Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLigt dit aan mij of ben ik nou gek?

Ligt dit aan mij of ben ik nou gek?

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Dan zit je op de goede weg, @Perenijsje!
Gekeken naar wat je eerst nam, zit je nu op een hele goede verbetering!
Je gaat je straks zoooveel beter voelen, echt waar.
Nog even de tanden op elkaar!
Houd vol!
Alle sterkte toegewenst!
Klik om te vergroten...

Dankjewel! Ja ben nog 10 weken bezig met dit nieuwe schema, dan totaal 5 maanden erover gedaan om van 35 mg naar 0 te gaan. Voor die Bromozolam slikte ik al een jaar of 4 dagelijks Lorazepam en Oxazepam, dus zal straks wel wennen worden als ik echt overal vanaf ben. Maar wel zoveel beter idd!
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel beterschap, ik zat op 25mg Lorazepam per dag, de afkick was onmenselijk. Loop er nog steeds in behandeling van. GHB was er niets bij.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pieter_post zei:
Veel beterschap, ik zat op 25mg Lorazepam per dag, de afkick was onmenselijk. Loop er nog steeds in behandeling van. GHB was er niets bij.
Klik om te vergroten...
Wow. Wie schrijft er in vredesnaam zo veel Lorazepam voor dan?
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kocht het zelf illegaal, ik ben cold turkey gestopt na een jaar ook diazepam begonnen op 100mg per dan na op de ic te hebben gelegen. Gelukkig was mijn terugval Lorazepam maar 1 week en in hele hoge doseringen. GHB ook voor de 4e keer terug gevallen en daarom hulp gezocht ervoor. Heb alleen extreme buikpijn en spierspanning, ademhalingsproblemen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat je geleidelijk moet afbouwen, zoals je ongetwijfeld al weet.
Van zo een hoge dosering af komen, dat zal wel lang duren...
Dat die afbouw erg zwaar is, geloof ik direct!
Ik ben er ook in 6 weken doorheen gegaan, deze 6 weken vergeet ik mijn leven nooit meer, vreselijk was het!
Misschien bouw je iets te snel af?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pieter_post zei:
Ik heb niet echt een keuze, ik moet het in een Detox gaan doen, daar gaan ze altijd redelijk snel
Klik om te vergroten...
Dat is waar. Maar daar zit je in een veilige omgeving, en wordt de afbouw goed begeleid!
Alle sterkte toegewenst!
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dankjewel, het zal goed komen, daarna ga ik een minesota behandeling volgen, want de mentale ontwenning is erger
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een lichamelijke verslaving hoeft niet zo lang te duren.
De mental verslaving kan jaren duren....
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan me inderdaad nog wel herrineren dat mij ook ooit werd voorgesteld om mijn benzodiazepine verslaving op te laten vangen met Farmaceutische GHB. Het zou elkaar overlappen.

Gaba a en Gaba b kende ze niet. Allemaal hetzelfde systeem. Ben er niet mee akkoord gegaan toen.

Ik kan wel even doorgaan met alle misstanden van mijn ruim 10 detox opnames sinds m'n 18e

Hoe gaat het? @Pieter_post
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Gaba a en Gaba b kende ze niet. Allemaal hetzelfde systeem. Ben er niet mee akkoord gegaan toen.

Ik kan wel even doorgaan met alle misstanden van mijn ruim 10 detox opnames sinds m'n 18e
Klik om te vergroten...

Heftig eigenlijk om te lezen dat verslavingsklinieken zo weinig af weten hier van.
Dat zou toch eigenlijk niet moeten kunnen.
Je gaat toch ook niet naar een orthopeed om medicatie te krijgen via hem, als je last van je hersenen hebt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tsja, er wordt wat afgerommeld met medicatie, zelfs door professionals. Wat je zegt dat ze hebben gedaan, klinkt mij ook onlogisch in de oren. Maak je ongenoegen kenbaar bij de vertrouwenspersoon van de kliniek.
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beste forumleden,

Ik maak toch belachelijke dingen mee in een afkickkliniek.

