Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jouw verhaal? Hier die van mij

Wat is jouw verhaal? Hier die van mij

22 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TimmyTaakstrafLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klasse! Mag ik vragen waarvan, in hoeverre en vooral: HOE?! 😂
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#2
M0N!€A zei:
Hi!

2mmc kan je cold turkey mee stoppen maar lekker is het niet.

Echt niemand weet ervan. Gebruik weleens samen met vriendinnen, heel af en toe “recreatief” maar zij weten niet dat ik het dagelijks doe..

3 weken vrij wordt hem niet. Maar neem binnenkort een weekje om af te kicken en mezelf op te sluiten.

Dankje voor je verhaal! Fijn dat je het wil delen. Ik begrijp niet alles 100% moet ik eerlijk zeggen maar het meeste wel.

Je bent nu afgekickt als ik het goed begrijp?

Groetjes Mo
Klik om te vergroten...
Ja, ben gestopt met fentanyl!!
En moest me ook echt opsluiten hoor en nu nog niet lekker en al 3 weken verder echt niet leuk meer ik kan elke dag 2 baantjes eten en dat is het wel en slapen ja ik 3 weken tijd een nacht van 8 uur 😭😓
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
M0N!€A zei:
Maar neem binnenkort een weekje om af te kicken en mezelf op te sluiten.
Klik om te vergroten...

Als je de financiële middelen hebt;
Doe het op een vakantiepark in de natuur.

Maat van me is zo paar jaar terug af gekickt. Alleen met de rustige natuur.
Op jezelf in een huisje met bv sauna.
En mensen opzoeken als je wil.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Als je de financiële middelen hebt;
Doe het op een vakantiepark in de natuur.

Maat van me is zo paar jaar terug af gekickt. Alleen met de rustige natuur.
Op jezelf in een huisje met bv sauna.
En mensen opzoeken als je wil.
Klik om te vergroten...
Moet je niet in Brabant terecht komen hahaha 😅😅😅 maar echt dit is wel echt een hele goede tip waarschijnlijk leest u verder dan een Google pagina èèn bij Google of ervaring!!

Ik lees de laaste week behoorlijke wat mensen die tips geven en dan totaal de zin over hebben genomen hebben van Google dan denk ik echt van jammer 😓 want als je ergens mee wil stoppen dan staat er op google altijd doe dit niet zelf vraag hulp/ alleen kan dit echt niet /maar ik heb nu al paar keer van dichtbij meegemaakt dat klinieken opgericht worde door vrienden die onder invloed waren en nog steeds gebeurd dat veel en als je een verslaving hebt dan kun je naar een mooie Tropische eiland enige koste is de vliegreis de verzekering dekt de koste 25 tot 60 k voor week of 12 tot 20 weken echt ik noem geen namen maar is toch krankzinnig als je er over na denkt !!

Excuus ik moet even weg na half 9 is het dicht hoop dat u eerste deel snapt spreek je zo dit is belangrijk moet echt even haaste
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
M0N!€A zei:
Hi!

2mmc kan je cold turkey mee stoppen maar lekker is het niet.

Echt niemand weet ervan. Gebruik weleens samen met vriendinnen, heel af en toe “recreatief” maar zij weten niet dat ik het dagelijks doe..

3 weken vrij wordt hem niet. Maar neem binnenkort een weekje om af te kicken en mezelf op te sluiten.

Dankje voor je verhaal! Fijn dat je het wil delen. Ik begrijp niet alles 100% moet ik eerlijk zeggen maar het meeste wel.

Je bent nu afgekickt als ik het goed begrijp?

