#1

Bij deze even de farmaceutische eigenschappen van diazepam.
Wat met name belangrijk is is de T1/2el (=halfwaardetijd). Feitelijk houdt dit in dat de diazepam pas op de helft vd oorspronkelijke werking is na 20/48 uur. Dit is natuurlijk (onder andere ook) afhankelijk van je tolerantie ten aanzien van benzodiazepines.
Ik sluit me daarom aan bij de voorgaande. Let op met het niet te lang gebruiken van benzodiazepines. Ben zelf werkzaam in de verslavingszorg (ondanks dat ik er momenteel ook een potje van heb 😅), maar benzo’s zijn inderdaad stiekeme killers.