Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCold turkey stoppen met oxy

Cold turkey stoppen met oxy

73 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#1
billnye zei:
ik moet eerlijk zeggen ik had vandaag in het begin wel klachten kotsen echt griep gevoel maar nu 9 uur na laatsen inamen voel ik me ineens gwn redelijk normaal gewoon een beetje een bleh gevoel wel last van me gewrichten maar meer een griep gevoel
Klik om te vergroten...
Wat supergoed van je! In je openingspost vroeg je hoe lang je kon verwachten dat de afkick aanhoud. Als ik het zo lees ,alle vertrouwen erin dat je dit weekend 'jezelf weer terughebt' misschien wel eerder.

Het word heerlijk weer dit weekend. Dat hielp mij enorm als moodlifter. Dus ik hoop dat je letterlijk en figuurlijk een zonnig weekend tegemoet gaat!
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Paddestoel zei:
Wat supergoed van je! In je openingspost vroeg je hoe lang je kon verwachten dat de afkick aanhoud. Als ik het zo lees ,alle vertrouwen erin dat je dit weekend 'jezelf weer terughebt' misschien wel eerder.

Het word heerlijk weer dit weekend. Dat hielp mij enorm als moodlifter. Dus ik hoop dat je letterlijk en figuurlijk een zonnig weekend tegemoet gaat!
Klik om te vergroten...
ja als het zo blijft als ik me nu voel gaat het inderdaad goed komen het zijn nu alleen je standaart griep klachten eigenlijk wat nog was goed t handelen is met wat paracetamol antigrippine anfentoe een kouwde rilling beetje van warm naar koud maar voorderest is het goed t doen nu
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
billnye zei:
kleine update het is niet helemaal cold turkey meer ik heb toch kratom gehaald omdat dit erg goed schijnt t helpen om de ontwenning verschijnselen tegen t gaan ipv van de huisarts benzos t krijgen dus weer meer chemische troep ik heb het net ingenomen en we gaan zien wat het doen
Klik om te vergroten...
Kratom is ook verslavend maar een paar dagen kan prima zover ik weet.
Sterkte en neem zo min mogelijk zou ik zeggen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je cold turkey stopt krijg je afkickverschijnselen die de eerste 4-5 dagen het heftigst zijn en opbouwen/piek bereiken en na die 4-5 dagen word het minder dit kan 7-10 dagen duren en daarna kan je maanden lang last houden van post-acute withdrawal syndrome. Deze periode kan je erg depressief worden en kan je sterke cravings krijgen naar de oxys. Je innerlijke thermostaat en je energieniveau en je slaap herstellen zich steeds beter terug naar de oude.

My advise, if you wanna.... Pak het 1 dag tegelijkertijd aan. Denk niet in weken maar in dagen elke dag hoor je ook immers dankbaar te zijn voor je bestaan ❤

Je mag mij ook altijd pm'en voor vragen of als je iets wilt bespreken. Ik ben net als Tijdloos expert op opoïde gebied zoals oxys.
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijdloos zei:
Kratom is ook verslavend maar een paar dagen kan prima zover ik weet.
Sterkte en neem zo min mogelijk zou ik zeggen.
Klik om te vergroten...
ik moet wel zeggen het werkt nu die kratom eb de afkickverschijnselen zijn zo goed als weg dus het werkt wel goed
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tijdloos zei:
Hoevaak ben je al door de pijnpoli behandeld ? Was een pijn blokkade niets wat jou hielp?
Dat zou natuurlijk ideaal zijn.

Voor mij werken die te kort en zou ik zelf 400€+ moeten betalen voor de blokkades iedere maand te kunnen krijgen want de verzekering doet het maar 1x per 3-4 maanden.