Groetjes Mo
Klik om te vergroten...
hoe gaat ie nu?
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
hoe gaat ie nu?
Klik om te vergroten...
Heel leuk dat u dat vraagt !👌
Even snel type ! Moet zo weg

Maar gaat al stukken beter nog niet mezelf maar

Ja wat moet ik zegge het gaat, geen ontwenning meer ik heb het nog wel soms enorm koud echt ongelooflijk, maar ik slaap weer normaal van 10 tot 7 moet wel zeggen dat ik soms denk wat moet ik in de avond na het werk want de tv vind ik niks meer aan en van het game ben ik niet, ik leen nog steeds 1 keer per dag een hond van iemand en heb mezelf beloofd als ik er 3 maanden van af ben dan koop ik zelf een eigen hond zodat ik veel kan wandelen en dan ook elke week op cursus dan heb ik iets leuks elke week, ik ben van mening dat iedereen met een hond naar een cursus zou moeten omdat het voor de hond gewoon enorm goed is 👍

En verder ja verbaast het mij hoevaak ik, een sms krijg dat mijn medicatie klaar ligt en elke keer niet alleen de medicatie voor mijn darmen maar ook de middelen waar ik nu dus al een tijd mee gestopt ben, kan ophalen😓



En erge is wat ik de vs gebeurte met opiaten komt langzaam ook naar Nederland mensen onderschatten het enorm want als mensen zich niet goed voelen en nemen xtc na 2 dagen heb je het wel gehad.
Met opiaten is dit echt anders


Echt lieve mensen neem geen opiaten

Zelfs na een ongeluk hoog uit 3 dagen en bouw het af ❤️🙏

En ga zeker niet via internet designerdrugs opiaten kopen of of via bekende doosjes oxycodon want in het begin koop je voor 60 euro een doosje van 20 mg en heb al verhalen gehoord dat als je vaker komt
ineens de prijs wordt verdubbeld en je dus snel in de schulden komt

GEEN PIJN: BEGIN ER NIET AAN

VEEL PIJN: GA NAAR EEN ARTS DIE ALLES WEET OVER PIJN ER ZIJN ZOVEEL ANDERE DINGEN ZOALS AFLEIDING WAARDOOR U PIJN MINDER DOOR KOMT NAAR JE HERSENEN 🙏

Doe wat je niet laten kunt 😇
Ik hoop echt dat mensen gaan na denken,
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maatje90 zei:
Heel leuk dat u dat vraagt !👌
Klik om te vergroten...
No offence maar vroeg het in eerste instantie aan Monika
Maar dank voor het delen van je verhaal
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
No offence maar vroeg het in eerste instantie aan Monika
Maar dank voor het delen van je verhaal
Klik om te vergroten...
Hahaha excuses
Niet opgelet zo zie je maar nog niet helemaal erbij hahaha 😅
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maatje90 zei:
Hahaha excuses
Niet opgelet zo zie je maar nog niet helemaal erbij hahaha 😅
Klik om te vergroten...
Ach ik waardeer je verhaal goed om te lezen dat er progressie in zit
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
No offence maar vroeg het in eerste instantie aan Monika
Maar dank voor het delen van je verhaal
Klik om te vergroten...
Oh, ik was in de veronderstelling dat Monica haar nickname had gewijzigd 😅
T
TimmyTaakstrafLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
No offence maar vroeg het in eerste instantie aan Monika
Maar dank voor het delen van je verhaal
Klik om te vergroten...
Hay!

Heel lief dat je het vraagt. Situatie onveranderd… helaas….
En daar?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
M0N!€A zei:
Hay!

Heel lief dat je het vraagt. Situatie onveranderd… helaas….
En daar?
Klik om te vergroten...
Ik ben clean sinds 22 juli 2024
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#13
knap dat u zo u verhaal doet !! Ik heb dat laast ook gedaan en de eerste dagen eigenlijk niet echt hulp of steun gekregen en ineens waren er mensen die mij prive berichten gingen sturen en mij enorm hebben geholpen! over hoe ik het beste door kon zetten en wat ik moest doen zodat ik me beter ging voelen !!

Ik herken helaas ook het gevoel heel erg dat je denkt niet meer normaal te kunnen leven zonder het middel wat je dagelijks gebruikt ik had dat ook, en nog heb ik soms dagen dat ik denk pff wat is het leven toch zwaar !
Maar het leven kan niet elke dag feest zijn en dat kost vaak tijd voor je dat door hebt.

