Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek stoppen met blowen

Dagboek stoppen met blowen

33 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb dit misschien verkeerd geplaatst de bedoeling is goed 😊. Is nog wat zoeken voor mij als recentelijk nieuw lid al las ik wel al langer op het forum 😉
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Manu76 zei:
Gelukkig zijn je omstandigheden niet zo dramatisch als je deed denken. Als je echt wilt stoppen hoef je alleen maar te besluiten niet meer te blowen. Zo simpel is het echt. En alle excuses om wel weer te blowen moet je als excuses zien en mag je gewoon met je laten spelen. Maar niet aan toegeven, want dan zeg je tegen jezelf dat je nog niet klaar bent om te stoppen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat de omstandigheden dat wel zijn, maar dat ik gewoon niet door die weerstand heen kom op sommige momenten. De momenten dat ik me depressief voel en niks me meer boeit, boeit ook echt niks me meer. Maar diep van binnen boeit het me natuurlijk nog steeds wel.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Unicorn28 zei:
Ik denk dat de omstandigheden dat wel zijn, maar dat ik gewoon niet door die weerstand heen kom op sommige momenten. De momenten dat ik me depressief voel en niks me meer boeit, boeit ook echt niks me meer. Maar diep van binnen boeit het me natuurlijk nog steeds wel.
Klik om te vergroten...
Ja, als je niet bereid bent alles in te zetten maak je geen kans als je met die gevoelens temaken gaat krijgen.

Heb je ook nicotineverslaving? Rook je joints met tabak en probeer je plots ook geen nicotine meer te pakken?

Depressief voelen de eerste weken en slecht slapen moet je accepteren, dat hoort er gewoon bij. Daarna kun je mooie weken verwachten en dan krijg je weer een periode van maanden, dat je depressief kunt voelen gedurende dagen tot weken. Part of the game.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
Ja, als je niet bereid bent alles in te zetten maak je geen kans als je met die gevoelens temaken gaat krijgen.

Heb je ook nicotineverslaving? Rook je joints met tabak en probeer je plots ook geen nicotine meer te pakken?

Depressief voelen de eerste weken en slecht slapen moet je accepteren, dat hoort er gewoon bij. Daarna kun je mooie weken verwachten en dan krijg je weer een periode van maanden, dat je depressief kunt voelen gedurende dagen tot weken. Part of the game.
Klik om te vergroten...
Pff zo lang klinkt dat….
Ja ik rook met tabak, maar rook verder geen tabak overdag.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Unicorn28 zei:
Pff zo lang klinkt dat….
Ja ik rook met tabak, maar rook verder geen tabak overdag.
Klik om te vergroten...
Maar kun je niet genieten van een peukje na je werk? Nicotine is meest verslavende van een joint en als je die niet neemt na je werk heb je het 3x zo moeilijk is mijn gedachte.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Manu76 zei:
Maar kun je niet genieten van een peukje na je werk? Nicotine is meest verslavende van een joint en als je die niet neemt na je werk heb je het 3x zo moeilijk is mijn gedachte
Klik om te vergroten...
Dat probeerde ik sowieso al, is alleen niet te vergelijken
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Unicorn28 zei:
Dat probeerde ik sowieso al, is alleen niet te vergelijken
Klik om te vergroten...
Als je er in je eentje niet uit komt, ga bij de huisarts langs en vertel wat er speelt.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben zelf na 14 jaar gestopt met blowen en voelde mij vanaf dag 3 al niet meer verslaafd en de hunker naar thc was bijna helemaal verdwenen. Heel af en toe blow ik nog als ik de kans krijg met vrienden o.i.d. maar heb bijna altijd spijt dat ik het gedaan heb.


