Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval

Terugval

34 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen jaar het ergste jaar van mn leven gehad, mn relatie ging uit, ik deed een zm poging en ik was verslaafd aan benzos, phenibut, alcohol en 4fmph.

Benzos en phenibut heb ik nooit meer aangeraakt. Ik zit nu aan de antidepressiva. Ik ben alleen zo stom geweest om 2mmc te kopen. Ik heb nl. nog niet vastgestelde adhd waardoor ik geen ritalin of concerta kan krijgen. Maar ik weet wel zeker dat ik het heb, krijg binnenkort onderzoek. Alcohol drink ik nog af en toe.

Ik merk dat ik de 2mmc inzet op momenten dat ik moe ben, maar nu merk ik ook de nadelen van te laat nemen zoals ik nu niet kan slapen. (maar ik zou never meer een benzo nemen, dan maar geen slaap) Ik neem het verder absoluut niet elke dag en ik ervaar geen katers. Toch zou ik graag willen stoppen, dit kan vgm cold turkey toch?
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
De 4fmph heb ik ook nooit meer gebruikt trouwens.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik merk er ook zo weinig van, dat subtiele is gevaarlijk. Ik krijg wel binnenkort na een jaar wachten de therapie die ik zo hard nodig heb
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Verder voel ik me mentaal rustig en tevreden. Dus ik baal dat ik toch weer alles wil controleren ipv de vermoeidheid te accepteren of chaos die mijn leven soms is.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar? ben je echt aan deze middelen verslaafd geraakt na je relatie breuk of valt t wel mee? Ik denk iig dat het het beste is om je niet al te afhankelijk op te stellen, het is een lastige tijd, maar geen reden om verslaafd te raken aan een nieuwe substantie lijkt mij. Als je je mentaal rustig en tevreden voelt is er naar mijn mening geen reden om een middel te misbruiken, tenzij je dit perse wil (?). Het lijkt me beter om de pijn gewoon uit te zitten ipv een (nieuwe) substantie te misbruiken waar je mogelijk aan verslaafd raakt. Het lijkt mij beter om de emotie te verwerken op de natuuurlijk wijze (huilen) dan er een middel voor te nemen om het te verdoven.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee tijdens de relatie al, was een hele lange relatie en ik ben nog jong. Huilen lukt helaas nog niet goed, heb langr tijd aan de antipsychotica gezeten en ondervind daar nog steeds afvlakking van al ben ik gestopt in februari.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het schijnt even te duren voordat je je weer voelt zoals voor die antipsychotica, ik had ook een van de heftigste.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dus daarom. ben ik al zo blij dat ik al die andere dingen achter me heb gelaten.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vervelend! Goed dat je met jezelf aan het werk bent om middelenvrij te geraken. 2mmc kan idd gewoon cold turkey. Je spreekt over concerta, maar is buproprion niet een meer geschikt middel voor jouw situatie? Hoe dan ook zou ik dit met een psychiater bespreken. Medicatie is enkel een hulpmiddel om een nieuwe balans te vinden. Een tijdelijke steun in de rug. En zeker geen structurele oplossing. Wel helemaal niet de dopamine gedreven adhd medicatie, in combinatie met jouw verslavingsproblematiek.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ha @superlucy tijdje niet gezien. Goed dat je van de Benzo’s af bent. Doe je best in therapie dan komt ‘t goed.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
superlucy zei:
Ik merk dat ik de 2mmc inzet op momenten dat ik moe ben, maar nu merk ik ook de nadelen van te laat nemen zoals ik nu niet kan slapen. (maar ik zou never meer een benzo nemen, dan maar geen slaap) Ik neem het verder absoluut niet elke dag en ik ervaar geen katers. Toch zou ik graag willen stoppen, dit kan vgm cold turkey toch?
Klik om te vergroten...
Met stimulanten kun je zelfs beter direct helemaal stoppen inderdaad! Van een beetje 2-MMC krijg je waarschijnlijk gelijk weer zin in meer..
Soms kan je dan felle oplevingen krijgen van cravings. Maar als je die eventjes weerstaat door je af te leiden met gezonde manieren van ontspannen dan verdwijnt die zin ook weer redelijk snel.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja klopt, ik merk ook vooral dat je tolerantie heel snel omhoog gaat klopt dat? En ik kan er meestal gwn mee slapen
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
en dan dat soort waarbij koffie niet helpt
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
superlucy zei:
Ja klopt, ik merk ook vooral dat je tolerantie heel snel omhoog gaat klopt dat? En ik kan er meestal gwn mee slapen
Klik om te vergroten...
Ja bij herhaaldelijk doseren kan het vrij snel gaan met de tolerantie inderdaad. Dat is ook wat de kater veroorzaakt, want de dag na gebruik reageren je receptoren niet meer goed op natuurlijke prikkels, waardoor je moe bent, weinig motivatie hebt en moeite kan hebben met concentreren.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
wat is de reden dat je weer hebt genomen
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
wat is de reden dat je weer hebt genomen
Klik om te vergroten...
aanhoudende vermoeidheid
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
superlucy zei:
aanhoudende vermoeidheid
Klik om te vergroten...
Zeer herkenbaar. Ik blijf ook maar vermoeid na het stoppen van vanalles. Gekke is, ik gebruikte laatste jaren vooral downers maar toch had ik toen ik dat nam meer energie dan nu en deed ik veel meer in en om het huis naast me werk.

Goede nachtrust zou ik ondertussen een moord voor doen.

Ook ik wacht op de ggz voor verder onderzoek. Vermoed namelijk ook dat ik add of adhd heb. Eerste intake gesprek zou ergens eind augustus moeten plaatsvinden. We gaan het zien...

Hoop dat het je lukt die 2mmc te laten liggen verder. Vooral op langer termijn ga je hier anders echt wel nadelen van ondervinden.

Gelukkig ben je in ieder geval wel van die benzooi af want dat is helemaal demonisch spul.

Keep going strong!!!

Ps. Van 2mmc kan je gewoon cold turkey stoppen hoor 💪🏼
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
superlucy zei:
en dan dat soort waarbij koffie niet helpt
Klik om te vergroten...
Misschien corona, het schijnt te heersen weer.... bezoekje huisarts?
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#19
De vermoeidheid is ook uitputting van je dopamine en noradrenaline systemen.
Daar moet je doorheen als je bent gestopt.
Het duurt even maar je komt er doorheen.
Voelt als conditie opbouwen maar dan vanaf een heel laag level.
Zelf ook een tijd geleden acuut gestopt met de sporadische 2-mmc die ik als oppepper gebruikte als ik echt moe was.
Na een paar maanden voel ik me weer stukken beter en meer energiek.
Maar het was wel even doorzetten om niet weer naar de 2-mmc of andere stimulanten te grijpen.
Scheelt wel dat ik 5 weken buitenland (vakantie) erbij heb en dus niks kan pakken.
Voelt echt veel beter dan ervoor!
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
hoort t idd om echt de eerste dagen van stoppen extreem vermoeid te zijn? ik kan echt niks, lig alleen maar in bed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."