Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval ongeacht consequenties

Terugval ongeacht consequenties

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
Anouk12Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet even niet wat ik met mezelf aan moet en voel me heel alleen en dom. Ik ben op een manier verslaafd aan 3mmc, als ik de kans heb moet alles op en spreek ik mezelf tegen. Heb ik de kans niet, denk ik er gerust een half jaar niet over na. Ik haal nachten door, ik eet niks en blijf maar bijnemen. Ik dacht woensdag dat ik wel een puntje kon nemen... Het is nu vrijdagochtend en ben nog niet gestopt en heb ook niet geslapen. Ik ben gister wel de hele dag op werk geweest en moet morgen ook weer. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Proberen nu te gaan slapen en eten, of wachten tot eind van de middag en dan in een keer slapen? Hoe ga ik mezelf zit vergeven?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Anouk12 zei:
Ik weet even niet wat ik met mezelf aan moet en voel me heel alleen en dom. Ik ben op een manier verslaafd aan 3mmc, als ik de kans heb moet alles op en spreek ik mezelf tegen. Heb ik de kans niet, denk ik er gerust een half jaar niet over na. Ik haal nachten door, ik eet niks en blijf maar bijnemen. Ik dacht woensdag dat ik wel een puntje kon nemen... Het is nu vrijdagochtend en ben nog niet gestopt en heb ook niet geslapen. Ik ben gister wel de hele dag op werk geweest en moet morgen ook weer. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Proberen nu te gaan slapen en eten, of wachten tot eind van de middag en dan in een keer slapen? Hoe ga ik mezelf zit vergeven?
Klik om te vergroten...
Even bij de huisarts langs en daar hulp vragen.

Praktisch gezien: je slaapritme aanhouden en geen slaap proberen in te halen.
A
Anouk12Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat een huisarts niet zoveel kan doen, gewoon geen 3m meer kopen dan kan ik zo een jaar zonder
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Anouk12 zei:
Ik denk dat een huisarts niet zoveel kan doen, gewoon geen 3m meer kopen dan kan ik zo een jaar zonder
Klik om te vergroten...
Goed idee, tot over een paar weken.

Anouk12 zei:
Ik weet even niet wat ik met mezelf aan moet en voel me heel alleen en dom. Ik ben op een manier verslaafd aan 3mmc, als ik de kans heb moet alles op en spreek ik mezelf tegen.
Klik om te vergroten...
Om dit te bestrijden is het groot belang dat je achterhaalt waarom je 3-mmc misbruikt. Drugsmisbruik en verslaving heeft vaak een onderliggende reden (of meerdere). Dat begrijpen en bevatten kan je goed op weg helpen.

Naar de huisarts is de eerste stap. Dan moet je namelijk toegeven dat je een probleem hebt, en dat is niet makkelijk. De huisarts zal je dan doorverwijzen naar een psycholoog of psychiater. Of wellicht een andere vorm van ggz.

Ik zou dit zeker doen. Je geeft aan dat je zo een half jaar clean kan blijven. Dat geeft aan dat je er relatief op tijd bij bent. Pak het probleem nu aan, voordat je veel verder wegzakt in de ellende!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Anouk12 zei:
Ik weet even niet wat ik met mezelf aan moet en voel me heel alleen en dom. Ik ben op een manier verslaafd aan 3mmc, als ik de kans heb moet alles op en spreek ik mezelf tegen. Heb ik de kans niet, denk ik er gerust een half jaar niet over na. Ik haal nachten door, ik eet niks en blijf maar bijnemen. Ik dacht woensdag dat ik wel een puntje kon nemen... Het is nu vrijdagochtend en ben nog niet gestopt en heb ook niet geslapen. Ik ben gister wel de hele dag op werk geweest en moet morgen ook weer. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Proberen nu te gaan slapen en eten, of wachten tot eind van de middag en dan in een keer slapen? Hoe ga ik mezelf zit vergeven?
Klik om te vergroten...
Helaas heb je nu voor jezelf een mijlpaal bereikt die je eigenlijk niet zou moeten willen bereiken: onder invloed op werk, nachten doorhalen, niet kunnen stoppen. Voor mij waren dit de tekenen om hulp te zoeken toen ik jaren geleden ook uit de bocht vloog.