Om een lang verhaal kort te houden, ik heb zowel een GHB als een Benzo verslaving. Benzo dagelijks, maar ik gebruik het nooit tegelijk.

Kom ik in de kliniek door een GHB terugval binge overgezet op farmaceutische GHB 16ml 3 dagen lang en dan in 6 uur tijd 6ml erafgehaald, Temazepam 20mg gekregen en dag erna helemaal psychotisch en verward.

Dagelijks slikte ik nog 4mg clonazepam. Wat besluit de kliniek, we geven je 20mg Temazepam om te slapen, halen je anti depressiva eruit en gooien je GHB dossissen zover omhoog, dat dat je benzo verslaving opvangt en dan bouwen we de GHB weer af.

Dit is toch super onlogisch, waarom weten instanties niets af van GHB en Benzo's.

Benzo's zijn GABA-a en GHB GABA-b
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Tsja, er wordt wat afgerommeld met medicatie, zelfs door professionals. Wat je zegt dat ze hebben gedaan, klinkt mij ook onlogisch in de oren. Maak je ongenoegen kenbaar bij de vertrouwenspersoon van de kliniek.
Klik om te vergroten...
Heb er duidelijk wat van gezegd, straks wordt ik nog afhankelijker van de GHB omdat ze elke dag opbouwen i.p.v. afbouwen 😓
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dan zit je op de goede weg, @Perenijsje!
Gekeken naar wat je eerst nam, zit je nu op een hele goede verbetering!
Je gaat je straks zoooveel beter voelen, echt waar.
Nog even de tanden op elkaar!
Houd vol!
Alle sterkte toegewenst!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pieter_post zei:
Heb er duidelijk wat van gezegd, straks wordt ik nog afhankelijker van de GHB omdat ze elke dag opbouwen i.p.v. afbouwen 😓
Klik om te vergroten...
kan zijn dat het eerst slechter wordt voordat het beter gaat

dus de ene verslaving hoger maken qua dosis om de andere op te vangen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
In de kliniek gebeuren wel vaker rare dingen....zo werd ik van 30 mg temazepam in 1 x op 0 gezet.
Hetgeen tot zware ontwenningsverschijnselen leidde.
Toen bleek de vaste verslavings arts vervangen te zijn door een jong broekie die net van de arts opleiding af kwam en totaal geen ervaring had met verslavings zaken.
Daar was ik dus mooi door genaaid geworden!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
In de kliniek gebeuren wel vaker rare dingen....zo werd ik van 30 mg temazepam in 1 x op 0 gezet.
Hetgeen tot zware ontwenningsverschijnselen leidde.
Toen bleek de vaste verslavings arts vervangen te zijn door een jong broekie die net van de arts opleiding af kwam en totaal geen ervaring had met verslavings zaken.
Daar was ik dus mooi door genaaid geworden!
Klik om te vergroten...
wat erg ....
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat triest om te lezen. Helaas is er vaak weinig ervaring met GHB en/of RC-benzo's in combinatie.
Ik werd 2 maanden geleden in de kliniek met een zware Bromozolam verslaving opgenomen. Slikte dagelijks gemiddeld 24-27 mg met uitschieters naar 39 mg.
Aangezien er voor Bromozolam geen omrekentabel is zoals bij officiële benzo's werd ik proefondervindelijk op maar 35mg Diazepam overgezet en dat werd de eerste week ook veel te snel al wat afgebouwd. Het was echt een hel. Gelukkig nu ambulant gaat het rustiger aan met 2.5 mg per 2 weken. Heel veel sterkte met afkicken.
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb niet echt een keuze, ik moet het in een Detox gaan doen, daar gaan ze altijd redelijk snel
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoe gaat het nu met je, @Perenijsje ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."