Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkick alcohol

Afkick alcohol

28 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,
Ik was nieuwsgierig of er mensen waren die dezelfde ervaringen hadden met de afkick van alcohol als ik had, omdat m'n huisarts het eerst afschoof op 'gewoon griep', maar ik denk zelf niet dat ik 'gewoon' de griep had.
Het is alweer een tijdje geleden ondertussen, 2 februari dit jaar om precies te zijn, en ik erkende toen nog niet helemaal dat ik een probleem had maar ik dronk al maandenlang dagelijks, en ook wel een behoorlijke hoeveelheid. Die nacht ging ik opstap met wat vrienden, was erg gezellig, tijdens het stappen dronk ik altijd minder dan als ik zelf in m'n eentje in m'n woonkamer zat met drank. Normaalgesproken zou ik na het stappen dan ook in m'n eentje doorgaan met feesten aka drinken, maar deze nacht liep het wat anders waardoor ik dat niet gedaan had.
De volgende dag met zo'n 3 uur slaap op zak naar m'n werk gegaan, op het begin was er eigenlijk niks aan de hand behalve de brakheid en vermoeidheid natuurlijk maar dat was ik ondertussen welk gewend geraakt, maar na 2 uur ongeveer begon ik steeds voor een paar seconden mijn zicht te verliezen, en uiteindelijk zag ik allemaal soort van 'krassen' in het scherm waar de bestellingen op binnen komen. En ik wist dat die er niet echt zaten, dus ik raakte helemaal in paniek van het feit dat ik dingen zag die er niet waren. Ik begon me ook steeds slechter te voelen, duizelig en helemaal gederealiseerd van alles, alsof ik er niet écht bij was en alle controle verloor over mijn lichaam en omgeving. Het is een beetje moeilijk te omschrijven merk ik, maar flink scary was het zeker.
Gelukkig heb ik een hele aardige baas die meteen kwam, en ik kon naar huis. Thuis in bed gaan liggen, quetiapine genomen die ik nog had liggen, ik was ondertussen ook flink aan het trillen en nog steeds gederealiseerd van alles maar vooral de angstgevoelens zaten ook erg hoog wat het natuurlijk niet echt beter maakte.
De volgende dag dacht ik 's morgens eerst dat het allemaal over was, maar al snel kickte alles nĂłg harder in dan de dag ervoor. Trillen, stroomschokjes door mijn lichaam, oorsuizen, gederealiseerd en door dat alles pure paniek. Uiteindelijk de huisarts gebeld die me oxazepam voorschreef wat wel een beetje geholpen heeft. De rest van de week vooral behoorlijk ziek geweest en het gevoel alsof ik niet op aarde was, maar het ergste was in ieder geval achter de rug.
Vanaf dat moment dan ook helemaal gestopt met alcohol drinken, het heeft nog een paar weken geduurd voor ik me niet meer gederealiseerd en extreem angstig voelde, maar uiteindelijk ging het thank god over en alles voelt weer als vanouds. Zo goed als dan, want ik heb sindsdien wel dat ik heel snel in de angst schiet bij kleine dingetjes zoals bijvoorbeeld hartkloppingen of oorsuizen.
Deze hele ervaring was echt een hell, daarom dus ook gestopt met alcohol drinken, maar ik merk wel heel erg dat 'om deze reden stoppen' niet heel erg makkelijk is omdat het voelt als 'ik mag niet meer drinken' ipv 'ik wil niet meer drinken'. Ik heb al bij een paar verschillende verslavingshulp instanties hulp gezocht omdat ik merk dat het me echt heel veel moeite kost om sober te blijven, maar ik word steeds afgewezen omdat ze bijvoorbeeld denken dat ik een psychose had en ze dat te complex vinden, of omdat ik ook de diagnose anorexia heb en ze dat dan weer te complex vinden, of omdat ze persee willen dat ik in opname ga en ik dit eigenlijk liever niet wil.
En daarnaast was ik dus ook nieuwsgierig of anderen dit ook ervaren hebben toen zij stopten en/of minderden met alcohol drinken? Is dit een 'normale' alcohol afkick? (Kan me ook voorstellen dat het bij iedereen anders gaat maar ik heb zelf gewoon echt geen idee) Enn ik wil deze ervaring ook graag loslaten want het blijft maar door m'n hoofd spoken en ik blijf ergens toch wel bang dat t 'opeens' weer gebeurt, dus ik wil het ook gewoon beter begrijpen zodat ik het hopelijk los kan laten.
Een iets langer verhaal geworden dan ik eigenlijk wilde, maar bedankt voor het lezen iig! :grimacing:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jester zei:
Haha ben nou toch wel nieuwsgierig hoe jouw eerste keer was? En ga je nog steeds of?
Klik om te vergroten...
Dat was wel ff geleden. Ik vond het ongemakkelijk. Voor de deur stond een groepje met elkaar te praten alsof ze elkaar al jaren kenden en ik voelde me echt een buitenstaander, ook alwaren ze heel aardig en betrokken mij er bij. Ik dacht dus wel dat ik bij een sekte was beland met die rare voorleerkaarten en het gezamelijk opdreunen van zinnen. En toen ik "gevangenissen inrichtingen en de dood" hoorde wilde ik het liefst wegrennen. Maar uiteindelijk hoorde ik wel mensen die zichzelf leken te snappen en die een manier hadden om hun problemen op een constructieve manier aan te pakken. En dat sprak me wel aan. Dus ik ben blijven gaan. Maar ik deed het op mijn manier en ik bleef te veel in mijn comfort zone en daardoor heb ik jarenlang aangemodderd. Maar ik was altijd welken en iedereen bleef aardig en geduldig.