Ik ben niet alleen, maar ik kan je vertellen dat het dan nog moeilijker is ik word iniedergeval geen leuk persoon voor mijn dierbare alleen maar aan mezelf gelukkig werd dat weer normaal na 2 weken maar het is enorm moeilijk om ergens mee te stoppen wel de ander in je leven geen verslaving heeft je neemt toch iemand die je dierbaar is mee in je verslaving

Ik ben al jaren samen en het is enorm moeilijke om leuke dingen te blijven doen, dat was voor mij ook een van de redenen om te stoppen en wat jij zegt dat je collegga's er niks van af weten, is denk ik juist alleen maar fijn❤️🙏 want wij hebben dan een bedrijf en ik heb tegen de werknemers gezegd dat ik een operatie heb gehad en ik moet uitrusten maar na 3 weken niets van je te laten horen, terwijl je normaal elke dag over de vloer loopt dat merken ze, en sturen bloemen of een kaart met sterkte wel ik eigenlijk ziek ben door ontwenning verschijnselen en ik voelde de druk enorm om deze week toch langs tegaan om iniedergeval net tedoen of dat ik druk was met de planning. Maar op mijn werk weet officieel dan alleen mijn baas ervan, mijn vriendin dus🙈 dat is ook mijn baas, gelukkig doet ze echt meer in het bedrijf !
Zodat alles door kan gaan en niet alles stil komt te liggen
Ook hebben wij Gelukkig twee mensen werken die alles kunnen zelf al zouden we beide weg vallen. maar elke avond komt mijn vriendin dan naar huis tussen 20:00 en 20:30 wel ik de halve dag op bed heb door gebracht en begon zij wel van, als jij zo blijft dan verkopen we alles😓
en dan denk ik 😱, help !!
zou ze op kantoor mischien vragen aan andere of die misschien interesse zoude hebben om het bedrijf over te kopen of zou ze haar mond kunnen houden !

Ik ga nu week 3 in en ik kan weer eten en normaal naar de wc ik spuug niet meer dus die angst is weg ! Maar het heeft haar echt wel een enorme klap geven en ben bang dat het niet goed genoeg zou zijn en het nog zeker jaren duurd voor zij hier over heen is 😭😰

Dus ik ben wel van mening dat alleen zijn kut is maar je trek ook niemand mee in jou ellende.
Als er iets vervelender was dan de ontwening verschijnselen is het wel dat je mensen mee trek in de problemen en ze ook nog is niks kunnen doen !

Maar een vraagje als dat mag kom je in de schulden omdat het zo duur is of omdat je makkelijker geld uit geeft omdat jou emoties weg zijn door de 2mmc ?

Ik ben gestopt met een van de zwaarste troep die er is en als u een gezin wil dat gaat niet zeker als vrouw. een kind krijgen terwijl je drugs moet gebruiken is enorm slecht maar dat begrijp u natuurlijk zelf ook !!


Ik ben trouwens wel benieuwd of er mensen zijn op dit forum die weten of je zomaar kunt stoppen met 2mmc aub mensen roep niet gelijk nee dat kan niet want als je op google zoekt of iets cold Turkey kan zijn er enorm veel klinieken die zeggen nee dat kan alleen met onze hulp !! Maar er zouden hier vast mensen zijn die eigen ervaring hebben en dat is echt meer waard

Kunt u 3 weken vrij krijgen zodat je kan proberen te stoppen ? U heeft geen kids bent nog alleen dat is echt wel een ideale situatie om te stoppen want uit ervaring kan ik u vertellen dat er eigenlijk nooit een goed moment is !!

Ik wil u sterkte en succes wensen en kijk is of er mensen zijn die naar een huisarts zijn. Geweest met dit probleem ?

IK hoop dat u mijn tekst begrijpt want het is voor mij erg moeilijk om duidelijk en foutloos een verhaal te type ik hoop dat u er wat aan geeft

En wat u zegt over dat u zich een lust project voelt dat geloof ik zeker maar ik weet zeker dat er nog genoeg mensen zijn die wel echt iets op willen bouwen maar de generatie van u is heel erg van ikke ikke ikke en zijn ook snel uitgekeken op dingen niet alleen vrouwen maar natuurlijk is niet iedereen zio !