Op dit moment ben je nog onder invloed; je weet nog niet hoe je je écht voelt. Straks als de drugs uitwerkt voel je je ontzettend slecht. Ook dat is nog niet je echte gevoel. Dat echte gevoel komt daarna. De komende weken. Wanneer het stemmetje ook steeds harder gaat spreken en jou vertelt dat je toch nog wel een keer een nakje kunt doen. De harde realiteit is dat je dat niet meer kunt doen. Want je bent al te ver gegaan met dit middel en kunt blijkbaar geen maat houden. De belangrijke vraag is: hoe ga jij je daartoe verhouden? Bij mij hielp het in ieder geval om toch een gesprek aan te gaan bij de huisarts. Ik heb jarenlang zo lopen ploeteren: doorhalen, balen, herstellen, de week erop weer over m'n grenzen.
A
Anouk12Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik snap inderdaad wat je bedoelt. Ik moet zeggen afgelopen woensdag is de eerste keer na een lange tijd weer 3m, daarvoor heb ik nooit afgesproken met mezelf om er maar eentje te doen. Als ik het niet heb of haal heb ik er ook geen omkijken naar. Maar blijkbaar kan ik dat dus niet en ga ik dat ook niet meer proberen. Iemand een andere leuke drug met wat mindere bij neem drang?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Anouk12 zei:
Ik snap inderdaad wat je bedoelt. Ik moet zeggen afgelopen woensdag is de eerste keer na een lange tijd weer 3m, daarvoor heb ik nooit afgesproken met mezelf om er maar eentje te doen. Als ik het niet heb of haal heb ik er ook geen omkijken naar. Maar blijkbaar kan ik dat dus niet en ga ik dat ook niet meer proberen. Iemand een andere leuke drug met wat mindere bij neem drang?
Klik om te vergroten...

Ken je binge drinken van alcohol?
Daar lijkt dit op.

Binge is dat er na één glas de rem af gaat en je je laat vollopen.
In jouw geval lijkt nu dat ene puntje er voor te zorgen dat je je laat volpoederen.

Huisarts is de beste tip.
Want niet kopen is maar een tijdelijke escape.
Dat binge stemmetje in je hoofd, dat blijft je zoeken en vinden als je je niet laat behandelen.

Je lijkt verslaafd, maar nog in de ontkenningsfase.
Mijn excuses
A
Anouk12Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ken ik zeker, zou heel goed kunnen maar heb het bij andere drugs helemaal niet. Misschien niet de drugs maar wel het gevoel op willen zoeken
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niet moeilijker maken dan het is, 3mmc is sowieso super verslavend dus het is niet raar dat het gebeurd maar wel zorgelijk.

Als je zegt er niet aan te denken als je er de kans niet voor krijgt is er een oplossing. Zorgen dat je de kans niet meer krijgt.

Voor nu, zsm stoppen is het beste.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Anouk12 zei:
Ik denk dat een huisarts niet zoveel kan doen, gewoon geen 3m meer kopen dan kan ik zo een jaar zonder
Klik om te vergroten...
Tuurlijk wel. Je hebt therapie nodig, daar kun je een doorverwijzing voor krijgen. Alleen kom je hier niet uit. Drie dagen nonstop gebruiken is niet normaal of gezond.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kappen met die troep is het enige advies wat ik je kan geven 🤷
En voor de rest, tja.... Doe 4 tot 6 keer per jaar MDMA en/of af en toe wat psychedelica en blijf verder weg van drugs of wordt net zo'n kneus als mij.
Hardlopers zijn doodlopers zeggen ze
Beter maak je in je hersenen geen stofjes vrij die in verband staan met beloning etc zonder dat je er wat voor hebt gedaan.
Anders gaat je leven aardig ontregeld worden en ik raad het je niet aan.
Doorsta de downs en surf op de ups
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#12
En of ik niet al genoeg geluld had 😉 Je komt telkens weer in een cyclus met die zooi. Het is net als met schulden. Er komt rente overheen, incasso kosten. Als het voor jou geen recreatief gebruik meer is en je ervaart steeds meer nadelen. Trek dan een keiharde streep voor jezelf! Verslaving is geen onschuldig iets wat je later wel een keertje aan kan pakken. Want dan is het misschien al uit de klauwen gelopen. Je trekt immers niet voor niets hier aan de bel. Ga bij jezelf na waarom je de drang hebt om te gebruiken. Waar komt het vandaan, waar zit de kern? En zoek eventueel hulp.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
Anouk12 zei:
Misschien niet de drugs maar wel het gevoel op willen zoeken
Klik om te vergroten...
De drugs is slechts het middel. Het kan ook porno, gokken, sporten of iets anders zijn.
Dat gevoel zoeken is verslaving.
De onderliggende reden vinden waarom het gebeurt, daarvoor kun je het beste starten bij de huisarts.
Onderken dat je hulp nodig hebt, dat is niet erg en zoals benoemd is 3-mmc ook echt verslavend.

Succes en hopelijk brengen onze reacties je in beweging in de juiste richting 🙏
Succes!!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
MDMAutist zei:
Beter maak je in je hersenen geen stofjes vrij die in verband staan met beloning etc zonder dat je er wat voor hebt gedaan.
Klik om te vergroten...
Amen! Voor elke verslaafde of problematisch gebruiker is dit een zeer wijs advies.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."