Uiteindelijk ben ik het wel allemaal gaan doen omdat mijn gebruik zo uit de hand liep dat ik radeloos werd en geen uitweg meer zag behalve in een kist. En het heeft me super veel gebracht en ik ga nog steeds 2 of 3 keer per week naar een meeting.
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Dat was wel ff geleden. Ik vond het ongemakkelijk. Voor de deur stond een groepje met elkaar te praten alsof ze elkaar al jaren kenden en ik voelde me echt een buitenstaander, ook alwaren ze heel aardig en betrokken mij er bij. Ik dacht dus wel dat ik bij een sekte was beland met die rare voorleerkaarten en het gezamelijk opdreunen van zinnen. En toen ik "gevangenissen inrichtingen en de dood" hoorde wilde ik het liefst wegrennen. Maar uiteindelijk hoorde ik wel mensen die zichzelf leken te snappen en die een manier hadden om hun problemen op een constructieve manier aan te pakken. En dat sprak me wel aan. Dus ik ben blijven gaan. Maar ik deed het op mijn manier en ik bleef te veel in mijn comfort zone en daardoor heb ik jarenlang aangemodderd. Maar ik was altijd welken en iedereen bleef aardig en geduldig.

Uiteindelijk ben ik het wel allemaal gaan doen omdat mijn gebruik zo uit de hand liep dat ik radeloos werd en geen uitweg meer zag behalve in een kist. En het heeft me super veel gebracht en ik ga nog steeds 2 of 3 keer per week naar een meeting.
Klik om te vergroten...

Ahh dan kan ik me wel voorstellen dat de eerste keer niet de beste ervaring was ja! Ik ben jaren geleden ook bij EDA (Eating Disorder Anonymous) geweest, en had daar eigenlijk een zelfde soort ervaring. Daar lazen ze ook met z’n allen samen de voorbeeldzinnen op, bij de AA waar ik was deed steeds 1 iemand omstebeurt dat, misschien scheelt dat haha.
Wel fijn dat iedereen aardig en geduldig bleef en goed dat je nog steeds gaat!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jester zei:
Deze hele ervaring was echt een hell, daarom dus ook gestopt met alcohol drinken, maar ik merk wel heel erg dat 'om deze reden stoppen' niet heel erg makkelijk is omdat het voelt als 'ik mag niet meer drinken' ipv 'ik wil niet meer drinken'.
Klik om te vergroten...
Stoppen is eigenlijk heel makkelijk. Alleen om echt de keuze te maken dat je wĂ­l stoppen, die is super moeilijk.