Het is niet; als gij zoekt zult gij vinden !!

Ik zou zeker als ik u verhaal lees juist even alles in u zelf stoppen om overal van af te komen 👍🏽

U zegt ook dat u goede vrienden kring heeft weet ook niemand van jou vrienden het ? En gebruik je wel is met een van hun ? Of gebruiken die allemaal niet


M0N!€A zei:
Vertel… wat is jouw verhaal? Ik ben zo benieuwd naar een ieders achtergrond.

Ik stel mezelf ook even voor.

Ik ben Monica, 29 jaar en weer single sinds afgelopen december. Ik heb 2 onwijs lieve (gescheiden) maar ook bijzondere ouders. Een geweldig broertje van 22 en een leuke sociale kring aan vrienden en collega’s. Ook date ik af en toe weer, al heb ik steeds meer het gevoel dat mannen me snel zien als lust object… Anyways, ik ben sinds een jaar of 4 wietverslaafd (elke avond) en sinds een jaartje 2mmc verslaafd (elke middag en avond). Ik zit in beginnen de schulden.. hier heb ik al hulp voor gezocht bij de gemeente, dit traject is in de opstartfase. Ik wil zo graag stoppen maar de wil in mij om te gebruiken is zo bizar sterk.. ik heb het gevoel me alleen nog maar gelukkig en ontspannen te voelen als ik deze middelen tot me kan nemen. Ik wil een toekomst opbouwen, een gezinnetje stichten, liefde geven aan mijn dierbaren en gezond zijn. Ik heb een vaste baan, 32 uur per week als HR manager. Niemand weet van mijn gebruik, letterlijk niemand. Ik voel me alleen. Ik kan nu nog stoppen terwijl de schade enigszins beperkt blijft.. en ik merk dat ik ontzettend veel kracht en steun haal uit berichtjes en verhalen lezen van anderen die ook gebruiken of verslaafd zijn. Ik zit elke dag op dit forum te lezen.

Heel benieuwd naar jullie verhalen! Ventileren kan je leren xxx
Klik om te vergroten...
T
TimmyTaakstrafLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maatje90 zei:
knap dat u zo u verhaal doet !! Ik heb dat laast ook gedaan en de eerste dagen eigenlijk niet echt hulp of steun gekregen en ineens waren er mensen die mij prive berichten gingen sturen en mij enorm hebben geholpen! over hoe ik het beste door kon zetten en wat ik moest doen zodat ik me beter ging voelen !!

Ik herken helaas ook het gevoel heel erg dat je denkt niet meer normaal te kunnen leven zonder het middel wat je dagelijks gebruikt ik had dat ook, en nog heb ik soms dagen dat ik denk pff wat is het leven toch zwaar !
Maar het leven kan niet elke dag feest zijn en dat kost vaak tijd voor je dat door hebt.

Ik ben niet alleen, maar ik kan je vertellen dat het dan nog moeilijker is ik word iniedergeval geen leuk persoon voor mijn dierbare alleen maar aan mezelf gelukkig werd dat weer normaal na 2 weken maar het is enorm moeilijk om ergens mee te stoppen wel de ander in je leven geen verslaving heeft je neemt toch iemand die je dierbaar is mee in je verslaving

Ik ben al jaren samen en het is enorm moeilijke om leuke dingen te blijven doen, dat was voor mij ook een van de redenen om te stoppen en wat jij zegt dat je collegga's er niks van af weten, is denk ik juist alleen maar fijn❤️🙏 want wij hebben dan een bedrijf en ik heb tegen de werknemers gezegd dat ik een operatie heb gehad en ik moet uitrusten maar na 3 weken niets van je te laten horen, terwijl je normaal elke dag over de vloer loopt dat merken ze, en sturen bloemen of een kaart met sterkte wel ik eigenlijk ziek ben door ontwenning verschijnselen en ik voelde de druk enorm om deze week toch langs tegaan om iniedergeval net tedoen of dat ik druk was met de planning. Maar op mijn werk weet officieel dan alleen mijn baas ervan, mijn vriendin dus🙈 dat is ook mijn baas, gelukkig doet ze echt meer in het bedrijf !
Zodat alles door kan gaan en niet alles stil komt te liggen
Ook hebben wij Gelukkig twee mensen werken die alles kunnen zelf al zouden we beide weg vallen. maar elke avond komt mijn vriendin dan naar huis tussen 20:00 en 20:30 wel ik de halve dag op bed heb door gebracht en begon zij wel van, als jij zo blijft dan verkopen we alles😓
en dan denk ik 😱, help !!
zou ze op kantoor mischien vragen aan andere of die misschien interesse zoude hebben om het bedrijf over te kopen of zou ze haar mond kunnen houden !

