Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCold turkey stoppen met oxy

Cold turkey stoppen met oxy

73 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Dirkjan hier kan ik wel een boek over schrijven onderhand.. 😉

Het kan wel aardig wat dagen duren (20curca als je cold turkey van 45mg stopt)en mogelijk erger worden nog. Heb ik zou het afbouwen, de Jellinek had de volgende methode ben zelf van 120 naar 30-40mg gegaan toen , zonder teveel problemen op meer pijn na.


Elke 2 weken 20% eraf of 25% minder. Kreeg ook nazorg maar was bij mij van tevoren bekend dat ik alleen ging minderen. Teveel pijn om zonder pijnstillers door het leven te gaan.
Ook zenuwpijn hier door lumbale radiculpathie. Ik hoop dat jou pijn minder is geworden en wens je veel succes!!
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tijdloos zei:
@Dirkjan hier kan ik wel een boek over schrijven onderhand.. 😉

Het kan wel aardig wat dagen duren (20curca als je cold turkey van 45mg stopt)en mogelijk erger worden nog. Heb ik zou het afbouwen, de Jellinek had de volgende methode ben zelf van 120 naar 30-40mg gegaan toen , zonder teveel problemen op meer pijn na.


Elke 2 weken 20% eraf of 25% minder. Kreeg ook nazorg maar was bij mij van tevoren bekend dat ik alleen ging minderen. Teveel pijn om zonder pijnstillers door het leven te gaan.
Ook zenuwpijn hier door lumbale radiculpathie. Ik hoop dat jou pijn minder is geworden en wens je veel succes!!
Klik om te vergroten...
de pijn in me knie is er bijna niet meer maar die pillen kreeg ik maar drm ben ik er nu echt klaar mee en las dat als je cold turkey stopt je er binnen 5 dagen vanaf bent en zeker na dat ik een voorproefje gehad heb met de fout van de apotheek dat ik 2 dagen zonder zat en het voelden als een flinken griep wou ik het liever zo doen en er binnen 5 dagen vanaf zijn dan nog weken afbouwen
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
billnye zei:
de pijn in me knie is er bijna niet meer maar die pillen kreeg ik maar drm ben ik er nu echt klaar mee en las dat als je cold turkey stopt je er binnen 5 dagen vanaf bent en zeker na dat ik een voorproefje gehad heb met de fout van de apotheek dat ik 2 dagen zonder zat en het voelden als een flinken griep wou ik het liever zo doen en er binnen 5 dagen vanaf zijn dan nog weken afbouwen
Klik om te vergroten...
Succes ! Ik zat op een te hoge dosis volgens de verslavingsarts van Jellinek zat op 140-160mg dagelijks.
Ben blij voor je dat je van de pijn af bent. (Stiekem ook jaloers) 😉
Succes komende dagen.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@billnye zet hem op vandaag!
In dit topic kan je ook support krijgen of wat tips als je in je afkick zit. Sommigen vinden dat fijn, ook als de omgeving van niets weet of geen begrip hebt. Je hoeft niets uiteraard.

Ik hoop dat je de dag goed doorkomt, misschien nog even wat zonnestralen pakken vandaag. Succes! En heel knap dat je zelf wilt stoppen en geen geestelijke cravings hebt.
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Paddestoel zei:
@billnye zet hem op vandaag!
In dit topic kan je ook support krijgen of wat tips als je in je afkick zit. Sommigen vinden dat fijn, ook als de omgeving van niets weet of geen begrip hebt. Je hoeft niets uiteraard.

Ik hoop dat je de dag goed doorkomt, misschien nog even wat zonnestralen pakken vandaag. Succes! En heel knap dat je zelf wilt stoppen en geen geestelijke cravings hebt.
Klik om te vergroten...
de afkickverschijselen zijn al begonnen misselijk keer kotsen van warm naar koud zweten maar het voelt echt meer als een griep dan omg ik ga dood het is heel aardig dat ik hier support kan krijgen en support zal ik erg op prijs stellen want iedereen die dit probleem heeft gehad weet dat het maar al t makkelijk om weer zo pilletje t pakken om van het ziek zijn aftkomen
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tijdloos zei:
Succes ! Ik zat op een te hoge dosis volgens de verslavingsarts van Jellinek zat op 140-160mg dagelijks.
Ben blij voor je dat je van de pijn af bent. (Stiekem ook jaloers) 😉
Succes komende dagen.
Klik om te vergroten...
ja er zit een beschadigde zenuw in me knie en kreeg die oxy er voor maar door het helen corona gedoe bleef ik maar op de wachtlijst staan om geholpen t worden en die doktor bleef het maar voorschrijven en toen was ik er ineens hooked aan en ben nu geholpen met me knie maar die pillen krijg ik als ik er om vraag en ben er echt klaar mee om me leven om die pillen t laten draaien dus dan maar ff een paar dagen lijden en er inkeer van af hoop ik dan
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
billnye zei:
ja er zit een beschadigde zenuw in me knie en kreeg die oxy er voor maar door het helen corona gedoe bleef ik maar op de wachtlijst staan om geholpen t worden en die doktor bleef het maar voorschrijven en toen was ik er ineens hooked aan en ben nu geholpen met me knie maar die pillen krijg ik als ik er om vraag en ben er echt klaar mee om me leven om die pillen t laten draaien dus dan maar ff een paar dagen lijden en er inkeer van af hoop ik dan
Klik om te vergroten...
Je hebt een sterke zelfdiscipline en van de pijn af met ik gok een pijnblokkade?
Nogmaals sterkte toegewenst!!