Misschien helpt het om alcohol te zien voor wat het is, inclusief de toekomst die het met zich meebrengt? Ik denk namelijk dat als je nog alcohol wil, dat je dan heel specifieke deelaspecten van alcohol zoekt. Bijvoorbeeld de ontspanning, de smaak, de gezelligheid (..). Maar het is een illusie om te denken dat je alleen die voordelen kunt ervaren, zonder de nadelen. Je moet dus de nadelen er actief bij denken.

Wat ik niet helemaal snap aan je verhaal is dat je zo'n langdurig patroon van problemen met alcohol hebt ervaren, maar dat je er toch nog zin in hebt.

Wat betekent alcohol dan voor je?
En waarom wil je geen mooiere toekomst voor jezelf?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jester zei:
Hallo allemaal,
Ik was nieuwsgierig of er mensen waren die dezelfde ervaringen hadden met de afkick van alcohol als ik had, omdat m'n huisarts het eerst afschoof op 'gewoon griep', maar ik denk zelf niet dat ik 'gewoon' de griep had.
Het is alweer een tijdje geleden ondertussen, 2 februari dit jaar om precies te zijn, en ik erkende toen nog niet helemaal dat ik een probleem had maar ik dronk al maandenlang dagelijks, en ook wel een behoorlijke hoeveelheid. Die nacht ging ik opstap met wat vrienden, was erg gezellig, tijdens het stappen dronk ik altijd minder dan als ik zelf in m'n eentje in m'n woonkamer zat met drank. Normaalgesproken zou ik na het stappen dan ook in m'n eentje doorgaan met feesten aka drinken, maar deze nacht liep het wat anders waardoor ik dat niet gedaan had.
De volgende dag met zo'n 3 uur slaap op zak naar m'n werk gegaan, op het begin was er eigenlijk niks aan de hand behalve de brakheid en vermoeidheid natuurlijk maar dat was ik ondertussen welk gewend geraakt, maar na 2 uur ongeveer begon ik steeds voor een paar seconden mijn zicht te verliezen, en uiteindelijk zag ik allemaal soort van 'krassen' in het scherm waar de bestellingen op binnen komen. En ik wist dat die er niet echt zaten, dus ik raakte helemaal in paniek van het feit dat ik dingen zag die er niet waren. Ik begon me ook steeds slechter te voelen, duizelig en helemaal gederealiseerd van alles, alsof ik er niet écht bij was en alle controle verloor over mijn lichaam en omgeving. Het is een beetje moeilijk te omschrijven merk ik, maar flink scary was het zeker.
Gelukkig heb ik een hele aardige baas die meteen kwam, en ik kon naar huis. Thuis in bed gaan liggen, quetiapine genomen die ik nog had liggen, ik was ondertussen ook flink aan het trillen en nog steeds gederealiseerd van alles maar vooral de angstgevoelens zaten ook erg hoog wat het natuurlijk niet echt beter maakte.
De volgende dag dacht ik 's morgens eerst dat het allemaal over was, maar al snel kickte alles nĂłg harder in dan de dag ervoor. Trillen, stroomschokjes door mijn lichaam, oorsuizen, gederealiseerd en door dat alles pure paniek. Uiteindelijk de huisarts gebeld die me oxazepam voorschreef wat wel een beetje geholpen heeft. De rest van de week vooral behoorlijk ziek geweest en het gevoel alsof ik niet op aarde was, maar het ergste was in ieder geval achter de rug.
Vanaf dat moment dan ook helemaal gestopt met alcohol drinken, het heeft nog een paar weken geduurd voor ik me niet meer gederealiseerd en extreem angstig voelde, maar uiteindelijk ging het thank god over en alles voelt weer als vanouds. Zo goed als dan, want ik heb sindsdien wel dat ik heel snel in de angst schiet bij kleine dingetjes zoals bijvoorbeeld hartkloppingen of oorsuizen.
Deze hele ervaring was echt een hell, daarom dus ook gestopt met alcohol drinken, maar ik merk wel heel erg dat 'om deze reden stoppen' niet heel erg makkelijk is omdat het voelt als 'ik mag niet meer drinken' ipv 'ik wil niet meer drinken'. Ik heb al bij een paar verschillende verslavingshulp instanties hulp gezocht omdat ik merk dat het me echt heel veel moeite kost om sober te blijven, maar ik word steeds afgewezen omdat ze bijvoorbeeld denken dat ik een psychose had en ze dat te complex vinden, of omdat ik ook de diagnose anorexia heb en ze dat dan weer te complex vinden, of omdat ze persee willen dat ik in opname ga en ik dit eigenlijk liever niet wil.
En daarnaast was ik dus ook nieuwsgierig of anderen dit ook ervaren hebben toen zij stopten en/of minderden met alcohol drinken? Is dit een 'normale' alcohol afkick? (Kan me ook voorstellen dat het bij iedereen anders gaat maar ik heb zelf gewoon echt geen idee) Enn ik wil deze ervaring ook graag loslaten want het blijft maar door m'n hoofd spoken en ik blijf ergens toch wel bang dat t 'opeens' weer gebeurt, dus ik wil het ook gewoon beter begrijpen zodat ik het hopelijk los kan laten.
Een iets langer verhaal geworden dan ik eigenlijk wilde, maar bedankt voor het lezen iig! :grimacing:
Klik om te vergroten...