Ik ga nu week 3 in en ik kan weer eten en normaal naar de wc ik spuug niet meer dus die angst is weg ! Maar het heeft haar echt wel een enorme klap geven en ben bang dat het niet goed genoeg zou zijn en het nog zeker jaren duurd voor zij hier over heen is 😭😰

Dus ik ben wel van mening dat alleen zijn kut is maar je trek ook niemand mee in jou ellende.
Als er iets vervelender was dan de ontwening verschijnselen is het wel dat je mensen mee trek in de problemen en ze ook nog is niks kunnen doen !

Maar een vraagje als dat mag kom je in de schulden omdat het zo duur is of omdat je makkelijker geld uit geeft omdat jou emoties weg zijn door de 2mmc ?

Ik ben gestopt met een van de zwaarste troep die er is en als u een gezin wil dat gaat niet zeker als vrouw. een kind krijgen terwijl je drugs moet gebruiken is enorm slecht maar dat begrijp u natuurlijk zelf ook !!


Ik ben trouwens wel benieuwd of er mensen zijn op dit forum die weten of je zomaar kunt stoppen met 2mmc aub mensen roep niet gelijk nee dat kan niet want als je op google zoekt of iets cold Turkey kan zijn er enorm veel klinieken die zeggen nee dat kan alleen met onze hulp !! Maar er zouden hier vast mensen zijn die eigen ervaring hebben en dat is echt meer waard

Kunt u 3 weken vrij krijgen zodat je kan proberen te stoppen ? U heeft geen kids bent nog alleen dat is echt wel een ideale situatie om te stoppen want uit ervaring kan ik u vertellen dat er eigenlijk nooit een goed moment is !!

Ik wil u sterkte en succes wensen en kijk is of er mensen zijn die naar een huisarts zijn. Geweest met dit probleem ?

IK hoop dat u mijn tekst begrijpt want het is voor mij erg moeilijk om duidelijk en foutloos een verhaal te type ik hoop dat u er wat aan geeft

En wat u zegt over dat u zich een lust project voelt dat geloof ik zeker maar ik weet zeker dat er nog genoeg mensen zijn die wel echt iets op willen bouwen maar de generatie van u is heel erg van ikke ikke ikke en zijn ook snel uitgekeken op dingen niet alleen vrouwen maar natuurlijk is niet iedereen zio !

Het is niet; als gij zoekt zult gij vinden !!

Ik zou zeker als ik u verhaal lees juist even alles in u zelf stoppen om overal van af te komen 👍🏽

U zegt ook dat u goede vrienden kring heeft weet ook niemand van jou vrienden het ? En gebruik je wel is met een van hun ? Of gebruiken die allemaal niet
Klik om te vergroten...
Hi!

2mmc kan je cold turkey mee stoppen maar lekker is het niet.

Echt niemand weet ervan. Gebruik weleens samen met vriendinnen, heel af en toe “recreatief” maar zij weten niet dat ik het dagelijks doe..

3 weken vrij wordt hem niet. Maar neem binnenkort een weekje om af te kicken en mezelf op te sluiten.

Dankje voor je verhaal! Fijn dat je het wil delen. Ik begrijp niet alles 100% moet ik eerlijk zeggen maar het meeste wel.

Je bent nu afgekickt als ik het goed begrijp?

Groetjes Mo
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
M0N!€A zei:
Hi!

2mmc kan je cold turkey mee stoppen maar lekker is het niet.

