Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCold turkey stoppen met oxy

Cold turkey stoppen met oxy

73 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Welke kleur strain nam je?
@Dopemonster: dat zal ik zeker doen! Aangezien ik met die pijnklachten ook iets moet doen....zonder pijnstillers zal ik niet kunnen...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Welke kleur strain nam je?
@Dopemonster: dat zal ik zeker doen! Aangezien ik met die pijnklachten ook iets moet doen....zonder pijnstillers zal ik niet kunnen...
Klik om te vergroten...
Red bali is de beste voor opiaat ontwenning en tegen de pijn en dat spreek ik uit ervaring.

Maar uit ervaring moet ik je ook aanraden om 2 tot 3 soorten te kopen voor het geval de ene beter werkt dan de ander en vanwege tolerantie.

Koop het online bij een betrouwbare vendor gespecialiseerd in kratom

- Red bali
- Red maeng da
- Green maeng da

Ik ben met kratom ooit succesvol afgekickt van heroïne dus het moet jou ook zeker lukken al hangt het natuurlijk ook af van de dosis methadon want ik had de heroïne wel eerst flink afgebouwt voor ik over ging op kratom.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat heb ik ook weleens meegemaakt.... ontwenningsverschijnselen van de benzo's, stralende zon, mijn maten in zwembroek en ik met een dikke winterjas aan...zo koud dat ik het had!
Ik heb er nog een foto van.
Heel apart, de ene man in zwembroek en de andere dik aangekleed. Heel controversiële situatie!
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben helemaal klaar met oxys ik krijg nu al bijna een jaar oxy 5 snel werkend en oxy 10 lang werkend 40mg op een dag maar ben helemaal klaar met die troep ik wou graag wat tips om het wat draagbaarder t maken on t stoppen ik weet al een beetje hoe het voelt door een fout van de apotheek zat ik een maand geleden 2 dagen ik merkte toen dat ik lichamelijke afhankelijk was na de eerste dag ging het opzich wel beter voelde me minder rot en de afkickverschijnselen waren wat minder voelde gewoon als een zwaare griep en ik werd ook mentaal niet helemaal gek was echt alleen lichamelijk maar ik ben nu echt helemaal klaar met die troep heb denet me laatse genomen om dezen nacht nog goed t slapen want ik weet dat de komende erg kut gaan zijn de rest van de oxy is al weg heeft iemand nog tips om het wat meer draaglijker t maken en een idee na hoelang me lichaam ophoudt met een zwaare griep hebben
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Tijdloos Deze man kan je wel verder helpen. Hij heeft downers uitgespeeld.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Je slikt dus een totaal van 40 mg per dag.
Voor welke klachten slik je het? Je hebt de afkick maar als het ook pijnbestrijding is moet je daar ook zorg voor dragen.

Mijn advies is om morgen iig je arts in te lichten.
Heb je de rest weggegooid of in bewaring gegeven?
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Paddestoel zei:
Je slikt dus een totaal van 40 mg per dag.
Voor welke klachten slik je het? Je hebt de afkick maar als het ook pijnbestrijding is moet je daar ook zorg voor dragen.

Mijn advies is om morgen iig je arts te in te lichten. Zeker als je de rest hebt weggegooid.
Klik om te vergroten...
Het was voor zenuw pijn in me knie dat al een heel erg minder is dat het ook zonder die pillen t hanteren is ik heb het overlegt met de huisarts die wou het week voor week afbouwen maar ik ben liever in een keer binnen een paar dagen eraf dan er nog een maand aan t zitten zeker als de vorige keer dat ik afkickverschijnselen had die 2 dagen het als een goeie griep voelde
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat je een maand geleden die 2 dagen relatief goed doorkwam geeft hoop toch. Goed dat je je arts hebt ingelicht. Er zijn wel middelen die de afkick wat verzachten, maar die zijn evengoed verslavend.

Een oxycodon afkick kan de hel op aarde zijn. Maar ook 'normaal' verlopen. Beiden meegemaakt. Goed dat je je erop instelt. Een maand terug ging het de 2e dag al beter. Normaal zou ik ook zeggen afbouwen of ondersteunen met middelen als het echt niet anders kan. Maar in dit geval zou ik morgen hetzelfde verwachten als een maand terug en het echt per dag bekijken, als je een stijgende lijn ziet is dat super hoopvol.