Ik hoop voor jou dat je hetzelfde mag meemaken. Succes!
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik hou eigenlijk niet eens van het gevoel van stoned zijn, het is echt een soort dwanghandeling waardoor ik me ‘veilig’ voel, denk ik dan van te voren… als ik eenmaal bezig ben kan ik niet meer stoppen en voel ik me juist angstig, alsof ik totaal geen controle meer heb over mezelf
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Shivaz54 zei:
Heb dit misschien verkeerd geplaatst de bedoeling is goed 😊. Is nog wat zoeken voor mij als recentelijk nieuw lid al las ik wel al langer op het forum 😉
Klik om te vergroten...
Dankje voor het delen van je ervaring, erg knap dat je na zo lang bent kunnen stoppen!
Ik blow nu denk ik een jaar of 8… wat ik ook al heel heftig vind klinken want in mijn hoofd was het altijd iets ‘tijdelijks’ waar ik zsm weer mee zou stoppen. Dan zie je hoe lang je jezelf voor de gek kan houden…
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Unicorn28 zei:
Dankje voor het delen van je ervaring, erg knap dat je na zo lang bent kunnen stoppen!
Ik blow nu denk ik een jaar of 8… wat ik ook al heel heftig vind klinken want in mijn hoofd was het altijd iets ‘tijdelijks’ waar ik zsm weer mee zou stoppen. Dan zie je hoe lang je jezelf voor de gek kan houden…
Klik om te vergroten...
Haha ja het is altijd 'nog eentje en dan stop ik' (of vele varianten daarop).
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Haha ja het is altijd 'nog eentje en dan stop ik' (of vele varianten daarop).
Klik om te vergroten...
Morgen stop ik ECHT!
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Goedemorgen iedereen,
Even een notitie voor mezelf: ik ben heel trots dat ik avond 1 ben doorgekomen!
Er is werkelijk niks in mij dat denkt: wat zonde dat ik gisterenavond niet tot Sint juttemus heb zitten paffen.
Ik weet dat het straks weer even moeilijk zal zijn, want: zaterdagavond, ik kom in de buurt van een shop op de terugweg van een familiebezoek, eentje kan geen kwaad, ik pak de draad morgen weer op, het leven is saai als je nooit wat mag, etc etc.
Nee!
Its not worth it!!
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Pff nou daar ben ik weer.
Ik ga maar eerlijk vertellen hoe vandaag verlopen is.
Had een drukke dag en door de dag heen bouwde de zin om te roken op.
Naarmate ik dichter bij de shop kwam, begon ik allerlei smoesjes te verzinnen voor mezelf.
Maar doordat ik wist dat ik hier nog moest schrijven, werd ik me bewust dat het smoesjes zijn.
De spanning werd daardoor eigenlijk nog groter want op dat moment wilde ik die smoesjes gewoon kunnen geloven.
Ik overwoog te liegen en een lul verhaal op te schrijven over hoe het ging.
Of gewoon te bekennen en het als een eenmalige terugval te zien.
Inmiddels zat ik zo verstrikt in deze gedachtestroom dat ik eraan toegaf.
Thuis begon ik te roken en meteen nam een enorm angstig gevoel me over.
Het was een 18.30 uur en ik had een gram wiet… wat als ik niet meer kon stoppen? Ondertussen begon ik ook te snaaien en ook daarin ga ik te ver.
Ik werd zo paranoia dat ik het zakje onder de kraan heb gehouden en weggegooid.
Lig nu op de bank en voel me super kut.
Dit opschrijven is wel een besef moment dat ik dit echt niet opnieuw meer wil.
Je denkt elke keer dat het ontspannen is, maar als ik het zo typ klinkt het echt als een vreselijke kutavond!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Unicorn28 zei:
Maar nu wil ik echt, door omstandigheden kan ik ook niet meer uitstellen
Klik om te vergroten...
Schrijf dit op een papiertje en kijk erna als je morgen weer dezelfde gevoelens krijgt, of over een paar dagen een week een maand of 3 maanden verder.

Als je echt wilt, moet je gewoon accepteren dat je zware tijden tegemoet gaat, maar dat het een investering is die je bereid bent te maken.
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Unicorn28 zei:
Pff nou daar ben ik weer.
Ik ga maar eerlijk vertellen hoe vandaag verlopen is.
Had een drukke dag en door de dag heen bouwde de zin om te roken op.
Naarmate ik dichter bij de shop kwam, begon ik allerlei smoesjes te verzinnen voor mezelf.
Maar doordat ik wist dat ik hier nog moest schrijven, werd ik me bewust dat het smoesjes zijn.
De spanning werd daardoor eigenlijk nog groter want op dat moment wilde ik die smoesjes gewoon kunnen geloven.
Ik overwoog te liegen en een lul verhaal op te schrijven over hoe het ging.
Of gewoon te bekennen en het als een eenmalige terugval te zien.
Inmiddels zat ik zo verstrikt in deze gedachtestroom dat ik eraan toegaf.
Thuis begon ik te roken en meteen nam een enorm angstig gevoel me over.
Het was een 18.30 uur en ik had een gram wiet… wat als ik niet meer kon stoppen? Ondertussen begon ik ook te snaaien en ook daarin ga ik te ver.
Ik werd zo paranoia dat ik het zakje onder de kraan heb gehouden en weggegooid.
Lig nu op de bank en voel me super kut.
Dit opschrijven is wel een besef moment dat ik dit echt niet opnieuw meer wil.
Je denkt elke keer dat het ontspannen is, maar als ik het zo typ klinkt het echt als een vreselijke kutavond!
Klik om te vergroten...
Dit is wel heel herkenbaar hoor, meermaals mijn stash doorgeflojst in de wc, opgebrand enzo...