Echt niemand weet ervan. Gebruik weleens samen met vriendinnen, heel af en toe “recreatief” maar zij weten niet dat ik het dagelijks doe..

3 weken vrij wordt hem niet. Maar neem binnenkort een weekje om af te kicken en mezelf op te sluiten.

Dankje voor je verhaal! Fijn dat je het wil delen. Ik begrijp niet alles 100% moet ik eerlijk zeggen maar het meeste wel.

Je bent nu afgekickt als ik het goed begrijp?

Groetjes Mo
Klik om te vergroten...
Wat je geheim houdt, groeit. Praat er over. Dat lucht op.

Een stukje van mijn verhaal kun je lezen op
https://drugsforum.nl/threads/tips-voor-3mmc-binge.73491/post-1809646

Jezelf opsluiten klinkt nou niet al te fijn. Ik denk dat je beter wat afleiding zoekt, misschien wel buiten je vaste omgeving. In ieder geval succes en houd ons op de hoogte 👍
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je zegt dat de drang om te gebruiken groot is, en dat je moeite hebt om te ontspannen. Ook zeg je te verlangen naar een gezinsleven.

Daarnaast zijn er allerlei spanningen in je leven: schulden, en een relatiebreuk.

Die dingen hebben absoluut met elkaar te maken. En ik kan je aanraden om goed na te denken over waar je wel van ontspant. Daar moet je gezonde manieren voor gaan ontwikkelen. Als je spanningen steeds ontvlucht met drugs dan leer je ook niet hoe je wel kunt ontspannen.

Een toekomstdroom is goed om na te streven omdat het zingeving geeft. Maar het kan ook een valkuil zijn als je gaat vluchten naar een hopelijk betere toekomst. Dat is hoe je relatieverslaafd kunt worden. En helaas maakt dat vaak ook niet gelukkig.

Je zult dus moeten leren hoe je je comfortabel kan gaan voelen in het heden. Ik zal je wat tips geven in welke hoek je kunt zoeken:
Sport, koken, tekenen, schilderen, muziek maken, meditatie, yoga, dans, breien, klussen, tuinieren.

Als er iets tussen zit wat je aanspreekt dan kan ik aanraden om een club of vereniging op te zoeken met mensen die een soortgelijke interesse hebben. Dat biedt je dan gelijk kansen om je sociale netwerk te vergroten. In mijn ervaring is dat ook een betere manier om eventuele partners te leren kennen omdat je dan kunt kijken of je met iemand klikt zonder dat er meteen zo'n gemaakte setting omheen zit waarin je tijdens een dinertje even moet bepalen of je met elkaar (regelmatig) het bed in wil duiken.

Je kunt het ook andersom aanpakken: vragen aan vriend(inn)en hoe zij ontspannen en dan kijken of je dat misschien een keer samen met ze kan doen.

Op gezonde manieren leren ontspannen is een belangrijke voorwaarde om te stoppen met drugs. Als je dat niet serieus aanpakt dan blijf je hangen in de haast onbedwingbare zin om drugs te gebruiken omdat je je gespannen voelt.

Toevallig had ik zelf net een topic geopend over lief zijn voor jezelf. Dus misschien kun je daar nog wat tips uit halen:
https://drugsforum.nl/threads/lief-zijn-voor-jezelf-hoe-doe-jij-dat.77175/
T
TimmyTaakstrafLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dank allen voor jullie lieve en begripvolle reacties! Dit doet me zo goed. Voel me meteen minder alleen :) hoop dat dit topic goed op gang komt.
T
TimmyTaakstrafLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vertel… wat is jouw verhaal? Ik ben zo benieuwd naar een ieders achtergrond.

Ik stel mezelf ook even voor.