I wish you all the luck

From a chronic pain patient ✨ to another stay strong 💪
Klik om te vergroten...
het is een beschadigde zenuw in me knie waar ik voor geopereerd ben vorige maand maar nu ik oxy loos ben voel ik weer pijn het is wel minder dan eerst eerst was het ondragelijk maar ze hebben dus niet alles kunnen fixen en ik ben al een paar keer bij de poli geweest alleen zo blokkade hebben ze niet overgehad ze hadden het alleen over pijnstillers die ik zou kunnen nemen en ze zijn nu bezig om achter het probleem t komen en miss een nieuwe operatie t plannen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een gedoe allemaal.
Ik hoop voor je dat er een oplossing komt! En zonder die oxcycodon....
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Dit is toch wel schokkend om te lezen!
Deze man laat nu echt zien dat hij geen idee heeft wat een verslaving inhoudt, en hoe die begint!
Ik kon een vermindering van 10 mg oxcycodon op 80 die ik toen dagelijks nam, al heel goed merken....dus ik beweer dat ook een lagere dosis wel degelijk risico op verslaving met zich meebrengt.
Wie dit anders heeft ervaren, die mag het zeggen!
Klik om te vergroten...

ik heb echt andere ervaring (gelukkig denk ik). Trouwens niet met het feit dat een lage dosis niet verslavend is! Maar wel
Met afbouwen. Pas die laatste stap is voor mij een hel. Daarvoor merk ik op pijn na zo goed als niets. Ik gebruik nu zo een 10 jaar oxycodon. De laatste 7 a 6 jaar 160 tot 240 mg per dag. Verminderen met 10 mg doet niets met me qua ontwenningsverschijnselen. Zelfs niet verminderen met 120 tot 200 mg per dag. Ja het doet gigantisch veel met de pijn. De ontwenningsverschijnselen beginnen bij mij pas als ik minder dan 40 a 20 mg per dag neem (2x 10 of 20mg langwerkend) die laatste stap van 2x10 naar niets dan word ik echt beroerd en ziek. Ooit eens een tussenstap naar 2x 5 geprobeerd (met pillensnijder pillen in 4 stukjes gesneden) ook dan geen last van ontwenning maar van 5 naar 0 was ook weer dramatisch. 10 dagen griep, maagklachten, zweten, soms koorts, trillen alsof ik Parkinson had, en ijskoud. Dat laatste houd zo 6 weken bij me aan. Vorig jaar zomer zat ik in de volle zon 30 graden met kippenvel en een vest aan terwijl iedereen de schaduw opzocht omdat ze het zo heet hadden.
s
scorpion666Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien vinden jullie het wel helemaal niks, maar ik ga toch vertellen wat ik de afgelopen 4 jaar dagelijks oxy gebruikte en de laatste 6 maanden (misschien een jaar zo'n beetje iedere dag me zelf vervloekte waarom ik nou in godsnaam niet met die oxy kon stoppen (ik heb de meeste shit wel gebruikt en over t algemeen nooit problemen gehad de ene fase veel gebruiken en dan zo cold turkey niks mee nemen en nooit problemen).
Tot ik met skydiven mijn rug breek (en dat blijkt toch best wel pijnlijk te zijn) dus ik ging aan de 5mg kort en langwerkend. Dit is na jaren opgelopen naar tussen de 10 en 100mg per dag. heel leuk een tijdje, maar op een gegeven moment dat als ik aan stoppen dacht ik heftige paniek aanvallen kreeg.. Dat ging zo maanden door tot ik op een punt kwam dat ik een email naar de rehab gestuurd had (uiteindelijk niet gedaan).

Wat ik heb gedaan om (ik heb nu ruim 4a5 maanden niks meer genomen) af te kicken is een beetje controversieel, maar voor mij werkte het beter dan al het andere.. (maar kan me voorstellen dat niet iedereen t ermee eens is) ik heb speed gehaald en ik heb 2 weken lang iedere dag speed genomen, dat was de tijd zo'n beetje die ik nodig had om over mijn ontwenningsverschijnselen te komen, de week daarna ben ik met speek gestop en iig tot nu toe gaat eigenlijk alles beter dan verwacht... *Ik heb ik echt nooit gedacht dat zo'n lage dosis oxy waar je (ik) een beetje energie van kreeg, want ik ben er noooit high van geworden, dus wat zooo weinig deeed.. Een full blown herione addiction teweeg kon bregen..