Als ik van mijn Pijnacker kon komen zou ik ook stoppen. Maar ja is niets aan te doen aldus 2 neurologen en 1 anesthesioloog.

Afleiding helpt ook , als je tenminste je aandacht bij een film of iets kan houden.
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijdloos zei:
Je hebt een sterke zelfdiscipline en van de pijn af met ik gok een pijnblokkade?
Nogmaals sterkte toegewenst!!

Als ik van mijn Pijnacker kon komen zou ik ook stoppen. Maar ja is niets aan te doen aldus 2 neurologen en 1 anesthesioloog.

Afleiding helpt ook , als je tenminste je aandacht bij een film of iets kan houden.
Klik om te vergroten...
ik moet eerlijk zeggen ik had vandaag in het begin wel klachten kotsen echt griep gevoel maar nu 9 uur na laatsen inamen voel ik me ineens gwn redelijk normaal gewoon een beetje een bleh gevoel wel last van me gewrichten maar meer een griep gevoel
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
billnye zei:
ik moet eerlijk zeggen ik had vandaag in het begin wel klachten kotsen echt griep gevoel maar nu 9 uur na laatsen inamen voel ik me ineens gwn redelijk normaal gewoon een beetje een bleh gevoel wel last van me gewrichten maar meer een griep gevoel
Klik om te vergroten...
Was die laatste inname een langwerkende?

In ieder geval volhouden! Je kan het het kost alleen een paar dagen doorbijten.
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tijdloos zei:
Was die laatste inname een langwerkende?

In ieder geval volhouden! Je kan het het kost alleen een paar dagen doorbijten.
Klik om te vergroten...
nee kort werkend ik was de afgelopen dagen alleen kort werkend aan het nemen en gisteren middag was ik er zo klaar mee met die troep en dacht nu is het genoeg geweest
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#11
billnye zei:
ik moet eerlijk zeggen ik had vandaag in het begin wel klachten kotsen echt griep gevoel maar nu 9 uur na laatsen inamen voel ik me ineens gwn redelijk normaal gewoon een beetje een bleh gevoel wel last van me gewrichten maar meer een griep gevoel
Klik om te vergroten...
Wat supergoed van je! In je openingspost vroeg je hoe lang je kon verwachten dat de afkick aanhoud. Als ik het zo lees ,alle vertrouwen erin dat je dit weekend 'jezelf weer terughebt' misschien wel eerder.

Het word heerlijk weer dit weekend. Dat hielp mij enorm als moodlifter. Dus ik hoop dat je letterlijk en figuurlijk een zonnig weekend tegemoet gaat!
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Paddestoel zei:
Wat supergoed van je! In je openingspost vroeg je hoe lang je kon verwachten dat de afkick aanhoud. Als ik het zo lees ,alle vertrouwen erin dat je dit weekend 'jezelf weer terughebt' misschien wel eerder.

Het word heerlijk weer dit weekend. Dat hielp mij enorm als moodlifter. Dus ik hoop dat je letterlijk en figuurlijk een zonnig weekend tegemoet gaat!
Klik om te vergroten...
ja als het zo blijft als ik me nu voel gaat het inderdaad goed komen het zijn nu alleen je standaart griep klachten eigenlijk wat nog was goed t handelen is met wat paracetamol antigrippine anfentoe een kouwde rilling beetje van warm naar koud maar voorderest is het goed t doen nu
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
billnye zei:
kleine update het is niet helemaal cold turkey meer ik heb toch kratom gehaald omdat dit erg goed schijnt t helpen om de ontwenning verschijnselen tegen t gaan ipv van de huisarts benzos t krijgen dus weer meer chemische troep ik heb het net ingenomen en we gaan zien wat het doen
Klik om te vergroten...
Kratom is ook verslavend maar een paar dagen kan prima zover ik weet.
Sterkte en neem zo min mogelijk zou ik zeggen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je cold turkey stopt krijg je afkickverschijnselen die de eerste 4-5 dagen het heftigst zijn en opbouwen/piek bereiken en na die 4-5 dagen word het minder dit kan 7-10 dagen duren en daarna kan je maanden lang last houden van post-acute withdrawal syndrome. Deze periode kan je erg depressief worden en kan je sterke cravings krijgen naar de oxys. Je innerlijke thermostaat en je energieniveau en je slaap herstellen zich steeds beter terug naar de oude.

