Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkick alcohol

Afkick alcohol

28 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Dit. En uiteindelijk waarschijnlijk een behandeling voor verslaving. Stoppen met gebruiken is nog geen herstel, en de oude patronen krijgen je wel weer terug naar de fles @Jester

Dat hoofd moet op de schop.
Klik om te vergroten...
Ja dat denk ik zelf ook wel, ik ga iig vanavond naar NA en wil het er ook nog een keer met m’n huisarts overhebben. Vind t ergens ook wel €&#%+! irritant dat ik bij al die andere instanties ben afgewezen, like waarom is t zo lastig om hulp te krijgen haha 😅
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Jazeker, als het zo heet is als vandaag en zeker morgen, maakt dat ik zin krijg in bier.
Cravings, dus.
Of, als ik heeeel dorstig ben.
Dat is al ruim 25 jaar zo.
Verslaafd ben ik nog altijd, maar, ik breng die verslaving niet meer in praktijk.
Morgen krijg ik gegarandeerd cravings!
Maar ik weet hoe ik ermee om moet gaan.
Veel, heel veel water drinken bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Dank voor je antwoord!
Lastig wel, maar goed dat je weet hoe ermee om te gaan! En vind t mooi hoe je t zegt, verslaving niet meer in de praktijk brengen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jester zei:
Ja dat denk ik zelf ook wel, ik ga iig vanavond naar NA en wil het er ook nog een keer met m’n huisarts overhebben. Vind t ergens ook wel €&#%+! irritant dat ik bij al die andere instanties ben afgewezen, like waarom is t zo lastig om hulp te krijgen haha 😅
Klik om te vergroten...
Bij NA (en CA, AA, enz enz) ben je welkom. Zonder wachtlijst en zonder kosten. Je kunt daar ook wel vragen of er in de buurt een instantie is die volgens die principes behandelt - mits het je bevalt. Maar pak eerst maar eens een paar meetings voordat je een besluit neemt. Een stuk of 5-6.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe was de meeting @Jester ?

”bij wat voor sekte ben ik nou terecht gekomen?” 😄
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Hoe was de meeting @Jester ?