Nou dit wilde ik even delen, misschien heeft iemand er wat aan.
Cheers!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Anna777 zei:
Hoi,
Hoeveel zou je moeten slikken om het effect te hebben van energie en geen afkickverschijnselen? Ik slikte een combi van oxcycodon 80 en methadon 20mg en nu zit ik op dag 3 van geen methadon en ik voel em wel. Heb met me domme kop eergisteren online voor 180 euro dus methadon pillen besteld, tenmiste dat dacht ik. Was een pot met 100 stuks, Nederlandse bankrekening en ja hoor zwaar geflasht.
Dus nu hoop ik dat op het forum iemand vindt die ze echt verkoopt zodat ik kan rekken tot mijn opname 20dec. Anders heb ik zo een groot probleem, tenminste ik heb al een groot probleem.
Ik las jou reactie en heb er de balle verstand niet van, maar ik wil bijna alles aangrijpen om de afkick tegen te houden , todat ik de 20e kan worden opgenomen.
Oxcycodon en methadon had ik dus een voorraad van van me ex, maar na een half jaar is het dus bijna op en de methadon is helemaal op. En waar ik woon zou ik niet weten waar ik het buiten kan kopen. Maar ik heb net gegoogled en kwam uit op de website Modknip. Bestelde jij het ook daar. Maar is wel veel keus. Mocht je advies kunnen geven, graag
Klik om te vergroten...

Heb je een prive berichtje gestuurt, maar leest eerst eventjes de forumregels door en verwijder deze post
Is in richtlijnen tegen de forumregels, zou zonde zijn als je account zodadelijk verbannen wordt!
c
chachagirl09Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb het afgelopen jaar oxy geslikt voor recreatief gebruik en dan eigenlijk voornamelijk om lekker te slapen. Nu sinds een aantal maanden dagelijks 160mg langwerkend gepakt voor het slapengaan. Soms ook wel eens tussendoor overdag maar ook dagen dat ik maar 80 mg pak. Nu wil ik hier graag mee stoppen. Ben eerder verslaafd geweest aan drugs en daar mee kunnen stoppen maar op den duur vervangen door oxy dus nu eigenlijk weer hetzelfde probleem. Ik heb tabletjes van 40 mg dus ben vanplan zelf af te bouwen naar 40 mg en dan cold Turkey te stoppen. Wegens privé situatie durf ik geen hulp te vragen aan bijvoorbeeld huisarts of verslavingshulp want als mijn netwerk hierachter komt sta ik op straat. Daarnaast ben ik ook alleenstaande ouder van 2 kindjes dus dagen lang ziek zijn wil ik zoveel mogelijk voorkomen. Heeft iemand tips of ervaringen waarbij het afkicken relatief meeviel. Alle horrorverhalen hebben me zo bang gemaakt. Ik hoop dat het scheelt dat ik het nooit voor pijnklachten heb gebruikt en ook dat ik de dosis tussendoor wel eens afwissel en hier eigenlijk geen klachten van ondervind
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat heb ik ook weleens meegemaakt.... ontwenningsverschijnselen van de benzo's, stralende zon, mijn maten in zwembroek en ik met een dikke winterjas aan...zo koud dat ik het had!
Ik heb er nog een foto van.
Heel apart, de ene man in zwembroek en de andere dik aangekleed. Heel controversiële situatie!
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dopemonster zei:
Als je cold turkey stopt krijg je afkickverschijnselen die de eerste 4-5 dagen het heftigst zijn en opbouwen/piek bereiken en na die 4-5 dagen word het minder dit kan 7-10 dagen duren en daarna kan je maanden lang last houden van post-acute withdrawal syndrome. Deze periode kan je erg depressief worden en kan je sterke cravings krijgen naar de oxys. Je innerlijke thermostaat en je energieniveau en je slaap herstellen zich steeds beter terug naar de oude.