Kan idd bij de afkick horen. Maar je kan bij structureel teveel alcohol ook je cognitieve functies flink beschadigen. Tijdelijk, deels of voor altijd. Dat je dus niet meer kan functioneren. En daardoor een paniekstoornis krijgt, of zelfs psychose
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Alcohol is een keiharde drug en ontwenning kan pittig zijn. Cold turkey kan gevaarlijk zijn bij langdurig gebruik.

Als je nog steun wil bij het clean blijven, bezoek dan eens een paar meetings van AA, CA of NA.
Klik om te vergroten...

Thanks voor de tip! Ik had er wel al aan gedacht om te gaan, moet mezelf alleen even een schop onder m’n reet geven want vind t ook wel een beetje spannend 😅
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Mijn ervaring is: op het moment dat ik de dood in de ogen kan kijken, dan wordt de keuze om te stoppen best makkelijk. OP is kennelijk nog niet diep genoeg gezonken.
Klik om te vergroten...
Ja.

Kan ook zijn dat je door je slechte gewoontes (kan imo alles zijn, niet per se drugs) geen (menswaardige) toekomst meer ziet. Soort van als een dode door het leven gaan. En je daar zo van schrikt dat je dit keer echt veranderd.

Dat kan ook genoeg zijn. Maar meestal treedt verandering wel pas in na genoeg lijden.
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Stoppen is eigenlijk heel makkelijk. Alleen om echt de keuze te maken dat je wĂ­l stoppen, die is super moeilijk.

Misschien helpt het om alcohol te zien voor wat het is, inclusief de toekomst die het met zich meebrengt? Ik denk namelijk dat als je nog alcohol wil, dat je dan heel specifieke deelaspecten van alcohol zoekt. Bijvoorbeeld de ontspanning, de smaak, de gezelligheid (..). Maar het is een illusie om te denken dat je alleen die voordelen kunt ervaren, zonder de nadelen. Je moet dus de nadelen er actief bij denken.

Wat ik niet helemaal snap aan je verhaal is dat je zo'n langdurig patroon van problemen met alcohol hebt ervaren, maar dat je er toch nog zin in hebt.

Wat betekent alcohol dan voor je?
En waarom wil je geen mooiere toekomst voor jezelf?
Klik om te vergroten...
Ja ik herken wel wat je zegt, het gestopt blijven zelf is niet het moeilijkste, het is idd ook wel een beetje die smoesjes in mn hoofd tackelen ipv gefrustreerd raken ervan haha.
Ik blijf idd ook vooral aan de voordelen denken die t gaf, blijf die tijd heel erg romantiseren in mn hoofd terwijl ik ergens heel goed weet dat ik mn leven toen eigenlijk ook helemaal niet leuk vond. Moet zeggen dat ik zelf ook niet helemaal begrijp waarom ik er soms toch heel erg naar blijf verlangen, maar merk wel dat het minder wordt met tijd en langer gestopt zijn enzo.
En het was altijd heel erg een coping denk ik, even een momentje van me helemaal goed voelen ofzo? Voel me overdag altijd heel erg vlak en geniet nergens echt van ookal heb ik het idee dat ik wel gewoon een prima leven heb: leuke baan, goeie vrienden, hobby’s etc. Dus dan snap ik soms ook niet waarom ik me zo vlak voel en irriteert dat me als dat een beetje logisch klinkt?
Maar thanks voor je vragen, zet me wel op een goede manier aan het denken!
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Mijn ervaring is: op het moment dat ik de dood in de ogen kan kijken, dan wordt de keuze om te stoppen best makkelijk. OP is kennelijk nog niet diep genoeg gezonken.
Klik om te vergroten...
Ja dit had ik met mn eetstoornis iig wel, errug diep gezonken daarmee, dood in de ogen gekeken, toen werd het tijd om wel n keer echt mn best te gaan doen in opname 😉
Dus zeker wel herkenbaar, alleen wil dit met alcohol eigenlijk niet bereiken al helpt het natuurlijk wel met écht willen stoppen!
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ja.

