Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek stoppen met blowen

Dagboek stoppen met blowen

33 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Unicorn28 zei:
Wauw gefeliciteerd! Heel knap!
Hoe is het je gelukt om vol te blijven houden? Wat doe je om een terugval te voorkomen?
Klik om te vergroten...
Volhouden van stoppen met welke verslaving? šŸ˜… Ik begon bij mijn grootste probleem: peuken en nicotine.
En ik was bereid alles te voelen wat nodig was, als ik maar niet meer ging roken. Dat was richting een jaar lang ups en downs.
Toen kon ik stoppen (jaar afbouwen) van Pregabaline.
Toen had ik de smaak te pakken en kon ik ook beginnen met afbouw van antidepressiva (nu 10 dagen verlost)
En bij het afbouwen van de antidepressiva kon ik ook redelijk makkelijk stoppen met wiet.
Naar 6 weken zonder wiet besloot ik ook maar een periode geen druppel alcohol te nemen. En bevalt me nu ook, ondertussen 7 maanden verder..

Ik geniet nu best veel van sporten en mijn relatie met vriendin en familie lijken verbeterd.

Economische situatie gaat ook beter dan voorheen en gezondheid zeker ook.

Ik heb ondertussen weinig zin om dat allemaal in te leveren omdat ik me even high wil voelen.

Ik kan trouwens ook niet even 1x een peuk pakken of een joint, dan ben ik gelijk weer bij af.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik hou eigenlijk niet eens van het gevoel van stoned zijn, het is echt een soort dwanghandeling waardoor ik me ā€˜veilig’ voel, denk ik dan van te voren… als ik eenmaal bezig ben kan ik niet meer stoppen en voel ik me juist angstig, alsof ik totaal geen controle meer heb over mezelf
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb dit misschien verkeerd geplaatst de bedoeling is goed 😊. Is nog wat zoeken voor mij als recentelijk nieuw lid al las ik wel al langer op het forum šŸ˜‰
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De avond weer doorgekomen… het klopt idd, de zin gaat weer voorbij.
alleen jammer dat ie morgen waarschijnlijk weer terug is :(
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Unicorn28 zei:
De avond weer doorgekomen… het klopt idd, de zin gaat weer voorbij.
alleen jammer dat ie morgen waarschijnlijk weer terug is :(
Klik om te vergroten...
Morgen is 'ie 99,9% van wat het vandaag was. En de dag daarop weer 0,1% minder, enz. Baby steps šŸ‘
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#6
En wat doe ik nu met de wiet die over is?
Spoel ik het weer weg?
Dalijk bezwijk ik morgen weer en kost het me ook nog eens dubbel geld.
Maar het niet weggooien is zekerheid dat t morgen weer misgaat, dus dan maar het risico lopen, en toch weer achter m’n besluit gaan staan.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Oh mensen het is vandaag mislukt šŸ˜ž
Vandaag weer voor het eerst gewerkt sinds m’n stoppoging, het leek wel of al mijn focus en wilskracht op was aan het einde van de dag.
Ik voelde me chaotisch en depri, mijn motivatie was weg en het boeide me allemaal even niks meer.
Het kutte is dat na een paar dagen niet roken, dat jointje ook weer ineens super lekker is.
Ben m’n zelfvertrouwen echt even kwijt.
Hoe ga ik ooit stabiel genoeg zijn om me vast te houden aan mijn besluit?!
Voel me een slappeling
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Unicorn28 zei:
door omstandigheden kan ik ook niet meer uitstellen.
Klik om te vergroten...
Gelukkig zijn je omstandigheden niet zo dramatisch als je deed denken. Als je echt wilt stoppen hoef je alleen maar te besluiten niet meer te blowen. Zo simpel is het echt. En alle excuses om wel weer te blowen moet je als excuses zien en mag je gewoon met je laten spelen. Maar niet aan toegeven, want dan zeg je tegen jezelf dat je nog niet klaar bent om te stoppen.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Manu76 zei:
Gelukkig zijn je omstandigheden niet zo dramatisch als je deed denken. Als je echt wilt stoppen hoef je alleen maar te besluiten niet meer te blowen. Zo simpel is het echt. En alle excuses om wel weer te blowen moet je als excuses zien en mag je gewoon met je laten spelen. Maar niet aan toegeven, want dan zeg je tegen jezelf dat je nog niet klaar bent om te stoppen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat de omstandigheden dat wel zijn, maar dat ik gewoon niet door die weerstand heen kom op sommige momenten. De momenten dat ik me depressief voel en niks me meer boeit, boeit ook echt niks me meer. Maar diep van binnen boeit het me natuurlijk nog steeds wel.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Unicorn28 zei:
Ik denk dat de omstandigheden dat wel zijn, maar dat ik gewoon niet door die weerstand heen kom op sommige momenten. De momenten dat ik me depressief voel en niks me meer boeit, boeit ook echt niks me meer. Maar diep van binnen boeit het me natuurlijk nog steeds wel.
Klik om te vergroten...
Ja, als je niet bereid bent alles in te zetten maak je geen kans als je met die gevoelens temaken gaat krijgen.

Heb je ook nicotineverslaving? Rook je joints met tabak en probeer je plots ook geen nicotine meer te pakken?

Depressief voelen de eerste weken en slecht slapen moet je accepteren, dat hoort er gewoon bij. Daarna kun je mooie weken verwachten en dan krijg je weer een periode van maanden, dat je depressief kunt voelen gedurende dagen tot weken. Part of the game.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Ja, als je niet bereid bent alles in te zetten maak je geen kans als je met die gevoelens temaken gaat krijgen.

Heb je ook nicotineverslaving? Rook je joints met tabak en probeer je plots ook geen nicotine meer te pakken?

Depressief voelen de eerste weken en slecht slapen moet je accepteren, dat hoort er gewoon bij. Daarna kun je mooie weken verwachten en dan krijg je weer een periode van maanden, dat je depressief kunt voelen gedurende dagen tot weken. Part of the game.
Klik om te vergroten...
Pff zo lang klinkt dat….
Ja ik rook met tabak, maar rook verder geen tabak overdag.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Unicorn28 zei:
Pff zo lang klinkt dat….
Ja ik rook met tabak, maar rook verder geen tabak overdag.
Klik om te vergroten...
Maar kun je niet genieten van een peukje na je werk? Nicotine is meest verslavende van een joint en als je die niet neemt na je werk heb je het 3x zo moeilijk is mijn gedachte.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Maar kun je niet genieten van een peukje na je werk? Nicotine is meest verslavende van een joint en als je die niet neemt na je werk heb je het 3x zo moeilijk is mijn gedachte
Klik om te vergroten...
Dat probeerde ik sowieso al, is alleen niet te vergelijken
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Unicorn28 zei:
Dat probeerde ik sowieso al, is alleen niet te vergelijken
Klik om te vergroten...
Als je er in je eentje niet uit komt, ga bij de huisarts langs en vertel wat er speelt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."