My advise, if you wanna.... Pak het 1 dag tegelijkertijd aan. Denk niet in weken maar in dagen elke dag hoor je ook immers dankbaar te zijn voor je bestaan ❤

Je mag mij ook altijd pm'en voor vragen of als je iets wilt bespreken. Ik ben net als Tijdloos expert op opoïde gebied zoals oxys.
Klik om te vergroten...
dankje zal ik zeker doen als ik advies nodig heb ik ben al blij dat jullie allemaal zo hulp zaam zijn
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
billnye zei:
ik moet wel zeggen het werkt nu die kratom eb de afkickverschijnselen zijn zo goed als weg dus het werkt wel goed
Klik om te vergroten...
Pas op dat je de oxy verslaving niet inruilt , zou als ik jou was in dit geval gewoon elke 2 weken 20 of 25% minderen. Mja is jou keuze in ieder geval goed te horen dat je je nu beter voelt!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
billnye zei:
ik moet wel zeggen het werkt nu die kratom eb de afkickverschijnselen zijn zo goed als weg dus het werkt wel goed
Klik om te vergroten...
Klopt kratom red vele levens in Amerika waar een pijnstiller epidemie plaatsvind en een hoop mensen eraan overlijden.

Je leest verhalen van mensen die van een zware dodelijke fentanyl, heroïne en oxycodon verslaving zijn afgekomen door middel van kratom.

Kratom is ook verslavend maar niet op dat niveau als zware opiaten en je kan er ook niet op overdoseren.

Nu wilt de FDA kratom illegaal gaan maken juist omdat het zo goedkoop is en zoveel mensen helpt bij hun verslaving aan zware opiaten. De FDA ziet liever dat men methadon of buprenorfine gaat slikken omdat de farmaceutische industrie daar veel meer aan verdient! Het is echt een ziek misselijkmakend spelletje.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Klopt kratom red vele levens in Amerika waar een pijnstiller epidemie plaatsvind en een hoop mensen eraan overlijden.

Je leest verhalen van mensen die van een zware dodelijke fentanyl, heroïne en oxycodon verslaving zijn afgekomen door middel van kratom.

Kratom is ook verslavend maar niet op dat niveau als zware opiaten en je kan er ook niet op overdoseren.

Nu wilt de FDA kratom illegaal gaan maken juist omdat het zo goedkoop is en zoveel mensen helpt bij hun verslaving aan zware opiaten. De FDA ziet liever dat men methadon of buprenorfine gaat slikken omdat de farmaceutische industrie daar veel meer aan verdient! Het is echt een ziek misselijkmakend spelletje.
Klik om te vergroten...
Werd ook goed pissig toen ik dit hoorde van 'hippie vrienden ' in Amerika. Hopelijk blijft het in de Benelux gewoon legaal!
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tijdloos zei:
Pas op dat je de oxy verslaving niet inruilt , zou als ik jou was in dit geval gewoon elke 2 weken 20 of 25% minderen. Mja is jou keuze in ieder geval goed te horen dat je je nu beter voelt!
Klik om te vergroten...
ja daar twijfel ik nu ook een beetje over met kratom gaat het nu prima maar is het miss niet slimmer om op baste tijden 3 5mg per dag t nemen en kratom er bij daar had mij arts het ook over maar ik de hardhoofdige eigenwijs dacht ik los dit wel ff op zo meteen stoppen en kartom er bij de arts had er ook over om van oxy naar tramadol t gaan 1x per dag 200mg tramadol en 3xmg mg na een week als ik eerst die oxy afgebouwd had
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tijdloos zei:
Werd ook goed pissig toen ik dit hoorde van 'hippie vrienden ' in Amerika. Hopelijk blijft het in de Benelux gewoon legaal!
Klik om te vergroten...
ja ik dacht dit ook van gaat een gemalen plant uit indonesie echt helpen maar het doet het wel
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#19
billnye zei:
ja daar twijfel ik nu ook een beetje over met kratom gaat het nu prima maar is het miss niet slimmer om op baste tijden 3 5mg per dag t nemen en kratom er bij daar had mij arts het ook over maar ik de hardhoofdige eigenwijs dacht ik los dit wel ff op zo meteen stoppen en kartom er bij de arts had er ook over om van oxy naar tramadol t gaan 1x per dag 200mg tramadol en 3xmg mg na een week als ik eerst die oxy afgebouwd had
Klik om te vergroten...
Ik heb de post van dopemonster gelezen maar niet elke afkick en nasleep is zo heftig!
Wat is de reden dat je twijfelt?
Ik zou absoluut niet teruggaan naar oxycodon. Je bent nu door het ergste heen en vang dat op met kratom, omdat je pas een maand terug ook al op de 2e dag echt veel verbetering zag, krijg je echt niet een paar dagen later een hele hoge lichamelijke afkick.