Wat mij hielp was veel warm douchen/bad toen het afkicken relatief ging en zoals elke verslaving, afleiding. Ik had veel spierspanning daarom dat warme water. De hele dag in bed werkte averechts. Dus ook al sliep ik slecht. Toch normale bedtijden aanhouden.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Dirkjan hier kan ik wel een boek over schrijven onderhand.. 😉

Het kan wel aardig wat dagen duren (20curca als je cold turkey van 45mg stopt)en mogelijk erger worden nog. Heb ik zou het afbouwen, de Jellinek had de volgende methode ben zelf van 120 naar 30-40mg gegaan toen , zonder teveel problemen op meer pijn na.


Elke 2 weken 20% eraf of 25% minder. Kreeg ook nazorg maar was bij mij van tevoren bekend dat ik alleen ging minderen. Teveel pijn om zonder pijnstillers door het leven te gaan.
Ook zenuwpijn hier door lumbale radiculpathie. Ik hoop dat jou pijn minder is geworden en wens je veel succes!!
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tijdloos zei:
@Dirkjan hier kan ik wel een boek over schrijven onderhand.. 😉

Het kan wel aardig wat dagen duren (20curca als je cold turkey van 45mg stopt)en mogelijk erger worden nog. Heb ik zou het afbouwen, de Jellinek had de volgende methode ben zelf van 120 naar 30-40mg gegaan toen , zonder teveel problemen op meer pijn na.


Elke 2 weken 20% eraf of 25% minder. Kreeg ook nazorg maar was bij mij van tevoren bekend dat ik alleen ging minderen. Teveel pijn om zonder pijnstillers door het leven te gaan.
Ook zenuwpijn hier door lumbale radiculpathie. Ik hoop dat jou pijn minder is geworden en wens je veel succes!!
Klik om te vergroten...
de pijn in me knie is er bijna niet meer maar die pillen kreeg ik maar drm ben ik er nu echt klaar mee en las dat als je cold turkey stopt je er binnen 5 dagen vanaf bent en zeker na dat ik een voorproefje gehad heb met de fout van de apotheek dat ik 2 dagen zonder zat en het voelden als een flinken griep wou ik het liever zo doen en er binnen 5 dagen vanaf zijn dan nog weken afbouwen
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
billnye zei:
de pijn in me knie is er bijna niet meer maar die pillen kreeg ik maar drm ben ik er nu echt klaar mee en las dat als je cold turkey stopt je er binnen 5 dagen vanaf bent en zeker na dat ik een voorproefje gehad heb met de fout van de apotheek dat ik 2 dagen zonder zat en het voelden als een flinken griep wou ik het liever zo doen en er binnen 5 dagen vanaf zijn dan nog weken afbouwen
Klik om te vergroten...
Succes ! Ik zat op een te hoge dosis volgens de verslavingsarts van Jellinek zat op 140-160mg dagelijks.
Ben blij voor je dat je van de pijn af bent. (Stiekem ook jaloers) 😉
Succes komende dagen.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@billnye zet hem op vandaag!
In dit topic kan je ook support krijgen of wat tips als je in je afkick zit. Sommigen vinden dat fijn, ook als de omgeving van niets weet of geen begrip hebt. Je hoeft niets uiteraard.

Ik hoop dat je de dag goed doorkomt, misschien nog even wat zonnestralen pakken vandaag. Succes! En heel knap dat je zelf wilt stoppen en geen geestelijke cravings hebt.
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Paddestoel zei:
@billnye zet hem op vandaag!
In dit topic kan je ook support krijgen of wat tips als je in je afkick zit. Sommigen vinden dat fijn, ook als de omgeving van niets weet of geen begrip hebt. Je hoeft niets uiteraard.