”bij wat voor sekte ben ik nou terecht gekomen?” 😄
Klik om te vergroten...
Wow wat aardig dat je er nog aan dacht hahaha
Het was op het begin wel even wennen ofzo? Maar ik voelde me ook heel snel erg ‘thuis’, was wel confronterend dat ik zó mega veel herkende van de verhalen dus daar moest ik wel even van bijkomen haha, maar verder voelde het een beetje als een warm bad wat ergens ook wel weer een beetje gek klinkt misschien 😂
Ik was ook niet de enige nieuwkomer dat was ook wel fijn.
Was uiteindelijk toch naar AA gegaan omdat dat qua tijdstip wat beter uitkwam, maar ze hadden me aangeraden om toch eens bij NA te gaan kijken omdat ik daar meer leeftijdsgenoten zal treffen zeiden ze. Nou maakt mij het leeftijdsverschil niet zoveel uit maar zal daar de volgende keer eens gaan kijken.
Het deel van ‘hogere macht’ vind ik wel nog een beetje lastig te begrijpen 😅 maarja al met al dus wel zeer positief ervaren!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jester zei:
Wow wat aardig dat je er nog aan dacht hahaha
Het was op het begin wel even wennen ofzo? Maar ik voelde me ook heel snel erg ‘thuis’, was wel confronterend dat ik zó mega veel herkende van de verhalen dus daar moest ik wel even van bijkomen haha, maar verder voelde het een beetje als een warm bad wat ergens ook wel weer een beetje gek klinkt misschien 😂
Ik was ook niet de enige nieuwkomer dat was ook wel fijn.
Was uiteindelijk toch naar AA gegaan omdat dat qua tijdstip wat beter uitkwam, maar ze hadden me aangeraden om toch eens bij NA te gaan kijken omdat ik daar meer leeftijdsgenoten zal treffen zeiden ze. Nou maakt mij het leeftijdsverschil niet zoveel uit maar zal daar de volgende keer eens gaan kijken.
Het deel van ‘hogere macht’ vind ik wel nog een beetje lastig te begrijpen 😅 maarja al met al dus wel zeer positief ervaren!
Klik om te vergroten...
Mooi! Dan snap je ‘t al een stuk beter dan ik op m’n eerste meeting :wink:
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Mooi! Dan snap je ‘t al een stuk beter dan ik op m’n eerste meeting :wink:
Klik om te vergroten...
Haha ben nou toch wel nieuwsgierig hoe jouw eerste keer was? En ga je nog steeds of?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jester zei:
Haha ben nou toch wel nieuwsgierig hoe jouw eerste keer was? En ga je nog steeds of?
Klik om te vergroten...
Dat was wel ff geleden. Ik vond het ongemakkelijk. Voor de deur stond een groepje met elkaar te praten alsof ze elkaar al jaren kenden en ik voelde me echt een buitenstaander, ook alwaren ze heel aardig en betrokken mij er bij. Ik dacht dus wel dat ik bij een sekte was beland met die rare voorleerkaarten en het gezamelijk opdreunen van zinnen. En toen ik "gevangenissen inrichtingen en de dood" hoorde wilde ik het liefst wegrennen. Maar uiteindelijk hoorde ik wel mensen die zichzelf leken te snappen en die een manier hadden om hun problemen op een constructieve manier aan te pakken. En dat sprak me wel aan. Dus ik ben blijven gaan. Maar ik deed het op mijn manier en ik bleef te veel in mijn comfort zone en daardoor heb ik jarenlang aangemodderd. Maar ik was altijd welken en iedereen bleef aardig en geduldig.

Uiteindelijk ben ik het wel allemaal gaan doen omdat mijn gebruik zo uit de hand liep dat ik radeloos werd en geen uitweg meer zag behalve in een kist. En het heeft me super veel gebracht en ik ga nog steeds 2 of 3 keer per week naar een meeting.
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Dat was wel ff geleden. Ik vond het ongemakkelijk. Voor de deur stond een groepje met elkaar te praten alsof ze elkaar al jaren kenden en ik voelde me echt een buitenstaander, ook alwaren ze heel aardig en betrokken mij er bij. Ik dacht dus wel dat ik bij een sekte was beland met die rare voorleerkaarten en het gezamelijk opdreunen van zinnen. En toen ik "gevangenissen inrichtingen en de dood" hoorde wilde ik het liefst wegrennen. Maar uiteindelijk hoorde ik wel mensen die zichzelf leken te snappen en die een manier hadden om hun problemen op een constructieve manier aan te pakken. En dat sprak me wel aan. Dus ik ben blijven gaan. Maar ik deed het op mijn manier en ik bleef te veel in mijn comfort zone en daardoor heb ik jarenlang aangemodderd. Maar ik was altijd welken en iedereen bleef aardig en geduldig.

Uiteindelijk ben ik het wel allemaal gaan doen omdat mijn gebruik zo uit de hand liep dat ik radeloos werd en geen uitweg meer zag behalve in een kist. En het heeft me super veel gebracht en ik ga nog steeds 2 of 3 keer per week naar een meeting.
Klik om te vergroten...

Ahh dan kan ik me wel voorstellen dat de eerste keer niet de beste ervaring was ja! Ik ben jaren geleden ook bij EDA (Eating Disorder Anonymous) geweest, en had daar eigenlijk een zelfde soort ervaring. Daar lazen ze ook met z’n allen samen de voorbeeldzinnen op, bij de AA waar ik was deed steeds 1 iemand omstebeurt dat, misschien scheelt dat haha.
Wel fijn dat iedereen aardig en geduldig bleef en goed dat je nog steeds gaat!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."