Jij of jullie in het algemeen hebben dan nog de mogelijkheid om een shop binnen te lopen en soms misschien buiten te gaan en dan voelen, how ik ben op straat effe normaal doen. Maar die shops (ben ik voorstander van trouwens, al blow ik niet meer) zouden voor mij zeker ook die marge geven van doe ik het of doe ik het niet wat een mindfuck als je wil stoppen denk ik dan. Hier bij ons moet je al een vaste persoon (of enkele in geval van) hebben om kwalitatief een goeie joint te kunnen roken (ik zelf door de jaren heen geluisterd naar 'doe maar' 😉🫣) dus op zich de laatste jaren was dit geen probleem voor me integendeel. Maar het feit dat je zo maar weet ach ik kan hier even binnenwandelen maakt het in mijn ogen zo f#cking moeilijk als je de wil hebt om te stoppen.

Is best ok hoor dat je dit meemaakt en beslist dit te doen volledig te begrijpen als je het mij vraagt. Ikzelf ben ook enkele keren in de verleiding gekomen maar zoals ik eerder zei komt een geluk bij een ongeluk ik werd er volledig paranoïde van 🙃. Hoop alvast dat je kan stoppen zonder het geen ik meemaakte om te kunnen stoppen.

Toch goed bezig je bent er tegen aan het vechten en kan dit alleen maar aanmoedigen 💪
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Unicorn28 zei:
Pff nou daar ben ik weer.
Ik ga maar eerlijk vertellen hoe vandaag verlopen is.
Had een drukke dag en door de dag heen bouwde de zin om te roken op.
Naarmate ik dichter bij de shop kwam, begon ik allerlei smoesjes te verzinnen voor mezelf.
Maar doordat ik wist dat ik hier nog moest schrijven, werd ik me bewust dat het smoesjes zijn.
De spanning werd daardoor eigenlijk nog groter want op dat moment wilde ik die smoesjes gewoon kunnen geloven.
Ik overwoog te liegen en een lul verhaal op te schrijven over hoe het ging.
Of gewoon te bekennen en het als een eenmalige terugval te zien.
Inmiddels zat ik zo verstrikt in deze gedachtestroom dat ik eraan toegaf.
Thuis begon ik te roken en meteen nam een enorm angstig gevoel me over.
Het was een 18.30 uur en ik had een gram wiet… wat als ik niet meer kon stoppen? Ondertussen begon ik ook te snaaien en ook daarin ga ik te ver.
Ik werd zo paranoia dat ik het zakje onder de kraan heb gehouden en weggegooid.
Lig nu op de bank en voel me super kut.
Dit opschrijven is wel een besef moment dat ik dit echt niet opnieuw meer wil.
Je denkt elke keer dat het ontspannen is, maar als ik het zo typ klinkt het echt als een vreselijke kutavond!
Klik om te vergroten...
Het is een begin. Verslaving is een bitch. Maar als je volhoudt lukt het je wel.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Vandaag gelukkig een geslaagde dag gehad wat betreft het stoppen.
Er ging vanalles mis vandaag, de smoesjes lagen voor het oprapen… maar toen ik mijn stukje van gisteren teruglas heb ik me over de drang heen kunnen zetten en ben ik naar huis gegaan zonder te stoppen bij de shop.
Ben blij dat het vandaag gelukt is, al zit ik nu wel een beetje met m’n ziel onder m’n arm. Voel me erg opgelaten en onrustig.
Het niet halen is 1 ding, maar daarna opnieuw de avond vormgeven is dan weer de volgende uitdaging.
Hoe dan ook is dit beter dan het gevoel waar ik gisterenavond mee zat…
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik schrijf vandaag eens middenin het moeilijke punt… het is net 4 uur geweest, heb vanalles gedaan vandaag en ‘moet’ ook nog wat dingen doen, zoals koken en sporten. Dat is goed want het is afleiding, maar ik ben gewend dat ik mezelf dan ‘de beloning van een dikke joint’ kan voorhouden om me die laatste stappen van de dag door te slepen.
Nu voelt het als: werk het lijstje maar af en dan…. Niks.
Maar nogmaals note to self: lees je eigen verhaal van eergisteren terug. Leest dat als een beloning? Nee!
Ben wel benieuwd hoe anderen omgaan met het gebrek aan ‘De Beloning’ aan het einde van de dag…
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Unicorn28 zei:
‘De Beloning’ aan het einde van de dag…
Klik om te vergroten...
Ik was constante blower, dus ik had al een beloning nodig bij opstaan en 2 om de deur uit te gaan.
Toen ik stopte met blowen was het een beloning om niet te hoeven blowen.

Of ik slecht sliep, leeg was en even last van vanalles had? Ja dat zeker, maar dat ging na 2 weken al beter.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."