#1
Heb dit misschien verkeerd geplaatst de bedoeling is goed 😊. Is nog wat zoeken voor mij als recentelijk nieuw lid al las ik wel al langer op het forum 😉
Ik denk dat de omstandigheden dat wel zijn, maar dat ik gewoon niet door die weerstand heen kom op sommige momenten. De momenten dat ik me depressief voel en niks me meer boeit, boeit ook echt niks me meer. Maar diep van binnen boeit het me natuurlijk nog steeds wel.Gelukkig zijn je omstandigheden niet zo dramatisch als je deed denken. Als je echt wilt stoppen hoef je alleen maar te besluiten niet meer te blowen. Zo simpel is het echt. En alle excuses om wel weer te blowen moet je als excuses zien en mag je gewoon met je laten spelen. Maar niet aan toegeven, want dan zeg je tegen jezelf dat je nog niet klaar bent om te stoppen.
Ja, als je niet bereid bent alles in te zetten maak je geen kans als je met die gevoelens temaken gaat krijgen.Ik denk dat de omstandigheden dat wel zijn, maar dat ik gewoon niet door die weerstand heen kom op sommige momenten. De momenten dat ik me depressief voel en niks me meer boeit, boeit ook echt niks me meer. Maar diep van binnen boeit het me natuurlijk nog steeds wel.
Pff zo lang klinkt dat….Ja, als je niet bereid bent alles in te zetten maak je geen kans als je met die gevoelens temaken gaat krijgen.
Heb je ook nicotineverslaving? Rook je joints met tabak en probeer je plots ook geen nicotine meer te pakken?
Depressief voelen de eerste weken en slecht slapen moet je accepteren, dat hoort er gewoon bij. Daarna kun je mooie weken verwachten en dan krijg je weer een periode van maanden, dat je depressief kunt voelen gedurende dagen tot weken. Part of the game.
Maar kun je niet genieten van een peukje na je werk? Nicotine is meest verslavende van een joint en als je die niet neemt na je werk heb je het 3x zo moeilijk is mijn gedachte.Pff zo lang klinkt dat….
Ja ik rook met tabak, maar rook verder geen tabak overdag.
Dat probeerde ik sowieso al, is alleen niet te vergelijkenMaar kun je niet genieten van een peukje na je werk? Nicotine is meest verslavende van een joint en als je die niet neemt na je werk heb je het 3x zo moeilijk is mijn gedachte
Als je er in je eentje niet uit komt, ga bij de huisarts langs en vertel wat er speelt.Dat probeerde ik sowieso al, is alleen niet te vergelijken
Dankje voor het delen van je ervaring, erg knap dat je na zo lang bent kunnen stoppen!Heb dit misschien verkeerd geplaatst de bedoeling is goed 😊. Is nog wat zoeken voor mij als recentelijk nieuw lid al las ik wel al langer op het forum 😉
Haha ja het is altijd 'nog eentje en dan stop ik' (of vele varianten daarop).Dankje voor het delen van je ervaring, erg knap dat je na zo lang bent kunnen stoppen!
Ik blow nu denk ik een jaar of 8… wat ik ook al heel heftig vind klinken want in mijn hoofd was het altijd iets ‘tijdelijks’ waar ik zsm weer mee zou stoppen. Dan zie je hoe lang je jezelf voor de gek kan houden…
Morgen stop ik ECHT!Haha ja het is altijd 'nog eentje en dan stop ik' (of vele varianten daarop).
Schrijf dit op een papiertje en kijk erna als je morgen weer dezelfde gevoelens krijgt, of over een paar dagen een week een maand of 3 maanden verder.Maar nu wil ik echt, door omstandigheden kan ik ook niet meer uitstellen
Dit is wel heel herkenbaar hoor, meermaals mijn stash doorgeflojst in de wc, opgebrand enzo...Pff nou daar ben ik weer.
Ik ga maar eerlijk vertellen hoe vandaag verlopen is.
Had een drukke dag en door de dag heen bouwde de zin om te roken op.
Naarmate ik dichter bij de shop kwam, begon ik allerlei smoesjes te verzinnen voor mezelf.
Maar doordat ik wist dat ik hier nog moest schrijven, werd ik me bewust dat het smoesjes zijn.
De spanning werd daardoor eigenlijk nog groter want op dat moment wilde ik die smoesjes gewoon kunnen geloven.
Ik overwoog te liegen en een lul verhaal op te schrijven over hoe het ging.
Of gewoon te bekennen en het als een eenmalige terugval te zien.
Inmiddels zat ik zo verstrikt in deze gedachtestroom dat ik eraan toegaf.
Thuis begon ik te roken en meteen nam een enorm angstig gevoel me over.
Het was een 18.30 uur en ik had een gram wiet… wat als ik niet meer kon stoppen? Ondertussen begon ik ook te snaaien en ook daarin ga ik te ver.
Ik werd zo paranoia dat ik het zakje onder de kraan heb gehouden en weggegooid.
Lig nu op de bank en voel me super kut.
Dit opschrijven is wel een besef moment dat ik dit echt niet opnieuw meer wil.
Je denkt elke keer dat het ontspannen is, maar als ik het zo typ klinkt het echt als een vreselijke kutavond!
Het is een begin. Verslaving is een bitch. Maar als je volhoudt lukt het je wel.Pff nou daar ben ik weer.
Ik ga maar eerlijk vertellen hoe vandaag verlopen is.
Had een drukke dag en door de dag heen bouwde de zin om te roken op.
Naarmate ik dichter bij de shop kwam, begon ik allerlei smoesjes te verzinnen voor mezelf.
Maar doordat ik wist dat ik hier nog moest schrijven, werd ik me bewust dat het smoesjes zijn.
De spanning werd daardoor eigenlijk nog groter want op dat moment wilde ik die smoesjes gewoon kunnen geloven.
Ik overwoog te liegen en een lul verhaal op te schrijven over hoe het ging.
Of gewoon te bekennen en het als een eenmalige terugval te zien.
Inmiddels zat ik zo verstrikt in deze gedachtestroom dat ik eraan toegaf.
Thuis begon ik te roken en meteen nam een enorm angstig gevoel me over.
Het was een 18.30 uur en ik had een gram wiet… wat als ik niet meer kon stoppen? Ondertussen begon ik ook te snaaien en ook daarin ga ik te ver.
Ik werd zo paranoia dat ik het zakje onder de kraan heb gehouden en weggegooid.
Lig nu op de bank en voel me super kut.
Dit opschrijven is wel een besef moment dat ik dit echt niet opnieuw meer wil.
Je denkt elke keer dat het ontspannen is, maar als ik het zo typ klinkt het echt als een vreselijke kutavond!
Ik was constante blower, dus ik had al een beloning nodig bij opstaan en 2 om de deur uit te gaan.‘De Beloning’ aan het einde van de dag…
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."