Kan ook zijn dat je door je slechte gewoontes (kan imo alles zijn, niet per se drugs) geen (menswaardige) toekomst meer ziet. Soort van als een dode door het leven gaan. En je daar zo van schrikt dat je dit keer echt veranderd.

Dat kan ook genoeg zijn. Maar meestal treedt verandering wel pas in na genoeg lijden.
Klik om te vergroten...
Ja zeker waar, denk soms ook wel dat ik dat ‘mis’ als in idd met alcohol niet ‘diep genoeg’ gezonken al was die ervaring wel erg kl*te. Maarr wat ik net al typte met mn eetstoornis had ik die ervaring wel en dat had me wel erg geholpen met herstel, dus zeker wel herkenbaar
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Thanks voor jullie berichten allemaal iig! Het helpt wel en zeg me goed aan t denken
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jester zei:
Thanks voor de tip! Ik had er wel al aan gedacht om te gaan, moet mezelf alleen even een schop onder m’n reet geven want vind t ook wel een beetje spannend 😅
Klik om te vergroten...
Is begrijpelijk. De websites van de fellowships hebben meetinglijsten. Bij iedere meeting staat meestal wel een telefoonnummer. Als je dat belt zullen ze hun best doen om je op te vangen. Dat scheelt misschien wat spanning.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Stoppen is eigenlijk heel makkelijk. Alleen om echt de keuze te maken dat je wĂ­l stoppen, die is super moeilijk.


Wat ik niet helemaal snap aan je verhaal is dat je zo'n langdurig patroon van problemen met alcohol hebt ervaren, maar dat je er toch nog zin in hebt.
Klik om te vergroten...
Dit, dus.
Deze zienswijze van door willen gaan met drinken ondanks een hoop ellende ervan te hebben gehad, dat heet:
Verslaving.
Je wil keer op keer die lekkere roes voelen.

Ik had precies hetzelfde.
Ik ging ook jarenlang door , ondanks een hele hoop narigheid van dat gezuip.
Totdat:
De ellende het overwon. Ik had er ineens hélemaal genoeg van, en wilde toen echt stoppen.
De kliniek en de AA hebben mij zeer goed geholpen daarbij!
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Is begrijpelijk. De websites van de fellowships hebben meetinglijsten. Bij iedere meeting staat meestal wel een telefoonnummer. Als je dat belt zullen ze hun best doen om je op te vangen. Dat scheelt misschien wat spanning.
Klik om te vergroten...
Ik heb het opgezocht en staat er idd bij! Zal t niet te lang uit gaan stellen en morgen gewoon bellen haha
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Dit, dus.
Deze zienswijze van door willen gaan met drinken ondanks een hoop ellende ervan te hebben gehad, dat heet:
Verslaving.
Je wil keer op keer die lekkere roes voelen.

Ik had precies hetzelfde.
Ik ging ook jarenlang door , ondanks een hele hoop narigheid van dat gezuip.
Totdat:
De ellende het overwon. Ik had er ineens hélemaal genoeg van, en wilde toen echt stoppen.
De kliniek en de AA hebben mij zeer goed geholpen daarbij!
Klik om te vergroten...
Misschien een stomme vraag maar heb jij dan ook helemaal nooit meer een heel klein stemmetje wat dan zegt van “oke nog één allerlaatste keer” of iets in die richting? Of uberhaupt zucht? Want ik merk echt wel dat het minder wordt nu ik ook echt wel (steeds meer) inzie dat ik een verslaving heb, maar gaat dat ooit helemaal weg of blijft het toch altijd wel een gevaren puntje?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jester zei:
wordt nu ik ook echt wel (steeds meer) inzie dat ik een verslaving heb, maar gaat dat ooit helemaal weg of blijft het toch altijd wel een gevaren puntje?
Klik om te vergroten...