Ik hoop dat je de dag goed doorkomt, misschien nog even wat zonnestralen pakken vandaag. Succes! En heel knap dat je zelf wilt stoppen en geen geestelijke cravings hebt.
Klik om te vergroten...
de afkickverschijselen zijn al begonnen misselijk keer kotsen van warm naar koud zweten maar het voelt echt meer als een griep dan omg ik ga dood het is heel aardig dat ik hier support kan krijgen en support zal ik erg op prijs stellen want iedereen die dit probleem heeft gehad weet dat het maar al t makkelijk om weer zo pilletje t pakken om van het ziek zijn aftkomen
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tijdloos zei:
Succes ! Ik zat op een te hoge dosis volgens de verslavingsarts van Jellinek zat op 140-160mg dagelijks.
Ben blij voor je dat je van de pijn af bent. (Stiekem ook jaloers) 😉
Succes komende dagen.
Klik om te vergroten...
ja er zit een beschadigde zenuw in me knie en kreeg die oxy er voor maar door het helen corona gedoe bleef ik maar op de wachtlijst staan om geholpen t worden en die doktor bleef het maar voorschrijven en toen was ik er ineens hooked aan en ben nu geholpen met me knie maar die pillen krijg ik als ik er om vraag en ben er echt klaar mee om me leven om die pillen t laten draaien dus dan maar ff een paar dagen lijden en er inkeer van af hoop ik dan
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
billnye zei:
ja er zit een beschadigde zenuw in me knie en kreeg die oxy er voor maar door het helen corona gedoe bleef ik maar op de wachtlijst staan om geholpen t worden en die doktor bleef het maar voorschrijven en toen was ik er ineens hooked aan en ben nu geholpen met me knie maar die pillen krijg ik als ik er om vraag en ben er echt klaar mee om me leven om die pillen t laten draaien dus dan maar ff een paar dagen lijden en er inkeer van af hoop ik dan
Klik om te vergroten...
Je hebt een sterke zelfdiscipline en van de pijn af met ik gok een pijnblokkade?
Nogmaals sterkte toegewenst!!

Als ik van mijn Pijnacker kon komen zou ik ook stoppen. Maar ja is niets aan te doen aldus 2 neurologen en 1 anesthesioloog.

Afleiding helpt ook , als je tenminste je aandacht bij een film of iets kan houden.
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tijdloos zei:
Je hebt een sterke zelfdiscipline en van de pijn af met ik gok een pijnblokkade?
Nogmaals sterkte toegewenst!!

Als ik van mijn Pijnacker kon komen zou ik ook stoppen. Maar ja is niets aan te doen aldus 2 neurologen en 1 anesthesioloog.

Afleiding helpt ook , als je tenminste je aandacht bij een film of iets kan houden.
Klik om te vergroten...
ik moet eerlijk zeggen ik had vandaag in het begin wel klachten kotsen echt griep gevoel maar nu 9 uur na laatsen inamen voel ik me ineens gwn redelijk normaal gewoon een beetje een bleh gevoel wel last van me gewrichten maar meer een griep gevoel
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
billnye zei:
ik moet eerlijk zeggen ik had vandaag in het begin wel klachten kotsen echt griep gevoel maar nu 9 uur na laatsen inamen voel ik me ineens gwn redelijk normaal gewoon een beetje een bleh gevoel wel last van me gewrichten maar meer een griep gevoel
Klik om te vergroten...
Was die laatste inname een langwerkende?

In ieder geval volhouden! Je kan het het kost alleen een paar dagen doorbijten.
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tijdloos zei:
Was die laatste inname een langwerkende?

In ieder geval volhouden! Je kan het het kost alleen een paar dagen doorbijten.
Klik om te vergroten...
nee kort werkend ik was de afgelopen dagen alleen kort werkend aan het nemen en gisteren middag was ik er zo klaar mee met die troep en dacht nu is het genoeg geweest
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#19
billnye zei:
ik moet eerlijk zeggen ik had vandaag in het begin wel klachten kotsen echt griep gevoel maar nu 9 uur na laatsen inamen voel ik me ineens gwn redelijk normaal gewoon een beetje een bleh gevoel wel last van me gewrichten maar meer een griep gevoel
Klik om te vergroten...
Wat supergoed van je! In je openingspost vroeg je hoe lang je kon verwachten dat de afkick aanhoud. Als ik het zo lees ,alle vertrouwen erin dat je dit weekend 'jezelf weer terughebt' misschien wel eerder.

Het word heerlijk weer dit weekend. Dat hielp mij enorm als moodlifter. Dus ik hoop dat je letterlijk en figuurlijk een zonnig weekend tegemoet gaat!
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Paddestoel zei:
Wat supergoed van je! In je openingspost vroeg je hoe lang je kon verwachten dat de afkick aanhoud. Als ik het zo lees ,alle vertrouwen erin dat je dit weekend 'jezelf weer terughebt' misschien wel eerder.

Het word heerlijk weer dit weekend. Dat hielp mij enorm als moodlifter. Dus ik hoop dat je letterlijk en figuurlijk een zonnig weekend tegemoet gaat!
Klik om te vergroten...
ja als het zo blijft als ik me nu voel gaat het inderdaad goed komen het zijn nu alleen je standaart griep klachten eigenlijk wat nog was goed t handelen is met wat paracetamol antigrippine anfentoe een kouwde rilling beetje van warm naar koud maar voorderest is het goed t doen nu

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."