My advise, if you wanna.... Pak het 1 dag tegelijkertijd aan. Denk niet in weken maar in dagen elke dag hoor je ook immers dankbaar te zijn voor je bestaan ❤

Je mag mij ook altijd pm'en voor vragen of als je iets wilt bespreken. Ik ben net als Tijdloos expert op opoïde gebied zoals oxys.
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tijdloos zei:
Kratom is ook verslavend maar een paar dagen kan prima zover ik weet.
Sterkte en neem zo min mogelijk zou ik zeggen.
Klik om te vergroten...
ik moet wel zeggen het werkt nu die kratom eb de afkickverschijnselen zijn zo goed als weg dus het werkt wel goed
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Als je cold turkey stopt krijg je afkickverschijnselen die de eerste 4-5 dagen het heftigst zijn en opbouwen/piek bereiken en na die 4-5 dagen word het minder dit kan 7-10 dagen duren en daarna kan je maanden lang last houden van post-acute withdrawal syndrome. Deze periode kan je erg depressief worden en kan je sterke cravings krijgen naar de oxys. Je innerlijke thermostaat en je energieniveau en je slaap herstellen zich steeds beter terug naar de oude.

My advise, if you wanna.... Pak het 1 dag tegelijkertijd aan. Denk niet in weken maar in dagen elke dag hoor je ook immers dankbaar te zijn voor je bestaan ❤

Je mag mij ook altijd pm'en voor vragen of als je iets wilt bespreken. Ik ben net als Tijdloos expert op opoïde gebied zoals oxys.
Klik om te vergroten...
dankje zal ik zeker doen als ik advies nodig heb ik ben al blij dat jullie allemaal zo hulp zaam zijn
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
billnye zei:
ik moet wel zeggen het werkt nu die kratom eb de afkickverschijnselen zijn zo goed als weg dus het werkt wel goed
Klik om te vergroten...
Pas op dat je de oxy verslaving niet inruilt , zou als ik jou was in dit geval gewoon elke 2 weken 20 of 25% minderen. Mja is jou keuze in ieder geval goed te horen dat je je nu beter voelt!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
billnye zei:
ik moet wel zeggen het werkt nu die kratom eb de afkickverschijnselen zijn zo goed als weg dus het werkt wel goed
Klik om te vergroten...
Klopt kratom red vele levens in Amerika waar een pijnstiller epidemie plaatsvind en een hoop mensen eraan overlijden.

Je leest verhalen van mensen die van een zware dodelijke fentanyl, heroïne en oxycodon verslaving zijn afgekomen door middel van kratom.

Kratom is ook verslavend maar niet op dat niveau als zware opiaten en je kan er ook niet op overdoseren.

Nu wilt de FDA kratom illegaal gaan maken juist omdat het zo goedkoop is en zoveel mensen helpt bij hun verslaving aan zware opiaten. De FDA ziet liever dat men methadon of buprenorfine gaat slikken omdat de farmaceutische industrie daar veel meer aan verdient! Het is echt een ziek misselijkmakend spelletje.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dopemonster zei:
Klopt kratom red vele levens in Amerika waar een pijnstiller epidemie plaatsvind en een hoop mensen eraan overlijden.

Je leest verhalen van mensen die van een zware dodelijke fentanyl, heroïne en oxycodon verslaving zijn afgekomen door middel van kratom.

Kratom is ook verslavend maar niet op dat niveau als zware opiaten en je kan er ook niet op overdoseren.

Nu wilt de FDA kratom illegaal gaan maken juist omdat het zo goedkoop is en zoveel mensen helpt bij hun verslaving aan zware opiaten. De FDA ziet liever dat men methadon of buprenorfine gaat slikken omdat de farmaceutische industrie daar veel meer aan verdient! Het is echt een ziek misselijkmakend spelletje.
Klik om te vergroten...
Werd ook goed pissig toen ik dit hoorde van 'hippie vrienden ' in Amerika. Hopelijk blijft het in de Benelux gewoon legaal!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik neem 20 mg methadon per dag. Niet erg hoog geloof ik...
Ik heb reeds enkele gespecialiseerde vendors gevonden, daar ga ik het eens bij proberen.
@Dopemonster hoe nam jij de kratom in?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."