Ik ben Monica, 29 jaar en weer single sinds afgelopen december. Ik heb 2 onwijs lieve (gescheiden) maar ook bijzondere ouders. Een geweldig broertje van 22 en een leuke sociale kring aan vrienden en collega’s. Ook date ik af en toe weer, al heb ik steeds meer het gevoel dat mannen me snel zien als lust object… Anyways, ik ben sinds een jaar of 4 wietverslaafd (elke avond) en sinds een jaartje 2mmc verslaafd (elke middag en avond). Ik zit in beginnen de schulden.. hier heb ik al hulp voor gezocht bij de gemeente, dit traject is in de opstartfase. Ik wil zo graag stoppen maar de wil in mij om te gebruiken is zo bizar sterk.. ik heb het gevoel me alleen nog maar gelukkig en ontspannen te voelen als ik deze middelen tot me kan nemen. Ik wil een toekomst opbouwen, een gezinnetje stichten, liefde geven aan mijn dierbaren en gezond zijn. Ik heb een vaste baan, 32 uur per week als HR manager. Niemand weet van mijn gebruik, letterlijk niemand. Ik voel me alleen. Ik kan nu nog stoppen terwijl de schade enigszins beperkt blijft.. en ik merk dat ik ontzettend veel kracht en steun haal uit berichtjes en verhalen lezen van anderen die ook gebruiken of verslaafd zijn. Ik zit elke dag op dit forum te lezen.

Heel benieuwd naar jullie verhalen! Ventileren kan je leren xxx
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
M0N!€A zei:
Vertel… wat is jouw verhaal? Ik ben zo benieuwd naar een ieders achtergrond.

Ik stel mezelf ook even voor.

Ik ben Monica, 29 jaar en weer single sinds afgelopen december. Ik heb 2 onwijs lieve (gescheiden) maar ook bijzondere ouders. Een geweldig broertje van 22 en een leuke sociale kring aan vrienden en collega’s. Ook date ik af en toe weer, al heb ik steeds meer het gevoel dat mannen me snel zien als lust object… Anyways, ik ben sinds een jaar of 4 wietverslaafd (elke avond) en sinds een jaartje 2mmc verslaafd (elke middag en avond). Ik zit in beginnen de schulden.. hier heb ik al hulp voor gezocht bij de gemeente, dit traject is in de opstartfase. Ik wil zo graag stoppen maar de wil in mij om te gebruiken is zo bizar sterk.. ik heb het gevoel me alleen nog maar gelukkig en ontspannen te voelen als ik deze middelen tot me kan nemen. Ik wil een toekomst opbouwen, een gezinnetje stichten, liefde geven aan mijn dierbaren en gezond zijn. Ik heb een vaste baan, 32 uur per week als HR manager. Niemand weet van mijn gebruik, letterlijk niemand. Ik voel me alleen. Ik kan nu nog stoppen terwijl de schade enigszins beperkt blijft.. en ik merk dat ik ontzettend veel kracht en steun haal uit berichtjes en verhalen lezen van anderen die ook gebruiken of verslaafd zijn. Ik zit elke dag op dit forum te lezen.

Heel benieuwd naar jullie verhalen! Ventileren kan je leren xxx
Klik om te vergroten...
Goedemorgen Monica, dank je voor het delen van jouw verhaal en je eerlijkheid. Ik kan mij voorstellen dat het veel energie kost om in je dagelijks leven de ‘schijn’ op te houden. Het klinkt alsof je op een keerpunt in je leven staat, maar dan wel vanaf een positie dat je nog zonder veel schade koers kunt wijzigen. Dat is hartstikke goed nieuws. Ook stoer dat je hulp zoekt voor je schulden. Heb je al eens nagedacht om een gesprek te voeren met je huisarts over je gebruik? Mij heeft dat ontzettend geholpen op weg naar de juiste verslavingszorg. In mijn geval ambulant, wekelijks een sessie van een uur. 1 van de beste besluiten in mijn leven geweest. Zie het als een psycholoog waar je 100% over alles open kaart naar kunt zijn. Je hoeft jouw traject echt niet met iedereen te delen; het is prima is om het ‘er naast’ te hebben zonder dat het je dagelijks functioneren belemmert. Integendeel zelfs. Het zal je helpen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hier je verhaal delen is al een eerste stap. Je krijgt hier tips, begrip en je wordt niet veroordeeld voor je gebruik.

Succes met het tij te keren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."