als je die niet neemt na je werk heb je het 3x zo moeilijk is mijn gedachte.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Manu76 zei:
Maar kun je niet genieten van een peukje na je werk? Nicotine is meest verslavende van een joint en als je die niet neemt na je werk heb je het 3x zo moeilijk is mijn gedachte
Klik om te vergroten...
Dat probeerde ik sowieso al, is alleen niet te vergelijken
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Unicorn28 zei:
Dat probeerde ik sowieso al, is alleen niet te vergelijken
Klik om te vergroten...
Als je er in je eentje niet uit komt, ga bij de huisarts langs en vertel wat er speelt.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik hou eigenlijk niet eens van het gevoel van stoned zijn, het is echt een soort dwanghandeling waardoor ik me ‘veilig’ voel, denk ik dan van te voren… als ik eenmaal bezig ben kan ik niet meer stoppen en voel ik me juist angstig, alsof ik totaal geen controle meer heb over mezelf
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb dit misschien verkeerd geplaatst de bedoeling is goed 😊. Is nog wat zoeken voor mij als recentelijk nieuw lid al las ik wel al langer op het forum 😉
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Zoveelste topic van mij door de jaren heen over stoppen met blowen.
Maar nu wil ik echt, door omstandigheden kan ik ook niet meer uitstellen.
Hier wil ik regelmatig even van me afschrijven, en hopelijk stoppen anderen mee en kunnen we elkaar motiveren en door moeilijke momenten helpen.

Vandaag dus de eerste dag… heb net een heel onrustig uur achter de rug.. het moment dat ik ‘nog kan gaan’ lijkt het wel of de duivel aan me trekt, me de auto in wil duwen om naar die shop te rijden.
Ik ga dan weer verheerlijken en bagatelliseren, terwijl ik weet dat het schuldgevoel en de ellende me opvreet als ik toegeef.
Ik heb dus niet toegegeven, en de shop gaat bijna dicht.. de rust keert langzaam terug.
Dit zal de komende dagen nog wel zo blijven.
Ik moet ook een nieuwe invulling vinden van mijn vrije tijd.
Valkuil is dat ik die dan in wil vullen met allemaal klusjes en ‘nuttige’ dingen en mezelf daarin weer totaal voorbij loop, waardoor ik ineens overvallen wordt door de behoefte aan ‘pauze’ en ‘ontspannen’ en dan zit ik alweer bijna in die auto.
Mocht iemand tips hebben over op een enigszins kalme manier je avonden doorkomen zonder dat je je mega gaat vervelen (leegte, onrust -> weer willen gebruiken), hoor ik het graag :)
Anyway, ik ga ervoor!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Goed besluit! De eerste dag is altijd het lastigst als je stopt met blowen. Je bent dan nog wel een beetje wazig van de dag ervoor, maar niet meer op een plezierige manier. Daardoor voel je je onrustig, en je bent gewend om die gevoelens te verdoven met meer wiet.

Gestopt blijven wordt snel makkelijker! Het wordt steeds meer een gewoonte om andere dingen te doen, en dan begin je ook te merken dat je helderder en energieker bent.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Sterkte, kan lastig zijn als je af en toe gaat twijfelen. Anders gewoon leegte en slaaploosheid ed accepteren en dan is het wel te doen..
Ik keek veel naar motiverende videos van bijvoor Addiction Mindset: voorbeeld:

A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Guapo Temudgin zei:
Ben zelf na 14 jaar gestopt met blowen en voelde mij vanaf dag 3 al niet meer verslaafd en de hunker naar thc was bijna helemaal verdwenen. Heel af en toe blow ik nog als ik de kans krijg met vrienden o.i.d. maar heb bijna altijd spijt dat ik het gedaan heb.


Ik hoop voor jou dat je hetzelfde mag meemaken. Succes!
Klik om te vergroten...

Guapo Temudgin zei:
Ben zelf na 14 jaar gestopt met blowen en voelde mij vanaf dag 3 al niet meer verslaafd en de hunker naar thc was bijna helemaal verdwenen. Heel af en toe blow ik nog als ik de kans krijg met vrienden o.i.d. maar heb bijna altijd spijt dat ik het gedaan heb.