Eens verslaafd altijd verslaafd.
Daarom ligt een terugval of haperende rem altijd op de loer
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Alcohol is een keiharde drug en ontwenning kan pittig zijn. Cold turkey kan gevaarlijk zijn bij langdurig gebruik.

Als je nog steun wil bij het clean blijven, bezoek dan eens een paar meetings van AA, CA of NA.
Klik om te vergroten...
Inderdaad een verslavingsarts zou waarschijnlijk diazepam inzetten om het makkelijker te maken. Op zo'n klein mogelijke dosering en zo kort mogelijk. Maar dat ligt aan jou situatie.

Maar het kan gevaarlijk zijn en als je werkt met machines natuurlijk ook medemensen /collega's.

Zou ermee naar de arts gaan of anders op een andere manier diazepam aangezien dat wordt aangeraden bij Alcoholisme
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tijdloos zei:
Inderdaad een verslavingsarts zou waarschijnlijk diazepam inzetten om het makkelijker te maken. Op zo'n klein mogelijke dosering en zo kort mogelijk. Maar dat ligt aan jou situatie.

Maar het kan gevaarlijk zijn en als je werkt met machines natuurlijk ook medemensen /collega's.

Zou ermee naar de arts gaan of anders op een andere manier diazepam aangezien dat wordt aangeraden bij Alcoholisme
Klik om te vergroten...
Dit. En uiteindelijk waarschijnlijk een behandeling voor verslaving. Stoppen met gebruiken is nog geen herstel, en de oude patronen krijgen je wel weer terug naar de fles @Jester

Dat hoofd moet op de schop.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jester zei:
Misschien een stomme vraag maar heb jij dan ook helemaal nooit meer een heel klein stemmetje wat dan zegt van “oke nog één allerlaatste keer” of iets in die richting? Of uberhaupt zucht? Want ik merk echt wel dat het minder wordt nu ik ook echt wel (steeds meer) inzie dat ik een verslaving heb, maar gaat dat ooit helemaal weg of blijft het toch altijd wel een gevaren puntje?
Klik om te vergroten...
Jazeker, als het zo heet is als vandaag en zeker morgen, maakt dat ik zin krijg in bier.
Cravings, dus.
Of, als ik heeeel dorstig ben.
Dat is al ruim 25 jaar zo.
Verslaafd ben ik nog altijd, maar, ik breng die verslaving niet meer in praktijk.
Morgen krijg ik gegarandeerd cravings!
Maar ik weet hoe ik ermee om moet gaan.
Veel, heel veel water drinken bijvoorbeeld.
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tijdloos zei:
Inderdaad een verslavingsarts zou waarschijnlijk diazepam inzetten om het makkelijker te maken. Op zo'n klein mogelijke dosering en zo kort mogelijk. Maar dat ligt aan jou situatie.

Maar het kan gevaarlijk zijn en als je werkt met machines natuurlijk ook medemensen /collega's.

Zou ermee naar de arts gaan of anders op een andere manier diazepam aangezien dat wordt aangeraden bij Alcoholisme
Klik om te vergroten...
Jaa ik ben ondertussen alweer 149 dagen gestopt, eerste 3 dagen oxazepam geslikt maar wilde daar ook zo snel mogelijk weer mee stoppen want raakte daar ook liever niet verslaafd aan wjw haha.
Maarr ja tot die afkick had ik inderdaad echt geen idee dat het zo heftig zou zijn, en al helemaal niet dat het gevaarlijk kon zijn, dus dat houdt me ook wel tegen om weer te beginnen alleen merk wel dat alleen stoppen niet ‘alles’ is, dat er nog wel meer werk aan de winkel is ofzo.
Maar heb iig gepland om vanavond (voor t eerst) naar NA te gaan 🙏

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."