Sterker nog, je merkte vanmiddag al verbetering!
Als je oxycodon en kratom gaat combineren dan verpest je de kracht van kratom. Het is overbodig en je zit dan in 2 verslavingen. Overbodig omdat kratom de receptoren in je hoofd bevredigd wat normaal de oxy doet. Als je dan oxy slikt is kratom nutteloos.

Ga vooral zo door en hou je hoofd koel. Angst voor de angst is een slechte raadgever in je detoxperiode.

Wees niet bang om morgen of overmorgen te minderen met kratom, zoals @Tijdloos zei. Pas op dat je niet de ene verslaving voor de andere inruilt. Anders ben je meer tijd kwijt aan kratom gebruiken en afbouwen dan de oxy detox. Bovendien, als je mindert kan je ook voelen hoe het echt met je gaat. Grote kans in jouw geval
dat je snel geen kratom meer nodig hebt omdat de griepklachten helemaal weg zijn.

@Dopemonster het is uiteraard niet om je af te vallen. maar als je alle postings leest is dit een andere case. Met een succesvolle voorproef van slechts 1 maand terug. Ik probeer die 'angst voor de angst' niet onnodig aan te wakkeren.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Paddestoel zei:
Ik heb de post van dopemonster gelezen maar niet elke afkick en nasleep is zo heftig!
Wat is de reden dat je twijfelt?
Ik zou absoluut niet teruggaan naar oxycodon. Je bent nu door het ergste heen en vang dat op met kratom, omdat je pas een maand terug ook al op de 2e dag echt veel verbetering zag, krijg je echt niet een paar dagen later een hele hoge lichamelijke afkick.

Sterker nog, je merkte vanmiddag al verbetering!
Als je oxycodon en kratom gaat combineren dan verpest je de kracht van kratom. Het is overbodig en je zit dan in 2 verslavingen. Overbodig omdat kratom de receptoren in je hoofd bevredigd wat normaal de oxy doet. Als je dan oxy slikt is kratom nutteloos.

Ga vooral zo door en hou je hoofd koel. Angst voor de angst is een slechte raadgever in je detoxperiode.

Wees niet bang om morgen of overmorgen te minderen met kratom, zoals @Tijdloos zei. Pas op dat je niet de ene verslaving voor de andere inruilt. Anders ben je meer tijd kwijt aan kratom gebruiken en afbouwen dan de oxy detox. Bovendien, als je mindert kan je ook voelen hoe het echt met je gaat. Grote kans in jouw geval
dat je snel geen kratom meer nodig hebt omdat de griepklachten helemaal weg zijn.

@Dopemonster het is uiteraard niet om je af te vallen. maar als je alle postings leest is dit een andere case. Met een succesvolle voorproef van slechts 1 maand terug. Ik probeer die 'angst voor de angst' niet onnodig aan te wakkeren.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het mee eens als je stabiel kunt zijn op kratom of tramadol moet je zeker niet opvoeren met zwaardere zoals oxy. Dat blijft je receptoren alleen maar opfokken en oxy en kratom combineren betekend of dat ze elkaar versterken of inderdaad dat de kratom geen meerwaarde toevoegd omdat de oxy veel sterker bind aan de receptoren.

Ik daarintegen gebruik wel vaak kratom bij heroïne, omdat kratom in lage doseringen je kappa opöide receptoren stimuleert wat een stimulerend effect geeft vergelijkbaar met koffie maar dan veel chiller en de heroïne bind met de mu opoide receptoren wat de opiaat high geeft. Dat in combinatie zorgt voor minder sedatie en meer euforie. Mijn ervaring althans 🤷‍♂️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."