Ik hoop voor jou dat je hetzelfde mag meemaken. Succes!
Klik om te vergroten...
Top dat je dit nog eens probeert... Veel suc
Unicorn28 zei:
Zoveelste topic van mij door de jaren heen over stoppen met blowen.
Maar nu wil ik echt, door omstandigheden kan ik ook niet meer uitstellen.
Hier wil ik regelmatig even van me afschrijven, en hopelijk stoppen anderen mee en kunnen we elkaar motiveren en door moeilijke momenten helpen.

Vandaag dus de eerste dag… heb net een heel onrustig uur achter de rug.. het moment dat ik ‘nog kan gaan’ lijkt het wel of de duivel aan me trekt, me de auto in wil duwen om naar die shop te rijden.
Ik ga dan weer verheerlijken en bagatelliseren, terwijl ik weet dat het schuldgevoel en de ellende me opvreet als ik toegeef.
Ik heb dus niet toegegeven, en de shop gaat bijna dicht.. de rust keert langzaam terug.
Dit zal de komende dagen nog wel zo blijven.
Ik moet ook een nieuwe invulling vinden van mijn vrije tijd.
Valkuil is dat ik die dan in wil vullen met allemaal klusjes en ‘nuttige’ dingen en mezelf daarin weer totaal voorbij loop, waardoor ik ineens overvallen wordt door de behoefte aan ‘pauze’ en ‘ontspannen’ en dan zit ik alweer bijna in die auto.
Mocht iemand tips hebben over op een enigszins kalme manier je avonden doorkomen zonder dat je je mega gaat vervelen (leegte, onrust -> weer willen gebruiken), hoor ik het graag :)
Anyway, ik ga ervoor!
Klik om te vergroten...
Top dat je dot nog eens probeert, veel suc6 alvast!

Zal kort mijn ervaring delen na 25 jaar blowen waarvan 20 jaar toch bijna dagelijks 😉.

Het begon bij mij op de leeftijd van ongeveer 14 jaar 🫤. Ik kreeg dit aangeboden en in het begin zei het me helemaal niets... Na een tijd voelde ik toch de effecten ervan en vond deze wel leuk... Echter na jaren was dit later puur om te vluchten door mijn familiale toestand toen thuis als tiener. Later was dit gewoon normaal in mijn vriendenkring... We blowden liever dan we iets van alcohol nuttigden 😉

3 jaar geleden had ik er plots genoeg van, kon er gewoon ook niet meer tegen oa paranoïde gedachten enzo waar ik voorheen nooit last had gehad. Ik kreeg paniekaanvallen enzo. Ik wist toen dat er onderliggende problemen waren en dat blowen me daarbij niet gingen helpen dus ben deze beginnen aan te pakken.

Het heeft mij eerlijk gezegd ongeveer een jaar gekost om vd craving naar een joint vanag re geraken, enkele keren nog geprobeerd maar schoot al snel terug in angsten.. Wat mij het vooral moeilijk maakte toen was het gemis in de keel van een goeie lurp te nemen van een dikke joint. Dit heeft toch even geduurd. Misschien heb ik het geluk dat ik er niet meer tegen kan anders had ik wrs nog geblowd de dag van vandaag want ik heb jaren enorm graag geblowd 😉

Ik heb jammergenoeg door de jaren heen wel enkele andere verslavingen opgelopen waarbij ik tot op vandaag mee worstel en vecht om die te overwinnen maar oooo zo blij dat ik van dat groene spul vanaf ben. Ook gelukkig geen craving meer...

Mijn boodschap als ik die al mag geven is hou vol echt waar het lukt! Ga ook opzoek waarom je nog blowt eventueel bij mij had het geen nut meer 😉

Veel suc6!!!
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Shivaz54 zei:
Heb dit misschien verkeerd geplaatst de bedoeling is goed 😊. Is nog wat zoeken voor mij als recentelijk nieuw lid al las ik wel al langer op het forum 😉
Klik om te vergroten...
Dankje voor het delen van je ervaring, erg knap dat je na zo lang bent kunnen stoppen!
Ik blow nu denk ik een jaar of 8… wat ik ook al heel heftig vind klinken want in mijn hoofd was het altijd iets ‘tijdelijks’ waar ik zsm weer mee zou stoppen. Dan zie je hoe lang je jezelf voor de gek kan houden…

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."